المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : انستا فوركس توقف سحب الايداعات عبر ليبرتى لمدة ستة اشهر مع خصم نصف المبلغ!!

momobanker
31-05-2013, 01:52 PM
شركة انستا كل يوم ما بتثبت انها فعلا

((( شركة نصااااااااااااااابة )))

الشركة اعلنت على صفحتها ان اى شخص مودع بالليبرتى مش هياخد فلوسه الا فى 30-11-2013
و ايه كمان هياخد نص المبلغ بس :(

1. Withdrawal of the funds deposited through Liberty Reserve is restricted for 6 months starting from May 30, 2013
;
2. Since November 30, 2013 the withdrawals will be available, provided an account was used for trading during these 6 months
;
3. Since November 30, 2013 at processing the withdrawal request, InstaForex shall deduct from an account 50% of all the funds deposited through Liberty Reserve. The amount of a requested withdrawal should include this deduction.

MemO_KinG
31-05-2013, 01:55 PM
مش قلتلك
كفاية الشركة الحقيرة دى
اعمل ايداع مونى بوكرز
و اجى تانى يوم عايز اسحب
يقولولى هاتستنى 45 يوم

شركة من احقر الشركات مليئة بالإنتهازية و المشاكل

مومو هل انت من حقك تتاجر بالاموال؟

momobanker
31-05-2013, 01:56 PM
مش قلتلك
كفاية الشركة الحقيرة دى
اعمل ايداع مونى بوكرز
و اجى تانى يوم عايز اسحب
يقولولى هاتستنى 45 يوم

شركة من احقر الشركات مليئة بالإنتهازية و المشاكل

مومو هل انت من حقك تتاجر بالاموال؟

طبقا لقواعد الشركة اللى احنا مش عارفنها (( لأ ))

MemO_KinG
31-05-2013, 02:06 PM
لو كان ينفع تتاجر هاخليك تهدج معايا و نديهم على عينهم

معاذ عودات
31-05-2013, 02:06 PM
لا حول ولا قوة الا بالله
حركه مش حلوة من الشركه
واكيد تضعف الثقه من جميع العملاء

momobanker
31-05-2013, 02:17 PM
لا حول ولا قوة الا بالله
حركه مش حلوة من الشركه
واكيد تضعف الثقه من جميع العملاء

هل تعتقد ان الثقة كانت موجودة اساسا الفترة اللى فاتت
بجد انستا حالها بيتدهور كل يوم اكتر من اللى قبله

مدير الموقع
31-05-2013, 02:18 PM
اهلا بك اخى الفاضل..
هذا يعنى ان الشركة تضررت تضررا بالغا من الايداعات من خلال ليبرتى ريسيرف و هو ما يعنى انها فقدت بالفعل الكثير من رأس مالها و قد تذهب هذه الشركة ادراج الرياح قريبا..
ارجو السماح لى بتغيير عنوان الموضوع الى عنوان افضل فهما للقراء و يلخص حركة الشركة اللى مش تمام خالص..
ياريت لو فى حد من وكلاء او متابعين الشركة يدينا رد فى الموضوع ده..

تحياتى

momobanker
31-05-2013, 02:21 PM
اهلا بك اخى الفاضل..
هذا يعنى ان الشركة تضررت تضررا بالغا من الايداعات من خلال ليبرتى ريسيرف و هو ما يعنى انها فقدت بالفعل الكثير من رأس مالها و قد تذهب هذه الشركة ادراج الرياح قريبا..
ارجو السماح لى بتغيير عنوان الموضوع الى عنوان افضل فهما للقراء و يلخص حركة الشركة اللى مش تمام خالص..

تحياتى

اتفضل يا دكتور اسامة
فعلا هى قربت تنتهى خلاص

النسر الذهبى
31-05-2013, 02:29 PM
اصل اتنصب عليهم هههه

مهو فيه نصابين كبار بينصبوا علي نصابين صغيرين برده :D

محمد سنوسي احمد
31-05-2013, 02:34 PM
واضح فعلا من القرار ان خسارتهم فادحه......و طبعا الشركه كانت سيئه....واصبحت اسوء......وليس لديهم حل اخر

momobanker
31-05-2013, 02:35 PM
اصل اتنصب عليهم هههه

مهو فيه نصابين كبار بينصبوا علي نصابين صغيرين برده :D
ههههههه و احنا اللى بنروح فى الرجلين :)
واضح فعلا من القرار ان خسارتهم فادحه......و طبعا الشركه كانت سيئه....واصبحت اسوء......وليس لديهم حل اخر

