المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هل هناك من تعامل مع amana capital

حسن الهلالي
06-10-2012, 10:16 PM
السلام عليكم

ازيكم يا شباب ، يارب تكونوا كسبانين

فيه حد اتعامل مع شركة amana capital الي ليها اعلان في اعلى صفحة المنتدي واخبار البونص بتاعها ايه ، ايه شروط سحبه؟

في انتظار ارائكم واقتراحاتكم.

archiwork
07-10-2012, 01:00 AM
ياباشا قول الاول اخبار فتح الحساب ايه لأنى من يومين بحاول افتح حساب معاهم وواضح ان السيستم فيه مشكلة
كل لما املأ استمارة فتح الحساب مش عاوز ينقل على الخطوة التالية ويظهر رسالة ان فى خانات ناقصة بالرغم انى مليت كل الخانات لغاية ماتخنقت منهم وقولت مش عاوز بوانص

معاذ عودات
07-10-2012, 09:35 AM
والله لم اتعامل معهم

ولكن الي حد الن لم اسمع اي مشكله عن الشركه ..

squared
07-10-2012, 10:45 AM
أملك حساب مع شركة أمانة ... لم أواجه أي مشكلة حتى الآن ... ولم أسحب أي مبلغ حتى الآن :)

حسن الهلالي
07-10-2012, 02:57 PM
ياباشا قول الاول اخبار فتح الحساب ايه لأنى من يومين بحاول افتح حساب معاهم وواضح ان السيستم فيه مشكلة
كل لما املأ استمارة فتح الحساب مش عاوز ينقل على الخطوة التالية ويظهر رسالة ان فى خانات ناقصة بالرغم انى مليت كل الخانات لغاية ماتخنقت منهم وقولت مش عاوز بوانص

لم تواجهني مشاكل في ملء البيانات ، أول صفحة مليت البينات وعملت ارسال مفيش مشكال .. بعد كده هيبعتلك رسالة على الميل مرفق فيها ملف الموافقه على الشروط 17 صفحة ( معقدين الامور شوية عشان يحسسك ان هيه شركة محترمه يعني :1 (11):) المفروض انك توقع عليها وتبعتها لحد كده مفيش مشكلة .

المشكلة ان الرسالة جاية على ال JUNK على الهوت ميل مش على ال inbox + مفيش اي سكيورتي (https )على السايت بتاعهم وده طبعا الف باء سكيورتي وهما مش عندهم الكلام ده.

حسن الهلالي
07-10-2012, 02:59 PM
والله لم اتعامل معهم

ولكن الي حد الن لم اسمع اي مشكله عن الشركه ..

ياريت ميكونش فيه مشاكل

حسن الهلالي
07-10-2012, 03:01 PM
أملك حساب مع شركة أمانة ... لم أواجه أي مشكلة حتى الآن ... ولم أسحب أي مبلغ حتى الآن :)

هو غالبا مفيش مشاكل قبل السحب :)

بس ممكن اعرف نظام السحب عندهم ايه، هل يدعموا البنوك الكترونية ولا لا ؟ وعملت ايداع ازاي لأن طرق الايداع الي هما كاتبينها مفيهاش بنوك الكترونية ؟

ABO SARA
07-10-2012, 04:39 PM
الرجاء سؤال اهل الخبره مع اي شركه

لا تقعون بورطه مثلي مع شركه gtcfx

حسن الهلالي
09-10-2012, 03:24 PM
الشركة مرخصة من قبل بنك لبنان المركزي ودي حاجه كويسة

في قسم تقيم شركات الوساطة الدكتور اسامة عادل كان بيشكر فيها

الرافعة 1 : 100 ( طبعا كل الشركات المحترمة بتعمل كده قال يعني انه بيحافظ على اموالك ) بس احنا الكلام ده ما يكلش معانا ، احنا عازين ننجز ونخسر فلوسنا بسرعة :1 (11):، يعني بداية الكلام 400 كويس طبعا 2000 ممتاز

ناقص حد يقولنا أخبار السحب منها ايه ، وايه طرق السحب

Benisafcom
09-10-2012, 03:39 PM
اهلا
اعتقد لا توجد احسن من شهادة الدكتور اسامة
تفضلوا صدقها و عيبها
تقييم شركة امانة كابيتال Amana Capital (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19053)

Benisafcom
09-10-2012, 03:45 PM

اعتقد انها مشكلة الكثير من الناس استاد مجدي
البعض راسلوا الشركة و لم يتم فتح الحساب
ممكن تراسل ان شاء الله خير

حسن الهلالي
09-10-2012, 06:19 PM
اهلا
اعتقد لا توجد احسن من شهادة الدكتور اسامة
تفضلوا صدقها و عيبها
تقييم شركة امانة كابيتال Amana Capital (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19053)

أكيد طبعا يا باشا

حسن الهلالي
09-10-2012, 06:27 PM
الشركة كلمتني من شوية

طرق الايداع ، عن طريق واير ترانسفير او شيك او فيزا ... ونفس الطرق للسحب

البونص هيخلص يوم الأحد ، الحد الادني عشان تاخد البونص تعمل ايداع 500 دولار

فيه حد سحب منهم فلوس يا جماعه وبتوصل في قد ايه وسحب قد ايه .. ياريت حد يفيدنا بسرعة يمكن نستفيد من البونص ، بصراحة انا خايف اعمل ايداع ومشوفش حاجه تاني :)

RashaSaid2
10-10-2012, 04:05 AM
على ما نبعت واير ترانسفير ويوصل يكون عدى الوقت

RashaSaid2
10-10-2012, 04:05 AM
خسارة انها مش بتقبل ليبرتى