المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طلب اكسبيرت لاستراتيجية للرينكو ضروري

zeoo torkt
05-03-2013, 01:55 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم .. حبيبت اشارك باستراتيجية بسيطة وسهلة للرينكو وممكن يتعمل لها اكسبيرت لانها بسيطة وبتشتغل في اكتر الايام تذبذب يعني في كل الظروف والربح ع الاقل بوكسين رينكو بوكس 10 نقط وفرصها خلال اليومين كتيرة

المؤشرات 1 / مؤشر ال magic pars ودا بيرسم شموع سواء صاعدة او هابطة وميزتة انه لم يعيد رسم نفسه
2/ مؤشر الانفجار السعري للاستاذ وضاح العطار لكن هنا هانستخدم ال 4 ساعات وال ساعة الاتنين مع بعض باعدادت معينة
3 / مؤشر super trend المؤشر دا هايحددلنا الاتجاة العام للزوج وممكن نستخدمة فالخروج
4/ مؤشر الدعوم والمقاومات

اعدادت المؤشرات
جميعها كما هيا ما عدا مؤشر الانغجار السعري ال 4 ساعات كالاتي/ mintus 240
/ sensetive 250
/dead zone pip 35
/ explosion power5
*مؤشر الانفجار السعر الساعة كالاتي / mintus 60
/ sensetive 200
/dead zone pip 15
/ explosion power5
** طريقة الدخول / طريقة الدخول سهلة طبعا بعد ماركبنا المؤشرات هايكون عندنا شارت الرينكو وتحتة الmagic par والانفجار السعري 4 ساعات والانفجار السعري للساعة يعني صناديق فوق بعض

** شرط الدخول شراء / لو اتكون شمعة رنكو صاعدة وشمعة ماجيك بار صاعدة وشمعة انفجار سعري 4 ساعات صاعدة وشمعة انفجار سعري للساعة صاعدة
علي الاقل 3 منهم صاعدين هاندخل شراء ع طوووول ولو ال 4 نفس النوع هايكون التارجت كبييييييير
** الخروج من الشراء /عند تكون بوكس رينكو معاكس او عند تغير لون ال super trend الي اللون المعاكس

** شرط الدخول بيع / لو اتكون شمعة رينكو هابطة وشمعة ماجيك بار هابطة وشمعة انفجار سعري 4 ساعات هابطة وشمعة انفجار سعري للساعة هابطة
برضة زي ماقولنا لازم ع الاقل 3 منهم هابطين ولو برضة ال 4 زي بعض هايكون التارجت كبيييييييييير
** الخروج من البيع / عند تكون بوكس رينكو صاعد او عند تغير لون ال super trend الي اللون المعاكس

الهدف // ع الاقل بوكسين رينكو 20 نقطة وان شاء الله الطريقة دي فرصها كتير فاليوم

الاستوب لوووز / 20 + الاسبريد وان شاء الله فاشد الايام تذبذب لم يتم ضرب الاستوب لوووز

MOVING_AVERAGE
05-03-2013, 01:53 PM
توضيح هام بالنسبة للبرمجت الاكسبريتات (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=30086)

zeoo torkt
05-03-2013, 03:07 PM
توضيح هام بالنسبة للبرمجت الاكسبريتات (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=30086)

منزل النتائج في ورشة الرينكو لكن مافيش مشكلة هاعمل ورشة ان شاء الله

MOVING_AVERAGE
05-03-2013, 03:12 PM
بارك الله فيك ومتابعك اخي

hussien86
05-03-2013, 09:33 PM
انا مش عارف ياموفنج افريج ليه التجاهل ده وببعتلك عالخاص وفاتحلك موضوع لاضافة بسيطه مش هتاخد منك 10 دقايق
يااخي انا مش فاهم انت ليه موجود مادامك مش عايز تساعد الناس ..

zeoo torkt
05-03-2013, 10:07 PM
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/12015_11362503983.gif (http://www.fx-arabia.com/vb)

دا شارت لليورو ين الخطوط البنفسجي هيا الي ينطبق عليها الشروط

goggo
07-03-2013, 04:48 AM
اخي عملت كوبي بست دون الانتباه الى ان الاعدادات مختلفة عن التمبليت ياريت التاكد منها حتى لا يضيع وقت في تصميم الاكسبيرت

zeoo torkt
07-03-2013, 04:12 PM
اخي عملت كوبي بست دون الانتباه الى ان الاعدادات مختلفة عن التمبليت ياريت التاكد منها حتى لا يضيع وقت في تصميم الاكسبيرت