ربنا يسترها يا حمادة و الله

amrmorasamir
31-05-2013, 02:41 PM
طبعا مكنش متوقع من انستا غير كدة

محمد سنوسي احمد
31-05-2013, 02:48 PM
هي بالفعل تعتبر حركه ذكيه لكنها ستجعلها تخسر عملاء كثيرين جدا.........لكن اناس كثيره ستلجأ الي الهيدج مع شركات اخري حتي تستطيع ان تسحب اموالها.....وطبعا الذي لن يفعل ذلك قد يخسر امواله اذا اكمل متاجره......وبالتالي انستا تخطط لعملائها يأما خساره المبلغ....او تتحمل الشركات الاخري....لكن كل هذا لا يساوي السمعه السيئه للشركه...لانها وببساطه ستفقد اي عميل جديد.....انستا شعارها الان لا للعملاء الجدد....لن يدخلو شركه بهذاالسوء.......وربنا يسترها علينا يارب

star verdi
31-05-2013, 03:03 PM
اي شيء متوقع من انستا المخادعة
تجربتي القصيرة مع انستا الحقيرة
كان عندي حسابين واحد عادي قفلتوا الاسبوع الماضي كان اول سحب على الموني بوكرز مبلغ اقل من 500 يورو طلبت السحب في 10 صباحا وصل في 4.30 بالضبط في نفس اليوم ثاني سحب كان
اكثر من 1000 يورو تأخرو في التنفيد و لما كلمتهم في الدعم اخبروني انه طلبك عند الادارة المالية سوف تدقق في الصفقات و عليك ان تنتظر المهم وصل المبلغ بعد 10 ايام و قررت ان اسحب الرصيد و لحد الساعة الرصيد لم يصل بعد لحد كتابة هده السطور وربما تنصب عليا في الرصيد او في احسن الاحوال التأخر لفترة طويلة في تنفيد عملية السحب يعني شركة سيئة جداا و الاحسن الابتعاد عنها بالاضافة الى بعد المشاكل عندهم في المنصة خصوصا وقت صدور الاخبار.
اما الحساب الثاني كان بونص من منتداهم العربي النصاب لو اي حد مش مصدق يدخل على منتداهم العربي التابع لشركة و يشوف كمية المشاكل و التلاعبات في البونص خصوصا لو كان البونص في حدود 100 دولار الحد الاقصى في الشهر و لو كان ايضا احالات اكثر من 100 دولار سوف تجد نفسك في المشاكل معهم انا احدر اي شخص من انستا و من منتداهم العربي النصاب كل شهر يختار مجموعة من الاعضاء تتراوح بين 25 الى 30 عضو ينصب عليهم في البونص انا اول شهر بونص 100 دولار لم يصلني ولما تكلمت مع الادارة اخبروني كان خطأ في السستم اطمن متقلقش بونص هدا الشهر الماضي و الشهر القادم سوف يصلان مع بعض في اول اسبوع من الشهر لكن المفاجئة كانت ان البونص وصل لبعض الاعضاء في يوم 16 و بعض الاعضاء لم يصلهم و انا وصلني بونص شهر ابريل 30 دولار و بونص مارس 100 دولار لم يصلني انا و كثير من الاعضاء مثلي و لما تكلمت ادافع عن حقي وا خبرتهم انكم قلتم ان البونص سوف يصل مع بونص الشهر الجديد لم يعجبهم كلامي و كتبت فيهم موضوع في منتداهم انتقد تصرافات الشركة و المنتدى العربي مع الاعضاء ثم حظر حسابي في منتداهم لانهم يخشون من فضح حقيقة منتداهم السيء و شركتهم الاسوء

mohamed_houssen
31-05-2013, 03:17 PM
هو ايــة موضوع الهيدج اللى بتتكلموا علية دة يارجالة
مش فاهم!!!

محمد سنوسي احمد
31-05-2013, 03:23 PM
هو ايــة موضوع الهيدج اللى بتتكلموا علية دة يارجالة
مش فاهم!!!
هذه طريقه تعتبر جيده جدا اذا شعرت ان احد الشركات التي تتعامل معها نصابه....لو مثلا كان لديك فيها 100 دولار.....وشعرت ان الشركه ستنصب عليك ستدخل بعمليه معاكسه في شركه اخري بنفس المقدار والكم....يوجد احتمالين الحساب في الشركه النصابه يتضاعف او العكس....لو تضاعف في الشركه النصابه ستقوم بهيدج اخر ولكن هذه المره بمبلغ 200...وهكذا....لكن الطريقه لاشك تتطلب مال اضافي...لكن علي الاقل ستكون سحبت منها المال بطريقه اظرف طالما ان السحب ياكدا يكون مستحيل

Benisafcom
31-05-2013, 03:35 PM
اهلا
اكيد تبقى من كبار المتضريين مادامت هي فقط ماركت ميكر
وضف الى دلك اعتقدان نسبة كبيرة من عملاءها من عملاءها يتعاملون ببنك الييبرتي
عار على الشركة لازت تتحمل مسؤوليتها وحدها
هل تقصد اخي محمد بانها فقط راس مال الدي تاخد نصفه ام كدلك الارباح في حالة سحبك
؟

