قديم 07-02-2013, 09:56 PM   المشاركة رقم: 9
الكاتب
النسر الذهبى
عضو فضى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
النسر الذهبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : النسر الذهبى المنتدى : الارشيف
افتراضي رد: الطريق إلي المليون

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد الديب نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
في رايي الصعوبه كلها تكمن اولا في الحاله النفسيه
يعني بفرض اننا وصلنا ال 11 او ال 12 يعني بقي معاك 40 الف دولار من اصل 100 دولار
وقتها هتقول ده مبلغ ضخم منا اسحبه بدل ما اخسرو وحلو اوي لحد كدا دي اول مشكله
تاني مشكله بقي هي لو واحد قوي جدا في التحكم ف اعصابه وعواطفه ونجح في تنفيذ الخطه
اكاد اجزم ان اكبر شركه ف المجال مش هتديك مليون وربع من اصل 100 دولار
وممكن الشركه تضطر تتلاعب في مرحله ما لما تلاقي المكاسب المهوله من راس المال ده
حتي لو كانت مين
في طرق تلاعب ذكيه جدا وساعتها ف وجهه نظر الشركه هيكون الامر اضطراري لما تلاقي مثلا 160 الف دولار ولا ربع مليون من اصل 100 دولار ولسا مستمر
دي الصعوبات ف وجهة نظري
الصعوبه مش في اختيار النقاط
فعلا اخي احمد وجهة نظرا صائبة وانا اري ان لا يمكن ان تظل حتي نهاية الطريق دون ان تسحب ولذلك اقترحت بنهاية الموضوع ان لا تاخذ الطريق في 17 ولكن في اكثر من ذلك مثلا 3 صفقات زيادة عشان تسحب من مناطق تحددها اثناء الطريق يعني مثلا اسحب كل 7 صفقات رابحة ربح اخر صفقة ومع زياده راس المال بتوفيق من الله هتكون سحبت مبالغ كبيرة وفي نفس الوقت الحساب بينمو.

بالنسبة للشركات فيجب العمل مع شركة ذات سمعة طيبة واهم شئ السمعة وانا اري ان شركة fxdd شركة محترمة جدا وسمعتها نظيفة بالأضافة ان المنتدي يتعامل معها وهذا يعطي اطمئنان اكثر ومع السحب كل عدد من الصفقات لا توجد اي خطورة إن شاء الله.

التوقيع

نزاهة اسواق المال
الحساب الاسلامي وهم أم حقيقه
لماذا توفر شركات الوساطه هذا الكم من اﻷموال (الرافعة)؟
حوار عن الرافعة. هل هي قرض يجر نفع ؟
ـــــــــــــــــــــــــــ

وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا ﴿الكهف: ٢٨﴾

عرض البوم صور النسر الذهبى  
قديم 07-02-2013, 09:56 PM
النسر الذهبى النسر الذهبى غير متواجد حالياً
عضو فضى
افتراضي رد: الطريق إلي المليون

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد الديب نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
في رايي الصعوبه كلها تكمن اولا في الحاله النفسيه
يعني بفرض اننا وصلنا ال 11 او ال 12 يعني بقي معاك 40 الف دولار من اصل 100 دولار
وقتها هتقول ده مبلغ ضخم منا اسحبه بدل ما اخسرو وحلو اوي لحد كدا دي اول مشكله
تاني مشكله بقي هي لو واحد قوي جدا في التحكم ف اعصابه وعواطفه ونجح في تنفيذ الخطه
اكاد اجزم ان اكبر شركه ف المجال مش هتديك مليون وربع من اصل 100 دولار
وممكن الشركه تضطر تتلاعب في مرحله ما لما تلاقي المكاسب المهوله من راس المال ده
حتي لو كانت مين
في طرق تلاعب ذكيه جدا وساعتها ف وجهه نظر الشركه هيكون الامر اضطراري لما تلاقي مثلا 160 الف دولار ولا ربع مليون من اصل 100 دولار ولسا مستمر
دي الصعوبات ف وجهة نظري
الصعوبه مش في اختيار النقاط
فعلا اخي احمد وجهة نظرا صائبة وانا اري ان لا يمكن ان تظل حتي نهاية الطريق دون ان تسحب ولذلك اقترحت بنهاية الموضوع ان لا تاخذ الطريق في 17 ولكن في اكثر من ذلك مثلا 3 صفقات زيادة عشان تسحب من مناطق تحددها اثناء الطريق يعني مثلا اسحب كل 7 صفقات رابحة ربح اخر صفقة ومع زياده راس المال بتوفيق من الله هتكون سحبت مبالغ كبيرة وفي نفس الوقت الحساب بينمو.

بالنسبة للشركات فيجب العمل مع شركة ذات سمعة طيبة واهم شئ السمعة وانا اري ان شركة fxdd شركة محترمة جدا وسمعتها نظيفة بالأضافة ان المنتدي يتعامل معها وهذا يعطي اطمئنان اكثر ومع السحب كل عدد من الصفقات لا توجد اي خطورة إن شاء الله.