المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طريقتي التي نجحت والحمد لله

الشامي
09-05-2013, 05:26 PM
السلام عليكم
ما سأعرضه عليكم ان شاء الله في هذا الموضوع هو طريقتي التي استخرج بها نقاطي والتي الحمد لله وجدت سحرها الذهبي الذي اوصلني والحمد لله الى ما كنت اتمناه وما لم اكن اعتقد انني سأوصل اليه في يوم من الايام
ان شاء الله سأعرض عليكم الاساس في اول الشهر القادم وبالاخص في شهر يونية
وسأكتفي هنا في هذا الموضوع الى وضع توصيات وذكر الجزء الثاني من طريقتي لعل الجميع يستفاد
اولا اي طريقة عمل في العالم يلزمها خطة عمل مهما كنت انت يا متداول ولو كنت دراجي نفسه
هذه الطريقة والله نتاج تعب وجهد وخسارة وكنت سأضعها لكم ولكن بعدما شُتمت امس من اعضاء لا اعرفهم ولا اريد معرفتهم قلت لن ادخل مرة اخرى ولكن فكرت وعرفت ان هناك اعضاء شرفاء ليس لهم ذنب وانا هدفي هو ان يصبح العالم العربي قاهر الاوروبيين في الفوركس وبالتالي لا يجب ان يضيع حلم بسبب ذبابة فقررت ان اعطي الجميع هذا والله لو اتقنه كل شخص لضمنت دعوة رغما عن اي احد لانه سيرى بنفسه الارباح امامه بعدما كانت الخسارة تقتله
ان شاء الله سأضع الخطة اليوم ........ يتبع

forexone
09-05-2013, 05:39 PM
السلام عليكم
ما سأعرضه عليكم ان شاء الله في هذا الموضوع هو طريقتي التي استخرج بها نقاطي والتي الحمد لله وجدت سحرها الذهبي الذي اوصلني والحمد لله الى ما كنت اتمناه وما لم اكن اعتقد انني سأوصل اليه في يوم من الايام
وسأكتفي هنا في هذا الموضوع الى وضع توصيات وذكر الجزء الثاني من طريقتي لعل الجميع يستفاد
اولا اي طريقة عمل في العالم يلزمها خطة عمل مهما كنت انت يا متداول ولو كنت دراجي نفسه
هذه الطريقة والله نتاج تعب وجهد وخسارة وكنت سأضعها لكم ولكن بعدما شُتمت امس من اعضاء لا اعرفهم ولا اريد معرفتهم قلت لن ادخل مرة اخرى ولكن فكرت وعرفت ان هناك اعضاء شرفاء ليس لهم ذنب وانا هدفي هو ان يصبح العالم العربي قاهر الاوروبيين في الفوركس وبالتالي لا يجب ان يضيع حلم بسبب ذبابة فقررت ان اعطي الجميع هذا والله لو اتقنه كل شخص لضمنت دعوة رغما عن اي احد لانه سيرى بنفسه الارباح امامه بعدما كانت الخسارة تقتله

شكرا" لك اخي الشامي وجزاك الله كل خير
وانشاءالله انا اول المتابعين ولي الشرف
ومنتظرك على الموعد

fankora
09-05-2013, 05:42 PM
نحن من متابعي الورشة
إن شاء الله

hussien86
09-05-2013, 05:45 PM
بالتوفيق ياشامي .. لا تفكر كثيرا من شتمك ..الدنيا صغيرة قصيرة لاتستحق منا الحقد والزعل من بعضينا..الله يقويك:1 (91):

عسولة
09-05-2013, 05:47 PM
منتظريك وبالتوفيق

الشامي
09-05-2013, 05:52 PM
اولا لماذا يتاجر معظم الناس بأكثر من زوج ؟ !! هل تعتقدون ان في هذا سر من أسرار الخسارة بل وكل الخسارة
ثانياً لماذا يتاجر لا يحترم معظم المتاجرين ادارة رأس المال !! هل تعتقد انك ستجني ذهبا بين يوم وليلة هذا لن يحدث الا اذا كان رأس مالك كبير .
ثالثا لماذا يتاجر الجميع في اليوم اكثر من مرة لماذا لا يكتفي بصفقة واحدة يوميا انه الطمع الشديد
رابعا لماذا لا يلتزم الجميع بشروط طريقة معينة وفجأة تجده يتاجر بأربعة طرق مرة واحدة ويضع المؤشر كذا والترند كذا ويتابع ورش جميع المحللين ويتنقل بين أكثر من طريقة وورشة الى ان يخسر ويقول سأطبق اخرى
المهم كل هذه الاشياء يجب ان تراعى بمعنى
زوج واحد + طريقة واحدة + صفقة واحدة + ادارة رأس مال
ومن يشعر بالربح يجب ان يكون رأس ماله من 800 الى 1000 دولار
المهم لماذا دائما نقول ان هدفنا رقم كذا وتجد ان الصفقة لو ربحت ستربح 150 نقطة !!!! ولكن للاسف تربح بضع نقاط وتعكس وتظل تعكس وتعكس الى ان اصل للمارجن
كل هذه اشياء يجب ان يتلافاها الجميع وهذه هي خطة العمل التي اتبعها من اكثر من سنة والحمد لله وعلى اكثر من شركة
ادخل بزوج واحد وهو اليورو دولار صفقتي يومية وهدفها من 30 الى 40 اكثر شيء 50 نقطة في اليوم فقط وادارة رأس مالي دولار لكل 1000
اتمنى لكم التوفيق ان شاء الله

Anonymous
09-05-2013, 05:53 PM
السلام عليكم

ربنا يباركلك و يقدملك اللي فيه الخير
انا الاسبوع اللي فات خاسر اكتر من 200 نقطة في عز مالكل بيكسب
و ان شاء الله تنول ثواب لو طريقتك نفعت معايا و هدعيلك دوما يا غالي و اتمنالك التوفيق في حياتك يارب:1 (96):

