المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لمن سحب من fxdd مالطا

unknown
01-08-2011, 09:29 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

سئلت احد معارفى فى بنك مصر عن رسوم التحويل
فسئلنى عن اسم البنك الذى سوف يرسل لى الاموال الى مصر
ولذلك اردت السؤال ماهو البنك الذى سيرسل لى الاموال عند طلب السحب (مالطا)
هل هو jpmorganchase ام bank of valletta
وشكرا لكم

yehia
01-08-2011, 09:53 PM
لو عرفت المصاريف كام فى بنك مصر

قلى

مدير الموقع
01-08-2011, 09:56 PM
انا لما بطلب سحب بيوصلنى من جى بى مورجان تشيس بنك ( رغم ان حسابى فى مالطا) و انا حسابى فى الاهلى المصرى مش فى بنك مصر
المبلغ اللى بسحبه ايا كان قيمته بيوصلنى ناقص 15$ يعنى لو طلب سحب 100$ بيوصلنى 85$ و لو طلبت سحب 10000$ بيوصلنى 9985$
اتمنى تكون اجابتى افادتك بعض الشيئ
تحياتى يا غالى

unknown
01-08-2011, 09:58 PM
لو عرفت المصاريف كام فى بنك مصر

قلى

ان شاء الله

unknown
01-08-2011, 10:01 PM
انا لما بطلب سحب بيوصلنى من جى بى مورجان تشيس بنك ( رغم ان حسابى فى مالطا) و انا حسابى فى الاهلى المصرى مش فى بنك مصر
المبلغ اللى بسحبه ايا كان قيمته بيوصلنى ناقص 15$ يعنى لو طلب سحب 100$ بيوصلنى 85$ و لو طلبت سحب 10000$ بيوصلنى 9985$
اتمنى تكون اجابتى افادتك بعض الشيئ
تحياتى يا غالى

تسلم يادكتور
والحمد لله على سلامتك
اكيد افدتنى انا عارف ان البنك الاهلى المصرى بيخصم مصاريف 15 دولار
وده مبلغ مناسب جدا وكنت عايز اعرف بنك مصر نفس الكلام ولا ايه خصوصا ان عندى حساب هناك
وللاسف سمعت ان بعض البنوك الاخرى قد تخصم 40 او 50 دولار وده طبعا مبلغ كبير
ليه بقى عند حضرتك سؤال
اقل مبلغ يمكن تركه فى الحساب فى البنك اللاهلى المصرى كام؟
بمعنى انى لو فتحت حساب ب 500 دولار وحبيت اسحب فلوس منه
ايه اقل مبلغ يجب تركه فى الحساب؟

مدير الموقع
01-08-2011, 10:15 PM
تسلم يادكتور
والحمد لله على سلامتك
اكيد افدتنى انا عارف ان البنك الاهلى المصرى بيخصم مصاريف 15 دولار
وده مبلغ مناسب جدا وكنت عايز اعرف بنك مصر نفس الكلام ولا ايه خصوصا ان عندى حساب هناك
وللاسف سمعت ان بعض البنوك الاخرى قد تخصم 40 او 50 دولار وده طبعا مبلغ كبير
ليه بقى عند حضرتك سؤال
اقل مبلغ يمكن تركه فى الحساب فى البنك اللاهلى المصرى كام؟
بمعنى انى لو فتحت حساب ب 500 دولار وحبيت اسحب فلوس منه
ايه اقل مبلغ يجب تركه فى الحساب؟

اهلا ابوحميد
اعتقد بنك مصر من النوع الثانى اللى بيخصم 40$ و لكن مش متاكد من كده و لكن السبب ان فى دايركت كونكشن بين الاهلى و جى بى مورجان عشان كده بيكون مفيش مصاريف بنك وسيط

