المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تحليلات وتوصيات المبتدئين

damoty
22-09-2011, 04:00 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اتمنى ان يكون الجميع بخير

طبعا احنا كمبتدئين بنتفرج على توصيات الاعضاء الخبراء ماشاء الله عليهم بس مش بنعرف نعمل حاجة بنتفرج وبس وبنتكسف ندخل نقول راينا
فاية رايكم اننا نخلى الموضوع ده كل يوم انا هحط اننا نقوم بتحليل اى زوج وكل واحد فينا يحللو ويقول رايه ونسيب المشرفين يصلحولنا ويقولوا رايهم وبكده نتعلم وناخد خبرة ونتعلم بالتجربة بدل منتفرج بس

مستنية ارائكم عشان نبدا ان شاء الله من اول الاسبوع الجاى ان شاء الله على فاتحة السوق وتكون فاتحه خير علينا يااااااااااااااااارب
ويالا ياحلوين عايزين نشاط كده بلاش نوم

بالتوفيق يارب لنا جميعا ومستنين دكتور اسامة فى الموضوع بردو يقول رايه

karim marzouk
22-09-2011, 04:02 PM
وانا موافق ومتابع معاكى ان شاء الله :)

Wigan
22-09-2011, 04:14 PM
ربنا يوفقكم وباذن الله كل عضو يضيف للموضوع

وبلاش حكاية الكسوف دى لاننا كلنا كنا مبتدئين :)

وعشان تشجعى الناس المحترفة تبدى رايها وتشارك ، كل عضو خبرة او قديم يصحح او يضيف لموضوعك يتعمله لايك من خلالك ومن خلال بقيت الاخوة المبتدئين

م.محمد عبد القوى
22-09-2011, 04:24 PM
بالتوفيق ان شاء الله

damoty
22-09-2011, 04:47 PM

وعشان تشجعى الناس المحترفة تبدى رايها وتشارك ، كل عضو خبرة او قديم يصحح او يضيف لموضوعك يتعمله لايك من خلالك ومن خلال بقيت الاخوة المبتدئين

اوكش مفيش اى مشكلة خالص احنا المهم نشجع بعض ونتقدم سوا ان شاء الله وفى انتظار راى حضرتك كمان فى توصياتنا

damoty
22-09-2011, 04:47 PM
ميرسى كتير لحضرتك لايك لكم جميعا وفى انتظار باقى الاعضاء المبتدئين والخبراء ومتنسوش لايك ليا انا كمان:1 (31):

Herr.Omar
22-09-2011, 04:54 PM
متابع معاكم ان شاء الله

ولايك للموضوع الجميل

بالتوفيق

Wigan
22-09-2011, 04:54 PM

تحت امرك وربنا يعينا اجمعين

وطبعا مسالة اللايكات عشان محدش يكسل :)

معاذ عودات
22-09-2011, 05:42 PM
اهلا اخت امنيه
ما شاءالله موضوع جميل
واسمحيلي اكون متواجد بينكم

seragsamy
22-09-2011, 05:46 PM
موضوع جميل جدا ونتمنى من الجميع المشاركة

والجميع بلا استثناء يتعلم الجديد من هذا السوق يوميا ومن لا يتعلم دوما .. لن يربح أبدا

FallenDarK
22-09-2011, 05:58 PM
ماشاء الله اختي Damoty أخيرا حد نفذ الفكرة دي ..
أنا كنت عمال أدور على موضوع زى ده علشان نتعلم عملي .. لكن للأسف مالاقيتش ..
وفي الآخر عملت موضوع مخصوص لتحليلي .. ولكن للأسف برضه .. ماحدش عبرني ..
شكرا ليكي على الموضوع ده .. وإن شاء الله نبدأ من بداية الأسبوع علشان تبقي بداية خير علينا كلنا ..

والله يا أستاذ ويجان .. مافيش كسوف ولا حاجة ..
هو فيه إحباط بس ،
حضرتك تقدر تشوف موضوعي اللى هو التحليل الفني الأول والوحيد ليا في حياتي
على اليورو دولار في موضوع
وده الرابط :اليورو/دولار : تكون نموذج مثلث على فريم الأربع ساعات (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=13209)
ولكن للأسف لم أحصل غير على ردين فقط .. من 150 مشاهدة !!