MemO_KinG
31-05-2013, 03:40 PM
هذا ما نوهت عنه يوم 26 الماضى

عندك مثلا شركة زى انستا فوركس عندها بند فى الاتفاقية بينص على انه فى حال حدوث اى خلل فى احد انظمة البنوك الالكترونية فالشركة ليست مسؤولة ابدا عن اى تعويض للعملاء و سيتم اغلاق الحسابات اللى بها رصيد يخص البنك اللى فيه المشكلة

انا مش عارف الكلام ده بينطبق على باقى الشركات ام لا
و هل ممكن يعطلوا الحسابات ولا لا

mohamed_houssen
31-05-2013, 03:41 PM
هذه طريقه تعتبر جيده جدا اذا شعرت ان احد الشركات التي تتعامل معها نصابه....لو مثلا كان لديك فيها 100 دولار.....وشعرت ان الشركه ستنصب عليك ستدخل بعمليه معاكسه في شركه اخري بنفس المقدار والكم....يوجد احتمالين الحساب في الشركه النصابه يتضاعف او العكس....لو تضاعف في الشركه النصابه ستقوم بهيدج اخر ولكن هذه المره بمبلغ 200...وهكذا....لكن الطريقه لاشك تتطلب مال اضافي...لكن علي الاقل ستكون سحبت منها المال بطريقه اظرف طالما ان السحب ياكدا يكون مستحيل

:1 (62): :1 (62): :1 (62): :1 (62): :1 (62): :1 (62): :1 (62): :1 (62):

momobanker
31-05-2013, 04:03 PM
اهلا
اكيد تبقى من كبار المتضريين مادامت هي فقط ماركت ميكر
وضف الى دلك اعتقدان نسبة كبيرة من عملاءها من عملاءها يتعاملون ببنك الييبرتي
عار على الشركة لازت تتحمل مسؤوليتها وحدها
هل تقصد اخي محمد بانها فقط راس مال الدي تاخد نصفه ام كدلك الارباح في حالة سحبك
؟

راس المال يا حبيبى
ربنا يسترها علينا و الله

MemO_KinG
31-05-2013, 04:14 PM
يا باشا مش رأس المال بس
اى رصيد فى الحساب سواء راس المال او الارباح

yasser81
31-05-2013, 05:14 PM
شركة هوت فوركس المحترمة اخبروني اني ممكن اسحب بالويب موني او الموني بوكرز عادي و هما الطرق اللي اودعت بيها بالاضافة لليبرتي كما انني ممكن اسحب حتى بالسحب البنكي رغم اني لم اقم بايداع بنكي

النسر الذهبى
31-05-2013, 05:35 PM
شركة هوت فوركس المحترمة اخبروني اني ممكن اسحب بالويب موني او الموني بوكرز عادي و هما الطرق اللي اودعت بيها بالاضافة لليبرتي كما انني ممكن اسحب حتى بالسحب البنكي رغم اني لم اقم بايداع بنكي

الفرق عظيم بين انستا وهوت فوركس ولا مجال للمقارنه اطلاقا

انستا مثلا محرم لديها سحب اي ارباح نتيجة الاسكالبنج او ارباح التداول علي الأخبار التي تتعدي 10% من راس المال اما هوت فوركس فلا توجد قيود او شروط مش كده وبس لا وكمان عندهم حساب خاص لعشاق الأسكالبنج يعني مفيش اي حدود لديهم لذا المقارنة بعيده فانستا تقدر تقول عليها حرامي بالقانون وهوت فوركس ماركت ميكر ذو سمعة جيده

momobanker
31-05-2013, 05:36 PM
اكسنس برده ممتازة تسمح بكل شئ

star verdi
31-05-2013, 05:44 PM

انستا مثلا محرم لديها سحب اي ارباح نتيجة الاسكالبنج او ارباح التداول علي الأخبار التي تتعدي 10% من راس المال اما هوت فوركس فلا توجد قيود او شروط مش كده وبس لا وكمان عندهم حساب خاص لعشاق الأسكالبنج يعني مفيش اي حدود لديهم لذا المقارنة بعيده فانستا تقدر تقول عليها حرامي بالقانون وهوت فوركس ماركت ميكر ذو سمعة جيده
بالاضافة الى ان اي صفقة لازم تغلق بعد 5 دقائق يعني اقل من 5 دقائق لا تحتسب الارباح
ان شاء الله مصيرها الافلاس انستا

النسر الذهبى
31-05-2013, 05:51 PM
بالاضافة الى ان اي صفقة لازم تغلق بعد 5 دقائق يعني اقل من 5 دقائق لا تحتسب الارباح
ان شاء الله مصيرها الافلاس انستا

نعم ولكن ممكن تفتح الصفقات وتقفلها بدري عادي جدا معندهمش مانع لكن المشكلة واللي بقولك عليها انهم حرامية بالقانون انهم لما تطلب سحب ارباح اللي عملتها بالأسكالبنج يشيلوا الفلوس من حسابك ويرفضوا اعطائها لك ويقولوا لك الشرط ده