تانى سوال اقل مبلغ هو 10$ ممكن تسيبه فى الحساب و يفضل اكتف بس خد بالك ان مصاريف فتح الحساب سنويا هى 10$ كل سنة على ما اتذكر يعنى لو عدت سنة حيخصم ال 10$ اللى فى الحساب بس السنة اللى بعدها لو مفيش فلوس فى الحساب عشان يخصم مصاريفه السنوية فالحساب حيتقفل.
تحياتى يا غالى و انا تحت امرك فى اى استفسار,
الله كريم

unknown
01-08-2011, 10:25 PM
اهلا ابوحميد
اعتقد بنك مصر من النوع الثانى اللى بيخصم 40$ و لكن مش متاكد من كده و لكن السبب ان فى دايركت كونكشن بين الاهلى و جى بى مورجان عشان كده بيكون مفيش مصاريف بنك وسيط

تانى سوال اقل مبلغ هو 10$ ممكن تسيبه فى الحساب و يفضل اكتف بس خد بالك ان مصاريف فتح الحساب سنويا هى 10$ كل سنة على ما اتذكر يعنى لو عدت سنة حيخصم ال 10$ اللى فى الحساب بس السنة اللى بعدها لو مفيش فلوس فى الحساب عشان يخصم مصاريفه السنوية فالحساب حيتقفل.
الله كريم

تسلم الايادى
اعتقد ان فتح حساب فى الاهلى المصرى هو الحل المناسب
جزاك الله كل خير يادكتور
رمضان كريم

unknown
06-08-2011, 04:29 PM
اهلا ابوحميد

الله كريم

ان شاء الله غدا هروح افتح حساب فى البنك
واكيد الحساب هيكون جارى...صح؟
وصوره بطاقه + اثبات عنوان سكن(وصل نور-غاز)
ممكن يطلبو حاجه تانى يادكتور؟

مدير الموقع
06-08-2011, 05:27 PM
و 500$ فى ايدك لفتح الحساب..
و بس كده :)
تحياتى يا غالى

unknown
06-08-2011, 05:47 PM
و 500$ فى ايدك لفتح الحساب..
و بس كده :)
تحياتى يا غالى

مش معايه دولارات :1 (47):
هديهم مصرى وهما يحولو بقى
3000 جنيه تقريبا

مدير الموقع
06-08-2011, 05:58 PM
مش معايه دولارات :1 (47):
هديهم مصرى وهما يحولو بقى
3000 جنيه تقريبا

غير من صرافة الاول و روح عشان محدش يكعبلك
مفيش دولارات فى البنوك دلوقتى و بيحافظوا عليها زى عينيهم :)
انت مش عايش فى البلد ولا ايه .
:1 (47):

مدير الموقع
06-08-2011, 05:59 PM
و اكيد الحساب حيكون جارى او توفير مش حتفرق كده كده الفائدة صفرية على الدولار و انت عارف :)

ابو عافية
06-08-2011, 06:07 PM
الدولارات مالية البنوك يا دكتور واللى عايز يروح اى بنك اهلى وياخد الكميه الى عايزها

unknown
06-08-2011, 06:24 PM
غير من صرافة الاول و روح عشان محدش يكعبلك
مفيش دولارات فى البنوك دلوقتى و بيحافظوا عليها زى عينيهم :)
انت مش عايش فى البلد ولا ايه .
:1 (47):

و اكيد الحساب حيكون جارى او توفير مش حتفرق كده كده الفائدة صفرية على الدولار و انت عارف :)

انا عايش فى البلد يادكتور
بس ديما بتابع الى يفيدنى بس
والله مش هتصدق لو قولتلك انى مانزلتش التحرير من بعد 25 يناير
المهم....
بالنسبه للحساب الجارى او التوفير المصاريف واحده؟
وحضرتك شايف ايه افضل
(توفير / جارى)
انا محتاجه فقط لارسال واستلام الاموال لشركه اف اكس دى دى
وبالنسبه للفائده انا عامل حساب توفير فى بنك مصر
وبستلم الفوائد ولكن بخرجها عن طريق المسجد
لانى عارف انها ربا بس بستخسرها فى البنك الصراحه

ويعنى ايه اتكعبل يادكتور
ط§ظ„ط¨ظ†ظƒ ط£ظ„ط£ظ‡ظ„ظٹ ط§ظ„ظ…طµط±ظٹ :: ط£ط³ط¹ط§ط± ط§ظ„ط¹ظ…ظ„ط§طھ (http://www.nbe.com.eg/exchangerate.aspx)
دى معلومات تغير العمله

