المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تحديث لطريقه هتكسب يعنى هتكسب

محمد حورس
17-07-2012, 02:58 PM
تحديث للطريقه السابقه واثبت نجاح ب 93 نقطه

اول حاجه عملتها فتحت 5 اوامر شراء معلق من بعد السعر الحالى للزوج اليورو دولارب5نقط كل امر شراء يبعد عن الثانى ب5 نقط

وتك بروفت 5 نقاط ما عدا الامر الخامس تيك بروفت 30 نقطه او اكثر

ثانيا فتحت 5 اوامر بيع معلق من قبل السعر الحالى للزوج اليور دولار ب 5 نقط كل امر بيع يبعد عن الثانى ب 5 نقط

وتك بروفت 5 نقط ما عدا الخامس تك بروفت 30نقطه او اكثر

ليه بقى رفعت نسبه التك بروفت لان لو فى صفقه اتفتحت وقلبت على السعر

وراحت فى الاتجاه المعاكس ستفتح اربع صفقات الخامسه بتك بروفت عالى

يعوضنا وبكده يبقى قدام منك ان السعر يرجع تانى او لو كمل نفتح اوامر جديده

علما با انى جربت هذه الطريقه المره دى وربحت 93 نقطه ومعكم صوره من الحساب

انظرو ارجو التجربه والرد صدقونى طريقه جميله واوعدكم كل يوم سوف اعطيكم صوره لما جرى

واللى عنده فكره تزويد ستوب لوز يقول يا جماعه

محمد حورس
17-07-2012, 03:07 PM
للمره الثالثه على التوالى تحقيق الخمس اوامر الاولى

وادى الصوره وفى انتظار فتح الاوامر الخمس الثانيه

ولو مش عايز ممكن اغلقهم وافتح اومر بيع وشراء

جديده

Nemo
17-07-2012, 05:24 PM
السلام عليكم
من الواضح انها فكرة عبقرية و لكن ممكن اعرف اساس الفكره فين ؟؟ لانى شايف ان ده مجرد تحديث لها
شكرا

محمد حورس
18-07-2012, 02:16 AM
للمره الرابعه على التوالى تنفيذ الاوامر الخمس الثانيه

وبربح التك بروفت المحدد وادى صوره الصفقات كمان

وبا النسبه للاخ اللى بيسال على الفكره

برجاء الدخول فى موضوع هتكسب 50 نقطه يعنى هتكسب

منتدى المؤشرات والاكسبيرتات

محمد حورس
18-07-2012, 02:24 AM
ادى صوره الحساب من ساع ما انا جربت عليه الطريقه الى الان

