المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة مع شركة اكسنس

ASSER71
24-03-2013, 04:47 AM
السلام عليكم
تحية طيبة لكل المنتدى من اداريين و مشرفين و اعضاء و زوار
اتابع من فترة منتداكم الرائع وان كانت هذه اولى مشاركاتى الجدية به
و أأسف اننى سأتحدث لأحذر الجميع من هذه الشركة
لا اريد ان اطول عليكم و لكننى حدثت لى نفس المشكلة مثل عضو كريم قرأت موضوعه و هو ما شجعنى ان افتح هذا الموضوع و هو الاسبريد الاكثر من 35 نقطة كنت قد فتحت صفقة بيع على احدى الازواج و من عادتى الا اغلق المنصة طالما ان الصفقة لم تغلق .............و اذا بى ارى العجب العجاب بأن على الشارت الشمعة تنزل و تتجه للهدف و فى تفاصيل الصفقة كلما تنزل الشمعة هابطة تزيد الصفقة فى الخسارة

و لكن احقاقا للحق لم تصيبنى اى خسارة جراء ذلك ............و كنت اريد فقط ان افهم فتكلمت مع الدعم الفنى و جاءت اجابتهم فى منتهى الاقناع الصراحة" اكيد عن حضرتك النت بطىء"
و لم استطع الرد اذ انى فوجئت بالرد و قدرتهم الرهيبة على اقناع عملائهم

ومن حوالى شهر بالتمام.............قمت باءرتكاب اكبر غلطات حياتى......................اذ انه وقع اختيارى على هذه الشركة مرة اخرى بمنتهى الغبااااااااااااااااااااااااااااااااااء لايداع 100$ لتجربة استراتيجية معينة ...........و صراحة ما اغرانى للقيام بالايداع عندهم هو سهولة السحب و الايداع

ندخل فى المهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ندخل فى المهم

و الله اشتغلت و تعبت و سهرت و كنت على اعصابى مدة شهر و بعد العديد من الصفقااااااات الرابحة و ايضا الخاسرة و صلت حسابى فى شهر من 100$ الى 1250$ يوم الجمعة الموافق 22-03-2013
حلو الكلاااااام؟
حلو

طيب ايه اللى حصل؟
اللى حصل يا سادة يا كرام انى يومها الصبح فتحت صفقتين ضربوا ستوب و اصبح الحساب 1070$ تقريبا................طيب و ماله بتحصل فى احسن العائلات و ضرب استوبات

قلت مش مشكلة ...............تتعوض...................يوم الجمعة عندى مشاوير....................نزلت.................... .غبت ساعتين......................بعيد عن الكمبيوتر و المنصة و البيت و اللى فيه.....................و انا سايقة .................سمعت رنة رسالة على موبايلى حبيبى.....................................قال ايه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

exness بعتالى verification code

تعرفوا بتاع ايه ده يا ولاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لا مش نعرف...........
ده بيتبعت على موبايل العميل اللى بيطلب السحب من رصيد حسابه فى الشركة
طيب ايه المشكلة؟
المشكلة انى ما عملتش كده
انتوا نسيتوا انا كنت سايقة................................
طيب مين مين مين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المهم
روحت....................فتحت اللاب توب ..........................ببص على المنصة.............................و الحقونى............................حاقع من طولى................ايه اللى حصل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ال1000$ اصبحوا بقدرة قاااااااااااااااااااااااادر 74$
و على المنصة مفتوح صفقات انا معرفهاش

طبعا انتم فى غنى انى اوصف ايه اللى حصللى ساعتها
المهم...............
كلمتهم فى الشركة و بعد خناق وزعيق و مباحثات .......................طلعت انا ح............ كبيرة جداااااااااااااا

و كتر الف خيرهم نصحونى نصيحة غالية" ننصحك بتغيير الباص وورد" لان غالبا حسابك حد اتسلل له و حاول يسحب و لما مش عرف . اتغاظ مووووووووووت و قعد يفتح صفقات خسرانة طيرتلك الحساب
بس و الله الحرامى ده كتر خيره انه ساب رأس المال

ايه رأيكم بأه فى حدوته قبل النوم دى

حسبنا الله و نعم الوكيل

اخوانى احذروا احذروا احذروا

ASSER71
24-03-2013, 04:54 AM
و دى صورة من حساب المجنونة اللى كانت عمالة تلعب فى المنصة
و فتحت صفقات بلوتات انا نفسى مش عرفتها او ما بصيت على الاكونت هيستورى
و خدوا بالكم كويس يا ولاد لما كان فيه صفقة وحشة بتكسب .....................كانت المجنونة على طول تقفلها و تدخل واحدة تانية بسرعة بلوت مضاعف علشان تخسر

خبرة موووووووووت فى الخسارة.............................يعنى مع احترامى ايد خبيرة جدااااااااااااااااااااااااااااااا هى اللى لعبت فى الحساب ده ........و للا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

MemO_KinG
24-03-2013, 06:20 AM
حتى لا تكون مجرد شخص داخل يقنع الناس انه عمل من 100 دولار اكثر من 1000%
و اذا كنت انت اودعت 100 و حولتهم لـ 1000 فا مش ده الشئ اللى هايخليك تحزن
تالت حاجة بما انك سايق فا ده معناه انك معاك عربية و 100 دولار مش هاتفرق معاك فى حاجة
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اما انك تقول الشركة فيها و فيها الشركة دى انا تعاملت معاها لأكثر من سنة و سحبت منهم اكتر من 4000 دولار بدون أى أدنى مشكلة
يوم الجمعة لما اتقفلك صفقتين فا ده عشان الرافعة بتتغير إلى 1:200 كل جمعة من اول السابعة مسائا بتوقيت القاهرة
انا واثق تمام الثقة ان فى حد تلاعب بحسابك لو كلامك صحيح بدون ادنى تدخل من الشركة و هما عندهم حق لأنهم مش مطالبين انهم يرجعولك الفلوس طالما حد سحبها
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
و من الآخر عشان اكشف كذبك للناس انت رفعت كشف حساب طبعا الكلام صغير جداً فيه بس مش مكتوب فيه انه تم سحب 1000 دولار و انك اصلا لما يجيلك كود تفعيل فا مستحيل حد يسحب فلوسك الا لما يكون معاه الكود اللى جالك على الموبايل
انما انت شخص داخل عايز تقنع الناس انك حولت من 100 لـ 1000 بطريقة اخرى
فلا تكذب فى اف اكس ارابيا
عشان هاتتفقس يا امور

--------------------------------------
لو انت حد صادق فعلا ارفعلنا كشف الحساب و مكتوب فيه انه تم سحب الف دولار
مش ترفع كشف الصفقات
---------------------------------------------------

Ashraf sherif
24-03-2013, 08:55 AM
تالت حاجة بما انك سايق فا ده معناه انك معاك عربية و 100 دولار مش هاتفرق معاك فى حاجة
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اما انك تقول الشركة فيها و فيها الشركة دى انا تعاملت معاها لأكثر من سنة و سحبت منهم اكتر من 4000 دولار بدون أى أدنى مشكلة
يوم الجمعة لما اتقفلك صفقتين فا ده عشان الرافعة بتتغير إلى 1:200 كل جمعة من اول السابعة مسائا بتوقيت القاهرة
انا واثق تمام الثقة ان فى حد تلاعب بحسابك لو كلامك صحيح بدون ادنى تدخل من الشركة و هما عندهم حق لأنهم مش مطالبين انهم يرجعولك الفلوس طالما حد سحبها
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
و من الآخر عشان اكشف كذبك للناس انت رفعت كشف حساب طبعا الكلام صغير جداً فيه بس مش مكتوب فيه انه تم سحب 1000 دولار و انك اصلا لما يجيلك كود تفعيل فا مستحيل حد يسحب فلوسك الا لما يكون معاه الكود اللى جالك على الموبايل
عشان هاتتفقس يا امور

مش ترفع كشف الصفقات

هههههههه
تصدق وتأمن ب ايه
انا ميت علي نفسي من الضحك علي كلامك

السيدة اللي كتبت البوست انا عارفها
وانا اللي قولتلها اكتبي مشكلتك هنا عشان بيحلو المشاكل
مش بيكدبو الاعضاء !!

عموما انا مش هقدر اكتب رقم الحساب والانفيستور غير لما مدام عايدة تكتبه بنفسها
بس هرفع الصورة اللي هيا رفعتها تاني يمكن معرفتش ترفعها بجودة عالية
مع العلم ان اخر صفقتين مدام عايدة هيا اللي قفلتهم بنفسها اول مافتحت الحساب ولقيته بالمنظر دا

لكن مش عشان اثبت صدقها وادعائك الفارغ عليها
لكن عشان دي تاني مشكلة تحصلها مع الشركة

وبعدين اشمعني العميلة دي اللي دخلت تكذبها وتقول الكلام دا !!
كأنك اول مرة تشوف حد كاتب مشكلة عن شركة اكسنس مثلا !!!!!!!!؟

عموما الصفقات اللي بتتكلم عليها في المرفقات .. لحد ما مدام عايدة تدخل بنفسها وتكتب رقم الحساب والانفيستور
عشان تشوف انها فعلا بدات من 100 دولار
ومش بتسوق لنفسها ولا حاجة من الكلام الغريب اللي بتقوله دا
ومش معني انها معاها عربية يبقي تستغني عن فلوسها لما تخسرها وكمان بسبب خداع مش بسبب سوء تداول !!!!

اتقي الله يا اخي و ركز ف كلامك قبل ماتقوله !!!
واقرا الكلام اللي اتكتب كويس .. هيا مقالتش انها سحبت الف دولار .. قالت انها عملت ربح الف دولار والشركة ضيعته

ايه دا !! هوا لسة في ناس كده !!!

وبعدين مانت لسة كاتب في موضوع تاني ان لما حصلك مشكلة معاهم و رفعتلهم الصور قالولك ( خليك في كوزك لما نعوزك ) !!
مش قالولك كده ؟ :D
دا كلامك اهو
نصيحة للأخ صاحب الموضوع لا تفكر مطلقاً بالتداول على الأخبار مع اكسنس
ذيول اكسنس لن تجدها فى اى مكان آخر
و فى لحظة شهر يوليو اللى فات خسرت 2000 دولار بسبب ذيل شمعة فى اكسنس لم اجده فى اى منصة اخرى بالعالم
و اتكلمت معاهم و رفعتلهم سكرين شوتس لكل المنصات الاخرى و لكن لا فائدة و قالولى خليك فى كوزك لما نعوزك

omar@exnees
24-03-2013, 02:00 PM
السلام عليكم اخوانى الاعزاء .

تحية طيب و بعد .

بعد الاطلاع على السكرين شوت للعمليات التى تمت و تقول الاخت ASSER71 (http://www.fx-arabia.com/vb/member.php?u=6414) ان الشركة هى من نفذتها ...