عالعموم .. أنا هادخل عالموضوع ده واحط تحليلي على أمل أن يتم تصحيح أخطائي حتى أتعلم ..
لايك لحضرتك يا استاذ ويجان ولايك لصاحبة الموضع ولايك لكل عضو هايدخل يقول رأيه في تحليله المبتدئين
وبالتوفيق

تحياتي..

Tarek adel
22-09-2011, 06:01 PM

والله انت كلامك زى الفل خصوصا هنا فى ارابيا عمر ما حد بخل على بمعلومة او شايف نفسه اكبر من المناقشة
لكن انت فكرتنى بمنتدى اخر كان بيتكلم عن صعود اليورو دولار وشاريين بلوتات كبيرة وبدون ستوب وكل اللى عملته انى قلتلهم انى ارى اليورو اقرب للهبوط..فلماذا تنصحون بالشراء؟؟؟
وخدت كمية تريقه..واللى قالى دى جت معاك ضربة حظ واللى قالى قول رأيك فى موضوع اخر واخرج من هنا..ولما طلبوا منى الشارت اديتهم شارت بتحليل كلاسيكى...منتهى الاستخفاف طبعا بالكلاسيكى وشايفين ان موضته بطلت
وطبعا خبرتهم اعلى منى لانهم قدام فى الفوركس
الحمدلله ان ربنا نصرنى عليهم والسوق قال كلمته والسعر وصل للنقاط الللى قلتلهم عليها بالظبط والارتدادات
وربنا نصرنى اكتر ان اغلبهم زاره المارجن كوول فى حين انى عملت احلى شغل من اليورو
ومن ساعتها وانا قلت المنتديات الاخرى كبيرها اوى الفرجة انما المشاركة فى ارابيا فقط

Wigan
22-09-2011, 06:18 PM
شكرا ليكي على الموضوع ده .. وإن شاء الله نبدأ من بداية الأسبوع علشان تبقي بداية خير علينا كلنا ..

هو فيه إحباط بس ،
وده الرابط :اليورو/دولار : تكون نموذج مثلث على فريم الأربع ساعات (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=13209)

عالعموم .. أنا هادخل عالموضوع ده واحط تحليلي على أمل أن يتم تصحيح أخطائي حتى أتعلم ..
لايك لحضرتك يا استاذ ويجان ولايك لصاحبة الموضع ولايك لكل عضو هايدخل يقول رأيه في تحليله المبتدئين
وبالتوفيق

تحياتي..

انا تابعت موضوعك وكان ممتاز وما شاء الله وصلت لاهدافك برغم ان من كلامك واضح انك زميل جديد

لكن زى متقول يا غالى الناس الشهر دا محبطة شوية من جنون السوق وضرب الاستوبات ناهيك عن المرجن

ربنا يسترها علينا اجمعين

واهلا بيك ضيف عزيز علينا

لايك يا زعيم

والله انت كلامك زى الفل خصوصا هنا فى ارابيا عمر ما حد بخل على بمعلومة او شايف نفسه اكبر من المناقشة
لكن انت فكرتنى بمنتدى اخر كان بيتكلم عن صعود اليورو دولار وشاريين بلوتات كبيرة وبدون ستوب وكل اللى عملته انى قلتلهم انى ارى اليورو اقرب للهبوط..فلماذا تنصحون بالشراء؟؟؟
وخدت كمية تريقه..واللى قالى دى جت معاك ضربة حظ واللى قالى قول رأيك فى موضوع اخر واخرج من هنا..ولما طلبوا منى الشارت اديتهم شارت بتحليل كلاسيكى...منتهى الاستخفاف طبعا بالكلاسيكى وشايفين ان موضته بطلت
وطبعا خبرتهم اعلى منى لانهم قدام فى الفوركس
الحمدلله ان ربنا نصرنى عليهم والسوق قال كلمته والسعر وصل للنقاط الللى قلتلهم عليها بالظبط والارتدادات
وربنا نصرنى اكتر ان اغلبهم زاره المارجن كوول فى حين انى عملت احلى شغل من اليورو
ومن ساعتها وانا قلت المنتديات الاخرى كبيرها اوى الفرجة انما المشاركة فى ارابيا فقط

