المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار حول شركة انستا فوركس بخصوص الاخبار

Tormentor
18-10-2012, 03:15 PM
السلام عليكم جميعا وعيد مبارك سعيد

سؤالي هل شركة انيستا فوركس تقبل الصفقات وقت صدور الاخبار !! واذا كانت تقبل فهل السبريد يتغير انذاك !! وشكرا لكم

معاذ عودات
18-10-2012, 03:41 PM
لم اجرب الشركه صراحه
بس اعتقد انها تقبل

تفضل الموضوع رح يفيدك
تقييم شركة انستا فوركس INSTAFOREX (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19045)

Tormentor
18-10-2012, 10:31 PM
لم اجرب الشركه صراحه
بس اعتقد انها تقبل

تفضل الموضوع رح يفيدك
تقييم شركة انستا فوركس INSTAFOREX (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19045)

ربنا يجزيك خير يا استاد معاذ

انما عندي سؤال ان سمحت

فنفرض مثلا ان شركة مانعة التداول وقت صدور الاخبار ، وانا مثلا فتحت صفقة قبل صدور الخبر ب 5 ساعات او اكثر .. لكت فضل التذبذب ساعات حتى صدر الخبر

فكذا كل الصفقات ممكن تبقى ممنوعة . فياريت راي من حضرتك

Aven_ger
18-10-2012, 10:54 PM
فعلا نفس سؤال الاخ الكريم فوق . وبالمناسبة يا ريت حد يقلي موقع كدا يبث اوقات صدور الاخبار اليومية واكون جد متشكر

مساءكم فل

م.جوزيف ايهاب
19-10-2012, 01:00 PM
بالنسبة لانستا
لو الصفقة شغالة اكتر من 5 دقائق مفيش مشكلة
والسبريد ثابت

وده موقع الاخبار www.forexfactory.com (http://www.forexfactory.com)

Tormentor
19-10-2012, 05:00 PM
بالنسبة لانستا
والسبريد ثابت

الف شكر ليك اخي الغالي على الرد

انما شوية صبر معي الله يسلمك ، لو فتحت مثلا صفقة مع الخبر بهدف 20 نقطة وبعدها مباشرة صفقة ثانية

بهدف 20 نقطة وهكذا .. فكم من صفقة من هذه الصفقات تعتبر تداول على الخبر !! اتمنى تفهم سؤالي لانه شوية غريب

م.جوزيف ايهاب
19-10-2012, 05:05 PM
الف شكر ليك اخي الغالي على الرد

انما شوية صبر معي الله يسلمك ، لو فتحت مثلا صفقة مع الخبر بهدف 20 نقطة وبعدها مباشرة صفقة ثانية

بهدف 20 نقطة وهكذا .. فكم من صفقة من هذه الصفقات تعتبر تداول على الخبر !! اتمنى تفهم سؤالي لانه شوية غريب

اهم حاجة الصفقة تستمر اكثر من 5 دقائق والا يتم الغاءها

Tormentor
20-10-2012, 01:42 AM
اهم حاجة الصفقة تستمر اكثر من 5 دقائق والا يتم الغاءها

يعني المهم ان الصفقة تفتح 5 دقائق حتى لو كان الربح اكثر من 10 في المية من راس المال !!

لاني لمحت في قوانينها ان الربح من الخبر لازم يكون اقل من 10 في المية من راس المال . وشكرا اخ ايهاب

على ردودك المفيدة

م.جوزيف ايهاب
20-10-2012, 03:00 AM
يعني المهم ان الصفقة تفتح 5 دقائق حتى لو كان الربح اكثر من 10 في المية من راس المال !!

لاني لمحت في قوانينها ان الربح من الخبر لازم يكون اقل من 10 في المية من راس المال . وشكرا اخ ايهاب

على ردودك المفيدة

انا فعلا سمعت علي موضوع ال10% دي بس بصراحة محصلتش معايا

Benisafcom
20-10-2012, 03:53 AM
الشركة لا تقبل السكالبينج
تشترط على الاقل 5دقايق في الصفقة

Tormentor
21-10-2012, 02:32 AM
والله الواحد لا يعرف كيف يشكركم فعلا الشكر لا يكفي فربنا

