المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار بسيط للمصريين

احمدبير2011
03-11-2011, 01:37 PM
اولا سلام عليكم &ثانيا انا يا شباب بلاقي اعلانات عالنت عن شركات عايزه تريدرز و الشركات بتقول انها وكيل لشركات عالميه و عايزه تريدرز فوركس و كلام دش كتير كده ومش عارف الشركات دي حقيقه ولا نصب و لو هي حقيقيه هل في حد يعرف شركه تقبل المبتدءين امثالي ولا ايه بالظبط وياريت لو حد يعرف شركات حقيقيه يقولي
وجزاكم الله خيرا

Elmasry
03-11-2011, 01:52 PM
اولا سلام عليكم &ثانيا انا يا شباب بلاقي اعلانات عالنت عن شركات عايزه تريدرز و الشركات بتقول انها وكيل لشركات عالميه و عايزه تريدرز فوركس و كلام دش كتير كده ومش عارف الشركات دي حقيقه ولا نصب و لو هي حقيقيه هل في حد يعرف شركه تقبل المبتدءين امثالي ولا ايه بالظبط وياريت لو حد يعرف شركات حقيقيه يقولي
وجزاكم الله خيرا

وعليكم السلام ورحمه الله

اولا حبيبي سيبك من كلام الاعلانات اكيد اي شركه تقبل اي شخص مبتدء او محترف لا يفرق معه

ويوجد شركات كثيره جدا محترمه

اف اكس دي دي ( FXDD )

انستا فوركس (INSTAFOREX )

اوف اكس سلوشن

الباري

احمدبير2011
03-11-2011, 01:56 PM
واضح انك فهمتني غلط&انا مقصدش افتح حساب عند شركه انا اقصد شركات بتطلب تريدرز يشتغلو علي محافظها او محافظ عملاءها &متهيئلي دلوقتي سوالي بقي واضح جدااااااااااااا

Elmasry
03-11-2011, 01:58 PM
واضح انك فهمتني غلط&انا مقصدش افتح حساب عند شركه انا اقصد شركات بتطلب تريدرز يشتغلو علي محافظها او محافظ عملاءها &متهيئلي دلوقتي سوالي بقي واضح جدااااااااااااا

سوري يا جميل فهمت غلط

اعتقد ان لكل شركه ليها محللين ممكن تشوف اي شركه وتكلمهم

لكن الشركات الكبري بتطلب شهاده خبره

بالتوفيق

معاذ عودات
03-11-2011, 02:43 PM
اهلا يا غالي
ممكن تكون الشركات حقيقه وصادقه ..
ما في اي مشكله وهي طالبه وظائف لشركته

ولكن لا اظن ان هناك شركات تأخذ مبتدأين الان
تعلم حتى تصبح خبير :)

أبو عمر
03-11-2011, 05:08 PM
السلام عليكم
أخي ظاهر الأمر كما أوردته أنت لا غبار عليه,
فإن كنت تجد فيك الكفاءة الكافية فتقدم للوظيفة.
أما ما قرأته عن بعض الأفراد الذين يقومون بالنصب على المبتدئين فيختلف تماما عن ما قلت,
إذ أن أحد الأفراد يعلن في الجريدة أن شركته (شركة وهمية)بحاجة لمحللين فنيين يستطيعوا أن يديروا محافظ "ضخمة" للمستثمرين عندهم برواتب ضخمة تبدأ من $1000 في الشهر, (((( و من يجد بنفسه الكفاءة للتعلم , فليتقدم ليسجل في الدورة التأهيلية لهذه الوظيفة)))) و هنا مربط الفرس , و بهذا الفخ يستدرجوا المبتدئين لأخذ دورة بتكلفة حوالي 600 جنيه للشخص, و من ثم يتم الإستدراج مرة أخرى لفتح حسابات عن طريقهم في الشركات العالمية- حسب إدعائهم - .

و بهذا كسبوا على الجهتين , من جهة الدورة, و من جهة تانية العمولة على العملاء عن طريقهم.

طبعا الدورة التأهيلية مدتها بحدود 6 أسابيع , و لن تكفي على الإطلاق لتعلم الفوركس.

أعتذر عن الإطالة, و لكن وجب التنبيه.

احمدبير2011
03-11-2011, 05:35 PM
بجد الف الف شكرا للجميع عل توضيح الرؤيه لي اذا كان لدي احد زياده فليقولها لاتعلم منه

أحمد الرويني
03-11-2011, 05:42 PM
أبدأ في التركيز علي تعلم الفوركس و طرق التحليل المختلفة و تقدم بــ C.V إلي الشركات التي تطلب تريدرز و ربنا يوفقك إن شاء الله ,,,,