الاخوة الكرام , شركة exness وصل اجمالى الايداعات فيها لقرابة ال3 مليارات دولار و يوميا اقوم انا شخصيا بمساعدة عملاء و الرد على اسئلتهم و استفساراتهم ايداعاتهم تفوق ال$5000 سواء هاتفيا او فى المنتديات و اذكر منذ ثلاثة ايام كان هناك عميل يريد الاستفسار عن امكانية سحب امواله على التحويل البنكي رغم انه اودع عن طريق الكاش يو , هذا العميل ايداعاته تفوق ال 60 الف دولار و قد قمت شخصيا بمساعدته و ارجو من الاخ الفاضل ( خدمة العملاء ) و هو مسؤول هنا فى المنتدى التكرم بشهادته حول هذا العميل الذى قلت عنه و الذى وصلت ايداعاته و سحوباته الى اكثر من 60 الف دولار و بالامس قام بسحب مبلغ 4000 الاف دولار بدون اى مشكلة .

اخوانى الكرام هل يمكن تصديق قصة الاخت ASSER71 (http://www.fx-arabia.com/vb/member.php?u=6414) صاحبة هذا الموضوع ؟

انا لن اكذبها فى انها استطاعت تحويل 100 دولار الى $1000 دولار رغم ان هذا ليس مستحيلا و لكن اليس هذا دليل على ان حضرتك سعدتى بالتداول معنا ؟ اليس هذا دليل على ثقتك فينا ؟ الم تحققي هذه الارباح من التداول مع exness ؟

لو كانت شركتنا مثل ما تذكرينها الان هل كنت لتحققى هذا النجاح الباهر معنا ؟

نأتى الان للصورة التى رفعتينها , من فضلكم ادعوكم جميعا للتحقق فى هذه الصورة جيدا .

سوف ترون بعض الصفقات اغلقت على ارباح .

هل اذا اردت الشركة التلاعب فى حسابك مثلا الذى هو لم يتعدى ال$1000 و بعض الكسور ... هل اذا ارادت التلاعب كما تقولين هل سوف تقوم بتحقيق ارباحا لك ؟

سؤال اخر و ادعوكم جميعا للتفكير فيه لكى تعرفوا ان الاخت ASSER71 (http://www.fx-arabia.com/vb/member.php?u=6414) فقط تدعى او تم سرقة حسابها من شخص اخر ليس للشركة علاقة به .

السؤال هو , هل اذا ارادت الشركة التلاعب بحسابك كما تدعين هل سوف تقوم بأرسال رسالة التفعيل عند طلب السحب لك لكى تنبهك ؟ ام سوف تقوم بخصم المبلغ مباشرة دون اعلامك مثلا ؟

اولا شركة exness هى شركة ذات مصداقية كبيرة و رغم بعض المشاكل التى حدثت مؤخرا نتيجة لاعمال صيانة و تصليحات نتج عنها بعض المشاكل و قد تم حلها , رغم كل ذلك تظل شركة exness صاحبة مصداقية و يثق فيها مئات الالاف حول العالم .

ما حدث مؤخرا من مشاكل تقنية ادت لخسارة بعض العملاء لاموالهم قامت الشركة بأرجاع اموالهم على الفور , هل هذا اسلوب يدل على كلام حضرتك ؟

هل هناك احد هنا مقتنع بكلام حضرتك ؟

نأتى الان لنتحدث فى ما حدث معك حقيقة .

شئ من اثنان ...

اما انك تدعين على الشركة فقط لتشويه سمعة الشركة بدون وجه حق .

و اما انه قد تم سرقة حسابك من احد الاشخاص الذين لا علاقة لهم بالشركة من قريب او بعيد , و هذا ما ارجحه انا لانى اريد ان افترض فى سيادتك حسن النية .

اذا كان الامر كذلك فأرجو من سيادتك التكرم بالتحقق من هذا الامر او اعطائى رقم حسابك فى رسالة على الخاص مع باسورد الهاتف و لكن فى رسالة خاصة ايضا لكى اقوم بالتواصل مع المختصين لدينا و معرفة اسباب المشكلة كاملة .

ملحوظة : نظام حماية حسابات العملاء لدينا قوى جدا ومن ضمن الخطوات التى يتخذها المتداول فى الحفاظ على حسابه هو انه يتم ارسال رسالة تلقائية اوتوماتيكية الى حسابه فورا عند قيامه بطلب السحب و هذا نظام حماية من الشركة

omar@exnees
24-03-2013, 02:08 PM
ملاحظة هامة : فى حال ثبوت انه قد تم سرقة حسابك فالشركة غير ملزمة بأرجاع اموالك لان هذا خطأك انك لم تحافظين على بيانات حسابك و كلمة السر .

omar@exnees
24-03-2013, 02:22 PM
ملحوظة اخرى : بالنسبة للاسبريد الذى ذكرتيه فهذا كلام غير صحيح على الاطلاق , ما حدث مع احد الاخوة الافاضل هنا كان نتيجة مشكلة تقنية و تم حلها و اعادة الاموال التى تمت خسارتها نتيجة هذه المشكلة للمتضرر .

اما الاسبريد لدينا فهو يبدأ من 0.7 للحساب السنتى ( اى اقل من نقطة ) , 0.7 للحساب الميني ( اى اقل من نقطة ) , 0.3 للحساب الكلاسيك ( اى اقل من نصف نقطة ) , 0.1 للحساب ال ECN ( اى اقل من ربع نقطة )

اما فى اوقات الاخبار يرتفع الاسبريد فعلا و هذا طبيعي لان اى شركة فوركس ترفع الاسبريد وقت الاخبار , و لكن ما حدث مؤخرا كان مشكلة تقنية و تم اصلاحها و تغطية خسائر المتضررين .

ASSER71
24-03-2013, 02:26 PM
اخى الكريم
انا لا اعرفك شخصيا و اظن اننى لا اريد بعد هذا الكلام و الهجوم من قبلك

ثانيا ياريت حضرتك تراعى فى التحدث معى اصول اللياقة و الادب لاننى ببساطة حتى كلمة "نصابة "على شركتكم الموقرة لم استخدمها
ثالثا موضوع التداول: اولا ردا عليك و على من قبلك انا لا اريد ان اعمل اى اعلانات لجذب ناس ادير حساباتهم لانى اصلا لا اعرف
و بالنسبة لتصديقى من عدمه ده شىء مش صعب لان الاكونت هيستورى موجود و ممكن اورهلكم او اديكم رقم الانفستور و الحساب و تطلعوا عليه.............انا مش بخاف

رابعا و ده الاهم انا منجحتش علشان مثلا انتم كنتم بتغيروا مخصوص اتجاه السوق و فقا لصفقاتى .......علشان تنجحونى النجاح الباهر اللى حضرتك بتتكلم عنه.....انا لما نجحت ده اولا توفيق من ربنا و اجتهاد شخصى

خامسا:انا كان بيوصلنى كود على المحمول من قبلكم كل اسبوع و لما كنت بتصل بالدعم الفنى كان اقرب رد غيرى الباص و ده الاسهل بدل ما تبحثوا عن محاذير امان لشركتكم..............و فعلا كنت بغيره بمعدل 4 مرات فى الاسبوع الواحد

سادسا: فكر شوية ..........ايه مصلحتى انى اعمل كده لو ده مش حقيقى انا حتى لم اطالبكم بتعويض بس واجب عليا كعربية مسلمة انى احذر اخوانى من مثل هذه الشركات و بقول لحضرتك برضه انا اصلا مش عايزة منكم حاجة و تحذيرى لغيرى ده لوجه الله تعالى
و اثباتى الوحيد انى قلت ان رأس المال جزء كبير منه لسه موجود معنى كده انى مش كدابة اخى الكريم

سابعا: انا معرفش حضرتك على اى اساس بتكدبنى و بتتكلم بالاسلوب ده و اصلا اللى ليه المصلحة الوحيدة انى معملش 1000% على حسابى فى خلال شهر هو انتم .......و للا حضرتك شايف غير كده؟
ثامنا:الحساب موجود و الصفقات موجودة و لو حضرتك حبيت تدى نفسك فرصة للتفكير حتلاقى انى اكيد مليش مصلحة انى اضيع حسابى بس علشان اسؤ سمعتكم لانى ببساطة مش قابضة من شركة تانية منافسة ليكم

تاسعا :الصفقات الكسبانة اللى حضرتك قلت عليها : دى انا اللى لحقت اقفلها لما فتحت حسابى و لقيت الوضع بالمنظر ده

عاشرا: أسفة جدا انى ضيعت وقتى ووقت الناس فى التحدث مع انسان خاوى الوفاض لانه اصلا حديث غير مجدى
و كلامك اللى انت تفضلت ووجهتهولى ان دل على شىء فيدل على انك اخى الكريم و عذرا فيما سأقوله غير كفء لمنصبك بجد اسفة انى قلت كده
بس اقرانك فى مواقع المسؤلية لا يبدءون ابدا بالهجوم على عملاءهم اذا كانت مشاكلهم تخص قضايا نصب...................................سعدت جدا بالحديث و اخراج ما بداخلى
و حزنت جدا اننى تعاملت مع شركتكم الموقرة و مش غريب طبعا فى هكذا شركة ان تكون مسؤلا

و انا ربنا يعوض عليا اللى ضاع منى سواء كان بسببكم ام بسبب غبائى انى اودعت عندك

اخوانى الاعزاء انا لسه عند كلمتى ارجو اخذ الحذر و الحيطة و حسابى موجود اللى عايز يتطلع عليه يتفضل و انا على اتم استعداد اديكم رقم الحساب و باص المشاهدة

و الله انا مش كدابة و يعلم ربنا
حسبنا الله و نعم الوكيل

ASSER71
24-03-2013, 02:38 PM
و الله تصدق استاذ عمر انت ابن حلال و ربنا بيحبك
انا لاقتلكم اخوانى الاعزاء صورة من المنصة للصفقة اللى كنت بتكلم عليها فى اول موضوعى
اثبات للاستاذ الفاضل انى مش بحاول اسوء سمعة الشركة
و الله عيب

ASSER71
24-03-2013, 03:00 PM
معلش بس انا فيه حاجة عايزة اسأل عليها

السؤال فقط موجه الى اصحاب العقول اللى بتفكر.............
حط نفسك مكان حرامى دخل يسرق شقتك................لقى الخزنة ............حاول يفتحها...................يا حرام معرفش..................حايحاول يهرب و يدور على شقة تانية؟؟؟؟؟؟؟؟؟و للا حيستنى فى شقتك و يولع فيها لانه اتغاظ منك و مش عرف يسرقك؟

الحساب حد دخل عليه و حاول يسحب ........لكن يا حرااااااااااااااااااااااام مش عرف...................فبدل ما يدور على حساب تانى يستفيد منه......................فضل فى حسابى و حلف ما هو طالع الا لما يطيره

عرفتوا يا حلوين مين اللى طير الحساب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اللى عنده الاجابة الصحيحة
حافتحله حساب فى exness

omar@exnees
24-03-2013, 03:19 PM
اخى الكريم
انا لا اعرفك شخصيا و اظن اننى لا اريد بعد هذا الكلام و الهجوم من قبلك

ثانيا ياريت حضرتك تراعى فى التحدث معى اصول اللياقة و الادب لاننى ببساطة حتى كلمة "نصابة "على شركتكم الموقرة لم استخدمها
ثالثا موضوع التداول: اولا ردا عليك و على من قبلك انا لا اريد ان اعمل اى اعلانات لجذب ناس ادير حساباتهم لانى اصلا لا اعرف
و بالنسبة لتصديقى من عدمه ده شىء مش صعب لان الاكونت هيستورى موجود و ممكن اورهلكم او اديكم رقم الانفستور و الحساب و تطلعوا عليه.............انا مش بخاف