لازم تغلق بعد 5 دقائق يعني اقل من 5 دقائق لا تحتسب الارباح

لكن لو خسرت في اقل من 5 دقائق عادي مفيش اي مشاكل اخسر براحتك :1:

ووقت الأخبار لما تحقق ربح اعلي من 10% من راس المال علي وقت الأخبار وتطلب السحب يقولو لك شرط ممنوع تكسب اكتر من 10% من حسابك علي الأخبار

لكن لو هتخسر 100% وقت الأخبار مفيش اي مشاكل اخسر براحتك :D انته كده حبيبنا تعالي واخسر باي طريقة وفي اي وقت لكن لو هتكسب يبقي فيه كلام تاني وقوانين تانيه خالص

عشان كده وصفتهم انهم حرامية بالقانون

star verdi
31-05-2013, 05:58 PM
نعم ولكن ممكن تفتح الصفقات وتقفلها بدري عادي جدا معندهمش مانع لكن المشكلة واللي بقولك عليها انهم حرامية بالقانون انهم لما تطلب سحب ارباح اللي عملتها بالأسكالبنج يشيلوا الفلوس من حسابك ويرفضوا اعطائها لك ويقولوا لك الشرط ده

ووقت الأخبار لما تحقق ربح اعلي من 10% من راس المال علي وقت الأخبار وتطلب السحب يقولو لك شرط ممنوع تكسب اكتر من 10% من حسابك علي الأخبار

لكن لو هتخسر 100% وقت الأخبار مفيش اي مشاكل اخسر براحتك :D انته كده حبيبنا تعالي واخسر باي طريقة وفي اي وقت لكن لو هتكسب يبقي فيه كلام تاني وقوانين تانيه خالص

القانون ده مفصل تفصيل على مقاس انستا عشان تعرف تنصب على اي عميل
فعلا شركة محترفة في طرق النصب

أ.نادر غيث
31-05-2013, 06:37 PM
الشركة اصلا سمعتها زباله اعزكم الله
يعني من اسوء شركات الماركت ميكر ، ولا تبوس الايادي لو عايز تسحب ارباحك حتى لو كانت دولارات بعدد اصابع اليد ..
لا انصح احد بالتعامل معها حتى لو بمبلغ تافه فهناك شركات ماركت ميكر افضل منها ب 100 مره ..
والله يعوض على جميع عملاء ليبيرتي مع انستا

yasser81
31-05-2013, 06:53 PM

لماذا دائما اسمع هنا في المنتدى انو هوت فوركس ماركت ميكر ... الشركة مسجلة ecn/stp & dma/stp و صدقني كل نهاية شهر اقوم بتفقد جميع الصفقات الخاسرة و اقارنها بعدد من البروكرز لحد الان لم اجد و لا ابسط خلل او تلاعب كما انو السبريد رغم انو متحرك لكنو لا يزيد عن 4 او 5 نقاط في اعتى ظروف السوق

النسر الذهبى
31-05-2013, 09:12 PM
لماذا دائما اسمع هنا في المنتدى انو هوت فوركس ماركت ميكر ... الشركة مسجلة ecn/stp & dma/stp و صدقني كل نهاية شهر اقوم بتفقد جميع الصفقات الخاسرة و اقارنها بعدد من البروكرز لحد الان لم اجد و لا ابسط خلل او تلاعب كما انو السبريد رغم انو متحرك لكنو لا يزيد عن 4 او 5 نقاط في اعتى ظروف السوق

اخي الكريم انا اتعامل مع هوت فوركس منذ عام ومازلت اتعامل معها وليس معني ان شركة ماركت ميكر انها شركة سيئة

يمكنك البحث عن الشركة باي مواقع تقييم للشركات وستجد ان هوت فوركس بالبونط العريض ماركت ميكر ..

كما ان هناك امور بديهية إذا عرفتها ستعلم بدون الحاجة إلي بحث هل الشركة صانعة سوق ام لا مثل

الرافعة 1:1000
بونصات 15% و 50% و 100%
مسجلة بمورشيوس
تتعامل مع بنوك الكترونية بعضها غير مرخص
لا تقبل العملاء الأمريكان
الحد الأدني للأيداع 5$

ها لسه مقتنع انها مش ماركت ميكر :D

MemO_KinG
31-05-2013, 10:11 PM
للأسف الناس فاهمين الماركت ميكر غلط

طب ما اكسنس ماركت ميكر
و اكس اى ماركت ميكر
و آيرون ماركت ميكر
و شركات محترمة جداً ماركت ميكر

للأسف الكثير و الكثير من متداولى الفوركس المبتدئين و المتوسطين الخبرة بيرددوا كلام و خلاص
حتى فى موضوع الفلكى هذا اجد ناس تناقشه فى الاسلوب التحليلى

الفوركس ده كيان علمى بحت فيه اساسيات لازم اى متداول يعرفها
و المتاجرة لازم يكون لها مبادئ و افكار مقنعة
و حقائق اقتصادية على ارض الواقع