يوم 16 ويوم 17 اجمالى الارباح165 نقطه

محمد حورس
18-07-2012, 03:25 PM
للمره السادسه تحقيق الاوامر المعلقه

وادى كمان صوره الحساب

naitsi
19-07-2012, 06:30 PM
علا المشرفين تتبيت هاذا الموضوع عاجل وضروري لاني جربت هاذه الطريقة قبل لحظات وربحت كل الصفقات وانا بقيت لم افهم اي شيء لانها معجزة هاذه اقوى الإستراتيجية التي رأيت في حياتي بالفوركس كما قال الاخ وضعت 10 عقود 5 شراء و5 بيع وكل عقد يفصل عن الاخر ب 5 نقاط متلا اليورو دولار 1.2258 وضعت اوردر 5 اوردر شراء علا الشكل التالي الصفقة الاولا ذخلتها في 1.2263 بهذف 1.2268 والصفقة 2 الذخول من 1.2268 بهذف 1.2273 والصفقة 3 الذخول من 1.2273 والهذف 1.2278 وهاكذا إلا ان وصلت لصفقة الخامسة المهم ان الصفقات الاخرى الذخول يكون من نقطة هذف الصفقة الي قبلها والان نمر لصفقة البيع وضعت اوردر في النقطة 1.2253 بهذف 1.2248 والصفقة التانية الذخول بيع من 1.2248 بهذف 1.2243 والصفقة 3 الذخول من 1.2243 بهذف 1.2238 وهاكذا إلا ان نصل لصفقة الخامسة وبدون وضع السطوب لاني سدرست هاذه الإستراتيجية لاتصلح معها السطوب لوز لان الصفقات ستدربها وتخسر اتركوها بدون سطوب لوز والاهذاف ستضرب 10000 % ههههه تحتاج فقط لبعض المراقبة لاننا قريبين من السعر بشكل جيد واهدافنا صغيرة والسعر دائما يمر منها ذهابا وإياما اول مايقوم به إما سيفعل صفقة الشراء او البيع فمتلا قا بتفعيل صفقة الشراء وعكس وهبط يعني عندها سيجد مصيدة البيع ويفعلها ويصعد ليصل لصفة التانية شراء لما سيلمسها ستتفعل وفي نفس الوقت ستغلق الصفقة الاولى بالربح ههههه ونفترض عكس مرة تانية للاسفل ولم يصل لصفقات البيع يعني سيصعد وإن صعد ووصل لصفقة الشراء 3 سيفعلها وفي نفس الوقت ستغلق الصفقة 2 شراء لانها ضربت الهدف ونفترض في تلك الحالة عكس وهبط بنا للاسفل سيقوم بتفعيل صفقة البيع التانية وفي نفس الحالات السابقة ستغلق صفقة البيع الاولى لانها ضربت الهدف وإن هبط للاسفل سيقوم بتفعيل الصفقات كلها 3 4 5 وفي نفس الاوقات تغلق كل صفقة سابقة بالربح وهاذا ماوقع لي اليوم كل الصفقات 10 ربحت وكان المجموع 53 لان احد الصفقات الاخير قمت بزيادة هذفها رغم انه لايسمه بذالك لاكن هاذه الطريقة التي اتانا بها أخونا العزيز هي طريقة قوية جدا وقد يصبح الشخص ملياردير في اسبوع هههههه المهم هاذا اول يوم لي إستعملت فيها هاذه الطريقة في إنتظار ايام اخرى لارى هل سيكون اي تغير اخر وانصح الجميع بتجربتها لاكن بشرط إحترام النقات 5 وموقعها ويكون الفرق بين عقد الشراء وعقد البيع 10 نقاط لان السعر يكون فاصل بينهم كمتل فريق كرة القدم النصف العلوي فريق والنصف الصفلي فريق والكرة هي السعر مرة يسجل اهداف في الفريق الاخر ومرة يسجل علا الفريق التاني ههههه بتوفيق للجميع

naitsi
19-07-2012, 06:34 PM
للإشارة فأحسن اوقات هاذه الإستراتيجية هي وقت منتصف اليوم عند إقتراب إفتتاح السوق الامريكي لانه بتكون اخبار قوي تضرب كل العقود الشراء او البيع وعندها يمكنك إغلاق الصفقات الخمس التي لم تفعل وتكون كسبان 25 نقطة مضمونة

sidi21
19-07-2012, 06:40 PM
يا اخوان ممكن تكون اكسبريت و نعمل عليه الااختبارات اللازمة

هل من الممكن
نقول انشاء الله

naitsi
19-07-2012, 06:43 PM
المشكلة التي قد تواجهكم في في وضع الاوردرات بسرعة فائقة يعني أوردر الشراء واوردر البيع لو كان برنامج او سكريب تكت له الصفقات وهو يضع 5 اوردرات في رمسة عين لكان احسن

tamer_taher22
19-07-2012, 08:54 PM
السلام عليكم

اولا اود ان أشكرك على هذا الاسلوب لانه قريب من طريقتى و هو محاولة حصر السعر و ان كنت اريد ان اسألك فى حالة تفعيل اول امر شراء ثم انعكس السعر لتفعيل امر البيع ، هذا يعنى انك خسران فى الصفقة الشراء 10 نقاط و خسران 3 نقط الاسبريد من صفقة البيع و اجمالى خسارة 13 نقطة لان جميع الصفقات بنفس حجم اللوت و سوف يستمر هذ الفرق لحين تفعيل امر اخر و نفترض شراء هذا معناه انك خسران 13 نقطة بالاضافة الى 3 نقاط جديدة لاسبريد الشراء الجديد فاذا ذهب السعر لاعلى معناه ان الخسارة تقل و لكن اذ ذهب السعر لاسفل معناه ان الخسارة مضاعفة حتى امر البيع الثانى ، ما اقصده هل لديك اى حل فى حالة تذبذب السعر فى هذا السيناريو و صدقنى ان نجحت فى اختبار جميع الاحتمالات التى ممكن تحدث و هى اقصى احتمال تفعيل العشر صفقات

naitsi
19-07-2012, 09:15 PM
(http://www.fx-arabia.com/vb/member.php?u=4676)tamer_taher22 (http://www.fx-arabia.com/vb/member.php?u=4676)