رابعا و ده الاهم انا منجحتش علشان مثلا انتم كنتم بتغيروا مخصوص اتجاه السوق و فقا لصفقاتى .......علشان تنجحونى النجاح الباهر اللى حضرتك بتتكلم عنه.....انا لما نجحت ده اولا توفيق من ربنا و اجتهاد شخصى

خامسا:انا كان بيوصلنى كود على المحمول من قبلكم كل اسبوع و لما كنت بتصل بالدعم الفنى كان اقرب رد غيرى الباص و ده الاسهل بدل ما تبحثوا عن محاذير امان لشركتكم..............و فعلا كنت بغيره بمعدل 4 مرات فى الاسبوع الواحد

سادسا: فكر شوية ..........ايه مصلحتى انى اعمل كده لو ده مش حقيقى انا حتى لم اطالبكم بتعويض بس واجب عليا كعربية مسلمة انى احذر اخوانى من مثل هذه الشركات و بقول لحضرتك برضه انا اصلا مش عايزة منكم حاجة و تحذيرى لغيرى ده لوجه الله تعالى
و اثباتى الوحيد انى قلت ان رأس المال جزء كبير منه لسه موجود معنى كده انى مش كدابة اخى الكريم

سابعا: انا معرفش حضرتك على اى اساس بتكدبنى و بتتكلم بالاسلوب ده و اصلا اللى ليه المصلحة الوحيدة انى معملش 1000% على حسابى فى خلال شهر هو انتم .......و للا حضرتك شايف غير كده؟
ثامنا:الحساب موجود و الصفقات موجودة و لو حضرتك حبيت تدى نفسك فرصة للتفكير حتلاقى انى اكيد مليش مصلحة انى اضيع حسابى بس علشان اسؤ سمعتكم لانى ببساطة مش قابضة من شركة تانية منافسة ليكم

تاسعا :الصفقات الكسبانة اللى حضرتك قلت عليها : دى انا اللى لحقت اقفلها لما فتحت حسابى و لقيت الوضع بالمنظر ده

عاشرا: أسفة جدا انى ضيعت وقتى ووقت الناس فى التحدث مع انسان خاوى الوفاض لانه اصلا حديث غير مجدى
و كلامك اللى انت تفضلت ووجهتهولى ان دل على شىء فيدل على انك اخى الكريم و عذرا فيما سأقوله غير كفء لمنصبك بجد اسفة انى قلت كده
بس اقرانك فى مواقع المسؤلية لا يبدءون ابدا بالهجوم على عملاءهم اذا كانت مشاكلهم تخص قضايا نصب...................................سعدت جدا بالحديث و اخراج ما بداخلى
و حزنت جدا اننى تعاملت مع شركتكم الموقرة و مش غريب طبعا فى هكذا شركة ان تكون مسؤلا

و انا ربنا يعوض عليا اللى ضاع منى سواء كان بسببكم ام بسبب غبائى انى اودعت عندك

اخوانى الاعزاء انا لسه عند كلمتى ارجو اخذ الحذر و الحيطة و حسابى موجود اللى عايز يتطلع عليه يتفضل و انا على اتم استعداد اديكم رقم الحساب و باص المشاهدة

و الله انا مش كدابة و يعلم ربنا
حسبنا الله و نعم الوكيل

السلام عليكم .

اعطيني كلمة واحدة اسأت فيها الادب معك و يشهد الاعضاء الكرام من فضلكم .

ام انك منفعلة بسبب اننى اكشف حقيقة الموضوع بشكل منصف وواقعى ؟

ثانيا ليس من حقك التهكم على بصفة شخصية او التهكم على موقعى بالشركة فهذا امر ليس لك به دخل .

ثالثا , قلتها و اقولها مرة اخرى , ادعو جميع الاعضاء الكرام و كل من يشاهد هذا الموضوع ان يطلع جيدا على السكرين شوت و يرى الصفقات جيدا سوف يكتشف ان هناك صفقات اغلق على ربح و صفقات اغلقت على خسارة و فى نفس الوقت

مرة اخرى (((( فى نفس الوقت )))) و هذا يتنافى مع كلام حضرتك انك دخلتى لكى تنقذى ما يمكن انقاذه و اشياء من هذا القبيل .

شئ اخر .... هل من الممكن ان نقرأ اول مشاركة لحضرتك مرة اخرى ؟؟ انتى قلتى انك كنتى تقودين سيارتك و كنتى بعيدة تماما عن الكومبيوتر ووصلتك رسالة على الهاتف تخبرك بأنه كذا و كذا ...

طيب الم تقولين الان انك دخلت فورا لانقاذ ما يمكن انقاذه و ان الصفقات التى اغلقت على ربح هى من صنع يديك ؟

شئ يتنافى مع العقل تماما ولا اعلم لماذا قمتى بفتح الموضوع اليوم ( فجر الاحد و هو يوم اجازة السوق لكى لا اقوم بالرد فورا و لكي يتاح الفرصة لاكبر عدد مشاهدات للموضوع )

و ايضا استخدام كلمات دلالية فى عنوان الموضوع مثل ( فضيحة كبرى ) ( احذروا احذروا ) ثم ( ................. ) و هذه النقاط لكى تساعد فى تكبير عنوان الموضوع ليكون مشاهدا بوضوح .

بغض النظر عن كل ذلك .

ولكن ....

دعينا نتكلم بشكل حقيقي وواقعى و اقسم اننى سوف ابذل كل جهدى لمساعدتك مثل اى عضو كريم هنا اساعده فورا فى حال وجود مشكلة لديه او سؤال او استفسار .

اطلب من سيادتك رقم الحساب و باسورد الهاتف لكشف الموضوع كاملا و معرفة سبب المشكلة .

رغم انى اؤكد و اجزم ان المشكلة ناتجة عن سرقة لحسابك من احد الاشخاص و اكرر ( ليس للشركة علاقة به )

شركة exness لا تقوم بمثل هذه الاعمال و ارجو تفهم ذلك , الشركة لديها ايداعات بالمليارات و يوجد عملاء يتعاملون يوميا بعشرات بل و مئات الالاف و ادعو الاخ الكريم ( خدمة العملاء ) وهو مسؤول هنا بالمنتدى ان يتفضل بالتأكيد على قصة العميل الذى قمت بمساعدته منذ يومين وهو ايداعاته و سحوباته فاقت ال 60 الف دولار .

MemO_KinG
24-03-2013, 03:27 PM
هههههههه
تصدق وتأمن ب ايه
انا ميت علي نفسي من الضحك علي كلامك

السيدة اللي كتبت البوست انا عارفها
وانا اللي قولتلها اكتبي مشكلتك هنا عشان بيحلو المشاكل
مش بيكدبو الاعضاء !!

عموما انا مش هقدر اكتب رقم الحساب والانفيستور غير لما مدام عايدة تكتبه بنفسها
بس هرفع الصورة اللي هيا رفعتها تاني يمكن معرفتش ترفعها بجودة عالية
مع العلم ان اخر صفقتين مدام عايدة هيا اللي قفلتهم بنفسها اول مافتحت الحساب ولقيته بالمنظر دا

لكن مش عشان اثبت صدقها وادعائك الفارغ عليها
لكن عشان دي تاني مشكلة تحصلها مع الشركة

وبعدين اشمعني العميلة دي اللي دخلت تكذبها وتقول الكلام دا !!
كأنك اول مرة تشوف حد كاتب مشكلة عن شركة اكسنس مثلا !!!!!!!!؟

عموما الصفقات اللي بتتكلم عليها في المرفقات .. لحد ما مدام عايدة تدخل بنفسها وتكتب رقم الحساب والانفيستور
عشان تشوف انها فعلا بدات من 100 دولار
ومش بتسوق لنفسها ولا حاجة من الكلام الغريب اللي بتقوله دا
ومش معني انها معاها عربية يبقي تستغني عن فلوسها لما تخسرها وكمان بسبب خداع مش بسبب سوء تداول !!!!

اتقي الله يا اخي و ركز ف كلامك قبل ماتقوله !!!
واقرا الكلام اللي اتكتب كويس .. هيا مقالتش انها سحبت الف دولار .. قالت انها عملت ربح الف دولار والشركة ضيعته

ايه دا !! هوا لسة في ناس كده !!!

وبعدين مانت لسة كاتب في موضوع تاني ان لما حصلك مشكلة معاهم و رفعتلهم الصور قالولك ( خليك في كوزك لما نعوزك ) !!
مش قالولك كده ؟ :D
دا كلامك اهو

تصدق انا اللى ضحكت على كلامك انت

الاخت كاتبة
----------------------
قال ايه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لا مش نعرف...........
طيب ايه المشكلة؟
المشكلة انى ما عملتش كده

المهم
روحت....................فتحت اللاب توب ..........................ببص على المنصة.............................و الحقونى............................حاقع من طولى................ايه اللى حصل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-------------------------------------

ده ايه علاقته باللى انت بتقوله؟؟؟
هيا داخلة تقول جايلى كود تفعيل للسحب و انت داخل تقول الشركة عملت اوردرات خسرتها
و بعدين تقوللى انت كمان قلت انهم قالولك خليك فى كوزك اه هما قالولى كده فعلا
بس انا الصفقات اتقفلت عشان ديل شمعة مش ان الشركة دخلت تنفذ اوامر اوامر مكانى فا مشكلتى انا اللى كانت مع اكسنس غير مشكلتك تماما و تم تعويض الـ 2000 دولار بعدها
كشف الحساب اللى انت رفعته ده ليس له اى قيمة لأنه لا يدل على اى شئ سوى حد منفذ عمليات بكميات ضخمة و كسب كسب لحد ما خسر و دى حصلت مع ملايين العملاء

و اعتراضى على الشخص صاحب الموضوع انه داخل يشكك فى شركة بإنها سرقته بسحب اموال بدون علمه مش انها قامت بتنفيذ صفقات
الشركة مستحيل هاتنفذ صفقات للأسف اكسنس اصدق عندى منك

و مش كل واحد خسر فى الفوركس ييجى يشتم فى الشركات

omar@exnees
24-03-2013, 03:27 PM
مرة اخرى , ادعو الاخ الكريم ( خدمة العملاء ) ان يتفضل بشهادته بخصوص احد العملاء الذي فاقت ايداعاته و سحوباته ( 60 الف دولار و اكثر ) ان يتكرم بشهادته المنصفة فى هذا الامر , حيث ان الاخت الكريمة مازالت تصر على ان الشركة هى التى سحبت اموالها ولا تريد ان تفهم ان حسابها قد تم سرقته و التلاعب به من قبل شخص ليس للشركة اى علاقه به ( هذا على حسب ما وصفته لنا الاخت الكريمة )

ايضا ادعو العملاء الكرام ممن ساعدتهم و اجبت على اسئلتهم و استفساراتهم و لديهم ايداعات بعشرات الالاف بالشركة التفضل بالشهادة امام الجميع .

fahdforex
24-03-2013, 03:32 PM
انا شوفت التوبيك دة بالصدفة و بصراحة بعد طلب الاخ عمر شهادتنا .