والله يا صديقى العزيز السوق اصبح ملخبط

انا توقعت لليورو يصعد امبارح العصر لكن جت خطة الفيدرالى الجديدة رفعت الدولار وقلبت الطاولة/ وبغض النظر عن الاختلافات مكنش يصح لاى شخص مهما كان يسخر من تحليل اى عضو اخر سواء محترف او جديد لان السوق ملوش كبير ولو كان السوق مع حد مكنش الخاسرين هم معظم المتداولين

ربنا يحفظنا اجمعين

مبروك الارباح يا باشا ودايما منصور
لايك

FallenDarK
22-09-2011, 07:37 PM
[QUOTE=Wigan;203521]انا تابعت موضوعك وكان ممتاز وما شاء الله وصلت لاهدافك برغم ان من كلامك واضح انك زميل جديد

لكن زى متقول يا غالى الناس الشهر دا محبطة شوية من جنون السوق وضرب الاستوبات ناهيك عن المرجن

ربنا يسترها علينا اجمعين

واهلا بيك ضيف عزيز علينا

لايك يا زعيم

مرسي يا كبير ..

damoty
22-09-2011, 08:12 PM
اهلا اخت امنيه
ما شاءالله موضوع جميل
واسمحيلي اكون متواجد بينكم

طبعا حضرتك استاذ معاذ مش محتاج تستاذن لانك بالفعل من اول الحاضرين منور الموضوع ومستنين باقى الاعضاء وتشجيعك ليهم

abdellatif
22-09-2011, 08:33 PM
اسمحولي بالمشاركة معكم..موضوع مفيد..
بالتوفيق للجميع

damoty
22-09-2011, 08:39 PM

هو فيه إحباط بس ،

وبالتوفيق

تحياتي..

ميرسى كتير يارب التوفيق
سورى مش شوفت تحليلك امبارح ماشاء الله عليك تحليل فى منته ىالروعة انت متاكد انك مبتدا :1 (87):

damoty
22-09-2011, 08:41 PM
متابع معاكم ان شاء الله

ولايك للموضوع الجميل

بالتوفيق

منور الموضوع ميرسى ليك

اوراق الخريف
22-09-2011, 08:43 PM
انا ساتواجد معكم ايضا سنشاهد تحليلاتكم مع باقي الاعضاء ونضيف عليها او نعدل فيها معا
رغم اني اشك بانكم ستخطؤون لان د.اسامة عادل هو استاذكم فانا استبعد الاخطاء
بالتوفيق وبانتظار تحليلاتكم

damoty
22-09-2011, 08:44 PM
تحت امرك وربنا يعينا اجمعين

وطبعا مسالة اللايكات عشان محدش يكسل :)

اكيد تبعا ميرسى على الفكرة الجميلة

damoty
22-09-2011, 08:46 PM
موضوع جميل جدا ونتمنى من الجميع المشاركة

والجميع بلا استثناء يتعلم الجديد من هذا السوق يوميا ومن لا يتعلم دوما .. لن يربح أبدا

ميرسى استاذ سراج منور الموضوع ومستنين ان شاء الله بداية الاسبوع عشان نبدا كلنا بهمة

damoty
22-09-2011, 08:48 PM
اسمحولي بالمشاركة معكم..موضوع مفيد..
بالتوفيق للجميع

اكيد طبعا منور الموضوع

damoty
22-09-2011, 08:49 PM
انا ساتواجد معكم ايضا سنشاهد تحليلاتكم مع باقي الاعضاء ونضيف عليها او نعدل فيها معا
رغم اني اشك بانكم ستخطؤون لان د.اسامة عادل هو استاذكم فانا استبعد الاخطاء
بالتوفيق وبانتظار تحليلاتكم

