المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أول جهاز لوحى " تابلت" "" صنع فى مصر ""

mohammed tamara
16-04-2013, 01:32 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
طبعا كلنا سمعنا عن التابلت المصرى وناس طلعت قالت انه ( اكبر كدبه فى تاريخ مصر ) ومش موجود اصلا وانها كدبه ابتدعها النظام لكى يحسن صورته امام الشعب
فانا حبيت انى اجيب " تقرير مصور " بتاريخ اليوم يعنى لسه طازه :D من داخل المصنع نفسه ومع المسئولين عن تصنيع التابلت المصرى واللى انا افخر به انا واى مصرى شريف _ بيحب البلد مش النظام ولا المعارضه _ وان البلد بدأت تاخد خطوات للامام
فانا أرى ان " مصر " هى من تصنع التابلت وليس النظام او المعارضه علشان نبعد نفسنا بس عن الجدال السياسى العقيم :)

ودا لينك الفيديو

http://www.youtube.com/watch?v=2gd86LM-ECM

وشكرا جزيلا

ملحوظه للاداره : ظبطوا انتوا بقى الموضوع بطريقتكم وعدلوه وشوفوا المكان المناسب لوجوده :)
تحياتى

MemO_KinG
16-04-2013, 01:44 PM
خطوة جميلة للمستقبل
مكان الموضوع فى الاستراحة

اسلام ابن النيل
16-04-2013, 03:24 PM
لقد شاهدت الفديو . بتمعن جدا . فخر لى كمصرى . اكثر ما اعجبنى البنات الصغيرين الفنيين والمهندسين الشباب . دول برقبه السياسين اللى عمالين يتخانقو وخلاص . وشهاده حق فى حق الجزيره التى تعاملت مع الموضوع بحياديه . اكثر ما احزننى هو هجوم الاعلام المصرى وسخريته . علشان الشاشه والبطاريه والبروسسور . مش مصريين . دا اعلام فعلا مضلل وفاسد . لانه ببساطه اكثر من 10 شركات تصنع لابتوب مشهوره . اشهرها سامسنح وال جى . توشيبا . سونى . اسوسس . ديل . كل هذه الشركات بداخلها نفس البروسوسر من نفس الشركه اما من amd او من انتل . ونفس الهارد من شركه وسترنديجتل , ونفس الكاميرات ونفس الرامات .. هذه هى الصناع على مستوى العالم لا يوجد منتج وطنى خالص مئه بالمئه باستثناء المنتاج الاستراتيجيه والحربيه ..

أ.نادر غيث
16-04-2013, 03:41 PM
مساء الخير اخي محمد
والله حقيقه هذا فخر لمصر وان شاء الله سنشاهد مزيد من الابداعات مستقبلاً ..
سوف يتم ابقاء الموضوع بالعام لمدة ساعتين علشان خاطرك ومن نقله للاستراحه .. :)
تقبل تحيتي

Benisafcom
16-04-2013, 03:57 PM
اهلا
فعلا رايت الفيديو و البرنامج من داخل المصنع في الجزية و العمال محترفين
الشيئء الفرق بيننا و ينهم انه يدعمون الفاشل حتى ينجح
اما نحن فيعمل البعض على محاربة الناجحين
نتمنى لمصر التوفيق و ان شاء الله يبقى لكل الافراد ومش حكر على طبقة معينة للاشخاص
+1 ولاترحمنا من جديدك
(ينقل للاستراحة )

ahmed maher1189
14-05-2013, 04:19 AM
جميل جدا ويارب مصر دائما تكون فى المقدمه

aldahby mohamed
15-05-2013, 03:12 AM
الله عليكى يا مصر :)