هذه الشركة انا لم اواجه اى مشاكل بها .

الاخ عمر شخص محترم وساعدنى كثيرا و شهادة لله هو انسان قمة فى الزوق و الاحترام

شركة exness شركة محترمة و عيب الكلام اللى بيتقال دة .

Ashraf sherif
24-03-2013, 03:38 PM
تعليق بسيط علي جزئية ليه مدام عايدة كتبت الموضوع امبارح بالليل و دا يوم اجازة
انت بتتخيل انها كتبت كده عشان انت متبقاش موجود !!
تفكير غريب جدا !
شهادة حق قولتها و هقولها تاني .. امبارح انا اللي قولت لمدام عايدة تدخل علي المنتدي هنا و تكتب مشكلتها
مش شرط بقي في نفس اللحظة هتدخل تكتب الموضوع
الكلام دا كان امبارح الساعة 7 مساءا
ودي صورة كلامي ليها

بصراحة انا مستغرب جدا منك ..
انا قولتلها ادخلي اكتبي الموضوع هنا عشان شوفت مساعدتك لاعضاء كتير
لكن متخيلتش ان ردك من غير ماتسعي و تشوف الحقيقية ممكن يكون كده !!!!

كل شوية تشهد الاعضاء الاعضاء الاعضاء !
انت مستني حد يدخل يقول كلمتين علي هواك يعني !!
هوا حد من الاعضاء عنده الامكانية انه يدخل يتوصل للحقيقة من جوة الشركة !!؟
ولا احنا هنحكم بناءا علي تخمينات و نوايا الاعضاء !!!

خلاصة الحكاية ..
المشكلة الاولي ... مدام عايدة فتحت صفقة و كل مابتقرب من الهدف السالب بيزيد ( و انت ماردتش علي البوست دا )
ياريت تستشهد بحد من الاعضاء كمان ف الصورة دي :)

المشكلة التانية .. هعيد الكلام مش اكتر من توضيح للمعني بصيغة تانية .. عشان مدام عايدة خانها التعبير في توضيح الصورة بشكل دقيق
كانت ( سايقة العربية )
جالها مسدج عالموبيل بكود تفعيل السحب من الحساب
رجعت البيت لقت الحساب بالشكل دا و كان في صفقتين مفتوحين قفلتهم
كلمت الدعم و حكيتلهم الموضوع قالولها غيري الباص
مع العلم .. ان محدش بيشتغل فوركس بيدي بيانات حساباته الشخصية لحد
دي فلوس مش تهريج .. واللي يفكر غير كده يبقي في منتهي السذاجة

ولو حضرتك عايز تستشهد بالاعضاء من مجرد صورة من الصفقات .. فصدقني دا مش في مصلحتك ولا مصلحة الشركة
لان الصورة بتتكلم بنفسها

مين يشتغل في الفوركس شهر و يعمل ربح الف دولار و يرجع يفتح الصفقات بالشكل الجنوني دا عشان يخسر نفسه ؟!!!!
لو هتتكلم بالعقل .. فالعقل بيقولك ان دا جنان و محدش هيعمل في نفسه كده
بص عالعقود المفتوحة و شوف دا حد بيفتح بهدف المكسب ولا بهدف الخسارة
ولو قولت في صفقات مكسب فالصفقات دي نفسها بتتقفل علي طول اول ماتعمل مكسب ويتفتح غيرها بهدف الخسارة

معقول كل دا و مش مقتنع ولا مش عايز تقتنع !!!!؟

بالنسبالي .. شركة ماركت ميكر زي اكسنس لما تلاقي عميل عمل 1000 % في شهر
اكيد مصلحتها انه ميكملش
لان الالف هيبقو 10,000 تاني شهر
وهكذا
ولا ايه ؟؟؟

Ashraf sherif
24-03-2013, 03:50 PM
عشان هاتتفقس يا امور

مش ترفع كشف الصفقات

تصدق انا اللى ضحكت على كلامك انت

الاخت كاتبة
----------------------
قال ايه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لا مش نعرف...........
طيب ايه المشكلة؟
المشكلة انى ما عملتش كده

المهم
-------------------------------------

ده ايه علاقته باللى انت بتقوله؟؟؟
هيا داخلة تقول جايلى كود تفعيل للسحب و انت داخل تقول الشركة عملت اوردرات خسرتها
و بعدين تقوللى انت كمان قلت انهم قالولك خليك فى كوزك اه هما قالولى كده فعلا
بس انا الصفقات اتقفلت عشان ديل شمعة مش ان الشركة دخلت تنفذ اوامر اوامر مكانى فا مشكلتى انا اللى كانت مع اكسنس غير مشكلتك تماما و تم تعويض الـ 2000 دولار بعدها
كشف الحساب اللى انت رفعته ده ليس له اى قيمة لأنه لا يدل على اى شئ سوى حد منفذ عمليات بكميات ضخمة و كسب كسب لحد ما خسر و دى حصلت مع ملايين العملاء

و اعتراضى على الشخص صاحب الموضوع انه داخل يشكك فى شركة بإنها سرقته بسحب اموال بدون علمه مش انها قامت بتنفيذ صفقات
الشركة مستحيل هاتنفذ صفقات للأسف اكسنس اصدق عندى منك

و مش كل واحد خسر فى الفوركس ييجى يشتم فى الشركات

هوا انت بتناقد نفسك ولا متهيألي ؟
انت مش قولت ضاع منك 2000 دولار و قالولك خليك في كوزك ؟
انت مش لسة كاتب الرد دا من دقايق في موضوع تاني ؟؟؟
انت مش انت وانت جعان ولا ايه !!!؟
:D
يعني هناك تقول كلام وهنا تقول عكسه !!
تقوله احمد ربنا انهم رجعولك فلوسك
وهنا تقول رجعولي فلوسي !!!؟

هيا دي الاعضاء اللي عايز تستشهد بيها يا استاذ عمر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

ماتتكلمش عن الصدق بقي وتقولي اكسنس اصدق عندي منك

البلاوي بتحصل كل يوم من كل شركات الفوركس
ومش حاجة غريبة
ومش اول شركة يتفتح فيها صقفات و تتقفل لوحدها
ومدام عايدة مش اول حد يشتكي من حاجة زي كده
في ايه يا جماعة ! انتو كويسين !!؟

omar@exnees
24-03-2013, 03:58 PM
تفكير غريب جدا !
شهادة حق قولتها و هقولها تاني .. امبارح انا اللي قولت لمدام عايدة تدخل علي المنتدي هنا و تكتب مشكلتها
ودي صورة كلامي ليها

خلاصة الحكاية ..
المشكلة الاولي ... مدام عايدة فتحت صفقة و كل مابتقرب من الهدف السالب بيزيد ( و انت ماردتش علي البوست دا )

المشكلة التانية .. هعيد الكلام مش اكتر من توضيح للمعني بصيغة تانية .. عشان مدام عايدة خانها التعبير في توضيح الصورة بشكل دقيق
كانت ( سايقة العربية )

ولو حضرتك عايز تستشهد بالاعضاء من مجرد صورة من الصفقات .. فصدقني دا مش في مصلحتك ولا مصلحة الشركة
لان الصورة بتتكلم بنفسها

مين يشتغل في الفوركس شهر و يعمل ربح الف دولار و يرجع يفتح الصفقات بالشكل الجنوني دا عشان يخسر نفسه ؟!!!!
ولو قولت في صفقات مكسب فالصفقات دي نفسها بتتقفل علي طول اول ماتعمل مكسب ويتفتح غيرها بهدف الخسارة

اكيد مصلحتها انه ميكملش
وهكذا
ولا ايه ؟؟؟

بغض النظر عن الشكوك التى مازلت اعتقد بها ان الاخت فتحت الموضوع بهدف تشويه صورة الشركة و اؤكد لك او لها ان هذا لن يفلح اطلاقا فلا داعى للمحاولة .

مرة اخرى , الحساب الخاص بالاخت قد تم سرقته و هذا واضح جدا , و بالنسبة لرسالة التفعيل التى تصل الى الهاتف فهى تصل عندما تحاول هى او يحاول اى شخص سحب اموال و هذه خاصية لزيادة الامان فتقوم الاخت بأدخال الكود الذى وصلها لاتمام عملية السحب ...

و مرة اخرى اكرر , لو كانت الشركة تريد اخذ اموالها كما تدعى كذبا فما كانت لترسل لها كود التفعيل لتنبهها .

ارجو ان تتفهم انت و هى ان شركة exness لا تقم بمثل هذه الاعمال ابدا و يوجد لدي الشركة ايداعات لعملاء تفوق مئات الالاف و سحوبات كبيرة تتم بدون مشاكل بأستخدام جميع وسائل الايداع و السحب المتاحة لدينا .

ثانيا بخصوص مشكلة الصفقة التى ارفقت انت صورة لها الان فهى غير واضحة تماما و كل ما اراه هو فارق طبيعي بين فتح الصفقة عند سعر معين و السعر الحالى الذى كان عليه الزوج مع فارق الاسبريد ولكى يكون الموضوع اكثر وضوحا طلبت مرارا و تكرارا من الاخت ارسال رقم الحساب الخاص بها مع باسورد الهاتف الى فى رسالة خاصة حتى اقوم بالتحقق من الموضوع .

و انا مازلت اؤكد 100%100 ان الشركة ليس لها اى علاقة من قريب او من بعيد عن سرقة حسابك اذا كان فعلا قد تم سرقته و تحويل الاموال الى شخص اخر .

سؤال اخر .... هل بالامكان ان تقولى لى على اى بنك قام السارق بسحب اموالك ؟

على اى وسيلة دفع ؟

مع العلم ان وسيلة الدفع التى تقومين بالايداع منها لابد ان تسحبي اموالك عليها .

Ashraf sherif
24-03-2013, 04:03 PM
حتة التشكيك
واننا مش هنفلح
والكلام دا .. هرد عليه بكلمة واحدة بس
الشركة مش محتاجة حد يشكك فيها وفمشاكلها :)
والا مكنتش حضرتك هتبقي متواجد هنا فالمنتدي عشان تحل مشاكل الناس :)
وانا متاكد مليون فالمية .. لو عميل عنده مشكلة و ماكتبهاش قدام الناس عمرها ما هتتحل :)
ودا مش مع اكسنس بس .. اي شركة فوركس وياما شوفت

عموما .. لو اي حد كتب موضوع بعد كده هترجع تقول بيشكك فالشركة
فربنا يعوض بقي علي اي خسارة و بلاها الشكوى اصلا

ASSER71
24-03-2013, 04:04 PM
استاذ عمر حاولت ابعتلك بيانات انت طلبتها على الخاص و لكن لم استطع غالبا لقلة مشاركاتى فلو حضرتك عندك طريقة اخرى لارسالهم لك
ياريت

ASSER71
24-03-2013, 04:07 PM
شكرا يا اشرف على مساندتك

omar@exnees
24-03-2013, 04:09 PM
حتة التشكيك
واننا مش هنفلح
والكلام دا .. هرد عليه بكلمة واحدة بس
الشركة مش محتاجة حد يشكك فيها وفمشاكلها :)
والا مكنتش حضرتك هتبقي متواجد هنا فالمنتدي عشان تحل مشاكل الناس :)
وانا متاكد مليون فالمية .. لو عميل عنده مشكلة و ماكتبهاش قدام الناس عمرها ما هتتحل :)
ودا مش مع اكسنس بس .. اي شركة فوركس وياما شوفت

عموما .. لو اي حد كتب موضوع بعد كده هترجع تقول بيشكك فالشركة
فربنا يعوض بقي علي اي خسارة و بلاها الشكوى اصلا

ارجو ان لا تقول شئ و انت لا تعرف عنه شئ , فأنت متغيب عن المشاركة فى المنتدى منذ يوم 7 مارس .