خالدمصطفى
06-08-2011, 07:10 PM
سلام عليكم
هو لازم اسحب على الحساب البنكى المسجل فى شركة اف اكس دى دى ولا اى حساب

معاذ عودات
06-08-2011, 07:13 PM
وبالنسبه للفائده انا عامل حساب توفير فى بنك مصر
وبستلم الفوائد ولكن بخرجها عن طريق المسجد
لانى عارف انها ربا بس بستخسرها فى البنك الصراحه

اخي العزيز
الاولى بك ان تجعل حسابك بدون فوائد
او لا تأخذ مبلغ الفائده
افضل بكثير من ان تستخرجها وتضعها في المسجد
لانها ربا

بتوفيق يا رب

*Omar*
06-08-2011, 07:18 PM
أنا بستخدم بنك مصر والحمد لله بيخصم 10 $ فقط
مع العلم ان حسابى جارى بالدولار
وبتشترى دولارات عادى ما فيش أى مشكلة لأن انت كده كده بتعمل بيهم ايداع يعنى مش بتاخدهم فى ايدك
بصراحة لو هتعمل ايداع سيبك من كل ده واعمل بطاقة 4u فى البنك العربى الأفريقى ومش هياخد منك غير 20 جنيه والمصاريف بتاعت التحويل صفر( ايداع فقط )
البنك الأهلى بيستهبل فى موضوع ال 500 $ ده وتقدر تسيب أى مبلغ حتى لو 1 $ ما حدش يقدر يقولك حاجة بس كل الفكرة زى ما قال الدكتور لو جه وقت المصاريف السنوية ومافيش ال 10 $ قيمة المصاريف السنوية الحساب هيتقفل وده كلام واحد اشتغل فى البنك مدة

احمد صلاح
06-08-2011, 07:23 PM

طاب كدا تمام مش لازم نفتح ف البنك الاهلى بقه . . .

بس انا حسابى بالمصرى هل هاتفرق . .؟؟

وهل من الممكن افتح واحد تانى بالدولار ؟؟

unknown
06-08-2011, 07:23 PM

بنك مصر بيخصم 10 دولار فقط
(هايل)
بس ايه هى شركه الوساطه بتختلف حسب البنك الذى تتعامل معه شركه الوساطه

unknown
06-08-2011, 07:24 PM
اخي العزيز
الاولى بك ان تجعل حسابك بدون فوائد
او لا تأخذ مبلغ الفائده
افضل بكثير من ان تستخرجها وتضعها في المسجد
لانها ربا

بتوفيق يا رب

جزاك الله خير اخى

engcu90
06-08-2011, 09:23 PM
البنك الأهلى سوستيه أحسن كتييييييير
بيخصم 3 دولار بس
ومش محتاج يكون معاك 500 دولار عشان تفتح حساب بالدولار
انت تفتح حساب بالمصرى وتحط فيه 100 جنيه وخلاص..وده هيفتحلك ID وتحته حساب بالمصرى
لما يجيلك تحويل من بره بالدولار اتوماتيك هيتفتحلك حساب بالدولار تحت الاى دى والتحويل ينزل فيه
لو جالك تحويل باليورو اتوماتيك برضه هيفتحوا حساب باليورو تحت الاى دى والتحويل ينزل فيه
وهكذا

Herr.Omar
06-08-2011, 09:35 PM
والله ياشباب الصراحة انا اتلغبط يعني انهي الاحلي واللي مش بياخود فوايد كبيرة انا اصلي بردو متعاملتش خالص مع حسابات البنوك دي او سحب من شركات قبل كده

وفي دلوقتي اكتر من رأي اتقال مش عارف البنك الاهلي المصري ولا بنك مصر ولا بنك الاهلي سوستيه ولا العربي الافريقي ولا ايه

ياريت شويت توضيح عشان ده موضوع يهمنا كلنا ياشباب

شكرا ليكم

Dox
06-08-2011, 09:48 PM
والله ياشباب الصراحة انا اتلغبط يعني انهي الاحلي واللي مش بياخود فوايد كبيرة انا اصلي بردو متعاملتش خالص مع حسابات البنوك دي او سحب من شركات قبل كده