مش فاهم كوبي وبست يعني اية

بص المؤشر لازم يكون عندك علشان التمبليت يكون عندك التمبليت الي منزلة هوا دا الي بشتغل عليه عايز تغير عليه بقي حضرتك دي حريتك انما اهم حاجة الوقت الي فاول خانة

Mohamed_Amr
07-03-2013, 04:16 PM
اخى العزيز كما قال لك الاخوة ان المؤشرات تعيد رسمها
واعلم انك متمسك بها اكيد انك مرتاح معاها ولكن من اجل برمجه
اكسبريت لها اعتقد الصور وحدها لاتكفى
قم بتجربه الاستراتيجيه على الاقل اسبوعين ديمو
وضع نتائج وليس فرص لم تدخلها
وبالتوفيق اخى الحبيب

zeoo torkt
07-03-2013, 04:40 PM
اخى العزيز كما قال لك الاخوة ان المؤشرات تعيد رسمها
واعلم انك متمسك بها اكيد انك مرتاح معاها ولكن من اجل برمجه
اكسبريت لها اعتقد الصور وحدها لاتكفى
قم بتجربه الاستراتيجيه على الاقل اسبوعين ديمو
وضع نتائج وليس فرص لم تدخلها
وبالتوفيق اخى الحبيب

اقري الموضوع الاول وبعدين قول اني بعتمد ع المؤشرات هو الانفجار السعري دا مؤشر ياجدعان دا حاجة بتدل ع وجود سيولة عالية داخلة السوق

لو قريت كنت وفرت عليا وعليكم الكلام دا

Mohamed_Amr
07-03-2013, 04:45 PM
اقري الموضوع الاول وبعدين قول اني بعتمد ع المؤشرات هو الانفجار السعري دا مؤشر ياجدعان دا حاجة بتدل ع وجود سيولة عالية داخلة السوق

لو قريت كنت وفرت عليا وعليكم الكلام دا

اخى لماذا انت غاضب؟؟؟
اولا انا من اول الناس اللى نزلت الاستراتيجيه ومتابع مواضعيك
فاكر مؤشر X ؟؟ وكنت معجب بيه جدا
اخى باختصار شديد انت تعتمد على مؤشر الانفجار طيب تمام سؤالى
هل لوحدة يكفى؟؟؟ طيب لو يكفى
لى طلب ليطمئن الجميع هل ممكن تجربه الاستراتيجيه لمدة
اسبوع على الاقل ووضع النتائج بدل الفرص؟؟؟
اخيرا اخى والله لم ادخل الموضوع لكى انتقدك بالعكس
انا معجب بتفكيرك وحماسك
وربى يوفقك

zeoo torkt
07-03-2013, 04:51 PM
اخى لماذا انت غاضب؟؟؟
اولا انا من اول الناس اللى نزلت الاستراتيجيه ومتابع مواضعيك
فاكر مؤشر X ؟؟ وكنت معجب بيه جدا
اخى باختصار شديد انت تعتمد على مؤشر الانفجار طيب تمام سؤالى
هل لوحدة يكفى؟؟؟ طيب لو يكفى
لى طلب ليطمئن الجميع هل ممكن تجربه الاستراتيجيه لمدة
اسبوع على الاقل ووضع النتائج بدل الفرص؟؟؟
اخيرا اخى والله لم ادخل الموضوع لكى انتقدك بالعكس
انا معجب بتفكيرك وحماسك
وربى يوفقك

والله مش مسالة غاضب اصل في ناس حضرتك مش بتقري الموضوع وبتبص عالصور وتلاقي المؤشرات وماتقراش طريقة الدخول الي قولت انها بتعتمد ع الشمووووووووع فقط شمعة رينكو وافنجار سعري لل 4 ساعات وللساعة وشمعة الماجيك بار ملهاش دعوة بقي بالمؤشرات الاخري
دا الي يضايقك ان حد يعقب دون قراءة الموضوع اصلا ولا انا غلطان

بالنسبة للنتايج اصلها مش مشكلة بس حضرتك انا كنت بنزل فرصة مباشرة بالصور هل دي ماتكفيش

وناس اخري نزلت النتايج بالطريقة وعايزين يفتحولها ورشة بس الموضوع مش مستاهل دي طريقة وحبيت اشارك فالموضوع المهم دا لا اكتر ولا اقل

goggo
09-03-2013, 07:25 AM
اخي انت لم تفهم انا قصدت الاعدادات التي طرحتها انت هنا لبرمجة الاكسبيرت مختلفة عن الموجودة في التمبليت فاردت ان انبهك لهذا الامر