المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تحليل فوركس الباوند ببرنامج اليوت

kabo
14-09-2011, 01:53 AM
احبائى اهلا بكم ده تحليل اغلى برنامج اليوت فى العالم لكن على شارت الساعة بالنسبة للباوند لليوم 14.9.2011 حتى وصول السعر 1.6050 :1 (4):

kabo
14-09-2011, 03:03 AM
هدية للجميع وخاصة الاخ فاروق عشان بيحب اليورو لكن احذرو ده على الديلي يعنى الكلام ده ممكن تحقيقة خلال اسبوعين و اكثر باذن الله.... و الله الموفق

معاذ عودات
14-09-2011, 09:18 AM
شكرا لك يا غالي
هديه جميله

farok
14-09-2011, 12:08 PM
تسلم ايديك يا كابو

seragsamy
14-09-2011, 01:18 PM
شكرا لك على الهدية

لايك

Wigan
14-09-2011, 03:01 PM
جزاك الله خيرا يا كابو

هدية جميلة

kabo
14-09-2011, 04:47 PM
شكرا للجميع و اتمني المكسب الوفير للجميع .. التحليل المرفق ده ياسيدى بيؤكد على تحليل الباوند النهاره وربنا يستر و الشركة متحسش بيا عشان حقوق البرنامج و تهديدهم المستمر لاى عضو يقوم بالنشر .. على العموم ربنا يستر و لو حسيت انى فى قلق هرسم ليكم التوقعات على الشارت العادى
طبعا الجميع و الخبراء كيفية ترجمة التحليل و اللى لسه مبتدى يسأل مفيش مشكله و سنوالى الارسال بأذن الله

د/محمد حسام
14-09-2011, 05:17 PM
جزاك الله خيرا اخي علي هذا التحليل الرائع ولكن حبيت اسالك ما اسم هذا البرنامج وكم تبلغ قيمته وجزاك الله خيرا

spiderhoof
14-09-2011, 08:01 PM
مشكور اخى

ولكن نصيحه افضل طريقه لترقيم موجات اليوت هو الترقيم اليدوى

وليس الاعتماد على برامج

abdellatif
14-09-2011, 09:49 PM
الله يبارك فيك ياكابو تحليلات جميلة ومفيدة

Dox
14-09-2011, 09:57 PM
مشكور اخى

ولكن نصيحه افضل طريقه لترقيم موجات اليوت هو الترقيم اليدوى

وليس الاعتماد على برامج

ملحوظة التحليل دا مدفوع ومش برنامج دا عاملينه محللين محترفين يدوى كان فى الاول مجانى لكن حاليا بفلوس
تحياتى ياباشا

kabo
14-09-2011, 10:09 PM
جزاك الله خيرا اخي علي هذا التحليل الرائع ولكن حبيت اسالك ما اسم هذا البرنامج وكم تبلغ قيمته وجزاك الله خيرا

شكرا د. محمد على رسالتك بالنسبة لبرامج اليوت هى كلها واحد و سيبك من شكل البرنامج ده عشان شكله شيك شوية ولكن انا لا املكه وادخل عليه بعضويه اخى لانه يعمل فى بنك اجنبي يعنى عندك برامج اقوى و افضل فعلا متخرش المية لكن المحترم منها باهض الثمن يعنى تقريبا من فوق ال 12000 جنيه مصري يعنى 1600 دولار تقريبا مثلا برنامج elwave 9.5 عامل ضجة جامدة و لو بحثت فى موقعنا هنا هتلاقى الدكتور اسامة اتكلم عنه لكن اعتقد اتكلم على النسخة القديمة اما النسخة الجديدة فيها خاصية ال scanning + signal ودول مهمين جدا لدرجة انه وصل دقتهم الى 95 % ولو اخذت الخاصيتين دول هيوصل البرنامج كامل الى 2500 دولار و ممكن تعمل تحديث سنوى يصل الى 500 دولار .. ولا تجرى وراء هذا البرنامج بعمل الكراك لان هناك وعود كثيرة انه شغال مجانا لكن لا تصدق لان الشركة عاملة نظام حماية شديد جدا وحتى هذه اللحظة لم يتم ضربه و المضروب منه لم يتم ربطه بالميتاتريد اذا لان يحلل شارتك ويعمل كأنه ديمو وهناك ايضا ببرامج عملاقة غير معروضة للبيع لكن بايجار شهرى اذا نرجع الى برامج اليوت كلها واحده المهم التحليل على الشارت و الاهم انه يكتب و يحلل الموجة و يتوقعها .فان الامريكان و الانجليز بيحبوا اليوت جدا وشطار فيه جدا و يعشقو الاقوى منه التحليل الرقمى الديناميكى ولكنه ليس الشائع المهم هناك ايضا برنامج اليوت محترمة جدا منها على سبيل المثال وليس الحصرMotive wave و ايضا العملاق mtpredicto كلهم مهام واحدة هو تحديد موجات اليوت و الاهم و اقتناعك باسلوب اليوت تحياتى لك و تقديرى .... مهندس / أيمن