يجازيكم بالخير والربح دنيا واخرة

amrmorasamir
26-10-2012, 03:21 AM
بالنسبة لانستا
والسبريد ثابت

ياجوزيف باشا انستا لا تقبل التداول على الاخبار حتى لو سبت الصفقه 3 ايام
انا كنت بدخل على الخبر وبتبقى ارباح كبيره وبسيب الصفقه ربع ساعه وكانت بتلغى الربح والبونص كمان

على ابراهيم
26-10-2012, 04:17 AM
ياجوزيف باشا انستا لا تقبل التداول على الاخبار حتى لو سبت الصفقه 3 ايام
انا كنت بدخل على الخبر وبتبقى ارباح كبيره وبسيب الصفقه ربع ساعه وكانت بتلغى الربح والبونص كمان
الاخ الكريم انا بشتغل عن طريق انستا من اكتر من سنتين ولم تلغى اى صفقة لى وقت الخبر لكن هى فعلا بتشترط ان الصفقة تسمتر اكتر من دقيقتين وبتلغى البونص فعلا فى اوقات كتييرة لكن موضوع الصفقة بتتلغى وقت الاخبار لو قعدت ثلاث ايام محصلش معايا ابدا خصوصا انى بشتغل على الاخبار

amrmorasamir
26-10-2012, 05:27 PM
الاخ الكريم انا بشتغل عن طريق انستا من اكتر من سنتين ولم تلغى اى صفقة لى وقت الخبر لكن هى فعلا بتشترط ان الصفقة تسمتر اكتر من دقيقتين وبتلغى البونص فعلا فى اوقات كتييرة لكن موضوع الصفقة بتتلغى وقت الاخبار لو قعدت ثلاث ايام محصلش معايا ابدا خصوصا انى بشتغل على الاخبار
انا بقى حصلت معايا ياباشا وانا شغال مع انستا من سنه
وحصلت معايا مش مره واحده كمان حصلت كتير
كنت بعمل اوامر معلقه على الخبر وبكسب منه وبيخصم الربح على طول

Tormentor
27-10-2012, 12:46 AM
انا بقى حصلت معايا ياباشا وانا شغال مع انستا من سنه
وحصلت معايا مش مره واحده كمان حصلت كتير
كنت بعمل اوامر معلقه على الخبر وبكسب منه وبيخصم الربح على طول

السلام عليكم اخي الكريم

الظاهر ان حضرتك تربح اكثر من 10 في المية من مجموع ايداعاتك ، فمندوب الشركة اخبرني انه مسموح

التداول وقت الخبر انما الربح يكون اقل من 10 في المية ، واي مخالفة لهذا فالشركة تلغي الارباح كاقل شيئ

وغالبا ما تلغي البونص ككل

Tormentor
27-10-2012, 12:49 AM

سؤال لحضرتك لو تكرت

هل سبق وربحت في انستافوركس اكثر من 10 في المية من مجموع ابداعاتك في صفقة مع الخبر ولم تلغي

ربحك !

MOKTOP
27-10-2012, 11:59 AM
انا لا ادري و لكن اردت وضع تجربتي لي اكثر من سنتين مع انستا و هي لا تطبق قوانينها بالحرف بل مرات نعم و مرات لا ,,,انا في بعض الاحيان قمت بتدبيل الحساب على خبر و لم يخصم اي شيء و افتح و اغلق صفقات في اقل من 10 ثواني و لا مشكل ,, انصحك عندما يطبق عليك القوانين فتح حساب جديد انا فتحت تقريبا 20 حساب ابدل كيفما اشاء فهي تسمح بتعدد الحسابات ,, بالتوفيق

Tormentor
27-10-2012, 06:55 PM
انا لا ادري و لكن اردت وضع تجربتي لي اكثر من سنتين مع انستا و هي لا تطبق قوانينها بالحرف بل مرات نعم و مرات لا ,,,انا في بعض الاحيان قمت بتدبيل الحساب على خبر و لم يخصم اي شيء و افتح و اغلق صفقات في اقل من 10 ثواني و لا مشكل ,, انصحك عندما يطبق عليك القوانين فتح حساب جديد انا فتحت تقريبا 20 حساب ابدل كيفما اشاء فهي تسمح بتعدد الحسابات ,, بالتوفيق

الف شكر اخي الكريم ، جزاك الله خيرا