أ.نادر غيث
09-05-2013, 05:55 PM
وعليكم السلام يا غالي
مبروك افتتاح الموضوع وان شاء الله يكون فاتحة خير لجميع ..
متابعين معك وبانتظارك
تحيتي

forexone
09-05-2013, 06:02 PM
اولا لماذا يتاجر معظم الناس بأكثر من زوج ؟ !! هل تعتقدون ان في هذا سر من أسرار الخسارة بل وكل الخسارة
ثانياً لماذا يتاجر لا يحترم معظم المتاجرين ادارة رأس المال !! هل تعتقد انك ستجني ذهبا بين يوم وليلة هذا لن يحدث الا اذا كان رأس مالك كبير .
ثالثا لماذا يتاجر الجميع في اليوم اكثر من مرة لماذا لا يكتفي بصفقة واحدة يوميا انه الطمع الشديد
رابعا لماذا لا يلتزم الجميع بشروط طريقة معينة وفجأة تجده يتاجر بأربعة طرق مرة واحدة ويضع المؤشر كذا والترند كذا ويتابع ورش جميع المحللين ويتنقل بين أكثر من طريقة وورشة الى ان يخسر ويقول سأطبق اخرى
المهم كل هذه الاشياء يجب ان تراعى بمعنى
زوج واحد + طريقة واحدة + صفقة واحدة + ادارة رأس مال
ومن يشعر بالربح يجب ان يكون رأس ماله من 800 الى 1000 دولار
المهم لماذا دائما نقول ان هدفنا رقم كذا وتجد ان الصفقة لو ربحت ستربح 150 نقطة !!!! ولكن للاسف تربح بضع نقاط وتعكس وتظل تعكس وتعكس الى ان اصل للمارجن
كل هذه اشياء يجب ان يتلافاها الجميع وهذه هي خطة العمل التي اتبعها من اكثر من سنة والحمد لله وعلى اكثر من شركة
ادخل بزوج واحد وهو اليورو دولار صفقتي يومية وهدفها من 30 الى 40 اكثر شيء 50 نقطة في اليوم فقط وادارة رأس مالي دولار لكل 1000
اتمنى لكم التوفيق ان شاء الله

فعلا" اخي وضعت الاصبع على الجرح

كيمو قشطة
09-05-2013, 06:04 PM
في انتظار الشرح
بالتوفيق ليك وللكل

Don Samir
09-05-2013, 06:09 PM
منتظريك وبالتوفيق

sasostyle
09-05-2013, 06:18 PM
في الانتظااااااار

Samuel
09-05-2013, 06:31 PM
ورشه موفقه و كلامك كلوا سليم
بس انا مثلاربحت 5% ليه مش احط استوب علي الدخول واسيب الهدف التاني مفتوح يعني اربح اكتر ومخاطره صفر انا شايف ان دي افضل والالتزام واحترام راس المال اهم شيئ في الفوركس
بالتوفيق متااابع معااك

م.جوزيف ايهاب
09-05-2013, 06:41 PM
ورشة موفقة اخي الشامي
متابع معك :)

ehab1602
09-05-2013, 06:45 PM
في انتظااار الشرح

م.جوزيف ايهاب
09-05-2013, 06:50 PM
انا كان عندي استفسار بسيط
حضرتك كنت فاتح هذه الورشة
توصيات سكالبينج 2013 (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=29916)

وهذه كانت اول مشاركة لك

السلام عليكم

هذا الموضوع خصيصا للاسكالبينج وقد اخترته لانه الشيء الوحيد الذي تستطيع ان تربح منه في الفوركس بدون وجع دماغ في صفقات سوينج او هيدج وتبريد وهذا الكلام الذي لا يسمن ولا يغني من جوع
ومن منطلق ايماني بأن الارباح لن تأتي الا من هذه الطريقة وضعت هذا الموضوع ليستفيد الكل ان شاء الله
ان شاء الله سوف اضع نقاط يتم التعامل معها بالاسكالبينج وهي عبارة عن نقاط لها هدف وستوب
الهدف 10 نقط
الاستوب 15 نقطة
لوت الدخول يكون كبير بناءا على الحساب
40 سنت لكل 100 دولار

النقاط ستكون بإذن الله يومية وسأضعها طوال اليوم كلما توافرت الفرص
ارجو المتابعة ان شاء الله

ما الذي جعلك تتراجع وتعود للسوينج والهيدج ؟
هذا مجرد سؤال :)

تحياتي

الشامي
09-05-2013, 07:03 PM
ورشه موفقه و كلامك كلوا سليم
بس انا مثلاربحت 5% ليه مش احط استوب علي الدخول واسيب الهدف التاني مفتوح يعني اربح اكتر ومخاطره صفر انا شايف ان دي افضل والالتزام واحترام راس المال اهم شيئ في الفوركس
بالتوفيق متااابع معااك
يا باشا احنا لسة بنقول الطمع لما تاخد 30 نقطة يوميا وضمانهم اكبر ولا تاخد 150 نقطة ومش هييجوا وهيضربلك الدخول قاني شيء انا اعمل على دعوم ومقاومات يعني لو قلنا بيع اذن انا بايع من مقاومة وهدفها دعم تالي هيرد السعر وممكن الشرا منه كمان طبعا مش دعوم ومقاومات قديمة لا حاجة تانية
انا كان عندي استفسار بسيط
حضرتك كنت فاتح هذه الورشة
توصيات سكالبينج 2013 (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=29916)

وهذه كانت اول مشاركة لك

ما الذي جعلك تتراجع وتعود للسوينج والهيدج ؟
هذا مجرد سؤال :)

تحياتي
انا لا اعمل سوينج صفقاتي 80 في المائة او اكثر منها تضرب اهدافها في نفس اليوم والنادر اذا عكس وانا لا اتبع نظام الاستوب لوز لانه هدف البنوك ليس اهدافنا
اما الاسكالبيتج انا لا ازال اتبعه ولكن مع نفسي فلن اجد لا ترحاب ولا قبول للموضوع هنا وبالتالي لم اكمل
توضيح نقاط الاسكالبنج هي نفسها نقاط الانتر داي التي استعملها كلها طريقة واحدة وهذا سحر النقاط

محمد العضيان
09-05-2013, 07:25 PM
يا باشا احنا لسة بنقول الطمع لما تاخد 30 نقطة يوميا وضمانهم اكبر ولا تاخد 150 نقطة ومش هييجوا وهيضربلك الدخول قاني شيء انا اعمل على دعوم ومقاومات يعني لو قلنا بيع اذن انا بايع من مقاومة وهدفها دعم تالي هيرد السعر وممكن الشرا منه كمان طبعا مش دعوم ومقاومات قديمة لا حاجة تانية

انا لا اعمل سوينج صفقاتي 80 في المائة او اكثر منها تضرب اهدافها في نفس اليوم والنادر اذا عكس وانا لا اتبع نظام الاستوب لوز لانه هدف البنوك ليس اهدافنا
اما الاسكالبيتج انا لا ازال اتبعه ولكن مع نفسي فلن اجد لا ترحاب ولا قبول للموضوع هنا وبالتالي لم اكمل
توضيح نقاط الاسكالبنج هي نفسها نقاط الانتر داي التي استعملها كلها طريقة واحدة وهذا سحر النقاط

اتمنى لك التوفيق

DZforex
09-05-2013, 07:45 PM
متابعينك و فقك
اله

مصطفي حلمي
09-05-2013, 08:09 PM
متابع معك و بالتوفيق الورشة الجديدة :)