كان مرة عرضت صفحة اف اكس ارابيا صورة على الفيس بوك لمجموعة من المتداولين و مكتوب فوق كل متداول صفته
واحد فلكى و واحد جان و واحد كلاسيكى و واحد هارمونيكى و إلخ إلخ إلخ

و شاشة الفوركس بتقول كله هياخد

و الحقيقة كله هياخد على دماغه

سونيا
01-06-2013, 01:06 AM
من شهر تقريبا كنت فتحه حساب فى انستا ...... وكنت اشعر ببعض قلق فى التعامل..... وعرض عليا صديق التعامل مع شركه اخرى
ولثقتى فى تفكيره تعاملت فعلا مع هذه الشركه..... وهنا اكتشفت الفرق الشاسع بين الشركتين...... وموقف انستا الان زاد الامر سوء واحمد الله اننى نهيت اى تعامل معاها
واشكر صديقى الذى انقذنى .. ربنا يكتب له كل خير

engcu90
01-06-2013, 05:39 AM
اهلا بك اخى الفاضل..

تحياتى

الشركة فعلا تعاملاتها بالليبرتى كانت كبيرة جدا وإنستا كانت دايما ف top 5 merchants فى الليبرتى
وبالنسبة لحركة الشركة اللى مش تمام..ده توضيح للقانون:

عشان تسحب الربح كمان لازم تستنى 6 شهور..والربح هيوصل من غير خصم
مثال على حساب ليا فى الشركة
انا كنت عامل ايداع 2000 دولار ليبرتى وعملت ربح 2800
مش هاعرف اسحب اى حاجة منهم دلوقتى
وبعد 6 شهور هاقدر اسحب ال 2800 كلهم + 50% من ال 2000 = 1000
وحتى السحب بفيزا إنستا مش هينفع دلوقتى

لو الحساب تم ايداعه من اكتر من بنك..يعنى مثلا 70% من الايداع كان ويب مونى وال 30% كان ليبرتى القوانين دى هتتطبق على 30% من الحساب فقط

لو حد عنده ارباح الحساب اكتر من الايداع الأصلى ممكن يبعت طلب للقسم المالى لتنفيذ البند 7.7.1 الأصلى .. اللى هو الغاء الايداع وايضاً الغاء القيود من الحساب

مثلا على حسابى برضه..انى لو بعت طلب كنسلة ايداع 2000 دولار ليبرتى..هاقدر اسحب ال 2800 ربح بدون مشاكل ف اى وقت

وعموما اللى عنده حساب ومش عارف يعمل فيه ايه يبعتلى رقم الحساب + باسورد المشاهدة وهقوله الخيارات المتاحة قدامه

MemO_KinG
01-06-2013, 09:54 AM
الشركة فعلا تعاملاتها بالليبرتى كانت كبيرة جدا وإنستا كانت دايما ف top 5 merchants فى الليبرتى

لو الحساب تم ايداعه من اكتر من بنك..يعنى مثلا 70% من الايداع كان ويب مونى وال 30% كان ليبرتى القوانين دى هتتطبق على 30% من الحساب فقط

لو حد عنده ارباح الحساب اكتر من الايداع الأصلى ممكن يبعت طلب للقسم المالى لتنفيذ البند 7.7.1 الأصلى .. اللى هو الغاء الايداع وايضاً الغاء القيود من الحساب

مثلا على حسابى برضه..انى لو بعت طلب كنسلة ايداع 2000 دولار ليبرتى..هاقدر اسحب ال 2800 ربح بدون مشاكل ف اى وقت

وعموما اللى عنده حساب ومش عارف يعمل فيه ايه يبعتلى رقم الحساب + باسورد المشاهدة وهقوله الخيارات المتاحة قدامه

بص يا باشا
انا عارف ان مهمتك دعم إنستا فى كل المنتديات
و عارف كويس ان المهام اللى كلفتك بيها الشركة هو تجميل و تبييض وجهها فى كل مكان

بس صدقنى الشركة دى شركة حقيرة و انت بتشوه اسمك بالعمل معاها
عايز ايه اكتر من انى بدون مشاكل عملت ايداع لمبلغ 100 دولار عن طريق مونى بوكرز
و لما حبيت اطلب سحب لـ 1200 دولار
الشركة قالتلى انت لازم تستنى 45 يوم حسب البند رقم زفت فى الإتفاقية

برغم انى لما سألتهم من البداية قالولى السحب من ساعة لسبع ساعات و ده برضه نفس اللى مكتوب فى ايقونة السحب
و الأمر ده كلفنى الكثير
لو كانت الشركة خايفة من غسيل الاموال زى مابتقول و بتضحك على الناس بالقوانين
يبقى يستحسن ان الشركة تلغى وسيلة الايداع دى من الاساس
انما إنستا بتعمل حاجتين مع الزبون
اول حاجة تجر رجل الزبون و تعمله من البحر طحينة
تانى حاجة لما الزبون يقع فى الفخ تديله على عينه و تكرهه فى اليوم اللى فكر يتداول فيه

