المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الاسبريد غريب جدا مع افتتاح السوق

ahmed thrwat
06-05-2013, 12:25 AM
السلام عليكم و رحمه الله
انا مش هاتكلم على الاسبريد العالي جدا للازواج بعد افتتاح السوق خصوصا لو على جاب بس في غريبة لاحظتها هى لما السعر بيهبط نقطة واحدة الاسبريد بيرتفع جدا اكتر ماهو عالي اصلا ولما الزوج بيصعد الاسبريد بينخفض تدرجيا يعني لما اكون فاتح صفقة بيع قبل اغلاق السوق يفتح على جاب سفلي والسعر لما صعد 4 او 5 نقاط والصفقة زي ماهى علشان الاسبريد بينخفض و اول ما السعر هبط نقطة واحدة بس الاسبريد ارتفع جدا والصفقة اصبحت خسرانه بفارق كبير انا محسبتش الاسبريد بالظبط بس بجد حاجة غريبة ولاحظتها اكتر مرة لما يكون في جاب مش عارف بقى لما السوق بيفتح من غير جاب بيعمل كده ولا بيكون عادي انا عارف ان الشركة ملهاش اي علاقة وان البنك هو بيغير الاسبريد بس عاوز افهم علاقة السعر يصعد الاسبريد ينخفض اول مايهبط نقطة يرتفع جدا

abd elrhman
06-05-2013, 12:37 AM
يا باشا عادي السبريد علي الباوند كندي اقسم بالله كان حوالي 170 نثطه والباوند استرالي 77 نقطه ققزلك علي حاجه احسن اقفل المنصه وافتحها بكره عشان دمك ميفورش

Lama-FX
06-05-2013, 12:52 AM
لهذا يا احمد تبيت الصفقات غير مستحب وخاصا الصفقات ذات المدى الصغير
اما صفقات السونجات التي تمتد لاشهر فعادتا يكون ستوبها كبير نسبيا لا يتاثر بالجابات

شوف السبرد في منصتي (هو متحرك ) معظمة عالي جدا

ahmed thrwat
06-05-2013, 01:32 AM
يا باشا عادي السبريد علي الباوند كندي اقسم بالله كان حوالي 170 نثطه والباوند استرالي 77 نقطه ققزلك علي حاجه احسن اقفل المنصه وافتحها بكره عشان دمك ميفورش
ديه ارقام الفلكية 170 نقطة ليييييييييييه الضرب في الميت حرام :D انا قفلت الصفقات علشان دمي ميفورش اكتر ماهو فاير خليها على الله
لهذا يا احمد تبيت الصفقات غير مستحب وخاصا الصفقات ذات المدى الصغير
اما صفقات السونجات التي تمتد لاشهر فعادتا يكون ستوبها كبير نسبيا لا يتاثر بالجابات

شوف السبرد في منصتي (هو متحرك ) معظمة عالي جدا

منا عارف يالاما ان الاسبريد عالي من البنوك والشركات ملهاش دعوة بس الاسبريد عندك ارحم من عندنا بكتير بس كنت مستغرب بس حكاية السعر ينزل الاسبريد يزيد ولما يطلع الاسبريد يقل وانا فعلا صفقاتي على المدى الصغير والمتوسط بس لما دخلت الصفقة يوم الجمعة كان باقي 5 ساعات على اغلاق السوق وقولت اكيد هايحقق التارجت قبل اغلاق السوق بس قبل اغلاق السوق السعر كان عاكس عليا 7 نقاط ومردتش اقفل الصفقة علشان كنت على يقين ان السعر هايهبط

COWBOY
06-05-2013, 01:46 AM
اخى المنصة 5 ارقام ام 4 !! ومقدار الاسبريد كام الان على الباوند كندى ؟؟

hussien86
06-05-2013, 01:55 AM
اعتقد 5 ارقام .. السبريد 170 مستحيل يارجل .. مجموع سبريدات جميع الازواج ماتوصل 170 !!!!!!!!!!!

Benisafcom
06-05-2013, 04:44 AM
نعم ملاحظة اصبحت عادية مع الافتتاحات الاسبريد يرتفع
ضف الى دلك ان الكروسات بطبعها سبريدها مرتفع
اعتقد ان الاخ يقصد 17 نقطة
ان شاء الله خير يا اخي و تنجح و تاخد في حسباك الاسبريدات وقت الافتتاحات

ahmed thrwat
06-05-2013, 09:56 AM
نعم ملاحظة اصبحت عادية مع الافتتاحات الاسبريد يرتفع
ضف الى دلك ان الكروسات بطبعها سبريدها مرتفع
اعتقد ان الاخ يقصد 17 نقطة
ان شاء الله خير يا اخي و تنجح و تاخد في حسباك الاسبريدات وقت الافتتاحات
ياخالد انا اعلم ان ارتفاع الاسبريد وقت الافتتاح ليس بشئ جديد واعلم من زمن ولالم اتي بجديد انا مستغرب فقط حركة العمله مع الاسبريد زي ماذكرت لماذا العملة تصعد اكثر من 5 او 6 نقاط والاسبريد يقل مع كل نقطة يرتفعها و اول مايهبط الاسبريد يزيد فما دخل حركة العملة بالاسبريد هذا هو كان استفساري
بالتوفيق

abd elrhman
06-05-2013, 11:58 AM
اخى المنصة 5 ارقام ام 4 !! ومقدار الاسبريد كام الان على الباوند كندى ؟؟

يا خالد باشا 4 اارقام والله وحساب حقيقي كمان واستعمل مؤشر market panel اللي موجود في نظام الكاوبوي بتاع حضرتك انا مهتمتيش اخد اسكرين شوت لاني عارف انو هيرجع تاني بس هي حاجه غريبه

Haiman hanna
06-05-2013, 12:32 PM

فعلا الكلام ده صحيح كان في ساعة الافتتاح و كان في جاب والسبريد كان 170 نقطه

الاسترليني / كندي

1.5622 / 1.5754