Samuel
09-05-2013, 08:14 PM
صح عندك حق انا هعمل ايداع الاسبوع الجاي وهمشي بالنظام ده لو عملنا 5% بستمرار يبقي تحفه اكيد مش كده
شكراا و متابع معاك

كيمو قشطة
09-05-2013, 08:23 PM
صح عندك حق انا هعمل ايداع الاسبوع الجاي وهمشي بالنظام ده لو عملنا 5% بستمرار يبقي تحفه اكيد مش كده
شكراا و متابع معاك
يا باشا نظام ايه مش لما نعرف الطريقة الاول
وبعدين الاستاذ وضح في مشاركة ليه انه مش شغال بتحليل يبقي ازاي دعوم ومقاومات مش فاهم بصراحة

vvarchild
09-05-2013, 08:26 PM
بسجل حضورى ومتابع معك
ومبروك افتتاح الورشة

p2000
09-05-2013, 11:15 PM
تسجيل حضور و متابع معك
بس ياريت تشرحلنا الاساسيات حتى
علشان مندخلش الصفقات كده وبس :)
وبالتوفيق أخى

Samuel
09-05-2013, 11:17 PM
يا باشا نظام ايه مش لما نعرف الطريقة الاول
وبعدين الاستاذ وضح في مشاركة ليه انه مش شغال بتحليل يبقي ازاي دعوم ومقاومات مش فاهم بصراحة

انا قصدي يا كيمو نظام الالتزام في ادراه راس المال ده اساس نجاحك في السوق بعد كده تيجي الاستراتيجه وطريقه الدخول السليم والاستوب
بالتوفيق لك

الشامي
10-05-2013, 12:04 AM
ان شاء الله سنشتري اليورو من 3040 وبهدف 3092 وصاعد باذن الله الى 3145 لو عكس هنفتح تبريد واحد فقط خلوا بالكوا تبريد واحد فقط من 2988 والهدف للكل 3040 لا ننس عندتعليق الصفقات مراعاة الاسبريد بالزيادة في اوامر الشراء ولا ننس مراعاة ادارة رأس المال

FxFx
10-05-2013, 01:29 AM
بسم الله وعلى بركة الله ، نتوسم بك خيرا وبورشتك اخي الشامي

aafag
10-05-2013, 06:32 AM
بالتوفيق ان شاء الله

zezo10
10-05-2013, 08:38 AM
ان شاء الله سنشتري اليورو من 3040 وبهدف 3092 وصاعد باذن الله الى 3145 لو عكس هنفتح تبريد واحد فقط خلوا بالكوا تبريد واحد فقط من 2988 والهدف للكل 3040 لا ننس عندتعليق الصفقات مراعاة الاسبريد بالزيادة في اوامر الشراء ولا ننس مراعاة ادارة رأس المال

الي الهدف ان شاء الله

الشامي
10-05-2013, 12:31 PM
صباح الخير عليكوا
تم تفعيل الشراء الثاني بالملي 2988 وهدف كل العقود 3040
بالتوفيق ان شاء الله

aazzee
10-05-2013, 12:57 PM
صباح الخير عليكوا
بالتوفيق ان شاء الله
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اسمح لي أخي ألم تقل بالأمس أن الهدف هو 3090
وجزاك الله خيرا

mohsen12
10-05-2013, 12:59 PM
بالتوفيق ولك الشكر

الشامي
10-05-2013, 01:53 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اسمح لي أخي ألم تقل بالأمس أن الهدف هو 3090
وجزاك الله خيرا
اخي الله يرضى عليك ركز في المشاركة بدقة والله الطريقة هذه تحتاج الى دقة انا قلت لو عكس هنفتح تبريد واحد فقط خلوا بالكوا تبريد واحد فقط من 2988 والهدف للكل 3040
والسعر لما اشترينا نزل ووصل الى 2988 وبتزويد الاسبريد لانه شراء تفعل الامر
وهدفنا للكل عقد الدخول الاول
على العموم لا تقلق ان شاء الله صاعد لكن انا اتحدث عن صفقة يومية

aazzee
10-05-2013, 02:19 PM
اخي الله يرضى عليك ركز في المشاركة بدقة والله الطريقة هذه تحتاج الى دقة انا قلت لو عكس هنفتح تبريد واحد فقط خلوا بالكوا تبريد واحد فقط من 2988 والهدف للكل 3040
والسعر لما اشترينا نزل ووصل الى 2988 وبتزويد الاسبريد لانه شراء تفعل الامر
وهدفنا للكل عقد الدخول الاول
على العموم لا تقلق ان شاء الله صاعد لكن انا اتحدث عن صفقة يومية

جزاك الله خيرا وصلت الفكرة

forexone
10-05-2013, 02:40 PM
صباح الخير عليكوا
بالتوفيق ان شاء الله

بالتوفيق اخي تم تفعيل الصفقة الثانية

shady hamza
10-05-2013, 03:50 PM
متابع معك اخى
ومنتظرين الطريقة ان شاء الله

هشام
11-05-2013, 05:41 PM
متابع معك

jamal khalil
11-05-2013, 07:07 PM
E]

[SIZE="5"]لماذ لا يتم شرح الطريقة حتى تكون المتابعة مجزية ومفيدة للجميع ويعرف الجميع اسباب الدخول في الصفقة

عموما بالتوفيق ان شاء الله

zorozoro
11-05-2013, 07:23 PM
بالتوفيق يا غالي

moonli
11-05-2013, 09:15 PM
حضرتك من الاسماء اللى لفتت انتباهى جدا فى ورشة اليورو دولار
تحديدك لمستويات قويه

ان شاء الله متابعه واتمنى توضح على اى اساس بتدخل الصفقات وبتحدد مستويات محدده

حالا هكتب مشاركه برده فى ورشة الاسكالبينج لانى شايفاها كانت ناجحه جدا
واتمنى حضرتك تتابعها لان الهدف كويس والاستوب قليل

تحياتى

الشامي
13-05-2013, 12:02 AM
السلام عليكم
هنبيع اليورو ان شاء الله من 3004بهدف 2936
ولا تزال معانا صفقة الشراء من الاسبوع الماضي

kabo
13-05-2013, 12:38 AM
حضرتك عمال تبيع و تشترى براحتك و الناس الغلبانة هتمشى وراك .. مش تقول حضرتك ايه طريقة المتاجرة يعنى هل هى كلاسيكى ولا موجى و لا حتى بتنجانيقى .. المفروض تضيىء الطريق للناس و توضح نوع و كيفية الاسلوب .. فى ناس هتقيل و ناس ترفض و الجميع له الحرية .. اما طريقة هالى هوب دى غريبة شوية .. تحياتى:1 (88):

