المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : beat the news/اهزم الاخبار

mohammed tamara
02-07-2012, 12:37 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازايكم يا أحلى اعضاء واحلى منتدى واداره ؟ يارب تكونوا بصحه وعافيه ان شاء الله
سلام مخصوص للدوك اسامه
حبيت اعمل موضوع بسيط اتكلم فيه باختصار عن الاخبار وعيوبها لكثير من المتداولين والمتاجرين
أولا وقبل مادخل فى صلب الموضوع كلنا عارفين ان المتاجرين فى الفوركس ينقسموا لمدرستين: الاولى وهم محللين للاخبار وبيتاجروا بناءا علي تحليلهم ليها
والمدرسه التانيه محللين فنيين وهم اللى بيعتمدوا على التحليل الفنى فى متاجرتهم, ومانقدرش نقول ان النوع الاول بس او التانى بس غلط , فلكل شخص توجه وميول وفكر ومدرسه يتبعها فى التحليل
بس مشكله النوع الاول وهو التحليل الاخبارى فى الفوركس بالذات انه صعب ( على الاقل من رأى الشخصى) وصعوبته تكمن فى انك لازم تتابع الاخبار على مدار 24 ساعه ودى حاجه صعبه وكل خبر يطلع تحاول تفهمه ( تحلله يعنى) علشان تقرر ان كنت هتدخل الصفقه او لاء دا غير انك ممكن تنسى تشوف خبر ممكن يكون مهم او من كتر انشغال عقلك وتفكيرك ممكن تيجى على خبر وتفهمه غلط ( الاخطاء وارده ) لاننا بشر . فمع الوقت دماغك هتسيح ياعينى وهتلاقى السلوك لمست معاك وماشى تكلم نفسك فى الشارع .
أما بالنسبه للنوع التانى وهو التحليل الفنى ( فى رأى الشخصى برده) انه اسهل بكتير من الاخبارى ونتائجه افضل
ولكن ! زى مابيقول المثل ان عقلين افضل من واحد ومنه نقدر نستنبط ان نوعين مختلفين من التحليل مدمجين مع بعض افضل من واحد وهنا تيجى مشكله تانيه انك لازم تقسم وقتك وجهدك وشغلك بين الاتنين ودا ممكن يكون متعب لناس كتير ومنهم انا.

ندخل بقى فى صلب الموضوع
وهو ان هدفنا اننا نقلل الجهد والوقت المبذول فى الفوركس ونطلع بافضل النتائج ومن هنا انا احب اقدملكم برنامج لتحليل الاخبار اتوماتيكيا ويزودك بالتوصيات
ملحوظه : البرنامج انا لسه عارفه قريب ومالحقتش اجربه بشكل كويس فا كل واحد يختبر مدى مصداقيه البرنامج وقوته فى توقع الصفقات ....بس من الفيديو الخاص بالبرنامج شكله كده جامد ومالوش حل وخاصه انه بيقوم بتحليل الاخبار بناءا على اعتماده على الخوارزميات
منتظر منكم تجربوا البرنامج وتقولوا رأيكم علشان كلنا نستفيد من خبرات بعض

الموقع الخاص بالبرنامج >>>> http://www.beatthenews.com/#service
ملحوظه2 : يمكن الربط بين البرنامج والميتاتريدر وعمل الصفقات اتوماتيكيا ( بس انا ما افضلش دا) لان نظرة الانسان للامور فى اغلب الاحيان بتكون افضل من الآله....مع العلم ان البرنامج قوى جدا ان شاء الله

ولو فى اى ملاحظه او استفسار انا تحت أمركم

((لو عجبك الموضوع والبرنامج ياريت تعمل لايك ))

هيثم
02-07-2012, 12:48 PM
شكرا ع الموضوع وجارى التجربه