المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : موضوع هام توقف منصه اف اكس دي دي

wolf101
02-08-2012, 05:36 PM
اليوم لقد توقفت منصه اف اكس دي دي لعدة دقائق
وقد وصل سعر زوج اليورو دولار علي جميع المنصات الي 1.2401
وفي منصه اف اكس دي دي السعر وصل الي 1.2372 وظلت المنصة الاسعار لاتتحرك لعده دقائق
وده دليل علي توقف المنصه

الرجاء علي جميع من تضروا ذكر مشكلتهم
وان شاء الله تتعوض الخسائر

أحمد سمير
02-08-2012, 05:42 PM
طب اعمل اية انا كمان !! منصة fxdd

السعر وقف فترة ومتحركش وبعد كدة نزل 70 نقطة مرة واحدة
ابعت للشركة ازاى ؟
ياريت المشرفين يفيدونا ... ّ!!

khal1d
02-08-2012, 05:43 PM
فعلا توقفت عندي لاحظت هالشي ، رجعت قفلت المنصة وفتحتها اشتغلت

Kimo
02-08-2012, 05:46 PM
نعم توقفت عندي ايضا بشكل غريب وكانت كل المنصات الاخري شغالة

khal1d
02-08-2012, 05:49 PM
وجيت ادخل عقد اخر على اليورو دولار رفض

khal1d
02-08-2012, 06:13 PM
راسلت الدعم بالشركة واجاب بأن المنصة لم تتوقف عن العمل واذا حاب ارسل مشكلتك الى القسم العربي وهم بدورهم يراجعوا الحساب وما حصل به

Fx Trader
02-08-2012, 06:43 PM
المنصه توقفت عندي لحظة حديث دراغي تماما والاسبوع الماضي توقفت ايضا اثناء حديث دراغي عندما تحرك السوق حركه قويه

اعتقد ان الشركه لا تريد احد يربح من الاخبار المهمه وهذا ليس له الا تفسير واحد واتمني اكون مخطأ !!!

0asdf12340
02-08-2012, 06:52 PM
المنصه توقفت عندي لحظة حديث دراغي تماما والاسبوع الماضي توقفت ايضا اثناء حديث دراغي عندما تحرك السوق حركه قويه

اعتقد ان الشركه لا تريد احد يربح من الاخبار المهمه وهذا ليس له الا تفسير واحد واتمني اكون مخطأ !!!

انا حصلة معايا علي منصة نورد وقفت علي 1.24 وفتحت لقيتها تحت 1.23 بس الحمد لله كنت حاجز جزء من المكسب وحصل معايا برده وقت الأخبار قبل كده وكان في حركة في السوق كبيرة و كنت كسبان بس الغريبه كنت عاطي امر بيع وكان السعر نازل بس كنت شايفه علي منصه تانيه خفت الا يعكس عليا حاولت اعمل تيك بروفت مرديش بعد نص ساعة فتحت المنصه ولقيته منفذ التيك بروفت مع ان السعر كمل نزول وضيعلي فوق 60 دولار بس متكلمتش عشان كان اليوم ده كسبان كتير ، انا مش عارف الموضوع ده بيبقي مقصود ولا ايه

Fx Trader
02-08-2012, 07:22 PM
انا حصلة معايا علي منصة نورد وقفت علي 1.24 وفتحت لقيتها تحت 1.23 بس الحمد لله كنت حاجز جزء من المكسب وحصل معايا برده وقت الأخبار قبل كده وكان في حركة في السوق كبيرة و كنت كسبان بس الغريبه كنت عاطي امر بيع وكان السعر نازل بس كنت شايفه علي منصه تانيه خفت الا يعكس عليا حاولت اعمل تيك بروفت مرديش بعد نص ساعة فتحت المنصه ولقيته منفذ التيك بروفت مع ان السعر كمل نزول وضيعلي فوق 60 دولار بس متكلمتش عشان كان اليوم ده كسبان كتير ، انا مش عارف الموضوع ده بيبقي مقصود ولا ايه

انا برضه زيك لما حصلت معايا الاسبوع اللي فات اعتقدت انها مشكله عاديه غير مقصوده كما تحدث احيانا فى بعض الشركات عشان كدا متكلمتش والحمدلله مكنتش فاتح عقود وقتها , لكن لما تتكرر فى نفس الخبر وتتعطل المنصه اثناء الحركه القويه اعتقد كدا الموضوع مش مجرد مشكله طبيعيه ولكن فيه شئ من التعمد

نتمني نري رد من الشركه او تتواصل الاداره معها ونشوف تفسير اللى حصل

احمد الخليلي
02-08-2012, 07:32 PM
بصراحة اخي كلامك صحيح 100% لو لاحظت اعلى سعر مثلا لليورو راح تلاقيه 1.23727
والباوند 1.56604 والذهب 1610 مع العلم على المنصات الاخرى كان اعلى سعر لليورو 1.2407 والباوند 1.5681 والذهب 1615 والعديد من الاسعار الاخرى

