قديم 29-06-2011, 07:48 PM   المشاركة رقم: 24
الكاتب
مدير الموقع
المدير العام للموقع

البيانات

الإتصالات
الحالة:
مدير الموقع غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : مدير الموقع المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION
افتراضي رد: تنبيه و تحذير من شركة كيو نت Qnet

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omarito نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
استاذي الفاضل نحن لانتهكم علي بعض ولكن نعرض ارائنا ونوضح الصورة وجزاك الله خير

بالنسبة للعمولات في حاجه اسمها عموله مباشره وغير مباشره يعني لو جبت واحد تاخود عليه 30 دولار اي حد بتجيبه ديركت ليك بتاخود عليه 30 دولار وكل 3 يمين و 3 شمال تاخود 250 دولار وبالنسبه للبونص يعني ايه اقول لحضرتك انت مثلا لسه داخل الشركه حالا ومجبتش اي وكيل جديد تمام اول مابتجيب وكيل جديد الشركه بتديك بوتص 50 دولار بس في اول مره وخلاص مش كل مره يا استاذنا فهمتني وانا حصل معايه كده وربنا شاهم علي انا بقوله ولو حضرتك حسبتها حتلاقيها زي الرقم اللي انا قلته لحضرتك بمعني

انت دفعت 750 دولار وجبت 18 ديركت ليك يبقي الاول حنحسب ال 50 دولار البونص + 18 * 30 الديركت كومشن + 540 دولار + 750 دولار علي كل تلاته يمين وتلانه شمال يعني المجموع 50 + 540 + 750 = 1340 دولار

والله الموفق

شكرا يا عمر على الشرح و التوضيح فغايتنا ان نحافظ على اموال بعضنا و ان نقف بجوار بعضنا للمساعدة..
طيب بفرض لو جبت 9 و 9 يمين و شمال..
كم تكون عمولاتى..
و الشركة كده تكون كسبت ايه؟؟
و كم عمولات من احضرنى و ليكن عمر مثلا
و برضه الشركة كسبت ايه ؟
الا ترى انك عندما تحضر ستة عملاء ستكون الشركة خسرت السلعة و اموالك و مضروبة فى اتنين كمان؟؟هل ترى هذا بيزنس عاقل فى وجهة نظرك؟؟
اعتقد ان هذا ينطبق عليه المثل
Too Good To be True.

و هو ما شاهدناه كثيرا جدا فى الانترنت فى السنوات السابقة..
ساقوم بالرد على ردك السابق الان..
تحياتى

عرض البوم صور مدير الموقع  
قديم 29-06-2011, 07:48 PM
مدير الموقع مدير الموقع غير متواجد حالياً
المدير العام للموقع
افتراضي رد: تنبيه و تحذير من شركة كيو نت Qnet

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omarito نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
استاذي الفاضل نحن لانتهكم علي بعض ولكن نعرض ارائنا ونوضح الصورة وجزاك الله خير

بالنسبة للعمولات في حاجه اسمها عموله مباشره وغير مباشره يعني لو جبت واحد تاخود عليه 30 دولار اي حد بتجيبه ديركت ليك بتاخود عليه 30 دولار وكل 3 يمين و 3 شمال تاخود 250 دولار وبالنسبه للبونص يعني ايه اقول لحضرتك انت مثلا لسه داخل الشركه حالا ومجبتش اي وكيل جديد تمام اول مابتجيب وكيل جديد الشركه بتديك بوتص 50 دولار بس في اول مره وخلاص مش كل مره يا استاذنا فهمتني وانا حصل معايه كده وربنا شاهم علي انا بقوله ولو حضرتك حسبتها حتلاقيها زي الرقم اللي انا قلته لحضرتك بمعني

انت دفعت 750 دولار وجبت 18 ديركت ليك يبقي الاول حنحسب ال 50 دولار البونص + 18 * 30 الديركت كومشن + 540 دولار + 750 دولار علي كل تلاته يمين وتلانه شمال يعني المجموع 50 + 540 + 750 = 1340 دولار

والله الموفق

شكرا يا عمر على الشرح و التوضيح فغايتنا ان نحافظ على اموال بعضنا و ان نقف بجوار بعضنا للمساعدة..
طيب بفرض لو جبت 9 و 9 يمين و شمال..
كم تكون عمولاتى..
و الشركة كده تكون كسبت ايه؟؟
و كم عمولات من احضرنى و ليكن عمر مثلا
و برضه الشركة كسبت ايه ؟
الا ترى انك عندما تحضر ستة عملاء ستكون الشركة خسرت السلعة و اموالك و مضروبة فى اتنين كمان؟؟هل ترى هذا بيزنس عاقل فى وجهة نظرك؟؟
اعتقد ان هذا ينطبق عليه المثل
Too Good To be True.

و هو ما شاهدناه كثيرا جدا فى الانترنت فى السنوات السابقة..
ساقوم بالرد على ردك السابق الان..
تحياتى