ثانيا انا اتلقى يوميا رسائل على الخاص من اعضاء محترمين كرام يهدفون لحل مشاكلهم او يسألون عن بعض المزايا او البونصات او اى شئ يتعلق بالشركة و هم يريدون المساعدة فقط و عدم التشهير و التسرع .

و اقسم اننى اقوم بحل مشاكلهم على الفور و الاخوة الاعضاء يشهدون على ذلك .

ثانيا سمعة الشركة جيدة و الحمد لله و ما حدث مؤخرا كانت مشاكل تقنية خارجة عن ارادة الشركة وقمنا بتغطية خسائر المتضررين و اصلاح السيرفرات و عمل تعديلات و اعمال صيانة للنظام .

MemO_KinG
24-03-2013, 04:15 PM
يا اخ اشرف يا بتاع سنيكرز انت انا ماقلتش ان الشركة رجعتلى الفلوس
انا مشكلتى مع الشركة هيا تنفيذ صفقة بحجم 37 لوت خسرت 2000 دولار من ذيل شمعة كان موجود فقط فى اكسنس
اما انت مشكلتك او بالاخص مشكلة صاحبة الموضوع هيا عملية سرقة لا اساس لها من الصحة
الشركة مستحيل تنفذلك صفقة من نفسها و مستحيل تسمح لشخص غير صاحب الموبايل اللى بييجى عليه كود التفعيل انه يسحب الفلوس

omar@exnees
24-03-2013, 04:15 PM
استاذ عمر حاولت ابعتلك بيانات انت طلبتها على الخاص و لكن لم استطع غالبا لقلة مشاركاتى فلو حضرتك عندك طريقة اخرى لارسالهم لك
ياريت

الم يكن من باب اولى ان تقومين مشكورة بطلب المساعدة بأرسال رسالة خاصة الى بها تفاصيل المشكلة او حتى القيام بعمل موضوع هنا به تفاصيل المشكلة و عدم استخدام كلمات مثل ( فضيحة كبرى ... احذروا ) و كلام اعتقد ان خبرتك تحتم عليك ان لا تتسرعين فى الحكم على الشركة ؟

الم يكن من الافضل ان تقومين بعمل رد فى الموضوع المخصص ( هل لديك مشكلة مع exness )

الم تتهكمين على بكلمات و اساليب حوار غير لائقة ؟

عتابى عليكي شخصى و لن يدخل فى نطاق العمل و المسؤولية لذلك سوف اقوم ببذل اقصى جهد فى التوصل لاسباب المشكلة و توضيح الامر كاملا لك .

ارجو من سيادتك التكرم بأرسال تلك البيانات الى فى رسالة خاصة او ارسالها الى الاخ اشرف ( اذا كان محل ثقتك ) و يقوم هو بأرسالها الى فى رسالة خاصة .

هذا ضرورى من فضلك لانه لابد لك ان لا تعطي بياناتك لاحد لان حسابك اعتقد انه قد تم سرقته بسبب مثل ذلك او شئ من هذا القبيل .

لذلك ارجو الحذر .

خدمة العملاء
24-03-2013, 04:23 PM
السلام عليكم

اول شئ تم تعديل عنوان الموضوع لمشكلة مع شركة اكسنس لان العنوان الماضي لا يجوز

بخصوص تعامل العملاء مع شركة اكسنس تابعنا خلال الايام القليلة الماضية بعض المشاكل التقنية في الشركة والتي تضررت منها بعض العملاء

وتم تعويضهم سريعا من قبل الشركة وبمساعدة الاستاذ عمر وهذه شهادة مني بذلك

بخصوص مشكلة صاحبة الموضوع لي سؤال هل حضرتك بتستخدمي اكثر من جهاز في الدخول علي حسابك

ام فقط جهاز واحد فقط؟؟

حضرتك ايضا بتحذري من الشركة وذكرتي انكي لاتريدين اي تعويض فلماذا فتحتي الموضوع؟؟

لتحذير المتداولين العرب كما ذكرتي هذا شئ عظيم طيب لماذا لاتريدي حضرتك ارسال رقم الحساب وباسورد الهاتف لاستاذ عمر

حتي يتابع مع الشركة ونتاكد من سبب الخطأ ماذا لو كان الخطأ ليس من الشركة؟؟؟

فضلا ارسلي البيانات للاستاذ عمر لاننا نريد مساعدة الجميع ويمكن من الشركة من سيرفراتها ان توضح اي اي بي لاي جهاز بيدخل من عليه الحساب

عشان نعرف الحساب حد كان عايز يسرقه ولا ؟؟

يجب متابعة الامر مع الشركة وليس فقط فتح موضوع دون المتابعة مع الشركة لمعرفة الامر كامل

اتمني من الجميع التزام والتحدث في اطار الموضوع والعمل علي حل المشكلة ومعرفة سببها

متابع عن كثب

Ashraf sherif
24-03-2013, 04:26 PM
ارجو ان لا تقول شئ و انت لا تعرف عنه شئ , فأنت متغيب عن المشاركة فى المنتدى منذ يوم 7 مارس .

ثانيا انا اتلقى يوميا رسائل على الخاص من اعضاء محترمين كرام يهدفون لحل مشاكلهم فقط و عدم التشهير و التسرع .

و اقسم اننى اقوم بحل مشاكلهم على الفور و الاخوة الاعضاء يشهدون على ذلك .

ثانيا سمعة الشركة جيدة و الحمد لله و ما حدث مؤخرا كانت مشاكل تقنية خارجة عن ارادة الشركة وقمنا بتغطية خسائر المتضررين و اصلاح السيرفرات و عمل تعديلات و اعمال صيانة للنظام .

انا متغيب عن المشاركة بس موجود وبتابع والا مكنتش عرفت انك بتحل مشاكل اكسنس للناس :)

يا اخ اشرف يا بتاع سنيكرز انت انا ماقلتش ان الشركة رجعتلى الفلوس
انا مشكلتى مع الشركة هيا تنفيذ صفقة بحجم 37 لوت خسرت 2000 دولار من ذيل شمعة كان موجود فقط فى اكسنس
اما انت مشكلتك او بالاخص مشكلة صاحبة الموضوع هيا عملية سرقة لا اساس لها من الصحة
الشركة مستحيل تنفذلك صفقة من نفسها و مستحيل تسمح لشخص غير صاحب الموبايل اللى بييجى عليه كود التفعيل انه يسحب الفلوس

لا حول ولا قوة الا بالله :)
والله فعلا انا حسيت ان شخصين بيتكلمو :)
انت يابني مش لسة كاتب الكلام داااااااااااااااااااااا !!!!!!!؟

اهو كاتب تم تعويض ال 2000 دولار !!
انا شايف الكلام اهو مش بتهيالي والله :D :D :D
معلش .. هتبقي كويس ان شاء الله :D

وانا مش بتاع سنيكرز .. انا بتاع مونتاج عقبال عندك :)

الم يكن من باب اولى ان تقومين مشكورة بطلب المساعدة بأرسال رسالة خاصة الى بها تفاصيل المشكلة او حتى القيام بعمل موضوع هنا به تفاصيل المشكلة و عدم استخدام كلمات مثل ( فضيحة كبرى ... احذروا ) و كلام اعتقد ان خبرتك تحتم عليك ان لا تتسرعين فى الحكم على الشركة ؟

الم يكن من الافضل ان تقومين بعمل رد فى الموضوع المخصص ( هل لديك مشكلة مع exness )

الم تتهكمين على بكلمات و اساليب حوار غير لائقة ؟

عتابى عليكي شخصى و لن يدخل فى نطاق العمل و المسؤولية لذلك سوف اقوم ببذل اقصى جهد فى التوصل لاسباب المشكلة و توضيح الامر كاملا لك .

ارجو من سيادتك التكرم بأرسال تلك البيانات الى فى رسالة خاصة او ارسالها الى الاخ اشرف ( اذا كان محل ثقتك ) و يقوم هو بأرسالها الى فى رسالة خاصة .

هذا ضرورى من فضلك لانه لابد لك ان لا تعطي بياناتك لاحد لان حسابك اعتقد انه قد تم سرقته بسبب مثل ذلك او شئ من هذا القبيل .

لذلك ارجو الحذر .

تعليقا علي الجزء بتاعي .. فانا معييش غير رقم الحساب والانفيستور
و حتي رغم الثقة الموجودة الحمد لله فانا مقدرش اتحمل مسئولية حساب حد
ممكن حضرتك تكتب ايميلك ومدام عايدة هتبعتلك عليه البيانات الخاصة بيها

omar@exnees
24-03-2013, 04:31 PM
السلام عليكم

اول شئ تم تعديل عنوان الموضوع لمشكلة مع شركة اكسنس لان العنوان الماضي لا يجوز

بخصوص تعامل العملاء مع شركة اكسنس تابعنا خلال الايام القليلة الماضية بعض المشاكل التقنية في الشركة والتي تضررت منها بعض العملاء

وتم تعويضهم سريعا من قبل الشركة وبمساعدة الاستاذ عمر وهذه شهادة مني بذلك

بخصوص مشكلة صاحبة الموضوع لي سؤال هل حضرتك بتستخدمي اكثر من جهاز في الدخول علي حسابك

ام فقط جهاز واحد فقط؟؟

حضرتك ايضا بتحذري من الشركة وذكرتي انكي لاتريدين اي تعويض فلماذا فتحتي الموضوع؟؟

لتحذير المتداولين العرب كما ذكرتي هذا شئ عظيم طيب لماذا لاتريدي حضرتك ارسال رقم الحساب وباسورد الهاتف لاستاذ عمر

حتي يتابع مع الشركة ونتاكد من سبب الخطأ ماذا لو كان الخطأ ليس من الشركة؟؟؟

فضلا ارسلي البيانات للاستاذ عمر لاننا نريد مساعدة الجميع ويمكن من الشركة من سيرفراتها ان توضح اي اي بي لاي جهاز بيدخل من عليه الحساب

عشان نعرف الحساب حد كان عايز يسرقه ولا ؟؟

يجب متابعة الامر مع الشركة وليس فقط فتح موضوع دون المتابعة مع الشركة لمعرفة الامر كامل

اتمني من الجميع التزام والتحدث في اطار الموضوع والعمل علي حل المشكلة ومعرفة سببها

متابع عن كثب

شكرا لشهادة حضرتك , و ياليت الاخت لم تتسرع و لم تدخلنا فى هذه المناقشات التى لا تجدى .