ان شاء الله مش نغلط ونكون حققنا الغرض اللى كان منه الويبينار وهو نجاحنا كلنا يارب ودكتور اسامة ان شاء الله هيشوف ثمار تعبه وجهده فى الويبينار وغيره
شكرا لحضرتك منور الموضوع

msaleh2000
22-09-2011, 11:15 PM
أنا آسف جدا موني
لسه شايف الموضوع دلوقت حالا
عموما مليون مبروووووووووووووك
واضح ان فيه توارد خواطر بينا وبين بعض
وكمان مبروك علي تفعيل حسابك الجديد
كده انا فهمت معني كلمة المنافسة هناك
عموما انا مستعد للمنافسة وتحت أمرك يا غالية
طبعا صحاب

farok
23-09-2011, 03:58 AM
ربنا يوفقك ان شاء الله

damoty
23-09-2011, 09:00 AM
أنا آسف جدا موني
لسه شايف الموضوع دلوقت حالا
عموما مليون مبروووووووووووووك
واضح ان فيه توارد خواطر بينا وبين بعض
وكمان مبروك علي تفعيل حسابك الجديد
كده انا فهمت معني كلمة المنافسة هناك
عموما انا مستعد للمنافسة وتحت أمرك يا غالية
طبعا صحاب

لا طبعا انا بهزر على حكاية المنافسة غرضنا اننا نستفاد ويارب تكون فاتحة خير لكل اعضاء ارابيا
ميرسى استاذ محمد

damoty
23-09-2011, 09:03 AM
ربنا يوفقك ان شاء الله

ميرسى استاذ فاروق منور حضرتك

damoty
23-09-2011, 09:05 AM
متنسويش اللايكات ياشباب لتشجيع الاعضاء كل واحد يعمل لايك للاخرين :1 (87):

FallenDarK
23-09-2011, 10:19 AM
ميرسى كتير يارب التوفيق
سورى مش شوفت تحليلك امبارح ماشاء الله عليك تحليل فى منته ىالروعة انت متاكد انك مبتدا :1 (87):
هههه الله يخليكي يا أختي .. الحقيقة أنا فعلا مبتدئ .. لكن الفضل يرجع (بعد ربنا سبحانه وتعالى) للدكتور أسامة .. اللي نور طريقنا بالعلم وخلانا فاهمين مش حافظين هههه بارك الله فيه وفيكي .. ومتعابعين معاكي بقلب جامد !!

تحياتي..

damoty
23-09-2011, 10:33 AM
عندى اقتراح قولت اخد رايكم فيه اية رايكم لو كل اللى هيتابع الموضوع هنا كلنا نعمل حساب واحد باسم the beginning ونعمل استفتاء على قيمة الحساب بحيث يكون متوسط يناسب الكل واول منستقر نفتحو كلنا متشابه وكل واحد يطبق توصياته اليومية باذن الله ويقول النتيجة والادارة تقيم التوصيات للتشجيع فقط مع عدم تطبيق اى توصية على الحقيقى طبعا وبعد مرور شهر كل واحد يقول حسابه وصل لكام واعلى حساب تقوم الادارة بمنحه مكافاه وانا هقوم بمنحة ان شاء الله بدرع التفوق طبعا ده شىء بسيط اوى لتشجيعنا كلنا وهنحط حد ادنى وحد اقصى للنقاط

مستنية رد المشرفين والاعضاء وشكرا

damoty
23-09-2011, 10:35 AM
هههه الله يخليكي يا أختي .. الحقيقة أنا فعلا مبتدئ .. لكن الفضل يرجع (بعد ربنا سبحانه وتعالى) للدكتور أسامة .. اللي نور طريقنا بالعلم وخلانا فاهمين مش حافظين هههه بارك الله فيه وفيكي .. ومتعابعين معاكي بقلب جامد !!

تحياتي..