Abo khaLeeL
02-08-2012, 07:32 PM
نعم توقفت عندي المنصة عن العمل اي الاسعار لا تتحرك

ولكن يقبل الاوامر اي فتح واغلاق الصفقات وبعد رجوعها للعمل فالفجوة واضحة للاسفل بعد 10 دقائق بالضبط

مع العلم انه الهاي المحقق عندهم هو 1.2373 و لكن الفعليوعند اغلب الشركات هو 1.2403 فما هو الحل يا ادارتنا الحكيمة ؟؟؟

وشكراااااااااااااااااااااا

خدمة العملاء
02-08-2012, 07:37 PM
يا شباب اي حد تضرر فعليا يرسل لنا صورة من الهيستوري ويوضح ماذا حدث له بالظبط وسنراسل الشركة بكل ذلك ومن تضرر سيحصل علي حقه فضلا راسلونا علي ايميل الدعم

Fx Trader
02-08-2012, 07:47 PM
يا شباب اي حد تضرر فعليا يرسل لنا صورة من الهيستوري ويوضح ماذا حدث له بالظبط وسنراسل الشركة بكل ذلك ومن تضرر سيحصل علي حقه فضلا راسلونا علي ايميل الدعم

وهذا هو عهدنا بكم تعيدو لكل ذي حق حقه

لكن هذا بخصوص المتضررين لكن ماذا عن عملاء الشركه فنحن نريد عدم تكرار المشكله مره اخري ونريد تفسير من الشركه لهذه المشكله

شكرا لكم

emad gamil
02-08-2012, 07:51 PM
طيب انا الاكونت هيستوري اتمسح لوحدة

معاذ عودات
02-08-2012, 07:54 PM
اهلا شباب
الاخطاء وارده في كل شيء

يا ريت من تضرر من هذه الحركه مراجعتنا في قسم خدمه العملاء
مع الدليل

م.جوزيف ايهاب
03-08-2012, 02:56 AM
طيب انا الاكونت هيستوري اتمسح لوحدة

ازاي يا عماد؟
روح علي account history
right click
all history

emad gamil
03-08-2012, 01:24 PM
شكرا ياجوزيف تمام تم الحل كلامك مظبوط شكرا على المساعدة

archiwork
03-08-2012, 06:04 PM
انا استغربت جدا من منصة نورد لما توقف السعر عند 1.2400
طيب نورد ومعروفة انها ماركت ميكر واعتادناعلى هذه الأساليب
وفى منصة دى دى توقف السعر عند 1.2370 وكانت شغالة فى عالم لوحدها
أما منصتى الأخرى ذات الحساب ecn بصراحة لم تتوقف بتاتا والسعر كان شغال عادى جدا
والحمد لله معايا اسكرين شوت بيوضح الفرق بين عمل مجموعة من المنصات لشركات مختلفة فى هذه اللحظات الحرجة وكلها حسابات حقيقية وليست ديمو
وبدون زعل او احراج وبغض النظر عن التعويض من خلافه
ومع كامل احترامى وحبى وتقديرى للمنتدى المحبب الى قلبى وصاحبه
هذا الأسلوب الواضح مرفوض تماما ولم نكن لنتوقعه من شركة ذات صيت مثل دى دى

ahmed thrwat
03-08-2012, 09:24 PM
ياجماعة انا امبارح وصلني بالنس على الحساب تعويض من غير ما اخذ اي اجراء لسه في الموضوع لكن كان التعويض لا يمثل الى 25% من اجمالي الخسارة بعدها قمت بالتواصل مع الشركة وطلبوا مني ارسال رقم حسابي وارقام الصفقات التي واجهت المشكلة وطلبوا ايضا تفصيل ممل عن كل شئ وماحدث و رقم الموبايل ومتابع معاهم اهو وربنا يسهل انا حبيت اوضح للناس فقط للمعرفة

Fx Trader
03-08-2012, 10:46 PM
انا استغربت جدا من منصة نورد لما توقف السعر عند 1.2400
طيب نورد ومعروفة انها ماركت ميكر واعتادناعلى هذه الأساليب
وفى منصة دى دى توقف السعر عند 1.2370 وكانت شغالة فى عالم لوحدها
أما منصتى الأخرى ذات الحساب ecn بصراحة لم تتوقف بتاتا والسعر كان شغال عادى جدا
والحمد لله معايا اسكرين شوت بيوضح الفرق بين عمل مجموعة من المنصات لشركات مختلفة فى هذه اللحظات الحرجة وكلها حسابات حقيقية وليست ديمو
وبدون زعل او احراج وبغض النظر عن التعويض من خلافه
ومع كامل احترامى وحبى وتقديرى للمنتدى المحبب الى قلبى وصاحبه
هذا الأسلوب الواضح مرفوض تماما ولم نكن لنتوقعه من شركة ذات صيت مثل دى دى