تجربتى مع انستا برغم انى شخصياً حققت ارباح من صفقات كتير طويلة الأجل
بس كانت تجربة مؤلمة بسبب تلاعب الشركة

اقسملك بالله انا بقيت كل ما افتكر اسم الشركة تجيلى حالة اشمئزاز و احساس بالقرف
و صدقنى انت لو عملت البدع عشان تجمل وجهها هاتفضل شركة قذرة و لو استمريت انت فى العمل معاهم و انهم يجندوك لخدمتهم فا ده هايشوه صورتك انت كمان

و اى مكان على الانترنت هاشوف فيه واحد بيقول حاجة حلوة فى الشركة انا هافضحه و هابين الحقيقة لكل الناس

لانى كعميل الشركة دى استغلتنى اسوأ استغلال
و لما شافتنى بكسب دخلوا فى اسلوب اللف و الدوران و خباية الاتفاقية

و بعدين انت فى مسئلة البنوك الالكترونية مسمى نفسك Insta Exchange

ليه مسمى نفسك هنا Exchange بس؟؟!!

فووركس
01-06-2013, 11:57 AM
والله ما فيه احلي من اكسنس
لا تقولي انستا ولا اف اكس دي دي ولا سوليوشن ولا العفريت الازرق
مفيش غير اكسنس هي الشركه الوحيده المحترمه بمعني الكلمه

محمد سنوسي احمد
01-06-2013, 01:56 PM
شركتي اي اف سي ماركت سمحت لي بالسحب عن طريق الويب موني.....وانا شاكر ليها بالفعل وهي شركه محترمه زي اكسنس طالما ناس كتير اجمعت انها محترمه يبقي خلاص....لكن اي اف سي ماركت ماشاء الله عليها...

unknown
01-06-2013, 02:36 PM
بص يا باشا

برغم انى لما سألتهم من البداية قالولى السحب من ساعة لسبع ساعات و ده برضه نفس اللى مكتوب فى ايقونة السحب
و الأمر ده كلفنى الكثير
تانى حاجة لما الزبون يقع فى الفخ تديله على عينه و تكرهه فى اليوم اللى فكر يتداول فيه

و صدقنى انت لو عملت البدع عشان تجمل وجهها هاتفضل شركة قذرة و لو استمريت انت فى العمل معاهم و انهم يجندوك لخدمتهم فا ده هايشوه صورتك انت كمان

و اى مكان على الانترنت هاشوف فيه واحد بيقول حاجة حلوة فى الشركة انا هافضحه و هابين الحقيقة لكل الناس

لو سمحت فهمنى النقطه دى
لو عملت ايداع بالمونى بوكرز ماينفعش اسحب غير بعد 45 يوم ؟
يعنى مافيش ارباح تتسحب قبل الفتره دى ؟

MemO_KinG
01-06-2013, 02:51 PM
لو سمحت فهمنى النقطه دى
لو عملت ايداع بالمونى بوكرز ماينفعش اسحب غير بعد 45 يوم ؟
يعنى مافيش ارباح تتسحب قبل الفتره دى ؟
مافيش اى حاجة هاتتسحب الا بعد 45 يوم

zelenko
01-06-2013, 03:03 PM
45 يوم من ايه بالضبط ؟؟؟

من يوم الايداع ؟؟

و لا من طلب السحب ؟؟؟؟

يعني انا اودعت عن طريق موني بوكر مثلا يوم 1 يناير

و جيت يوم 1 اغسطس عايز اسحب

ايه اللي هيحصل ؟؟؟

MemO_KinG
01-06-2013, 03:05 PM
{0} Terms of Use
(https://secure.instaforex.com/en/viewer.aspx?type=offer&source=moneybookers)

2.2. Money withdrawal/deposit shall be proceeded within the term, defined by the payment system, however, as part of anti-money laundering policy, the term can be extended up to 45 working days with the further extending possible if required.

عشان تعرف بس ان الشركة دى من احقر الشركات
بيقولك و كجزء من مكافحة غسيل الأموال
الشركة ممكن تمدد فترة السحب لـ 45 يوم
و اذا لزم الامر المدة ممكن تزيد
-------

انا عملت ايداع طبيعى لـ 75 دولار بدون اى مشاكل يوم 9 مايو اللى فات
بعدها بـ 3 ايام جيت اسحب مبلغ 400 دولار من اجمالى المبلغ اللى معايا
قالولى السحب مش هايتم الا بعد 45 يوم حسب الإتفاقية
فضلت احاول معاهم بأن يتم السحب مقابل اى شئ حتى لو هياخدو عمولة على كده
قالولى ابدا
و الهدف من كده انك من الطبيعى مش هاتستنى جنب فلوسك 45 يوم
و لازم هاتتداول و تخسر و ساعة ما تخسر الفلوس تضاف لحقيبة الشركة