كنت اتمنى منها ان تتواصل معى فورا بعد ظهور مشكلتها و ان لم ترى منى جدية فكان لها الحق ان تفعل ما تشاء .

ولكن انا لا اتردد ابدا فى مساعدة اى عضو او عميل محترم و لا اتردد فى الاجابة على اسئلته و استفساراته فور مراستله لى .

على كل حال تم ارسال رسالة الى الاخت صاحبه الموضوع و سوف يتم التحقق من المشكلة فورا ان شاء الله .

شكرا للجميع .

مدير الموقع
24-03-2013, 06:27 PM
الاخوة الكرام المشاركين فى الموضوع و الاخت الفاضلة صاحبة الموضوع.

شكرا على موضوعك و نحن هنا فى اف اكس ارابيا نحاول ان نساعد كل المتداولين العرب طالما اصبحوا زوارا و اعضاء للموقع.

للاسف تم تحويل الموضوع الى تراشق لايجدى و لا يفيد و قد تضطر الادارة الى اغلاق الموقع و نحن نريد فقط حل اى مشاكل.
من خلال متابعتى لما قرأت يخيل لى انه قد تم الدخول على حسابك من قبل اخرين و حاول تقديم طلب سحب لكل الاموال و لما لم يفلح هذا بسبب سياسة الشركة فى ارسال رسالة على الهاتف قام بتدمير كل الحساب بصفقات قاتلة للقضاء عليه لانه لن يفلح فى سرقته بسبب انظمة الحماية لدى اكسنس.

حتى يكون هذا الاستنتاج صحيحا عليكى بمراسلة الاخ عمر مندوب شركة اكسنس برقم حسابك و سوف يقوم بالتواصل فى الامر مع القسم الفنى و معرفة الاى بى الذى دخل الى هذا الحساب من سيرفر الشركة.
لو كان الاى بى مختلف فان الشركة لم تخطئ لانه قد يكون اختراقا بالفعل
و ان كان الاى بى نفسه فعليكى ان تراجعى من يعمل معكى على نفس جهاز الكمبيوتر.

هذا بدون اى تراشقات فى الالفاظ بين الجميع لن تفيد.

بخصوص الاخ عمر مسؤول الشركة..لا ادرى لماذا يتم الزج دائما بخدمة العملاء فى الموقع للرد على مشكلات اكسنس..الاخ يقوم بهذا من جراء عمله لعملاء اف اكس كوميشن و حل كل مشاكلهم فهو التزامنا مع الجميع.
فى المشاكل الخارجية سيكون الرد استشاريا و ليس الزاميا.

اما بخصوص ابراء الذمة للشركة فلقد تعاملت معها كوكيل لاكثر من عام و لم توجد اى مشكلة فى السحب و الايداع معها اطلاقا و كانت المبالغ بالاف من الدولارات و لمدة سنة لم ارى منها اى مشكلة..يمكن عشان انا وكيل.
لكن من خلال اخر مشكلة حدثت مع الشركة من اسبوع و تم حلها فهذا يعطيهم اضافة طيبة لسمعتهم.

ارجو من الاخ عمر متابعة حساب العميلة و مساعدتها بالبيانات اللازمة لمعرفة سبب المشكلة.

تقبلوا ودى و تقديرى

MemO_KinG
24-03-2013, 06:46 PM
انا متغيب عن المشاركة بس موجود وبتابع والا مكنتش عرفت انك بتحل مشاكل اكسنس للناس :)

لا حول ولا قوة الا بالله :)
والله فعلا انا حسيت ان شخصين بيتكلمو :)
انت يابني مش لسة كاتب الكلام داااااااااااااااااااااا !!!!!!!؟

اهو كاتب تم تعويض ال 2000 دولار !!
انا شايف الكلام اهو مش بتهيالي والله :D :D :D
معلش .. هتبقي كويس ان شاء الله :D

وانا مش بتاع سنيكرز .. انا بتاع مونتاج عقبال عندك :)

تعليقا علي الجزء بتاعي .. فانا معييش غير رقم الحساب والانفيستور
و حتي رغم الثقة الموجودة الحمد لله فانا مقدرش اتحمل مسئولية حساب حد
ممكن حضرتك تكتب ايميلك ومدام عايدة هتبعتلك عليه البيانات الخاصة بيها

يا عم الحاج تم التعويض من خلال الصفقات
انا اشتغلت بعدها و ربنا كرمنى و عوضت الالفين دولار من تنفيذاتى انما الشركة مارجعتليش الفلوس تانى

MemO_KinG
24-03-2013, 06:53 PM
الاخوة الكرام المشاركين فى الموضوع و الاخت الفاضلة صاحبة الموضوع.

شكرا على موضوعك و نحن هنا فى اف اكس ارابيا نحاول ان نساعد كل المتداولين العرب طالما اصبحوا زوارا و اعضاء للموقع.

للاسف تم تحويل الموضوع الى تراشق لايجدى و لا يفيد و قد تضطر الادارة الى اغلاق الموقع و نحن نريد فقط حل اى مشاكل.
من خلال متابعتى لما قرأت يخيل لى انه قد تم الدخول على حسابك من قبل اخرين و حاول تقديم طلب سحب لكل الاموال و لما لم يفلح هذا بسبب سياسة الشركة فى ارسال رسالة على الهاتف قام بتدمير كل الحساب بصفقات قاتلة للقضاء عليه لانه لن يفلح فى سرقته بسبب انظمة الحماية لدى اكسنس.

حتى يكون هذا الاستنتاج صحيحا عليكى بمراسلة الاخ عمر مندوب شركة اكسنس برقم حسابك و سوف يقوم بالتواصل فى الامر مع القسم الفنى و معرفة الاى بى الذى دخل الى هذا الحساب من سيرفر الشركة.
لو كان الاى بى مختلف فان الشركة لم تخطئ لانه قد يكون اختراقا بالفعل
و ان كان الاى بى نفسه فعليكى ان تراجعى من يعمل معكى على نفس جهاز الكمبيوتر.

هذا بدون اى تراشقات فى الالفاظ بين الجميع لن تفيد.

بخصوص الاخ عمر مسؤول الشركة..لا ادرى لماذا يتم الزج دائما بخدمة العملاء فى الموقع للرد على مشكلات اكسنس..الاخ يقوم بهذا من جراء عمله لعملاء اف اكس كوميشن و حل كل مشاكلهم فهو التزامنا مع الجميع.
فى المشاكل الخارجية سيكون الرد استشاريا و ليس الزاميا.

اما بخصوص ابراء الذمة للشركة فلقد تعاملت معها كوكيل لاكثر من عام و لم توجد اى مشكلة فى السحب و الايداع معها اطلاقا و كانت المبالغ بالاف من الدولارات و لمدة سنة لم ارى منها اى مشكلة..يمكن عشان انا وكيل.
لكن من خلال اخر مشكلة حدثت مع الشركة من اسبوع و تم حلها فهذا يعطيهم اضافة طيبة لسمعتهم.

ارجو من الاخ عمر متابعة حساب العميلة و مساعدتها بالبيانات اللازمة لمعرفة سبب المشكلة.

تقبلوا ودى و تقديرى

هو ده الاستنتاج السليم انا اللى استفزنى من البداية طريقة سرد الموضوع فيها شئ من عدم الجدية
و من خلال شكاوى الاعضاء بيتم التعامل مع الاخ عمر كأنه هو اللى اخد الفلوس

omar@exnees
24-03-2013, 07:18 PM
السلام عليكم .

شكرا استاذ اسامة و اعتذر عن الازعاج .

تم بالفعل التواصل مع العضوة الكريمة و رغم تهكمها على بصفة شخصية ولكنى لم التفت لهذا و قمت بأداء و اجبى وتم الاتى :

قمت بمراسلة القسم المختص فورا و قال لى انه لا يوجد اى تدخل من الشركة و لم تقم الشركة بفعل ما قالته العضوة من افتراءات و كلام غير صحيح اطلاقا .

طلبت منهم تزويدي بأيبيهات الشخص الذى قام بفتح تلك الصفقات الاخيرة و رفضوا حفاظا على سرية الحساب .

هل تفهمون ذلك اخوانى ؟؟

رفضوا رغم انى مسؤول هنا لحل المشكلة ....

اقسم انهم رفضوا اعطائى تلك الاى بيهات و قالوا لى ان هذه العملية تكون سرية للغاية و حتى مديرو الشركة ليس لهم الحق فى ان يتدخلوا فى حسابات العميل او يتلفوا صفقات او يحصلوا على اى بيهات و يستخدموها و كل هذا فى مصلحة (( العميل فقط ))

اذن فكيف تتهمنا الاخت الفاضلة الان بأن الشركة هى من قامت بفعل هذا ؟؟

القسم المختص اخبرنى الان انه سوف يتم ارسال الاي باى ادرس الذى قام بفتح تلك الصفقات مؤخرا الى ايميل الاخت الفاضلة لكى تتحقق هى بنفسها و تعرف من صاحب هذا الاى بى او تقارنه بالاى بى ادرس الخاص بها .

ما ازعجنى كثيرا و يزعجنى بشدة ان كل فترة يقوم عضو بفتح موضوع بألفاظ نابية و يستخدم عبارات خارجة وللاسف لا يتم رضعه .... و يا استاذى الفاضل اسامة انا اعتذر عن اننى طلبت من الاخ ( خدمة العملاء ) ان يدلى بشهادته هنا و لكن اريد ان الفت انتباه حضرتك الى شئ ..

لولا دخوله و قيامه بتغيير عنوان الموضوع لظل الموضوع تحت عنوان ( احذروا احذؤوا احذروا من الايداع فيها ..... exness و فضيحة كبرى )

ومن 3 ايام قام عضو اخر بنعت الشركة بال ( وقحة , نصابة , فجر )

هل يجوز هذا يا سيدي فى منتداكم الكريم ؟؟؟؟

المشكلة تبينت انها ليست من الشركة ... و حتى لو هناك مشكلة من الشركة هل يجوز ان يكتب عنوان مثل ( فضيحة كبرى ) ؟؟

انا لا اتهم الاخت الفاضلة فقط فى هذا , بل هى قالت لى و اعترفت لى ان من قال لها ان تكتب هذا الموضوع هو الاخ اشرف وهو اول من رد بالموضوع هذا و كأنه اتفاق بين الطرفين ....

الى متى سيظل هذا اخى اسامة ؟

اقوم ببذل مجهودات كبيرة فى مساعدة الجميع و للاسف الجميع يقوم بالتهكم على و تشويه صورة الشركة والمصيبة الاعظم ان رغم كل ذلك ولم يتم حتى اغلاق تلك المواضيع ...!!!!

من فضلكم اذهبوا الى منتدى اخر يسمى ( بورصات ) و اعتذر عن طرح اسمه ولكن اذهبوا اليه و اقرأوا فى قسم العملات العام موضوعا بعنوان ( شكرا بورصات .. شكرا استاذ عمرو .. ) و انظروا لتلك الشركة الكبيرة التى لم تقم بتعويض او حتى تغطية خسارة عملائها حتى الان رغم مرور اكثر من 5 ايام على مشكلتهم وهى شركة كبيرة جدا و مرخصة بتراخيص اميريكية موثوقة ...