كلنا مبتدئين يااخى مع ويبينار دكتور اسامة جزاه الله خيرا بالتوفيق يااااااااااااااااارب

damoty
23-09-2011, 08:04 PM
عندى اقتراح قولت اخد رايكم فيه اية رايكم لو كل اللى هيتابع الموضوع هنا كلنا نعمل حساب واحد باسم the beginning ونعمل استفتاء على قيمة الحساب بحيث يكون متوسط يناسب الكل واول منستقر نفتحو كلنا متشابه وكل واحد يطبق توصياته اليومية باذن الله ويقول النتيجة والادارة تقيم التوصيات للتشجيع فقط مع عدم تطبيق اى توصية على الحقيقى طبعا وبعد مرور شهر كل واحد يقول حسابه وصل لكام واعلى حساب تقوم الادارة بمنحه مكافاه وانا هقوم بمنحة ان شاء الله بدرع التفوق طبعا ده شىء بسيط اوى لتشجيعنا كلنا وهنحط حد ادنى وحد اقصى للنقاط

اية ياجماعة مشوفتش اى ردود من الصبح لا بالايجاب ولا بالسلب مستنية اراء الموافقة او الرفض عشان نبدا من الحد ان شاء الله لو كان فى موافقة من الاعضاء والمشرفين

Herr.Omar
23-09-2011, 10:03 PM

فكرة جميلة جدا يا استاذه

بس الادارة لسه ماقلتش كلمتها ممكن مثلا يكون جوايزها مشاركات فعاله حجات خفيفه يعني

عموما فكرة جميلة فعلا وحتخلي في منافسه كويسه وتطبيق عملي

بالتوفيق

damoty
23-09-2011, 10:07 PM
فكرة جميلة جدا يا استاذه

بس الادارة لسه ماقلتش كلمتها ممكن مثلا يكون جوايزها مشاركات فعاله حجات خفيفه يعني

عموما فكرة جميلة فعلا وحتخلي في منافسه كويسه وتطبيق عملي

بالتوفيق

انا مستنية رد الادارة وباقى الاعضاء ومتاكده ان الادارة مش هتبخل على اعضائها حتى لو جائزة عينية مش نقدية المهم نشجع الاعضاء على العمل الفعلى ان شاء الله
لايك لحضرتك

hazem khairy
24-09-2011, 02:17 AM
طيب ليه منخدش الخطوه وبعد منحلل نقول توصيات ويكون ده تحت اشارف حد من الاداره ولو صح ينشره فى المنتدى لو فى تصحيح يقلنا عليه عشان الكل يستفيد

damoty
24-09-2011, 02:19 AM
طيب ليه منخدش الخطوه وبعد منحلل نقول توصيات ويكون ده تحت اشارف حد من الاداره ولو صح ينشره فى المنتدى لو فى تصحيح يقلنا عليه عشان الكل يستفيد

مهو بالفعل تحت اشراف الادراة اقرا الموضوع من اولو ان الهدف اننا ندرب والمشرفين هيقيمو ويصححو الاخطاء الفكرة دى للتشجيع عشان نحس اننا فعلا شغالين بجد وفى نفس الاتجاه

damoty
24-09-2011, 05:24 PM
اية ياجماعة مشوفتش اى ردود من الصبح لا بالايجاب ولا بالسلب مستنية اراء الموافقة او الرفض عشان نبدا من الحد ان شاء الله لو كان فى موافقة من الاعضاء والمشرفين

تم الغاء الفكرة لعدم وجود اى تشجيع من الادارة او من باقى الاعضاء سنقوم باذن الله بعمل تحليلات من يوم الاحد كما اتفقنا كل عضو كما يرغب فى وضع تحليلاته

damoty
25-09-2011, 11:28 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نبدا اليوم ان شاء الله فى تحليل زوج/ اليورو دولار وزوج /اليورو باوند

نتوكل على الله بالتوفيق يارب

damoty
25-09-2011, 09:07 PM
ارجو من الادارة اغلاق هذا الموضوع وسنركز فقط على موضوع استاذ محمد صالح لتحليات المبتدئين ايضا لعدم التشتيت بين الموضوعين وشكرا

seragsamy
26-09-2011, 01:11 PM
ارجو من الادارة اغلاق هذا الموضوع وسنركز فقط على موضوع استاذ محمد صالح لتحليات المبتدئين ايضا لعدم التشتيت بين الموضوعين وشكرا

تم غلق الموضوع

بالتوفيق بإذن الله تعالى