انا بقى عشان انهى المهزلة دى
لى حساب شريك و بيجيلى عمولة 15 دولار على كل لوت
و اخترت عملة سبريدها 30 دولار على اللوت
و رضيت انى اخسر نص الفلوس و احولهم عمولة لحساب تانى بيسحب ليبرتى
و بعد الخساير و ظروف المقرفة اللى عشتها
جيت اسحب من ليبرتى راحوا اخروا السحب 5 ايام
و كأنهم عايزين يدمروك و يحطموا المتداول بأى شكل
غير انى بودع الفلوس
و يدونى بونص
بعد ساعتين بالظبط يخصموا البونص

بجد شركة قاسية جداً
و اللى هايدخلها هايندم و هايعيش اسوأ ظروف التداول

انا الآن شغال مع آيرون و اكس اى
لا تتخيلوا مدى الاحترام و التطور و الراحة

خصوصا منصة آيرون مش ماركت اكسكيوشن زى اكس اى بس صاروخ فى التنفيذ

لدرجة انى بقيت كل ما افتكر ايام انستا قلبى بينقبض و بحاول انسى نفسى بسرعة
ربنا يحرقها مطرح ماهى موجودة

MemO_KinG
01-06-2013, 03:06 PM
45 يوم من ايه بالضبط ؟؟؟

من يوم الايداع ؟؟

و لا من طلب السحب ؟؟؟؟

يعني انا اودعت عن طريق موني بوكر مثلا يوم 1 يناير

و جيت يوم 1 اغسطس عايز اسحب

ايه اللي هيحصل ؟؟؟

هاتستنى 45 يوم برضه
و بعد مايخلصوا ماتضمنش ظروفك ممكن يمددو الفترة

engcu90
01-06-2013, 03:20 PM
بص يا باشا

و الأمر ده كلفنى الكثير

هو فين التجميل ف الشركة اللى انا باعمله؟؟ على فكره مش هتلاقى حد بيقول على عيوب الشركة قدى
وانا كمان محجوز ليا حسابات ف الشركة بسبب قانون الليبرتى..متتخيلش انى عايش معاهم يعنى او انى استثناء من تلاكيك الشركة
المنتدى هنا بيحذف كلمة Insta اتوماتيك عشان كده بقى اسم موضوع الوساطة Exchange فقط

MemO_KinG
01-06-2013, 03:34 PM
هو مش حضرتك اللى فى كل المنتديات بتنشر تحليلات و اخبار الشركة و بتعمل مواضيع للدعم العربى لإنستا؟
ولا انا بيتهيألى؟

engcu90
01-06-2013, 03:44 PM
هو مش حضرتك اللى فى كل المنتديات بتنشر تحليلات و اخبار الشركة و بتعمل مواضيع للدعم العربى لإنستا؟
ولا انا بيتهيألى؟

لما اسحب الفلوس اللى محجوزة ليا ف الشركة ان شاء الله هوقف التحليلات والاخبار
بس انا الشركة لا باشكر فيها ولا بقول فيها كلام مش موجود..يعنى موضح انها ماركت ميكر وان قوانينها زفت

MemO_KinG
01-06-2013, 04:15 PM
خلاص بما انها كده من وجهة نظرك ابعد عنها تماماً و ماتدخلش فى اى شئ يخصها عشان مايشككش الناس فيك انت شخصياً

diboosoft
01-06-2013, 07:24 PM
يا جماعة حد يطمنى هل شركة windsor متورطة فى مثل هذه الاشياء وما رايكم فيها وما هى عيوبها ؟

MemO_KinG
01-06-2013, 07:29 PM
يا جماعة حد يطمنى هل شركة windsor متورطة فى مثل هذه الاشياء وما رايكم فيها وما هى عيوبها ؟

وينسور مش متورطة ولا بتتعامل مع ليبرتى اساساً
و ماعندهمش عيوب

p2000
02-06-2013, 12:43 AM
طيب ياشباب انا واحد دخلت شركه انستا لى سنه تقريبا عن طريق المنتدى بتاعها المصرى
وكان عندى امل انى اربح من المتاجره بالبونص .. بس للاسف انا حسابى اتمرجن حوالى 5 مرات ومازلت بالتمسك بالمتاجره
المهم انا بعد قرأت هذا الموضوع ابتديت اشك فى الشركه خصوصا ان منصتها مش مظبوطه وحاسس ان فيها تلاعب ..
انا كنت ناوى اعمل منها ربح واسحبه وافتح فى اى شركه محترمه زى اف اكس دى دى .. بس بينى وبينكم انستا بتجلي الكتير بسبب البونص
اللى بتدفعهولهم ..
طيب مفيش شركات محترمه بتدى بونص زى انستا نتعامل معها ونبعد عن الشركه دى ؟!!
ماهو مينفعش ادفع من جيبى وبعدين الحساب بتمرجن واخسر اللى دفعته .. لكن لو بونص هايبقى الامور عاديه ..
اللى عنده حل فى شركات بتدى بونص وتكون محترمه ياريت يساعدنا ويقولنا عليها علشان نبعد عن الشركات دى اللى ابتدت تنصب
وشكرا لك للافاده