الشامي
13-05-2013, 01:22 AM
حضرتك عمال تبيع و تشترى براحتك و الناس الغلبانة هتمشى وراك .. مش تقول حضرتك ايه طريقة المتاجرة يعنى هل هى كلاسيكى ولا موجى و لا حتى بتنجانيقى .. المفروض تضيىء الطريق للناس و توضح نوع و كيفية الاسلوب .. فى ناس هتقيل و ناس ترفض و الجميع له الحرية .. اما طريقة هالى هوب دى غريبة شوية .. تحياتى:1 (88):
يعني لو قولتلك بيع علشان في ترند هابط وموفنج ومش عارف تشبع مؤشر ايه هتقول اه دا فاهم تمام اوي يبقا ابيع لكن لاني قايل بيع بدون توضيح يبقا لا تحب احطلك تحليل يقنعك ان السعر صاعد ولو قريته احتمال تشتري النقطة ب 20 دولار وفي نفس الوقت ممكن احطلك تحليل يقنعك ان السعر هابط وتدخل ب 40 دولار بيع حاجة غريبة فعلا في البشر
حضرتك ان لم ارغبك في دخول الصفقة ولو كنت بتابع في ورشة اليورو دولار كنت هتفهم ولو مش عاجبك النظام في ورش كتير ممكن تتابعها وبعدين الورشة انا عاملها مش علشان النقد او حد يقبل او يرفض زي ما بتقول لان انا اللي عاملها يعني حاجة من عندي متبرع بيها يعني مفيش واحد هيتبرعلك مثلا بشيء وتقوله لا انا عاوز حاجة تانية
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

simo10madridi
13-05-2013, 01:39 AM
السلام عليكم
هنبيع اليورو ان شاء الله من 3004بهدف 2936
ولا تزال معانا صفقة الشراء من الاسبوع الماضي

بارك الله فيك اخي لاكن يااخي اليورو الان في 2936 هل ننتضر الى ان يصل الى 3004 تم نبيع ام مادا

ahmed maher1189
13-05-2013, 01:42 AM
جزاك الله كل خير على مجهودك الرائع وانا سعيد جدا لأنك سوف تعرض لنا الطريقه التى نجحت معك

وسوف انتظرها واتابعها ان شاء الله

kabo
13-05-2013, 01:48 AM
حضرتك بتقول ( انا عاملها مش علشان النقد او حد يقبل او يرفض ) لا معلش بقى انا او غيري يقول رأيه بكل حرية مش انت اللى هتخلينا نقول ايه و منقولش ايه ... حضرتك ده منتدى الكل بيقول رأيه و لا انت عايز كل الناس تشكر و تمجد وبس .... خلاص كنت تكتب حضرتك فى بداية الموضوع ممنوع الرأي و ممنوع النقض ..... و ممنوع التدخين ):(

hussien86
13-05-2013, 01:50 AM
بارك الله فيك اخي لاكن يااخي اليورو الان في 2936 هل ننتضر الى ان يصل الى 3004 تم نبيع ام مادا

قصدك الان 2963 وليس 2936 لم يصلها بعد

Benisafcom
13-05-2013, 03:20 AM
السلام عليكم استاد الشامي
نتمنى ان تكون ورشة ناجحة محققة لجميع اهدافها
وان شاء الله تكون طريقة مضمونة ويكون امل لبعض التجار
+1 على المشاركات و متابع معك

goggo
13-05-2013, 07:47 AM
بعد اذنك اخي اي طريقة بدون ستوب مصيرها المارجن صدقني و لا ينفع تبيع و تشتري مع بعض و بدون ستوب , على الاقل تغلق احدى الصفقات على ستوب و نترك الاخرى
انا في بداياتي بالفوركس لم اكن استعمل الستوب و اصررت على عدم استعماله و لكن غيرت رايي و اصبحت استعمله لكن بحذر و في مكانه الصحيح لحماية راس المال و الارباح و اعتقد انك كنت تستعمله في بداياتك و كان يضرب كثيرا حتى اصبحت لا تؤمن به
و شيء اخر لا يوجد طريقة بالفوركس تقول ان السعر صاعد بالتاكيد و لا احد يمكنه ان يتوقع الحركة المستقبلية بنسبة 100 % لان هذا السوق تحركه نفسيات المتاجرين و ممكن يغيروا رايهم في اي وقت
بانتظار نتائج طريقتك و ان شاء الله ناجحة

الشامي
13-05-2013, 08:03 AM
علق الامر وحط هدفه
حضرتك بتقول ( انا عاملها مش علشان النقد او حد يقبل او يرفض ) لا معلش بقى انا او غيري يقول رأيه بكل حرية مش انت اللى هتخلينا نقول ايه و منقولش ايه ... حضرتك ده منتدى الكل بيقول رأيه و لا انت عايز كل الناس تشكر و تمجد وبس .... خلاص كنت تكتب حضرتك فى بداية الموضوع ممنوع الرأي و ممنوع النقض ..... و ممنوع التدخين ):(
هو انا هبعلك الطريقة !! علشان تقول رأيك وبعدين مين قال اني طالب شكر على العموم لا تعليق وان شاء الله انا هطلب من الادارة انها تخلي الموضوع خاص لبعض الاعضاء علشان منزعجكش :(:(:(

بعد اذنك اخي اي طريقة بدون ستوب مصيرها المارجن صدقني و لا ينفع تبيع و تشتري مع بعض و بدون ستوب , على الاقل تغلق احدى الصفقات على ستوب و نترك الاخرى
و شيء اخر لا يوجد طريقة بالفوركس تقول ان السعر صاعد بالتاكيد و لا احد يمكنه ان يتوقع الحركة المستقبلية بنسبة 100 % لان هذا السوق تحركه نفسيات المتاجرين
و بانتظار نتائج طريقتك و ان شاء الله ناجحة
اخي انا مش بجرب طريقة الطريقة بتاعتي اتجربت من سنة ونص ونجحت والحمد لله لكن انا اللي بعمله بمهد لفهم الشغل ازاي وبعدين ايه المشكلة انك تبيع وتشتري هذا ما يعرف بالهيدج وهو سبب ربح عظماء الفوركس وقالوا بأنفسهم لو الغت شركات الفوركس الهيدج سنعتزل الفوركس فهو عدو المارجن
اما عن تحركات السوق هذا فهم خطأ بمعنى بسيط نحن في الدنيا هل نتحرك عن طريق النفسية او تحدث الاحداث عن طريقنا بالفعل اه تحدث عن طريقنا ولكنها اسباب لقدر مقدره الله عز وجل وبالتالي حركة السعر هي لها علاقة كبيرة بسنن كونية
الطريقة رقمية وقريبة جدا من الزوايا السعرية بل تكون ادق لاني اعتمد على نسب ومعادلات معينة