نيابة علا صاحب الإستراتيجية سأرض عليك حسب رأيتي الشخصية فاحسن اوقات التجارة بهاذا الشكل تكون عند إقرتاب إفتتاح السوق الامريكي ب 10 دقائق لانه لن يعكس عليك كتيرا وحتى ولو عكس كما قلت وهبط وزدادت الخساير فسيصعد عاجلا ام اجلا لانه في تلك الاوقات يكون السوق متذبذ كتيرا ودائما السعر يهبط تم يطلع وفي حالات الترند فلن يعكس لانه إما سيصعد السعر ويفعل كل الصفقات وتقوم انت بإغلاق الصفقات التي لم تفعل او سيكون الترند هابط ويفعل صفقات البيع وتقوم بإغلاق الصفقات الشراء التي لم تفعل ففي اي حالة كانت دائما ستجد نفسك رابحا ويمكنك تجريبها غدا لاكن في اوقات إفتتاح السوق الامريكي لان الحركة تكون قوية ومتذبذبة هاذا ما أستطعت ان اتوصل له في اليوم الاوم من التجريب بعد تجريبها عدة ايام والتدريب عليها إن وجدت ان نسبة نجاحها 90% فلن تجدوني في المنتدى هههه امزح فقط حينما تنجه يجب تتبيث الموضوع في كل مرافق المنتدى لانها إستراتيجية قوية والله ولي التوفيق

tamer_taher22
19-07-2012, 09:35 PM
tamer_taher22 (http://www.fx-arabia.com/vb/member.php?u=4676)

نيابة علا صاحب الإستراتيجية سأرض عليك حسب رأيتي الشخصية فاحسن اوقات التجارة بهاذا الشكل تكون عند إقرتاب إفتتاح السوق الامريكي ب 10 دقائق لانه لن يعكس عليك كتيرا وحتى ولو عكس كما قلت وهبط وزدادت الخساير فسيصعد عاجلا ام اجلا لانه في تلك الاوقات يكون السوق متذبذ كتيرا ودائما السعر يهبط تم يطلع وفي حالات الترند فلن يعكس لانه إما سيصعد السعر ويفعل كل الصفقات وتقوم انت بإغلاق الصفقات التي لم تفعل او سيكون الترند هابط ويفعل صفقات البيع وتقوم بإغلاق الصفقات الشراء التي لم تفعل ففي اي حالة كانت دائما ستجد نفسك رابحا ويمكنك تجريبها غدا لاكن في اوقات إفتتاح السوق الامريكي لان الحركة تكون قوية ومتذبذبة هاذا ما أستطعت ان اتوصل له في اليوم الاوم من التجريب بعد تجريبها عدة ايام والتدريب عليها إن وجدت ان نسبة نجاحها 90% فلن تجدوني في المنتدى هههه امزح فقط حينما تنجه يجب تتبيث الموضوع في كل مرافق المنتدى لانها إستراتيجية قوية والله ولي التوفيق

اخى العزيز / naitsi

الفرق بين امر الشراء و امر البيع 10 نقاط اى احتمال تفعيل الامر الاول شراء مثلا ثم تفعيل الامر الثانى و هو البيع اذن متى اغلق الامرين بمكسب

naitsi
19-07-2012, 10:13 PM
اخى العزيز / naitsi

الفرق بين امر الشراء و امر البيع 10 نقاط اى احتمال تفعيل الامر الاول شراء مثلا ثم تفعيل الامر الثانى و هو البيع اذن متى اغلق الامرين بمكسب

غتغلق العقود عندما يرجع السعر للهدف التاني متلا تفعل عقد الشراء وهبط السعر لعقد البيع وفعله إما سيرجع للاعلا ويفعل العقد التاني ويغلق عقد الاولاني شراء او يكمل الهبوط ويفعل العقود المتبقية وبعدما تضرب اهداف الاسفل سيعود للاعلى لان السعر يهبط ويطلع على شكل تذبذب سيظرب كل الاهداف السفلى ويصعد ليضرب الاهداف العليا مهما ترك اي صفقة سيعود ليضرب هذفها اما فيحالت الترند فلا يقوم بالتذبذب إما سيفعل لك صفقات الشراء ويحققها دفعة واحدة او يفعل صفقات البيع ويحققها بضربة واحدة انا اليوم ايضا قام السعر بالسعوض والهبوط مدة 3 ساعات تم إغلاق كل الصفقات ينزل السعر ويفعل ويصعد ويفعل تم ينزل ويضرب الهذف ويفعل ويصعد ويضرب الهدف ويفعل ويهبط ويكل الاهداف السفلى تم يعود للعليا لانه لابد من الهبوط والطلوع كما تعلم هناك دببة وهناك تيران لاكن لن احكم جيدا علا الإستراتيجية إلا حين تجربتها مدة 10 أيام لانها كافية لمعرفة تقنياتها بشكل جيد