وفي دلوقتي اكتر من رأي اتقال مش عارف البنك الاهلي المصري ولا بنك مصر ولا بنك الاهلي سوستيه ولا العربي الافريقي ولا ايه

ياريت شويت توضيح عشان ده موضوع يهمنا كلنا ياشباب

شكرا ليكم

سيبك من البنوك دى كلها وافتح مع HSBC مبياخدش عمولة خالص ههههههههه مين يزود

هوا البنك اللى انا اعرفه البنك الاهلى فعلا مش بياخد غير 15 دولار فعلا

تحياتى يا غالى

احمد صلاح
06-08-2011, 10:34 PM
البنك الأهلى سوستيه أحسن كتييييييير
بيخصم 3 دولار بس
ومش محتاج يكون معاك 500 دولار عشان تفتح حساب بالدولار
انت تفتح حساب بالمصرى وتحط فيه 100 جنيه وخلاص..وده هيفتحلك ID وتحته حساب بالمصرى
لما يجيلك تحويل من بره بالدولار اتوماتيك هيتفتحلك حساب بالدولار تحت الاى دى والتحويل ينزل فيه
لو جالك تحويل باليورو اتوماتيك برضه هيفتحوا حساب باليورو تحت الاى دى والتحويل ينزل فيه
وهكذا

مع احترامى ليك ياغالى

انا سألت اكتر من حد ف سوستيه وقالولى ان التحويل بيخضم من 35 الى 45 دولار ف الحدود دى

وبالنسبه للتحويل مش شرط يكون بالدولار . . التحويل بالدولارات هوه بيحولهملك بالعمله المصريه وينزل حسابك . .

ابراهيم امين
06-08-2011, 10:39 PM
انا عن نفسى مجرب البنك الاهلى المصرى و زى ما قال الدكتور 15 دولار مهما كان قيمة التحويل اعتقد هو الاحسن

sobeeh
06-08-2011, 11:03 PM
انا بقى حسابى فى البنك الاهلى سوستية حساب بالجنية المصرى وحولت من يومين بالمصرى ما قيمته 1100 دولار
وسألت عن الفيز الى بيخدوها على التحويل قالولى 35 دولار فعلن زى ما قال الاخ geniusssman
بس طبعا لسا ماعرفش لما هاتتحولى دولارات من بره هايخدو مصاريف كام
وسالت هل ممكن استقبل دولار على حسابى الى بالجنية قالولى اول ما بتوصل الفلوس بتتحول لجنية مصرى بسعر السوق وتتحط فى حسابى المصرى عادى
بس قالولى حاجه دايقتنى ان التحويل بياخد 5 ايام عمل يعنى بدون الجمعه والسبت الجديد بقى ان كمان يوم الاحد مافيش تحويل دولارى فى البنك

sobeeh
06-08-2011, 11:08 PM
يبقى كده وصلنا للخلاصه
ان افضل بنك لفتح حساب واقل مبلغ ايداع لفتح حساب هو بنك الاهلى سوستية جنرال
وافضل بنك فى مصاريف التحويل هو البنك الاهلى المصرى

Herr.Omar
06-08-2011, 11:39 PM
يبقي خلينا مع الاهلي المصري

مدير الموقع
06-08-2011, 11:49 PM
هو فى نقطة بسيطة بس يمكن تفرق معاكم.
البنك الاهلى المصرى له حساب خاص فى بنك جى بى تشيس مورجان و ده بيخلى التحويل سرييييييييع جدا..
للعلم فان اى تحويلات تصلنى سواء من دى دى او من اى بنوك اخرى فى العالم فانه تصلنى فى خلال يومين فقط مع البنك الاهلى المصرى و بخصم القيمة نفسها 15$ فقط من اى استلام..

لاحظ انك لو مسجل فى بنك تانى ممكن يتاخد منك مصاريف تحويل بنك وسيط و دى انت اللى حتشيلها و لكن الاهلى المصرى مفيش بنك وسيط و ده افضل ليك.

الاخ ابوعافية و زوجتى يعملون فى البنك الاهلى و يمكننا المساعدة فى اى وقت.