د/محمد حسام
14-09-2011, 10:14 PM
شكرا د. محمد على رسالتك بالنسبة لبرامج اليوت هى كلها واحد و سيبك من شكل البرنامج ده عشان شكله شيك شوية ولكن انا لا املكه وادخل عليه بعضويه اخى لانه يعمل فى بنك اجنبي يعنى عندك برامج اقوى و افضل فعلا متخرش المية لكن المحترم منها باهض الثمن يعنى تقريبا من فوق ال 12000 جنيه مصري يعنى 1600 دولار تقريبا مثلا برنامج elwave 9.5 عامل ضجة جامدة و لو بحثت فى موقعنا هنا هتلاقى الدكتور اسامة اتكلم عنه لكن اعتقد اتكلم على النسخة القديمة اما النسخة الجديدة فيها خاصية ال scanning + signal ودول مهمين جدا لدرجة انه وصل دقتهم الى 95 % ولو اخذت الخاصيتين دول هيوصل البرنامج كامل الى 2500 دولار و ممكن تعمل تحديث سنوى يصل الى 500 دولار .. ولا تجرى وراء هذا البرنامج بعمل الكراك لان هناك وعود كثيرة انه شغال مجانا لكن لا تصدق لان الشركة عاملة نظام حماية شديد جدا وحتى هذه اللحظة لم يتم ضربه و المضروب منه لم يتم ربطه بالميتاتريد اذا لان يحلل شارتك ويعمل كأنه ديمو وهناك ايضا ببرامج عملاقة غير معروضة للبيع لكن بايجار شهرى اذا نرجع الى برامج اليوت كلها واحده المهم التحليل على الشارت و الاهم انه يكتب و يحلل الموجة و يتوقعها .فان الامريكان و الانجليز بيحبوا اليوت جدا وشطار فيه جدا و يعشقو الاقوى منه التحليل الرقمى الديناميكى ولكنه ليس الشائع المهم هناك ايضا برنامج اليوت محترمة جدا منها على سبيل المثال وليس الحصرMotive wave و ايضا العملاق mtpredicto كلهم مهام واحدة هو تحديد موجات اليوت و الاهم و اقتناعك باسلوب اليوت تحياتى لك و تقديرى .... مهندس / أيمن

الف شكر يا بشمهندس ايمن علي هذا الرد التفصيلي وجعله الله في ميزان حسناتك

أحمد الرويني
14-09-2011, 11:11 PM
شكرا علي هذه التحليلات الغالية
و بالتوفيق دائما
و جزاك الله عنا كل خير يا غالي

00808060
14-09-2011, 11:29 PM
اليك أخي هذا الرابط لموقع شركة FXCM وبه تحليل يومي مجاني للعملات على موجات اليوت.............. ستجد في هذه الصفحة جدول فقط اضغط على رمز العملة وسيظهر لك الشارت الخاص بالعملة وتجد تحته تعليق بسيط على شكل تحليل .الموقع ممتاز لكن تذكر اخي هذا سوق متقلب وخطير ومش كل التحليلات بتصدق... ولو صح ذلك لكان الكل اغتنى.
وتقبل مروري اخي وبالتوفيق للجميع

http://www.dailyfx.com/technical_analysis/elliott_wave/

ارفق اليكم صورة لليورو دولار كمثال من الموقع المذكور اعلاه.

حكيم
15-09-2011, 07:03 PM
شكرا لك الاخ الكريم

kabo
16-09-2011, 12:06 AM
اشكركم جميعا من كل قلبي و باذن الله نتقدم سويا فى حرب الفوركس