قديم 24-09-2011, 04:25 PM   المشاركة رقم: 5
الكاتب
Eng.Hamada
عضو متميز

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Eng.Hamada غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Eng.Hamada المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: الدهب والشارت بيتكلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazenxxx نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
أنا قرأت في أكثر من تحليل إنه فرصة للشراء والله أعلم لأنه وصل لأسعار مغرية وأن هناك تشبع في البيع كما أن أغلب التوقعات والتقارير إن الذهب بيوصل إلى 2000 دولار في نهاية العام
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة archiwork نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الذهب شغله عالى جدا
وانا دبلت بيه حسابات تجريبية فى مسابقات اكثر من 10 مرات
بس شبهته فى عدم التقابض فى المجلس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Wigan نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهلا احمد

شبهته ان لا يجوز مبادلة دهب او بدهب او فضة بفضة او قمح بقمح او بترول الخ من المعادن والسلع

لانه بيندرج تحت ربا النسيئة ـ يعنى تقابض فى المجلس او غيره فلا يجوز

عشان ميجيش حد يقول خلاص يبئه حلال لان التعامل فورى
نورتوا الموضوع ياغاليين
انا لسه عارف قريب وبالصدفه ان التجاره في الدهب حرام عن طريق اخ هنا في المنتدي كان متعثر في صفقة علي الدهب
فعلا الدهب شغله عالي جدا جدا وخصوصا الفترة اللي فاتت دي لا واللي جاية كمان علشان كده كنت بقول ياسلام لو كان النموذج ده علي الشارت الدايلي لليورو دولار او الاسترليني دولار او اي زوج حتي كان الوحد عمل سوينج جامد جدا جدا وبنسبة مخاطرة قليلة جدا جدا جدا جدا
كسر قناة هابطة علي الاربع ساعات وكسر نموذج دبل توب علي الدايلي في نفس الوقت وفي نهاية ترند صاعد عنيف واساسيا بدأ عودة الاستقرار نوعا ما للدولار بعد التصريحات الاخيرة وفي نفس الوقت هبوط مؤشرات الاسهم العالمية يعني نازل نازل بالثلث
انا يوم الخميس والجمعة مقربتش من اي جهاز كمبيوتر نهائي لاني عارف ان النفس امارة بالسؤ وعارف نفسي لو فتحت الميتا تريدر هفتح شارت الدهب وهقول اتفرج بس ومجرد ما اشوف القناة بتنكسر وكذلك النموذج هتلاقيني ضغط بيع في ثانية انا حتي مجبتش سيرة لاختي نهائي عن النموذج ده ربنا يغنينا بحلاله عن حرامه
محدش فيكم علق علي النموذج ياجدعاااااااااان هل النموذج قوي فعلا ونقطة كسر القناة زادت من قوته ولا ايه

التوقيع

ما عندالناس ينفذ وما عند الله باق لا حدود له
الحمد لله على ما أعطى والحمد لله على ما أخذ

اللهم إن كان رزقي في السماء فأنزله ، و إن كان في الأرض فأخرجه ، و إن كان بعيداً فقربه ،
و إن كان قريبا فيسره ، و إن كان قليلاً فكثره ، و إن كان كثيراً فبارك لي فيه

عرض البوم صور Eng.Hamada  
قديم 24-09-2011, 04:25 PM
Eng.Hamada Eng.Hamada غير متواجد حالياً
عضو متميز
افتراضي رد: الدهب والشارت بيتكلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazenxxx نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
أنا قرأت في أكثر من تحليل إنه فرصة للشراء والله أعلم لأنه وصل لأسعار مغرية وأن هناك تشبع في البيع كما أن أغلب التوقعات والتقارير إن الذهب بيوصل إلى 2000 دولار في نهاية العام
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة archiwork نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الذهب شغله عالى جدا
وانا دبلت بيه حسابات تجريبية فى مسابقات اكثر من 10 مرات
بس شبهته فى عدم التقابض فى المجلس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Wigan نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهلا احمد

شبهته ان لا يجوز مبادلة دهب او بدهب او فضة بفضة او قمح بقمح او بترول الخ من المعادن والسلع

لانه بيندرج تحت ربا النسيئة ـ يعنى تقابض فى المجلس او غيره فلا يجوز

عشان ميجيش حد يقول خلاص يبئه حلال لان التعامل فورى
نورتوا الموضوع ياغاليين
انا لسه عارف قريب وبالصدفه ان التجاره في الدهب حرام عن طريق اخ هنا في المنتدي كان متعثر في صفقة علي الدهب
فعلا الدهب شغله عالي جدا جدا وخصوصا الفترة اللي فاتت دي لا واللي جاية كمان علشان كده كنت بقول ياسلام لو كان النموذج ده علي الشارت الدايلي لليورو دولار او الاسترليني دولار او اي زوج حتي كان الوحد عمل سوينج جامد جدا جدا وبنسبة مخاطرة قليلة جدا جدا جدا جدا
كسر قناة هابطة علي الاربع ساعات وكسر نموذج دبل توب علي الدايلي في نفس الوقت وفي نهاية ترند صاعد عنيف واساسيا بدأ عودة الاستقرار نوعا ما للدولار بعد التصريحات الاخيرة وفي نفس الوقت هبوط مؤشرات الاسهم العالمية يعني نازل نازل بالثلث
انا يوم الخميس والجمعة مقربتش من اي جهاز كمبيوتر نهائي لاني عارف ان النفس امارة بالسؤ وعارف نفسي لو فتحت الميتا تريدر هفتح شارت الدهب وهقول اتفرج بس ومجرد ما اشوف القناة بتنكسر وكذلك النموذج هتلاقيني ضغط بيع في ثانية انا حتي مجبتش سيرة لاختي نهائي عن النموذج ده ربنا يغنينا بحلاله عن حرامه
محدش فيكم علق علي النموذج ياجدعاااااااااان هل النموذج قوي فعلا ونقطة كسر القناة زادت من قوته ولا ايه