goggo
13-05-2013, 11:26 AM
اخي انا مش بجرب طريقة الطريقة بتاعتي اتجربت من سنة ونص ونجحت والحمد لله لكن انا اللي بعمله بمهد لفهم الشغل ازاي وبعدين ايه المشكلة انك تبيع وتشتري هذا ما يعرف بالهيدج وهو سبب ربح عظماء الفوركس وقالوا بأنفسهم لو الغت شركات الفوركس الهيدج سنعتزل الفوركس فهو عدو المارجن
اما عن تحركات السوق هذا فهم خطأ بمعنى بسيط نحن في الدنيا هل نتحرك عن طريق النفسية او تحدث الاحداث عن طريقنا بالفعل اه تحدث عن طريقنا ولكنها اسباب لقدر مقدره الله عز وجل وبالتالي حركة السعر هي لها علاقة كبيرة بسنن كونية
الطريقة رقمية وقريبة جدا من الزوايا السعرية بل تكون ادق لاني اعتمد على نسب ومعادلات معينة
اوكي اذن طريقتك تعتمد على التبريد و الهيدج في نفس الوقت يعني لازم الحساب يكون كبير شوية و لازم استخدام الستوب
متفق معك ان الهيدج هو عدو المارجن لكن لازم الستوب و الا سيلتهم السوق كل راس المال
اخيرا بما ان الاحداث التي هي في علم الغيب فقط هي التي تؤثر على السوق و تخلي اصحاب الملايين الذين يحركون السوق يغيرون اراءهم حسب الاحداث وقت حدوثها اذن لا احد يمكن ان يتوقع الحركة المستقبلية للسعر بنسبة 100 %
بالتوفيق لك اخي و متابع معك الطريقة و النتائج

DZforex
13-05-2013, 11:39 AM
بالتوفيق للجميع

هشام
13-05-2013, 11:41 AM
متشوقين لمتابعتك اخي ...موضوع الهدج موضوع خطير واتقانه سر الفوركس

الشامي
13-05-2013, 03:55 PM
اوكي اذن طريقتك تعتمد على التبريد و الهيدج في نفس الوقت يعني لازم الحساب يكون كبير شوية و لازم استخدام الستوب
متفق معك ان الهيدج هو عدو المارجن لكن لازم الستوب و الا سيلتهم السوق كل راس المال
اخيرا بما ان الاحداث التي هي في علم الغيب فقط هي التي تؤثر على السوق و تخلي اصحاب الملايين الذين يحركون السوق يغيرون اراءهم حسب الاحداث وقت حدوثها اذن لا احد يمكن ان يتوقع الحركة المستقبلية للسعر بنسبة 100 %
بالتوفيق لك اخي و متابع معك الطريقة و النتائج
لم تفهمني ايضا على العموم تابعني
شباب سنلغي البيع من 3004 لماذا لان الهدف اللي المفروض ينزله 2936 وصله السعر الاول ودا كان منطقة دعم وكان الشراء منه انا عن نفسي لم اشتري بسبب العقود اللي عندي ان شاء الله نشوف صفقة تانية غدا

أ.نادر غيث
13-05-2013, 10:04 PM
مساء الخير لجميع ..

اخواني الكرام متابعي الورشة كلاً باسمه ، ارجو ان نرتقى بمستوى النقاش الى الافضل وان لا نسخر من
بعضنا البعض ، مهما كانت طريقة كل واحد فينا ، يجب ان تبقى لغة الاحترام هي اللغة السائدة والوحيدة هنا .
الجميع لدية الحرية بالمشاركة بما يريد لكن ضمن ضوابط معينة ..

نتمنى من الجميع التعاون معنا بالمتابعة والحوار البناء لجميع ، تابع اخي الشامي ..

شكراً لتفهمكم ..

aldahby mohamed
14-05-2013, 03:03 AM
رائع جدا واتمنى لك دائما النجاح

goggo
14-05-2013, 01:51 PM
لم تفهمني ايضا على العموم تابعني
شباب سنلغي البيع من 3004 لماذا لان الهدف اللي المفروض ينزله 2936 وصله السعر الاول ودا كان منطقة دعم وكان الشراء منه انا عن نفسي لم اشتري بسبب العقود اللي عندي ان شاء الله نشوف صفقة تانية غدا
بالعكس اخي انا فاهمك كويس جدا انت الذي لم تقدر ان تفهم كلامي انا قلت لا يمكن ان تصيب طريقتك دائما بنسبة 100 % لان هذا هو الفوركس و لهذا وضعوا الستوب لوز في كل المنصات
عموما النتائج هي التي ستحكم تابع و سنرى و بالتوفيق لك

أبو محمود 1
14-05-2013, 05:30 PM
بالتوفيق بمشيئة الرحمن

الشامي
15-05-2013, 10:42 AM
السلام عليكم
ان شاء الله شراء اليورو من 2845 لو نزلها بأهداف من اول 20 الى 300 نقطة ان شاء الله

كيمو قشطة
15-05-2013, 12:28 PM
نو كومنت

guitarika
15-05-2013, 12:57 PM
السلام عليكم
ان شاء الله شراء اليورو من 2845 لو نزلها بأهداف من اول 20 الى 300 نقطة ان شاء الله

يعنى لو وصل الى 2845 نشتري eurusd ?

forexone
15-05-2013, 01:21 PM
السلام عليكم

متابع معك اخي الشامي

كيمو قشطة
15-05-2013, 10:38 PM
انا داخل توصيات الشرا بتعتك علي الديمو وطبعا عكسة علينا كلنا واستحالة حد يمشي بالطريقة دي عشان مفهاش ستوب وفيها مخاطرة كبيرة
ونفس الوقت استحالة حد يقبل انه مثلا يصبر علي صفقات مدة كبيرة ويعرض الحساب للخطر عشان نقط بسيطة سواء 20
ولا 50
ولا حتي مية وتكون صفقات عاكسة عليه
عامة بالتوفيق

الشامي
15-05-2013, 11:30 PM
انا داخل توصيات الشرا بتعتك علي الديمو وطبعا عكسة علينا كلنا واستحالة حد يمشي بالطريقة دي عشان مفهاش ستوب وفيها مخاطرة كبيرة
ونفس الوقت استحالة حد يقبل انه مثلا يصبر علي صفقات مدة كبيرة ويعرض الحساب للخطر عشان نقط بسيطة سواء 20
ولا 50
عامة بالتوفيق
مش فاهم ازاي عاكسة عليك
اكيد انت بتاجر في بورصة تانية
حضرتك الشرا من 2845 لم يعكس سوى 3 نقط
والصفقة الاخرى لا تزال معانا وهيجيب هدفها يعني هيجيب هدفها وموضوع الاستحالة دي ممكن يكون بالنسبة ليك لكن متعممش لان 78 في المائة من متاجري الفوركس لا يعرفون معنى الاستوب ولا يحبوه ولو الصفقة عكست 500 نقطة طالما داخل بإدارة رأس مال سليمة اذن ما اجمل الانعكاس وانا في بداية الموضوع نبهت ان اقل حساب 1000 دولار
لو عندك طريقة تاخد بيها 300 نقطة بدون انعكاس قولهالنا طالما ال 20 او ال 50 او حتى ال 100 مش راضي بيهم بالانعكاس

redaa_20
16-05-2013, 12:15 AM
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
إن شاء الله متابع معك بعد غلق صفقتي العالقة
الله يوفقك أخي