معك حق تماما فيما قولته

وللاسف صدمت من ردود الاخوه المشرفين لما لقتهم بيتكلمو عن الموضوع من ناحية التعويض فقط وكأن التعويض والفلوس هي الحل للمشكله ,, صحيح ان الخطأ وارد فى اي شئ فى الدنيا لكن تكرار الخطأ يعتبر تعمد وكنت اتمني التعامل مع المشكله من قبل المشرفين والاداره بشكل اكثر واقعيه لان الموضوع يتعدي مجرد التعويض

كنا نريد تفسير من الشركه او شئ من هذا القبيل لكنه لم يحدث

مع كامل احترامي للمنتدي وللشركه لكن مثل هذه التصرفات تفقدنا الثقه في اي شركه سواء كانت دي دي او غيرها

مدير الموقع
03-08-2012, 11:12 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته..

تواصلنا مع الشركة بخصوص ما حدث بالامس..
بعد خبر ماريو دراجى تعرضت المنصة للتوقف لمدة ثمانية دقائق مما ترتب عليه عدم تفعيل اهداف او ستوبات معينة او تضرر من جراء الخبر.

اتفقنا مع الشركة بحصر كل من تضرر من هذه المشكلة و ارجاع المال فورا لكل العملاء..
علينا ان نعترف ان كل نظام معرض للاخطاء عدا النظام الالهى و الاهم هو مراجعة هذه الاخطاء و ضمان عدم تكرارها و اضافة كل سنت الى حساب اى عميل..

البعض يتهم الشركة بالسرقة مثلا و لكن اكرر ان من يريد ان يسرق لن يقوم بالسرقة بهذه السذاجة بعمل اسعار مخالفة للسوق ثم الاعتراف بها ثانية :)

هناك من قام بالتداول اثناء توقف الاسعار و عندما عادت الاسعار تحققت ارباحا وهمية فى الحساب و هو ما يتم دراسة كل الحالات الان.

نرجو من الجميع مراسلة فريق الدعم الفنى باى شكوى مرفقا بصورة من الحساب و رقم الحسابات و الصفقات المتضررة و سوف نقوم بكل دراسة كل حالة و ارسالها للشركة..
تم الغاء اجازات فريق الدعم هذا الاسبوع لحصر كل المراسلات و تقديمها الى الشركة صباح يوم الاثنين لتنفيذ كل الطلبات التى سيتم فحصها و الرد عليها فى الاجازة..

شكرا لاهتمامكم و نعتذر عن اى اخطاء و نتقبل كل النقد البناء بصدر رحب.

بالتوفيق للجميع

salah-alhoot
03-08-2012, 11:19 PM
مشكور يا دكتور وجمعه مباركة عليك

Fx Trader
03-08-2012, 11:37 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته..

تواصلنا مع الشركة بخصوص ما حدث بالامس..
بعد خبر ماريو دراجى تعرضت المنصة للتوقف لمدة ثمانية دقائق مما ترتب عليه عدم تفعيل اهداف او ستوبات معينة او تضرر من جراء الخبر.

اتفقنا مع الشركة بحصر كل من تضرر من هذه المشكلة و ارجاع المال فورا لكل العملاء..
علينا ان نعترف ان كل نظام معرض للاخطاء عدا النظام الالهى و الاهم هو مراجعة هذه الاخطاء و ضمان عدم تكرارها و اضافة كل سنت الى حساب اى عميل..

البعض يتهم الشركة بالسرقة مثلا و لكن اكرر ان من يريد ان يسرق لن يقوم بالسرقة بهذه السذاجة بعمل اسعار مخالفة للسوق ثم الاعتراف بها ثانية :)

هناك من قام بالتداول اثناء توقف الاسعار و عندما عادت الاسعار تحققت ارباحا وهمية فى الحساب و هو ما يتم دراسة كل الحالات الان.

نرجو من الجميع مراسلة فريق الدعم الفنى باى شكوى مرفقا بصورة من الحساب و رقم الحسابات و الصفقات المتضررة و سوف نقوم بكل دراسة كل حالة و ارسالها للشركة..
تم الغاء اجازات فريق الدعم هذا الاسبوع لحصر كل المراسلات و تقديمها الى الشركة صباح يوم الاثنين لتنفيذ كل الطلبات التى سيتم فحصها و الرد عليها فى الاجازة..

شكرا لاهتمامكم و نعتذر عن اى اخطاء و نتقبل كل النقد البناء بصدر رحب.

بالتوفيق للجميع
مبروك المولود الجديد اولا :)

وشكرا لاهتمام حضرتك بالمشكله ودا اللى تعودنا عليه منكم

بس حضرتك مذكرتش سبب واضح للمشكله وبعدين المشكله تكررت الاسبوع الماضي ايضا اثناء حديث دراغي , هل هي مجرد صدفه ان تتكرر المشكله اسبوعين متتالين اثناء حديث دراغي احنا عاوزين تفسير بس مش اكتر

شكرا لحضراتكم