اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   فوركس : الورشة التعليمية الرسمية لتعليم تحديد و إستخراج الدعم والمقاومة والمتاجره عليها Support & Resistance (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=37318)

rtkwar 20-02-2014 04:13 AM

رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم تحديد و إستخراج الدعم والمقاومة والمتاجره عليها Support & Resistance

وعندى سؤال اخر لك استاذ نادر:
1- كيف افرق مابين المنطقة و النقطة
2- هل من الممكن الاسكالبنج على تلك الخطوط؟

محمد عواد 20-02-2014 04:21 AM

رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم تحديد و إستخراج الدعم والمقاومة والمتاجره عليها Support & Resistance

سؤال وجيه من شخص رائع
انا حكيت رائع مش زي القرموطي اوكي يا خوي
انتا لما تنادي شخص بأسم العيله مثلا تنادي علي وتحكيلي يا عورتاني وانا جنبي اخوي حنرد انا واخوي صح طيب لو نديت يا محمد حرد انا
والمنطقه مثل العائله عدة ارتكازات في مكان واحد والنقطه هي الشخص المعني انتا لما تحدد النقطه ونفترض بدل ما تنادي يا عورتاني ويرد الكل حتريح نفسك وتنادي يا محمد وحرد عليك لوحدي
انشالله تكون وصلت المعلومه .....

محمد عواد 20-02-2014 04:22 AM

السكالبنج اهم شي تحدد النقطه وليس المنطقه ..

محمد عواد 20-02-2014 04:51 AM

الزوج نزل وما لحقت ادخل بس انا اتاكدة من فريم الساعه الاغلاقات كانت تحت الدعم والي تحولت مقاومه طيب رح ادخل مع كسر الد عم الثاني عند الاغلاق واعادة الاختبار بفريم الاربع ساعات

محمد عواد 20-02-2014 04:54 AM

الهدف 50 نقطه والستوب 50
ولو ما تحقق الهدف رح اغلق الصفقه قبل الاخبار

rtkwar 20-02-2014 04:55 AM

اقتباس:

سؤال وجيه من شخص رائع
انا حكيت رائع مش زي القرموطي اوكي يا خوي
انتا لما تنادي شخص بأسم العيله مثلا تنادي علي وتحكيلي يا عورتاني وانا جنبي اخوي حنرد انا واخوي صح طيب لو نديت يا محمد حرد انا
والمنطقه مثل العائله عدة ارتكازات في مكان واحد والنقطه هي الشخص المعني انتا لما تحدد النقطه ونفترض بدل ما تنادي يا عورتاني ويرد الكل حتريح نفسك وتنادي يا محمد وحرد عليك لوحدي
انشالله تكون وصلت المعلومه .....
لا لسة مفهمتش :)
كان فى رجل فرنسى قابل رجل عربى فقال له لماذا نسائكم يرتدين الحجاب فاحضر العربى قطعتين سكاكر واحدة مفتوحة وواحدة مغلفة فقال للفرنسى اى قطعة تختار فاختار الفرنسى القطعة المفتوحة فماكان من الرجل العربى الا انه قال له : الله يخرب بيتك بوظت المثال
انتا بوظت المثال ياصديقى

محمد عواد 20-02-2014 04:55 AM

انشالله يا كيمو تكون متابع انا بغمل هيك لأني حاس فيك انا خسرت معك بالترند .....

rtkwar 20-02-2014 04:57 AM

اقتباس:

السكالبنج اهم شي تحدد النقطه وليس المنطقه ..
انا اهم شىء عندى بالاضافة الى تحديد النقطة مراقبة سلوك السعر عند النقطة

محمد عواد 20-02-2014 04:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rtkwar (المشاركة 675112)

لا لسة مفهمتش :)
كان فى رجل فرنسى قابل رجل عربى فقال له لماذا نسائكم يرتدين الحجاب فاحضر العربى قطعتين سكاكر واحدة مفتوحة وواحدة مغلفة فقال للفرنسى اى قطعة تختار فاختار الفرنسى القطعة المفتوحة فماكان من الرجل العربى الا انه قال له : الله يخرب بيتك بوظت المثال
انتا بوظت المثال ياصديقى

هههههههههههه طيب يا عربي انا مش فاهم عليك انتا بدك الفرق بين النقطه والمنطقه ولا ايش بالظبط

rtkwar 20-02-2014 05:06 AM

اقتباس:

هههههههههههه طيب يا عربي انا مش فاهم عليك انتا بدك الفرق بين النقطه والمنطقه ولا ايش بالظبط
انتا العربى مش انتا اللى جبت مثال سىء انتا عارف لو كنت جبت له قطعة سكاكر مفتوحة ومنتهية الصلاحية كنت اجبرته على اختيار المقفولة :)
اه اللى انا عايز اعرفه الفرق بين المنطقة النقطة

الساعة الآن 11:29 PM