كيمو قشطة
16-05-2013, 12:16 AM
عامة ربنا يوفقك

kabo
16-05-2013, 12:31 AM
ولا 50
عامة بالتوفيق

استاذ يا كيمو والله ... شوية كده و كات التوصيات هيشتكيك للاداره عشان حضرتك ازاى تقوله مفيش ليه ستوب لوس ازاى ازاى ازاى ازاى تجروء و تقوله كده .. ده كلام ياكيمو ؟؟؟ تقريبا و الله اعلم دى طريقة المانجة العويسى او الهندى

الشامي
16-05-2013, 12:43 AM
اتأسف للجميع
فلم اجد هنا غير الاساءة بدون داعي هل حقدا ام غيرة شديدة لا اعلم
اتأسف للادارة الكريمة على استغلالي وقتا وصفحات من المنتدى وفي النهاية اطلب اغلاق الموضوع وحذفه لاني لن اكمله
بل انني حزين جدا على ما ضيعته من وقت وجهد هنا وكان يجب علي ان استمع الى الكثير من احبابي من نصحوني بعدم الذهاب الى المشاكل لان لا احد يهمه ان يتعلم بقدر ما ينتظر لينقد
شكرا لكم واكرر اسفي

كيمو قشطة
16-05-2013, 12:50 AM
اصل يعني حاجة بالعقل انت كل اللي عملته قلت نفتح 2 شرا وهات مضووعك من اوله هتلاقيه كده
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - طريقتي التي نجحت والحمد لله (http://www.fx-arabia.com/vb/showpost.php?p=507867&postcount=26)

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - طريقتي التي نجحت والحمد لله (http://www.fx-arabia.com/vb/showpost.php?p=507985&postcount=30)

ولغاية دلوقتي هتلاقيه عاكس علينا علي الديمو طبعا اكتر من 200 نقطة بكتير في العقدين
دول اللي انت قلتلهم
وبعد كده قلت بيع ورجعت لغيته
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - طريقتي التي نجحت والحمد لله (http://www.fx-arabia.com/vb/showpost.php?p=508926&postcount=54)

واخر حاجة شرا ودي جابت الهدف الخطير 20 نقطة يا سلام علي الفن يعني يتعكس عليا اكتر من 200 نقطة واجاذف بالمرجن عشان عشرين نقطة
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - طريقتي التي نجحت والحمد لله (http://www.fx-arabia.com/vb/showpost.php?p=509766&postcount=59)

وحتي لو صفقاتك هتمشي بالاسلوب ده الحساب هيتعرض للخطر الشديد ولو لقيت حد هيوافقك بكده يبقي احنا فعلا مش بنفهم حاجة

kabo
16-05-2013, 01:12 AM
بصراحة الاستاذ / الشامى رافض يضع ستوب لوس .. مش عارف ليه ؟ طيب حتى اكتب ستوب بعيد شوية عشان الناس تحافظ على فلوسها ( طبعا انا عن نفسي مبدخلش اى توصية من الكلام ده ) لكن الامانة تحتم انه لابد من ستوب لوس و فى النهاية يرسل لى الاخ شامى رسالة على الخاص يتهمنى بالجهل ... كل ده عشان بقالى مدة اقولك حط للناس ستوب لوس ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ربنا يهديك يابنى

amim15
16-05-2013, 01:19 AM
معلش يا استاذ الشامي-واضح ان كتير السوق عاكس عليهم ومخسرهم علشان كده الاعصاب شايطة وتعبانة-ياريت تقولنا رؤيتك وكمان تشرح لنا طريقتك وفي النهاية اللي تعجبه الطريقة يجربها ديمو ويشوف نتائجها لو كويسة يشتغل بيها ولو معجبتوش يبقي بدون تجريح او اهانة لصاحب الموضوع

ابو على
16-05-2013, 02:16 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

للاسف الشديد فيه بعض الاعضاء وهم قلة هوايتهم النقد والتريقة على الاعضاء المفيدين حتي نقدهم باسلوب مش كويس وتريقة ليه كدة

انتوا بتعملوا كدة وروانا انتم شغلكم او مش عجبكم الورشة وانتم خبراء قوي كدة رحوا افتحوا ورشة وورونا شغلكم ولكن للاسف انتو قاعدين للتريقة وبس ومفيش منكم افادة

ومتأسف جدا لادارة المنتدى على كلامي ده لكن هؤلاء الاعضاء خلوا الواحد يخرج عن شعوره

وانا عارف انهم هيردوا عليا بتريقة كما اعتدنا منهم

تحياتي لك اخي الشامي

kabo
16-05-2013, 02:19 AM
اضغط هنا :
خطورة عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــدم وضع استوب لوس (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=31948)

hussien86
16-05-2013, 02:26 AM
مين اللي مقيم الموضوع نجمه وحده هههه مغلب حاله كتير :D

Samuel
16-05-2013, 02:27 AM
الي الامام يا استاذي .. علي فكره لو بجد فتحنا موضوع وكلنا اشتغلنا وكل واحد يحط تحليل وكل واحد يشتغل بنظام مختلف وكل هذا يتجمع وندخل الصفقه هتبقي فلتره رهيبه جداا .. بس احنا كا عرب بحس مش بنحب نتعب ونعد ننقد وخلاص لو كلنا اشتغلنا مع بعض ايد وحده هنعمل احلي فلوس واحلي بيزنس من الفوركس بس الناس تعتبرها شغل حقيقي مش لعبه او هوايه ... بالتوفيق
انا ببقي نفسي اعمل كده وافتح موضوع بس ايه الي بيحصل يا اما نقد او احباط من الناس لو صفقه واحده بس ضربت استوب ربنا يهدي الجميع