الافضل فتح حساب بالدولار لانه لو بالمصرى كل مرة حيدخلك فلوس امامك حل من اتنين.
1- اما انك تسيب رسالة فى بياناتك بفتح حساب دولارى تلقائيا مع وصول اى تحويلات بالدولار.
2- ستصلك حوالة بنكية تستلمها من البنك و لا تدخل على حسابك المصرى
اعتقد الاخ ابو عافية يعرف هذه المعلومات جيدا..
افضل فتح حساب بنكى بالدولار مع البنك الاهلى لانه اقل مصاريف سنوية فى حين البنوك الخاصة مثل سوسيتيه او عوده او التجارى الدولى او اتش اس بى سى مصاريفهم السنوية لفتح الحساب حوالى الضعف..

المشكلة الوحيدة فى الاهلى المصرى هو الزحام فوق العادة لكن انا عندى واسطة هناك :1 (63):
تحياتى يا حلوين.

sobeeh
07-08-2011, 12:06 AM
هو فى نقطة بسيطة بس يمكن تفرق معاكم.
البنك الاهلى المصرى له حساب خاص فى بنك جى بى تشيس مورجان و ده بيخلى التحويل سرييييييييع جدا..
للعلم فان اى تحويلات تصلنى سواء من دى دى او من اى بنوك اخرى فى العالم فانه تصلنى فى خلال يومين فقط مع البنك الاهلى المصرى و بخصم القيمة نفسها 15$ فقط من اى استلام..

لاحظ انك لو مسجل فى بنك تانى ممكن يتاخد منك مصاريف تحويل بنك وسيط و دى انت اللى حتشيلها و لكن الاهلى المصرى مفيش بنك وسيط و ده افضل ليك.

الاخ ابوعافية و زوجتى يعملون فى البنك الاهلى و يمكننا المساعدة فى اى وقت.

الافضل فتح حساب بالدولار لانه لو بالمصرى كل مرة حيدخلك فلوس امامك حل من اتنين.
1- اما انك تسيب رسالة فى بياناتك بفتح حساب دولارى تلقائيا مع وصول اى تحويلات بالدولار.
2- ستصلك حوالة بنكية تستلمها من البنك و لا تدخل على حسابك المصرى
اعتقد الاخ ابو عافية يعرف هذه المعلومات جيدا..
افضل فتح حساب بنكى بالدولار مع البنك الاهلى لانه اقل مصاريف سنوية فى حين البنوك الخاصة مثل سوسيتيه او عوده او التجارى الدولى او اتش اس بى سى مصاريفهم السنوية لفتح الحساب حوالى الضعف..

المشكلة الوحيدة فى الاهلى المصرى هو الزحام فوق العادة لكن انا عندى واسطة هناك :1 (63):
تحياتى يا حلوين.

طيب بعد الكلام الى زى الفل ده يا دكتور
انا بفكر افتح حساب بالدولار فى البنك الاهلى
هل هايبقى سهل مع شركة FXDD تحويل الحساب بتاعى
او لما اجى اطلب سحب من الشركة ممكن اطلب منهم التحويل على حسابى الجديد فى البنك الاهلى

مدير الموقع
07-08-2011, 12:10 AM
اهلا يا غزال..
نعم بكل سهولة
اطبع ورقة سحب و فيها بيانات حساب بنكك و سلمها للشركة و سيتم ارسالها لك
اى حساب مش مشكلة فى اى بنك فى اى مكان فى العالم حتى لو فى كوستاريكا
المهم الوحيد ان يكون الحساب باسمك..
تحياتى يا غالى

sobeeh
07-08-2011, 12:13 AM
شكرا يا دكتور
كده يبقى البنك الاهلى يكسب

مدير الموقع
07-08-2011, 12:52 AM
شكرا يا دكتور
كده يبقى البنك الاهلى يكسب

اه بس دور على فرع فاضى و يبقى يكسب بجد.. :)
تحياتى

ابو عافية
07-08-2011, 01:05 AM
اه بس دور على فرع فاضى و يبقى يكسب بجد.. :)
تحياتى