و هنا قامت exness بحل مشاكل العملاء و الاعضاء و يوميا نجيب على اسئلتهم و استفساراتهم ونقوم بواجبنا و نلقى السباب و التهكم على شخصى و توجيه اتهامات للشركة و كأن هذه الاتهامات موجهة و مقصودة و مدفوعة الاجر !!!!!!

ارجو ان يتم التعامل بجدية اكثر مع هؤلاء الاعضاء الذين يتسرعون ولا يلجأون لتلقى المساعدة اولا قبل توجيه سباب و شتائم و الفاظ غير لائقة لشخصى و للشركة ..

القليل من الانصااااااااف يرحمكم الله .

القليل من العدل و التأنى .

مدير الموقع
24-03-2013, 07:54 PM
الاخ الفاضل عمر..
شكرا على مساعدتك.
نرجو من الاخت الفاضلة مراجعة بريدها الالكترونى و فحص الايميلات التى سوف تحضر من اكسنس و يمكنك وضع الايبيهات هنا لفحصها اذا رغبتى من خلال الاخ عمر او من الاعضاء فى المنتدى.

اما بخصوص المواضيع و الاتهامات فنحن للاسف لسنا فى مدرسة اعدادية و كل عضو مسؤول عن مشاركاته امام نفسه و امام الناس و نحن نحاول ان نبقى المنتدى بعيدا عن الحذف و التعديل لابعد الحدود و توفير اكبر مساحة من الحرية و هو نهج الموقع منذ نشأته..
و لكن ببساطة اذا رأيت انه يوجد مشاركة لا تليق او تحتاج الى مراجعة و اعادة تقييم فيمكنك ان تقوم بالنقر على زر تنبيه مشاركة سيئة و سوف يقوم المشرفون بمراجعتها و تعديل ما يلزم ان كان يتعدى حدود اللياقة و الادب فى الحديث.

نصيحة اخرى لا يفضل ان تقحم مواضيع شركات اخرى لتدليل ان شركتك جيدة حتى لا يختلط الامر على باقى القراء..فالافضل ان نركز فى اعمالنا و شكاوى العملاء و حلها بدلا من اقحام امثلة قد تكون غير جيدة او غير مناسبة فى الموضوع لان هذا يضعف الموضوع مصداقيته.

مرة اخرى نشكرك على مساعدتك لكل الاعضاء هنا فى المنتدى و ارجو تقبل رأى العملاء بصدر رحب فغالبا ما يكون العملاء فى حالة عصبية فى البداية حتى تتضح الامور و طالما انك متأكد من عدم ادانة الشركة فلا داعى فى التناحر فى الامر..
تاكد دائما اننا سنقف فى صف الشركة ان لمسنا انه لا يوجد خطا منها.

و تاكد ايضا اننا سنكون وحشا كاسرا فى حال اثبات خطا من قبل الشركة حتى نعيد للعملاء حقوقها.

تقبل ودى و تقديرى

omar@exnees
24-03-2013, 08:30 PM
الاخ الفاضل عمر..
شكرا على مساعدتك.
نرجو من الاخت الفاضلة مراجعة بريدها الالكترونى و فحص الايميلات التى سوف تحضر من اكسنس و يمكنك وضع الايبيهات هنا لفحصها اذا رغبتى من خلال الاخ عمر او من الاعضاء فى المنتدى.

اما بخصوص المواضيع و الاتهامات فنحن للاسف لسنا فى مدرسة اعدادية و كل عضو مسؤول عن مشاركاته امام نفسه و امام الناس و نحن نحاول ان نبقى المنتدى بعيدا عن الحذف و التعديل لابعد الحدود و توفير اكبر مساحة من الحرية و هو نهج الموقع منذ نشأته..
و لكن ببساطة اذا رأيت انه يوجد مشاركة لا تليق او تحتاج الى مراجعة و اعادة تقييم فيمكنك ان تقوم بالنقر على زر تنبيه مشاركة سيئة و سوف يقوم المشرفون بمراجعتها و تعديل ما يلزم ان كان يتعدى حدود اللياقة و الادب فى الحديث.

نصيحة اخرى لا يفضل ان تقحم مواضيع شركات اخرى لتدليل ان شركتك جيدة حتى لا يختلط الامر على باقى القراء..فالافضل ان نركز فى اعمالنا و شكاوى العملاء و حلها بدلا من اقحام امثلة قد تكون غير جيدة او غير مناسبة فى الموضوع لان هذا يضعف الموضوع مصداقيته.

مرة اخرى نشكرك على مساعدتك لكل الاعضاء هنا فى المنتدى و ارجو تقبل رأى العملاء بصدر رحب فغالبا ما يكون العملاء فى حالة عصبية فى البداية حتى تتضح الامور و طالما انك متأكد من عدم ادانة الشركة فلا داعى فى التناحر فى الامر..
تاكد دائما اننا سنقف فى صف الشركة ان لمسنا انه لا يوجد خطا منها.

و تاكد ايضا اننا سنكون وحشا كاسرا فى حال اثبات خطا من قبل الشركة حتى نعيد للعملاء حقوقها.

تقبل ودى و تقديرى

اشكرك استاذ اسامة .

انا اعتذر بشدة , ولكن كما شاهدت حضرتك التهكم على شخصى و توجيه سباب و اهنات و الفاظ خارجة .... رغم انى اخبرت الجميع بأن الشركة قامت ببضع اعمال الصيانة مؤخرا .

على كل حال شكرا جزيلا لك و انا اتشرف جدا بوجودى هنا فى المنتدى و شكرا جزيلا استاذ اسامة .

و حاضر انا هاخد بكل نصايحك و امرى لله مش هرد على الاهانات لشخصى و رغم انى فعلا اتقبل كل شئ بصدر رحب ولكن طفح الكيل من الهجوم الشديد الذى تعرضت له مؤخرا ... على كل حال لا مشكلة و شكرا جزيلا لتدخلك و ردك فى الموضوع فهذا يكفى قبل كل شئ .

و مستعد لاستقبال اى شكاوى او استفسارات او اسئلة من اى عضو او عضوة فى اى وقت .

شكرا جزيلا استاذ اسامة .

السلام عليكم

ASSER71
24-03-2013, 09:36 PM
لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظيم

استاذ اسامة انا بجد اسفة جدا ان ده بيحدث على صفحات منتداكم الكريم
و لكن من نصحنى بالكتابة هنا قال لى بالحرف انكم ممكن تساعدونى كما ساعدتم غيرى فى استرجاع حقوقهم
و هو ما دفعنى للكتابة هنا ليس الا
لا هى مؤامرة و لا هو انتقام شخصى و لا اى حاجة من ده كله

الاخ كينج ممكن حضرتك تعرفنى بنفسك و تقوللى ايه اللى يخصك فى موضوعى انا و الشركة علشان يستفزك كلامى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ لو ليك علاقة مستعدة اعتذر و اجيبلك بنفسى دوا الضغط

الاستاذ الكبير عمر اكسنس يا اخى كل اللى انا اقد اقوله ان اللى يشوفك بتتكلم معايا ازاى على صفحات الفيس بوك ميشفش هنا حضرتك بتتكلم ازاى
اكنه كان واحد تانى اللى بيتناقش معايا هناك................................
و اخيرا الحوار موجود و مسجل مثله مثل حساب الشركة لو حد حب يطلع عليه ليتأكد ان كان اسلوب الحوار مختلف 180 درجة

اخى الفاضل انا فى غير موضع اتهام لكى ادافع عن نفسى و اعترف على غيرى
انا صاحبة حق
و قد كنت استعوضت ربنا فى حقى اللى ضاع عندكم ودخلت هنا حكيت حكايتى معاكم و لم ارشق اى احد بلفظ نابى
و الله عيب اننا كعرب نعمل فى بعض كده

و دى كلها مهاترات ملهاش فايدة
استاذ عمر مثلما قلت لك هناك " نحن ندور فى حلقة مفرغة"

انت بتتهمنى انى قصرت فى الحفاظ على حسابى و ان الاى بى هو الفيصل ؟؟؟؟؟؟؟؟
ليه الفيصل ده مش يبقى فى صالحى

استاذ اسامة عادل...........منين ممكن تعرف لو كنت حضرتك حكم و فيصل بيننا ان الاى بى اللى دخل و دمر حسابى هو من طرفى على اساس انى مجنونة و عايزة اطير حسابى و للا من طرف

و اخيرا استاذ اسامة انا لجأت لمنتداكم الكريم لاحذر اخوة لى ان ينتبهوا و يحافظوا على حساباتهم اكتر من كده

و الامر فى النهاية بين يديك قم بما تراه مناسبا

و فى النهاية :استاذ عمر و الله عيب انا مش عايزة منكم اى حاجة و فوضت امرى لله فى فلوسى اللى ضاعت

و عذرا لكل من لم يتقبلنى و لكنها للاسف الحقيقة

archiwork
24-03-2013, 10:10 PM
مرة اخرى , ادعو الاخ الكريم ( خدمة العملاء ) ان يتفضل بشهادته بخصوص احد العملاء الذي فاقت ايداعاته و سحوباته ( 60 الف دولار و اكثر ) ان يتكرم بشهادته المنصفة فى هذا الامر , حيث ان الاخت الكريمة مازالت تصر على ان الشركة هى التى سحبت اموالها ولا تريد ان تفهم ان حسابها قد تم سرقته و التلاعب به من قبل شخص ليس للشركة اى علاقه به ( هذا على حسب ما وصفته لنا الاخت الكريمة )

ايضا ادعو العملاء الكرام ممن ساعدتهم و اجبت على اسئلتهم و استفساراتهم و لديهم ايداعات بعشرات الالاف بالشركة التفضل بالشهادة امام الجميع .

أستاذ عمر
ثالث أو رابع مشاركة لحضرتك بتذيع فيها عن ايداع عميل على الملأ مع أن هذا يتنافى مع أبسط قواعد الحرفية المهنية للحفاظ على أسرار العملاء .
حبيت فقط ألفت نظرك قبل متابعة قراءة الموضوع.

Benisafcom
24-03-2013, 10:32 PM
السلام عليكم
لم اكن اريد المشاركة حتى يبقى الموضوع بين اهله لحله و كنت مراقب فقط
ارى ان الامر يزداد تعقيدا
الرجاء من الجميع توجيه جهوده نحو الهدف الوحيد في مشكلة الاخت المطروحة اعلاه
ده افضل و احسن و اسرع طريقة لحل المشكلة
نحن هنا محترفون ونعرف ان اي مشكلة ليست بمحمل شخصي بل مهني
خلينا محترفون وان شاء الله الردود التي تاتي بعد ردي هدا تكون نهائية في حل المشكلة دي
تحياتي و متابع

forexlover90
24-03-2013, 10:45 PM
اهدوا شوى يا شباب الشركة ممتازة والله و الاخ عمر افضل من عرفته فى مجال الفوركس بكل امانة وهو خير ممثل لشركة exness هنا

forexlover90
24-03-2013, 10:50 PM
أستاذ عمر
ثالث أو رابع مشاركة لحضرتك بتذيع فيها عن ايداع عميل على الملأ مع أن هذا يتنافى مع أبسط قواعد الحرفية المهنية للحفاظ على أسرار العملاء .
حبيت فقط ألفت نظرك قبل متابعة قراءة الموضوع.

