اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات سحر الأرقام (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=38770)

goggo 04-05-2014 08:51 PM

رد: ►•●■▒『ٿوڝــيات ♛ العـشــــرۅن نـﭱـــطة▌ Ŧhé ♪20♪ Pip Ŕecommendations ♛ توصــيات』▒■●•◄

السلام عليكم اخي قلت ان حسابات الدونت كلوز موجودة في منتدى مجاور و بحثت عنها و لكن لقيت طريقتين
الاولى تقول نرسم الفيبو مرتين مرة من القمة الى القاع و مرة من القاع الى نسبة 38 من الفيبو الاول وووو لا اريد ان افصل الشرح لانك عارف الباقي و الثانية تقول فيبو مرة واحدة و ننتظر وصول السعر الى 61 او 127 او 161
سؤال ماهي الطريقة الصحيحة الاولى ام الثانية و هل يوجد نقاط دونت كلوز علوية و سفلية ام هي فقط 61 و 127 و 161 للفيبو

Dr. Aspire 04-05-2014 09:02 PM

رد: ►•●■▒『ٿوڝــيات ♛ العـشــــرۅن نـﭱـــطة▌ Ŧhé ♪20♪ Pip Ŕecommendations ♛ توصــيات』▒■●•◄

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 703296)
السلام عليكم اخي قلت ان حسابات الدونت كلوز موجودة في منتدى مجاور و بحثت عنها و لكن لقيت طريقتين
الاولى تقول نرسم الفيبو مرتين مرة من القمة الى القاع و مرة من القاع الى نسبة 38 من الفيبو الاول وووو لا اريد ان افصل الشرح لانك عارف الباقي و الثانية تقول فيبو مرة واحدة و ننتظر وصول السعر الى 61 او 127 او 161
سؤال ماهي الطريقة الصحيحة الاولى ام الثانية و هل يوجد نقاط دونت كلوز علوية و سفلية ام هي فقط 61 و 127 و 161 للفيبو

هي طريقة الفيبو 38
بالنسبة لي لا ألتزم بالاستراتيجية 100%
ستجد بعض النقاط مختلفة تماما عن الدونت كلوز ولكن الدونت كلوز هي الاساس في هذا الموضوع

goggo 04-05-2014 09:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 703299)

هي طريقة الفيبو 38
بالنسبة لي لا ألتزم بالاستراتيجية 100%
ستجد بعض النقاط مختلفة تماما عن الدونت كلوز ولكن الدونت كلوز هي الاساس في هذا الموضوع

شكرا على الرد اخي لكن لم تجب على سؤالي كاملا
هل هناك نقاط دونت كلوز علوية و سفلية يعني نرسم الفيبو من فوق لتحت ثم نرسمه من تحت لفوق ?
بارك الله فيك

Dr. Aspire 04-05-2014 09:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 703306)
شكرا على الرد اخي لكن لم تجب على سؤالي كاملا
هل هناك نقاط دونت كلوز علوية و سفلية يعني نرسم الفيبو من فوق لتحت ثم نرسمه من تحت لفوق ?
بارك الله فيك

نعم .. بنفس الطريقة

mony19 04-05-2014 11:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 702661)
وكده يبقى انتهى الاسبوع التجربة اللي اتفقنا عليه واكيد الناس بدأت تتعود على الطريقة
ونبدأ من الاسبوع القادم بإذن الله العمل على الحساب الرسمي للتوصيات
واللي هتكون مدته 3 شهور بإذن الله

بانتظار الحساب الرسمي للتوصيات ويارب يكون الناتج علطول اخضر لكل الناس :D

صحفي إقتصادي 05-05-2014 12:12 AM

اين التوصيات يا دكتور

Dr. Aspire 05-05-2014 01:18 AM

توصيات اليوم
5-5-2014
بالتوفيق لنا إن شاء الله

سمو روح 05-05-2014 09:42 AM

يعطيك العافية اخووي dr.Aspire

يا ريت لو تكرمت توضح شويه التوصيات

الحين مثلا اختار زوج اليورو و اضع اربع اوردرات بنفس احجام اللوتات ؟؟ اوردرين بيع و اوردرين شراء ؟؟ و الا كيف بالضبط

و فيها ريسك طيب بدون الستوب لوز عشان ممكن السعر يعكس كثير و يمرجن الحساب .. صحيح ؟؟

zaza2020 05-05-2014 10:19 AM

والله وانا كمان نفسى افهم طريقه استخدام التوصية !!!!

Dr. Aspire 05-05-2014 04:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمو روح (المشاركة 703387)
يعطيك العافية اخووي dr.Aspire

يا ريت لو تكرمت توضح شويه التوصيات

الحين مثلا اختار زوج اليورو و اضع اربع اوردرات بنفس احجام اللوتات ؟؟ اوردرين بيع و اوردرين شراء ؟؟ و الا كيف بالضبط

و فيها ريسك طيب بدون الستوب لوز عشان ممكن السعر يعكس كثير و يمرجن الحساب .. صحيح ؟؟

ايوة بالظبط بتعلق بيع من نقاط البيع و شراء من نقاط الشراء
كلها بنفس اللوت و الستوب و الاهداف اللي هما 20 نقطة مع اضافة السبريد للستوب و خصمه من الهدف
و اكيد في مخاطرة كبيرة اذا اشتغلت بدون ستوب لأن السوق مش مضمون
كمان انا مش بأحب اسيب صفقات لتاني يوم بأحب اشتغل اول بأول علشان اعصابي تفضل مرتاحة دايما

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zaza2020 (المشاركة 703400)
والله وانا كمان نفسى افهم طريقه استخدام التوصية !!!!

تم الشرح اخي
لو في اي نقطة محتاج التوضيح اقرا اول صفحتين لو في حاجة ناقصاك قولي

الساعة الآن 09:54 PM