صعب يا دكتور تلاقى فرع للبنك الاهلى فاضى بس البنك الاهلى يكسب فى كل الاحوال

ابو عافية
07-08-2011, 01:26 AM
يا جماعة فتح الحساب فى البنك الاهلى ايداع 500 دولار ومصاريف الفتح حوالى 8:7 دولار والمصاريف السنوية كذلك والفلوس ممكن تسحبها تانى يوم واهم حاجه قبل اول شهر 7 من كل عام يكون فى الحساب 8 دولار
اما بالنسبه للتحويل فالبنك بيخصم 15 دولار ده فى حاله لو اللى هايتحولك منه والى شركه الفوريكس بتحول منه لحسابك عنده حساب مع جى بى مورجان شيس اما لو البنك الى الشركه بتحول منه لحسابك ماعندهوش حساب عند جى بى مورجان يبقى مصاريف التحويل هاتزيد عن 30 دولارالى 40 دولار ده لو امبلغ اقل من 10000 دولار
واما بالنسبه للتحويل لشركه الفوريكس فالبنك الاهلى عنده حساب عند جى بى مورجان ولكن لابد ان يكون الحساب البنكى بتاع الشركة مرتبط مع جى بى مورجان ايضا عن طريق البنك المفتوح به حساب شركة الفوريكس
يارب اكون قدرت اوصل المعلومة
والله المستعان

engcu90
07-08-2011, 01:27 AM
مع احترامى ليك ياغالى

انا سألت اكتر من حد ف سوستيه وقالولى ان التحويل بيخضم من 35 الى 45 دولار ف الحدود دى

وبالنسبه للتحويل مش شرط يكون بالدولار . . التحويل بالدولارات هوه بيحولهملك بالعمله المصريه وينزل حسابك . .

اخى الكريم انا بتعامل مع البنك بالفعل وياما سحبت وبيتخصم 3 دولار بس
ودى صورة من النيتا بنك عندى...مع كل تحويل بيتخصم 3 دولار

ومع اول تحويل جالى اتفتح ليا حساب بالدولار اللى انا واخد منه الصورة اللى فوق دى والفلوس بتيجى بالدولار وانا اسحبها بالدولار او اعمل طلب والبنك يحولها لحسابى اللى بالمصرى...زى مانا عاوز يعنى
عشان كده سوستيه يكسب :1 (87):

engcu90
07-08-2011, 01:30 AM
وللعلم الأهلى سوستيه فروعه كتييييير جداااااااااااااااااااااااااااا
وانا حسابى حساب الشباب لأنى مكملتش 23 سنة..يمكن عشان كده عمولة التحويل قليلة

unknown
07-08-2011, 02:12 AM
شكرا لكل الاخوه
بارك الله فيكم ماشاء الله كله بيساعد
وكما قال الكبير قوى
جزره وقطمها .........
البنك الاهلى المصرى ان شاء الله

archiwork
07-08-2011, 02:37 AM
طب ياجماعة لو حد عنده فكرة او جرب HSBC أنا بصراحة بحترم البنك ده جدا وحسابى هناك ومع انى لية حساب فى الأهلى بس أفضل احول على HSBC عشان محترمين أخر حاجة والانترنت بانك بتاعهم تحفة وأنا بستخدمه فى التحويل لى الفيزا بتاعتى ثم اف اكس دى دى وبيوصل التحويل فى خلال 10-20 دقيقة بالكتير وزيرو مصاريف ايداع وبيبعتلى رسالة على الموبايل لما بيحصل اى حركة فى حساباتى عندهم وحاجات تانية كتير بس لسة ماجربتش مصاريفهم فى التحويل والسحب عليه ياريت حد يفيدنى

sobeeh
07-08-2011, 02:38 AM
انا اعتقد كده من الردود ان والله اعلم فى فرق كبير فى المصاريف بتاعة سوسيتية
لو بتبعت فلوس للخارج من حسابك و لو بتستلم فلوس من الخارج على حسابك

archiwork
07-08-2011, 02:50 AM
وللعلم الأهلى سوستيه فروعه كتييييير جداااااااااااااااااااااااااااا
وانا حسابى حساب الشباب لأنى مكملتش 23 سنة..يمكن عشان كده عمولة التحويل قليلة