كيمو قشطة
16-05-2013, 04:07 AM
يا جدعان احنا مش بنتريق شوفوا كلامي الصفحة اللي فاتت كويس مش هتلاقوا تريقة انما بس تعليق علي الطريقة اللي لسه معرفنهاش اصلا لكن صاحبها متمسك بنتايجها وبنحاول نقوله الخطورة مش اكتر ومش لازم يكون الواحد محترف عشان يدي نصيحة ممكن يكون مبدتا بس ينصح واحد مبتدا زيه برضه لما يدخل علي توصيات وميعرفش انها ممكن تصفر حسابه
دي كل الحكاية

abu sami
16-05-2013, 01:30 PM
تحية للأخ الشامي و لجميع الأعضاء، و لمن يسأل لماذا الأخ الشامي لا يضع ستوب لوز سأقول له و بكل بساطة لأنه يستعمل الهيدج و الإثنان لا يلتقيان في صفقة واحدة أبدا أعني الاستوب لوز و الهيدج .بالتوفيق لك و لجميع الإخوة

كيمو قشطة
16-05-2013, 02:21 PM
اخواني الكرام للاسف الشديد هناك قلة في المنتدى لا تحب التقدم لاي شخص ولا تريد الرقي للمنتدى ويتغلفون وراء حجج وتفاهات لا تسمن ولا تغني منجوع وبالاسم وللاسف اضطررت لفعل هذا
الاخ هابو اقصد كابو والاخ كيمو قشطة وغيرهم يتحدثون وكأنني اعرف الفوركس من يومين والحقيقة يجوز ان نعزرهم لان الكثير من لا يملكون الخبرة ولا يعرفون فنون التعامل مع الصفقات والانعكاسات بالتبريد والهيدج الكامل وغيرها من الطرق التي كنت اتمنى ذكرها للجميع يعتقدون ان من يتحدثون اليه مثلهم في التعلم والخبرة
لو كلفوا نفسهم ونظروا الى الاشتراك في المنتدى سيجدون اني هنا في المنتدى من قبل ان يعرفوا معنى فوركس والحمد لله خبرتي في الفوركس اكثر من خمس سنوات للاخ اللي بيقول من واجبنا نفيد المبتدئين ههههههههه
والاخ التاني اللي عامل موضوع عن الاستوب لوز هذا ان دل على شيء فيدل على انه مبتديء بالفعل لانه لا يعرف معنى تبريد ولا هيدج ولا حتى يعرف لو استخدمنا الاستوب لوز اين نضعه وكيف نكون مرنين مع السوق
والتاني اللي بيقول الصفقة عاكسة علينا وروحنا في داهية اين مشاركاتك عند ال عشر صفقات اللي جابوا الهدف دون انعكاس متكلمتش ليه وقولتلي انا بتحداك لما راهنت في اكثر من مرة واكثر من مناسبة والحمد لله كان السعر بيمشي زي ما انا عاوز ولدرجة اضحكتني جدا لما كان باقي 6 نقطة على الهدف وراح صعد ل 3180 وطلعلنا واحد بيقول الشموع كنت عارف ومتأكد انه لازم يطلع الاول قبل تحقيق الهدف ههههههه
سبحان الله كان يجب كتابة هذه المشاركة وكفانا الله من الحقد والحسد ومرضى النفوس
بالنسبة للصفقة الوحيدة اللي عكست كتير غيرها عمل معايا كدا وبخرج منها على خير ليه لاني بربي الزوج باستراتيجية اسمها تربية الزوج بحيث اقدر اخد كل الانعكاس وفي نفس الوقت لو ارتد فجأة هاخد الصفقات ويبقا ربحت من الجهتين
للاسف كنت اود ذكر كل هذا لكن فجأة لقيت انجرفت مع تيار الاخوة والرد على النقد وضاع وقتي بلا فائدة

نو كومنت بصراحة
يا باشا اي طريقة زي طريقتك بدون ستوب بتكون ربحها قليل جدا علي مدار السنة ومتقوليش انا بحقق وبحقق لانه ممكن غلطة واحدة تضيع حساب او تطول وقت انك تعوضه وانت قلتها بنفسك ساعة لما قعدت اربع شهور السعر عاكس عليك

ونفس الوقت حضرتك من الاول طريقتك في الكلام وحشة لللاسف ومش عايز حد ينتقدك
ونفس الوقت اسال اي حد من الخبرة طالما احنا المبتداين مش عجبينك
واقصد الخبرة اللي هما صفقاتهم معظمها ناجحة وفاهمين السوق
قولهم اللي شغال هيدج بدون ستوب ايا كانت الطريقة اللي ناجحة
هتلاقي نفسك كسبان اخر السنة نسبة قليلة جدا واعرف ناس كده فعلا بنفس الطريقة
وللاسف بيعرض الحساب لخطر عدم الستوب فياريت بلاش التحجج بكلامنا
انت عايز تكمل في موضوعك كمل ومحدش هيدايقك وانا واثق انه محدش هيوافق علي طريقتك
وعامة ربنا يوفقك

Lama-FX
16-05-2013, 04:10 PM
يا شباب ليش كل العصبية
كيمو وkabo
وضحت فكرتكم عن الستوب لوز خلي الراجل يكفي طرحه

شوف هذا (انا اعمل بالرنكو)

هذا لا يعني اني مع عدم وضع الستوب لوز
انا بجرب اخلط الهيدج مع الرنكو مع اداره رئس المال
والموضوع قيد التجربه لسا

والشامي طول بالك على الشباب ان تخفيف حده الكلام ليس يعني ان الطرف الاخر معه حق

لم يعد احد ينتبة للنتائج من كثرة الصراخ
فخلينا نستفيد ونجرب نفيد
(طبعا على قدحالي فانا لا املك خبرتكم)

طالب علم
16-05-2013, 04:40 PM
اتأسف للجميع
فلم اجد هنا غير الاساءة بدون داعي هل حقدا ام غيرة شديدة لا اعلم
اتأسف للادارة الكريمة على استغلالي وقتا وصفحات من المنتدى وفي النهاية اطلب اغلاق الموضوع وحذفه لاني لن اكمله
بل انني حزين جدا على ما ضيعته من وقت وجهد هنا وكان يجب علي ان استمع الى الكثير من احبابي من نصحوني بعدم الذهاب الى المشاكل لان لا احد يهمه ان يتعلم بقدر ما ينتظر لينقد
شكرا لكم واكرر اسفي

يا استاذ الشامى

ألا تعلم أنه ما من ناجح الا وحاربه الناس واستنكروا نجاحه ؟؟؟؟؟؟ ألا تعلم اننا فى سوق معظمنا فيه لا يرى الا أشكال الشموع ؟؟؟ ألا تعلم انه هناك الكثير من الناس تتابعك بصمت وتريد أن تتعلم وتتطور ولكن هناك بعض اليائسين لا يريدون ذلك ؟؟؟

أخى لا يجرمنكم شنئان قوم على ألا تعدلوا ، اعدلوا هو أقرب للتقوى ..... فلا تظلمنا بأفعال أناس لا شأن لنا بهم ولا نملك لهم منا الا الدعاء ...