محمد حورس
20-07-2012, 03:09 AM
شكرا اليكم جميعا على التواصل

واريد منك اللى يوجد عنده اقتراح با النسبه للطريقه يقول

وكم اود ان اصنع منها اكسبيرت لكن فى تحديث اخر فى دماغى جارى تجربته

وفور التجربه سانقله لكم ورمضان كريم عليكم

محمد حورس
20-07-2012, 03:27 PM
انا مقتنع جدا بردك يا اخ تامر

tamer_taher22
20-07-2012, 04:11 PM
فى البداية رمضان كريم للجميع

الاخ محمد حورس

انا رأى انك لابد ان تستخدم المضاعفات

محمد حورس
20-07-2012, 06:23 PM
شكراا على الرد واريد ان تشرح لنا طريقتك ب المضاعفات

tamer_taher22
20-07-2012, 06:36 PM
اخى محمد

انا فكرتى بسيطة جدا بتعتمد على التبريد و هدفى 10 نقاط يعنى مثلا ابدء بصفقة شراء و اذا السعر انعكس افتح شراء اخر بلوت مضاعف حتى خمس مرات اى السعر يجب ان يرتد خلال 50 نقطة حوالى 10 نقاط طبعا الطريقة دى تحتاج رصيد كافى لتحمل المضاعفات و طبعا الاهم الدخول من نقاط دعم او مقاومة

cobtan with out ship
20-07-2012, 06:38 PM
يا استاذ محمد الاستراتيجية جميلة ومعلش انا لسة مبتدئ وجربتها بس انا عمال اخسر كتير اوى لما صفقة بتتفعل وتكون مثلا بيع والسعر يطلع ياريت لو فى استوب لوز او اى حل لو السعر عكس عليا ورمضان كريم

محمد حورس
21-07-2012, 02:32 AM
يا اخى لا تنسى انه فى اوامر شراء مستنيه فوق هتقولى ممكن اوامر الشراء تتفعل كلها ونربح منها ولكن البيع مازلت عاكسه عليه هنا بقى انا ليه كبرت التيك برفت فى اخر كل امر عشان بيعطينا فرصه ربح اكثر + فرصه رجوع الصفقه العاكسه وبكده ابقى مستفيد من الناحيتين تيك بروفت عالى وهبوط لصفقه البيع وباردو مش هخسر حاجه
وبعدين احنا اعتمدنا فى الطريقه على المتابعه ولما هتابع هيجيلك افكار اكتر وانا النهارده بقترح واحنا متابعين على الشارت الصفقات اللى اوامرها اتنفذت ما فيش مانع اننا نكررها لنستفيد اكتر

اما با النسبه للستوب لوز فى هذه الطريقه لايوجد مكان له لماذا لانى قولت ان اومر الشراء والبيع موجوده اصلا يعنى هتسد انشاء الله فى حاله الانعكاس

فى بقى طريقه بتدور فى دماغى شبيه لهذه الطريقه بس على احدث

هنتشاور فيها مع بعض عند طرحها ونا متوقع منها كتيييير

محمد حورس
21-07-2012, 02:36 AM
يا جماعه انا النهارده حصل معايا موقف جامد اوى كنت فاتح صفقات

وذهبت الى الحمام ورجعت وما تبقى فى رصيدى الا 60 دولار

السبب انى فى طفل صغير قريبى عنه سنتين وهاتك يا دوس على الماوس والكيبورد واغلق صفقات وفتح صفقات وكانت ليله

يا الله نصيب تصبحون على خير

mido2002
21-07-2012, 05:11 AM
جزاك الله خيرا وجعله فى ميزان حسناتك

spiderxp
21-07-2012, 05:21 AM
والله انت برنس فعلا كلامك صح

محمد حورس
21-07-2012, 11:27 PM
يا جماعه لوسمحتم هو المتاجره با الذهب حرام

محمد حورس
21-07-2012, 11:31 PM
يا ريت يا جماعه كل اللى يجرب الطريقه يعطينا تقرير يومى با الصور