أنا شايف من صورة حضرتك يا هندسة انك بتتعامل مع انستافوركس ياريت تفيدنى عنهم لأن أنا عايز اودع معاهم عشان البونص ال30% ونظام الكاش باك عندهم جامد بس قلقان منهم مش عارف ليه حاسس انهم نصابين وكمان شوفت عليهم سكام فى كذا موقع وكمان حملت الديمو بتاعهم وتنفيذه بطئ فما بالك بالحقيقى واتكلمت معاهم على الشات وبيقولولى عشان اسحب البونص لازم أضرب مبلغ البونص فى 3 وأعمل مقدارهم عقود وده تعجيز وهظار طبعا بس غير كدة أنا شايف فى موقعهم خدمات وشغل جامد ايه رأيك؟

sobeeh
07-08-2011, 02:50 AM
بنك HSBC من البنوك الرائعه فى خدمة العملاء وبالذات خدمة الانترنت البنكى انا فاتح حساب فيه وكان معايه الماستر كارد بتاعهم
اعتقد ان التعامل معاه ممتاز بس ابعد عن اى كريدت كارد من عندهم انا كان معايه الكارت بتعهم واشتريت حاجات ونسيت ادفع الفلوس لمدة شهرين بعتو فيا قائمة سلبية للبنك المركزى وخربولى الاى سكور بتاعى و مابقتش عارف اتعامل مع اى بنك وتعبت لحد ما ظبط الاى سكور بتاعى تانى عشان البنوك ترضى تتعامل معايه

archiwork
07-08-2011, 02:56 AM
بنك HSBC من البنوك الرائعه فى خدمة العملاء وبالذات خدمة الانترنت البنكى انا فاتح حساب فيه وكان معايه الماستر كارد بتاعهم
اعتقد ان التعامل معاه ممتاز بس ابعد عن اى كريدت كارد من عندهم انا كان معايه الكارت بتعهم واشتريت حاجات ونسيت ادفع الفلوس لمدة شهرين بعتو فيا قائمة سلبية للبنك المركزى وخربولى الاى سكور بتاعى و مابقتش عارف اتعامل مع اى بنك وتعبت لحد ما ظبط الاى سكور بتاعى تانى عشان البنوك ترضى تتعامل معايه

أنا معايا فيزا كارد HSBC وبفضل الله عمر ماجه عليا ال DUE DATE الا لما أكون مسدد حتى لو هاتشقلب عشان ماينزليش فوايد بس ساعة الثورة نزلى 1.70 فوايد عشان الثورة كانت البنوك كلها قفلة ومع انى سددت قبل الثورة بس حظى الهباب قامت الثورة ولما البنوك فتحت طبعا الفلوس نزلت متأخر بس ربنا يسامحنى ده كان غصب عنى غير كدة الناس دى محترمين أخر حاجة وأنضف بنك اتعاملت معاه لا أهلى ولا غيره وانشالله هاجرب اسحب عليه واقولكوا مصاريفوه لو محدش جرب وياريتك ماكنت لغيت الماستر بتاعك عشان تستفيد من الكريديت بتاعه فى الفوركس

*Omar*
07-08-2011, 04:25 AM
طاب كدا تمام مش لازم نفتح ف البنك الاهلى بقه . . .

بس انا حسابى بالمصرى هل هاتفرق . .؟؟

وهل من الممكن افتح واحد تانى بالدولار ؟؟

حسابك بالمصرى مش هتفرق لو بتسحب عليه ما فيش فيها أى مشكلة باذن الله
وكلم خدمة العملاء 19888 هيقولولك على كل حاجة بالتفصيل لو وقف قدامك أى حاجة

بنك مصر بيخصم 10 دولار فقط
(هايل)
بس ايه هى شركه الوساطه بتختلف حسب البنك الذى تتعامل معه شركه الوساطه

أنا بتعامل مع FXDD معرفش أى شركة تانية ايه نظامها

unknown
16-08-2011, 02:28 PM
بالفعل تم خصم مبلغ 15 دولار فقط
شكرا لاعضاء المنتدى الكرام
وشكر خاص لدكتور اسامه
بارك الله فيكم