لقد اخترت ان تثاب من الله على تعليمك لنا ... فلا تتراجع

kabo
16-05-2013, 09:56 PM
نو كومنت بصراحة
يا باشا اي طريقة زي طريقتك بدون ستوب بتكون ربحها قليل جدا علي مدار السنة ومتقوليش انا بحقق وبحقق لانه ممكن غلطة واحدة تضيع حساب او تطول وقت انك تعوضه وانت قلتها بنفسك ساعة لما قعدت اربع شهور السعر عاكس عليك

ونفس الوقت حضرتك من الاول طريقتك في الكلام وحشة لللاسف ومش عايز حد ينتقدك
ونفس الوقت اسال اي حد من الخبرة طالما احنا المبتداين مش عجبينك
واقصد الخبرة اللي هما صفقاتهم معظمها ناجحة وفاهمين السوق
قولهم اللي شغال هيدج بدون ستوب ايا كانت الطريقة اللي ناجحة
هتلاقي نفسك كسبان اخر السنة نسبة قليلة جدا واعرف ناس كده فعلا بنفس الطريقة
وللاسف بيعرض الحساب لخطر عدم الستوب فياريت بلاش التحجج بكلامنا
انت عايز تكمل في موضوعك كمل ومحدش هيدايقك وانا واثق انه محدش هيوافق علي طريقتك
وعامة ربنا يوفقك
احلى لايك للاخ كيمو قشطة :1 (21):

FxFx
16-05-2013, 11:51 PM
يا شباب ليش كل العصبية

كيمو وkabo
وضحت فكرتكم عن الستوب لوز خلي الراجل يكفي طرحه

شوف هذا (انا اعمل بالرنكو)

هذا لا يعني اني مع عدم وضع الستوب لوز
انا بجرب اخلط الهيدج مع الرنكو مع اداره رئس المال
والموضوع قيد التجربه لسا

والشامي طول بالك على الشباب ان تخفيف حده الكلام ليس يعني ان الطرف الاخر معه حق

لم يعد احد ينتبة للنتائج من كثرة الصراخ
فخلينا نستفيد ونجرب نفيد
(طبعا على قدحالي فانا لا املك خبرتكم)

ماشاء الله على النتائج طيب نتعلم الرنكو من حضرتك وبطريقتك

طالب علم
17-05-2013, 03:11 AM
ممكن يا استاذ الشامى ترسل لى رسالة خاصة لانى لا املك تصريح لذلك

وشكرا

Lama-FX
17-05-2013, 09:58 AM
ماشاء الله على النتائج طيب نتعلم الرنكو من حضرتك وبطريقتك

الطريقة تحت الاختبار

مشكلتها الاساسية عدم وجود ستوب لوز لكن هذا سبب ربحها والرنكو لا يمكن ان تعمل باك تست
فالتست يكون بشكل لايف
انا بتاني اسبوع واتابعها بشكل متواصل

انشاء الله ساعرضها ان كانت النتائج ايجابيه او سلبية

hussien86
17-05-2013, 04:58 PM
الطريقة تحت الاختبار

مشكلتها الاساسية عدم وجود ستوب لوز لكن هذا سبب ربحها والرنكو لا يمكن ان تعمل باك تست
فالتست يكون بشكل لايف
انا بتاني اسبوع واتابعها بشكل متواصل

انشاء الله ساعرضها ان كانت النتائج ايجابيه او سلبية
ماشاء الله عليكي يالما انا حاسس انك انتي الوحيده فينا اللي استفدتي وبتطوري بالرينكو :D
اكيد هتوصلي ان شاء الله لانك بتجتهدي وبتتتعبي ربنا معاكي :1 (21)::1 (21):

Lama-FX
17-05-2013, 07:24 PM
ماشاء الله عليكي يالما انا حاسس انك انتي الوحيده فينا اللي استفدتي وبتطوري بالرينكو :D
اكيد هتوصلي ان شاء الله لانك بتجتهدي وبتتتعبي ربنا معاكي :1 (21)::1 (21):

حسان انا كنت عم اتابع الموضوع وكنت متشوقه لمعرفة كيف يفكر اخونا الشامي
ولقد ارفقت الكشف بس تاكيد على قصه الستوب لوز

عبدالعزيز حمد
19-05-2013, 05:58 PM
وفقنا الله واياك اخي العزيز:1 (21):

goggo
19-05-2013, 07:45 PM
شكل اخونا الشامي لن يظهر مجددا لان السعر لم يصعد بل هبط لتحت اكثر و هو الذي قال انه سيشرح الطريقة في نهاية الاسبوع
كنت اتمنى ان اعرف ما لديه حتى لو الطريقة بدون استوب

كيمو قشطة
23-05-2013, 12:50 AM
وللاسف لما السعر يبدا يطلع لانه اكيد اليورو مش هيستمر هبوط دايما او صعود دايما
زي اي عملة هييجي يقول زي ما كنت قايل هيحصل كذاا كذا في الصفقات

مهو قبل كذا كذا دي هتكون في ناس اتمرجنت
ربنا يصلح الحال

Lama-FX
23-05-2013, 01:55 PM
وللاسف لما السعر يبدا يطلع لانه اكيد اليورو مش هيستمر هبوط دايما او صعود دايما
زي اي عملة هييجي يقول زي ما كنت قايل هيحصل كذاا كذا في الصفقات

مهو قبل كذا كذا دي هتكون في ناس اتمرجنت
ربنا يصلح الحال

يا كيمو الراجل ترك الموضوع والمنتدى ولسا انت وراه ومصمم انو غلطان

هي طريقه وكل واحد وطريقتوه والراجل لم يكفي شرحها
وكل طريقة وفيها نقطه ضعف وقوه

المهم من فتره انا كنت مارقه لفتتني صورتك وحسيت في شويه اغراض لو شلناهم الامور حتكون اوضح
فتفضل

jaber
23-05-2013, 05:03 PM
طيب هل هتعمل الموضوع دة ورشة لاساليبك و طريقتك فى التداول يا اخى ؟ انا متابع

كيمو قشطة
23-05-2013, 06:34 PM
يا كيمو الراجل ترك الموضوع والمنتدى ولسا انت وراه ومصمم انو غلطان

هي طريقه وكل واحد وطريقتوه والراجل لم يكفي شرحها
وكل طريقة وفيها نقطه ضعف وقوه

المهم من فتره انا كنت مارقه لفتتني صورتك وحسيت في شويه اغراض لو شلناهم الامور حتكون اوضح
فتفضل

لا اصل طريقة الكلام بتاعته مكنتش حلوة من البداية وادي الوضع اهو بدون توضيح منه علي الاسلوب

عامة اهم حاجة انك ظبطتلي الصورة هههههههههههه شكرا

emad_1398
01-06-2013, 07:29 PM
يا مسهل