الاخ عمر لم يذكر اسم العميل او اى بيانات عنه , لا ترمى البنزين على النار .

شهادة لله الاخ عمر يساعدنى كثيرا و هو شخص خلوق جدا

و الشركة محترمة يا شباب و الله فعلا

archiwork
24-03-2013, 11:28 PM
تفكير غريب جدا !
ودي صورة كلامي ليها

خلاصة الحكاية ..

كانت ( سايقة العربية )

لان الصورة بتتكلم بنفسها

اكيد مصلحتها انه ميكملش
وهكذا
ولا ايه ؟؟؟

بالظبط يا ا اشرف
فعلا زى ما حضرتك قولت بالظبط
"شركة ماركت ميكر زي اكسنس لما تلاقي عميل عمل 1000 % في شهراكيد مصلحتها انه ميكملش لان الالف هيبقو 10,000 تاني شهر وهكذا "
أنا فكرت فى هذه الجزئية كثيرا
الشركة دى عندها رافعة 1:2000
واحد زى حالاتى دخل 7 ستاندرد و استخدم الحد الأقصى للرافعة فى وقت خبر وقدر يحول 500 دولار الى 5 الاف دولار والشركة سابته هيدخل الخبر اللى بعده ب 70 ستاندرد ثم 700 ستاندرد وهكذا....
يعنى بالظبط فى 6 اخبار كمان هيكون الحساب 5 مليار دولار وبالظبط ده أضعاف راس مال الشركة كلها على حسب كلام الاخ عمر
هل الشركة دى هتسيبك تسحب راس مالها و تطلعها من السوق وكمان تبقى ليك عندهم فلوس
أكيد من البداية هيقولك بارة وبالشلوت وعلشان ده انا بقول مفيش حاجة اسمها رافعة 1:2000 والتجربة خير برهان

خدمة العملاء
24-03-2013, 11:53 PM
فضلا من الجميع عدم الخروج عن اطار الموضوع حتي لا نقدم علي غلق الموضوع

الموضوع مفتوح لمتابعة مشكلة يتابعها استاذ عمر والاستاة صاحبة الموضوع

فضلا لا تذهبوا بالموضوع الي القيل والقال حتي لا يتم الخروج عن صلب الموضوع

تحياتي للجميع

Ashraf sherif
24-03-2013, 11:55 PM
يا محمد مينفعش يتمسحلي رد ببرأ فيه نفسي و ببين ادعاء الاستاذ عمر !!!!!!!!!!!
دا مش صح ولا عدل !!
انا جايب الكلام بالصور ولازم يرد

mhk720
25-03-2013, 12:00 AM
ياريت الشركة تحل المشكله دى لان ده مكن يسبب ليكم مشاكل فى المستقبل

archiwork
25-03-2013, 12:16 AM
بعد قراءة الموضوع كاملا أتفق بشدة مع تعليقات الدكتور أسامة
الأخت صاحبة الموضوع برجاء الدخول على log file و القيام بعملية حصر لجميع الأيبيهات التى دخلت على حساب حضرتك الشهر الماضى ثم يتم مقارنتها مع الأيبيهات التى ستقدمها الشركة والبحث فى جوجل لمعرفة المواقع التى يتم الدخول منها على الحساب
تحليلى للواقعة أنه لا تستبعدى أن يكون شخص أخر له مصلحة فى الدخول على حسابك والقيام بهذه الصفقات مثل أى بى عديم الضمير والحساب تحت وكالته يسعى ليسرق ريبيت مثلا أو شخص يوجد بينك وبينه ضغينة ما ويصفى خلافاته معك .
الأخ عمر برجاء أن تكون ردودك مقتضبة و مركزة فى صلب الموضوع بعيدا عن القيل والقال او الاطراء الزائد للشركة فمثلا عندما يشتكى لك جارك أنه وقع عليه ضرر من جراء عطل فى شقتك مثلا أو سيارتك لا يجب أن يكون 90% من ردك فى وصف مميزات شقتك أو سيارتك فهو لا يعنيه كل هذا من الأساس لأنه فعلا متضرر ويبحث عن حل مع التماس العذر لنا كمتداولين خسرنا أموالنا بسبب مشاكل ليس لنا يد فيها ونسعى لحلها قد تخرج مننا كلمة أو اخرى بسبب الغضب والانفعال فأنت تعلم أن الأمور تكون حساسة جدا حين تتعلق بالأموال والمدخرات ولكننا هنا جميعا فى هذا المنتدى بالذات على مستوى اللياقة والأدب فى الحوار.
متابعين عن قرب ونتمنى حل هذه المشكلة سريعا والمشاكل الأخرى

MemO_KinG
25-03-2013, 04:09 AM
صلوا على النبى يا جماعة :1 (54):

حسن الهلالي
25-03-2013, 04:55 AM
اذا لم يكن هناك مصداقية في التعامل مع الشركة فلن يكون هناك اي فائدة من ايبيهات او غيره

لو كان الاتهام اصلا ضد الشركة ، ازاي نقبل ان الشركة تكون الخصم والحكم، يعني الايبيهات الي الشركة هتجيبها دي لو كانت مضروبة وقالت فيه اي بي غريب من مصر او من بره مصر دخل مارجن الحساب يبقه كده الموضوع خلص ويكاد يكون من المستحيل اننا نعرف الحقيقة ولو جبنا الانتربول نفسه مش هيثبت حاجه لأن الشركة بكل بساطة تقدر تجيب تقرير مختوم من ال ISP ان فعلا ال اي بي ده خرج من مصر او من امريكا وراح سرفر الشركة في روسيا ، بس الله اعلم الي اي بي ده بتاع مين بالظبط هل ال اي بي ده ليه علاقه اصلا بحساب العميل وحتى لو ليه علاقه هل ال اي بي ده من طرف العميل ولا من طرف الشركة!

وليه نقول ان الباسورد مسروقه من العميل ومنقولش انها مسروقه من الشركة، مهو كل شوية السيد عمر قاعد يقولنا فيه مشاكل تقنيه ، مش يمكن فيه حد اخترق الشركة بسبب المشاكل التقنيه دي ومرجن الحساب!

من الآخر الموضوع الوقتي في ايد الشركة لو عايزه تعوض العميل هتعوضه ولو مش عايزه تعوضه محدش يقدر يثبت عليها حاجه، يعني الشركة قادرة وبسهولة ان تتلاعب بحساب العميل وبدون ان يكون عليها دليل مادي واحد، فالموضوع اولا واخيرا يعتمد على المصداقية وعلى سمعة الشركة.
ابحث عن راي الاعضاء في الشركة وابحث ان كان هناك عيوب فيها، وابحث ان كانت هناك شكاوى عليها .. وستعرف من هو الذي مرجن الحساب.

Ashraf sherif
25-03-2013, 10:31 AM
اذا لم يكن هناك مصداقية في التعامل مع الشركة فلن يكون هناك اي فائدة من ايبيهات او غيره

لو كان الاتهام اصلا ضد الشركة ، ازاي نقبل ان الشركة تكون الخصم والحكم، يعني الايبيهات الي الشركة هتجيبها دي لو كانت مضروبة وقالت فيه اي بي غريب من مصر او من بره مصر دخل مارجن الحساب يبقه كده الموضوع خلص ويكاد يكون من المستحيل اننا نعرف الحقيقة ولو جبنا الانتربول نفسه مش هيثبت حاجه لأن الشركة بكل بساطة تقدر تجيب تقرير مختوم من ال ISP ان فعلا ال اي بي ده خرج من مصر او من امريكا وراح سرفر الشركة في روسيا ، بس الله اعلم الي اي بي ده بتاع مين بالظبط هل ال اي بي ده ليه علاقه اصلا بحساب العميل وحتى لو ليه علاقه هل ال اي بي ده من طرف العميل ولا من طرف الشركة!

وليه نقول ان الباسورد مسروقه من العميل ومنقولش انها مسروقه من الشركة، مهو كل شوية السيد عمر قاعد يقولنا فيه مشاكل تقنيه ، مش يمكن فيه حد اخترق الشركة بسبب المشاكل التقنيه دي ومرجن الحساب!

من الآخر الموضوع الوقتي في ايد الشركة لو عايزه تعوض العميل هتعوضه ولو مش عايزه تعوضه محدش يقدر يثبت عليها حاجه، يعني الشركة قادرة وبسهولة ان تتلاعب بحساب العميل وبدون ان يكون عليها دليل مادي واحد، فالموضوع اولا واخيرا يعتمد على المصداقية وعلى سمعة الشركة.
ابحث عن راي الاعضاء في الشركة وابحث ان كان هناك عيوب فيها، وابحث ان كانت هناك شكاوى عليها .. وستعرف من هو الذي مرجن الحساب.

دا اللي مدام عايدة حاولت تقوله :)

MemO_KinG
25-03-2013, 12:02 PM

اكسنس عندها عملاء بعشرات الآلاف انا شخصياً اخر حساب لى فيها كان اكثر من 7000 آلاف دولار لن تضطر ابداً ان تطمع و تجيبلك تقرير من الانتربول عشان تستولى على الـ 100 دولار بتاعة الأخت

صاحبة الموضوع منذ البداية كاتبة الموضوع بصيغة ليس فيها اى جدية من وجهة نظرى

مشاكل الشركة التقنية شئ و ما تتحدث عنه انت هو اختراق لقاعدة بيانات الشركة و فى الحالة دى اللى هايخترق الشركة مش هاينفذ عمليات عشان يخسر العميلة عايدة
ده هايخترق الباسووردات عشان يقوم بعمليات سحب او حتى هايختار محفظة تقيلة عشان يمرجنها
-----------------------------------------------------------------------------------------
اما كلامى للأخت عايدة
مين اللى فتحلك الحساب منذ البداية؟؟

بإمكانك استجواب الاخ اللى بيتتبعك فى كل تعليق هنا فى المنتدى و بيقول انه معاه باسوورد الانفيزتور بتاعك

او على الاقل شوفى مين فتحلك الحساب منذ البداية و معاه باسوورد الهاتف و جميع بياناتك

كان بإمكانك السعى لحل المشكلة قبل ان تأتى هنا و تتحدثى عن فضيحة على الملأ و تشويه سمعة

Ashraf sherif
25-03-2013, 12:05 PM
بإمكانك استجواب الاخ اللى بيتتبعك فى كل تعليق هنا فى المنتدى و بيقول انه معاه باسوورد الانفيزتور بتاعك

او على الاقل شوفى مين فتحلك الحساب منذ البداية و معاه باسوورد الهاتف و جميع بياناتك

كان بإمكانك السعى لحل المشكلة قبل ان تأتى هنا و تتحدثى عن فضيحة على الملأ و تشويه سمعة

دانت انسان حشري و ثقيل بشكل !!!!!
هوا معني انها لجأتلي فالمشكلة ان يكون معايا كل البيانات !!!

خيال المحقق كونان صحيح !!!

MemO_KinG
25-03-2013, 01:55 PM
معلش اصلى لسه مخلص دورة المفتش كرومبو و عايز اجربها لايف