حتى نتابع الاجابيات والسلبيات

cobtan with out ship
22-07-2012, 02:11 AM
ربنا يعوضك خير بس باين عليك ابن حلال وتستاهل اكتر من كدا ورمضان كريم وبوس لى الطفل الجميل دة

MemO_KinG
22-07-2012, 03:22 PM
على فكرة اسلوب المتاجرة ده قمة فى الذكاء
احييك و رمضان كريم

MemO_KinG
22-07-2012, 03:24 PM
معلش بس خدنى على قد عقلى ازاى طفل عنده سنتين مسك الماوس و عمل اغلاق و عمل فتح اوامر اعتقد انها وسعت شوية

mostafa darwish
22-07-2012, 04:00 PM
موضوع جميل ربنا يكرم ويوفق الجميع الى صالح الاعمال بس لو سمحت عندى سؤال انا هبدأ من اين ؟ بمعنى اول ما افتح البرنامج اشوف سعر اليورو كام وانفذ الاستراتجية بس دة على اساس اية ان السعر ثابت انا ممكن عقبال ما افتح صفة واكتب التيك بروفيت فى الفترة ممكن يكون جاب اسعار تانية خالص اعمل اية فى حاجة زى دى وحضرتك يا صاحب الموضوع بتقول يستحسن فى الفترة الامريكية وطبعا السعر فى الفترة ديت سريع اخذ انهى رقم بجد عشان مش فاهم الحتة ديت و هيا كدة تحتاج سرعة فى وضع الاوامر معتقدش هعرف اعمل دة فى وقت قصير واقصد فى وقت اقل من حركة السعر وليك منى احلى لايك وهل هيا شغالة على فريم اية؟ وهل هيا على زوج اليورو دولار فقط؟

bassem01
22-07-2012, 04:15 PM
عالفكره انت عبقرى بس الفكره محتاجه دماغ مشكور على الموضوع

محمد حورس
22-07-2012, 06:10 PM
لا يا اخى انتا هتعمل الاوامر با النسبه للشراء اعلى من السعر الحالى 10 نقط مثلا والبيع اسفل السعر ب 10 نقط ايضا

وعشان ما تخدش وقت فى الاوامر حضر الاسعار رقميا على ورقه او فى ملف تكست مثلا

محمد حورس
22-07-2012, 06:14 PM
معلش بس خدنى على قد عقلى ازاى طفل عنده سنتين مسك الماوس و عمل اغلاق و عمل فتح اوامر اعتقد انها وسعت شوية

يا با شا اولا الطفل اكيد مش بيفهم كمبيوتر تانى حاجه هو مفتحش صفقات هو اغلق صفقات بخساره ما كانتش وصلت للمطلوب

ولو مثلا انتا فاتح الشارت امامك وغمض عينك والعب با الماوس هيححصل اكتر من كده

ورمضان كريم عليك

وبعدين يا باشا هو انا هكدب عليم مثلا وانا مستفاد ايه ههههههه يلا باااااى:1 (100):

محمد حورس
22-07-2012, 06:18 PM
موضوع جميل ربنا يكرم ويوفق الجميع الى صالح الاعمال بس لو سمحت عندى سؤال انا هبدأ من اين ؟ بمعنى اول ما افتح البرنامج اشوف سعر اليورو كام وانفذ الاستراتجية بس دة على اساس اية ان السعر ثابت انا ممكن عقبال ما افتح صفة واكتب التيك بروفيت فى الفترة ممكن يكون جاب اسعار تانية خالص اعمل اية فى حاجة زى دى وحضرتك يا صاحب الموضوع بتقول يستحسن فى الفترة الامريكية وطبعا السعر فى الفترة ديت سريع اخذ انهى رقم بجد عشان مش فاهم الحتة ديت و هيا كدة تحتاج سرعة فى وضع الاوامر معتقدش هعرف اعمل دة فى وقت قصير واقصد فى وقت اقل من حركة السعر وليك منى احلى لايك وهل هيا شغالة على فريم اية؟ وهل هيا على زوج اليورو دولار فقط؟

افضل الازواج هى اليورو طبعا
فريم الاربع ساعات

لا يا اخى انتا هتعمل الاوامر با النسبه للشراء اعلى من السعر الحالى 10 نقط مثلا والبيع اسفل السعر ب 10 نقط ايضا

وعشان ما تخدش وقت فى الاوامر حضر الاسعار رقميا على ورقه او فى ملف تكست مثلا