MemO_KinG
02-06-2013, 03:36 AM
طيب ياشباب انا واحد دخلت شركه انستا لى سنه تقريبا عن طريق المنتدى بتاعها المصرى
وكان عندى امل انى اربح من المتاجره بالبونص .. بس للاسف انا حسابى اتمرجن حوالى 5 مرات ومازلت بالتمسك بالمتاجره
المهم انا بعد قرأت هذا الموضوع ابتديت اشك فى الشركه خصوصا ان منصتها مش مظبوطه وحاسس ان فيها تلاعب ..
انا كنت ناوى اعمل منها ربح واسحبه وافتح فى اى شركه محترمه زى اف اكس دى دى .. بس بينى وبينكم انستا بتجلي الكتير بسبب البونص
اللى بتدفعهولهم ..
طيب مفيش شركات محترمه بتدى بونص زى انستا نتعامل معها ونبعد عن الشركه دى ؟!!
ماهو مينفعش ادفع من جيبى وبعدين الحساب بتمرجن واخسر اللى دفعته .. لكن لو بونص هايبقى الامور عاديه ..
اللى عنده حل فى شركات بتدى بونص وتكون محترمه ياريت يساعدنا ويقولنا عليها علشان نبعد عن الشركات دى اللى ابتدت تنصب
وشكرا لك للافاده

الحل Mayzus

p2000
02-06-2013, 10:15 AM
الحل Mayzus

ممكن شرح للشركه ...ياريت .. وشكرا لمساعدتك

p2000
02-06-2013, 08:06 PM
ياخونااااا ياريت اللى يعرف شركات تانى غير انستا
ويكون نفس النطام بتعها يعنى بونص وكده نشجيعى يعنى وسحب الارباح ياريت ... يدلنى يدلنى
مهو انا مش عاوز اسيب الفوركس ...:1 (107):

ghost59
02-06-2013, 08:28 PM
ابعد عن الشركات يلي تدي بونص بدون اي ايداع

وفر مبلغ مهما كان صغير وافتح حساب مع اكسنس ورافعه 2000 وتاجر براحتك

فووركس
02-06-2013, 08:35 PM
ياخونااااا ياريت اللى يعرف شركات تانى غير انستا
ويكون نفس النطام بتعها يعنى بونص وكده نشجيعى يعنى وسحب الارباح ياريت ... يدلنى يدلنى
مهو انا مش عاوز اسيب الفوركس ...:1 (107):

انصحك ب اكسنس

p2000
02-06-2013, 10:59 PM
انصحك ب اكسنس

طيب اكسنس بتدى بونص ... ولو مش بتدى بونص ما هو اقل سعر للايداع؟!!
وشكرا لردك

فووركس
02-06-2013, 11:48 PM
طيب اكسنس بتدى بونص ... ولو مش بتدى بونص ما هو اقل سعر للايداع؟!!
وشكرا لردك

اه بتديك بونص 10% الي 15% علي اول ايداع وبيزداد مع زيادة احجام التداول في حسابك
اقل ايداع 10 دولار
وحسابات السنت ممكن تودع دولار اقل حاجه

شركه رائعه بدون اي مجاملات

juliano
03-06-2013, 03:12 AM
السلام عليكم
انا كان عندى سؤال
انا عندى حساب بونص فى من المنتدى الخاص بانيستا وسحبت منة قبل كدة مبلغ على الليبرتى ... دلوقتى انا عندى ارباح فى الحساب هل ممكن اسحبها على اى بنك تانى ولا برضو هتكون فية مشاكل

محمد سنوسي احمد
03-06-2013, 03:44 AM
اكيد الشركه اللي هتاخد من الناس نص اموالهم....لن يفرق معها البونص....لكن اتمني ان يجيبك احد عنده معلومه يقينيه

juliano
03-06-2013, 03:48 AM
بس البونص انا لم اودع .. بس سحبت منة

meda
03-06-2013, 03:55 AM

لكن الكلام بيقول خصم 50 فى المية من كل الاموال اللى مودعة بالليبرتى
سؤال هام لو سمحتم .. هما هايخصموا 50 فى المية من اخر ايداع ليا ولا من جميع الايداعات من اول مافتحت الحساب
لانى بقالى اكتر من سنة وعملت ايداعات قديمة اكثر من 20 الف دولار
معنى كدة انهم هايخصموا نصهم ؟؟؟ ولا هايخصموا من اخر ايداع ليا بس
يا ريت حد يجاوبنى بالتفصيل لانى لما كلمتهم قالولى هانبعتلك بالايميل وطنشوا طبعا
ملحوظة بس ان اخر ايدلع ليا كان الحساب وقتها مافيهوش فلوس وعملت ايداع ب 2000 دولار ودلوقتى الحساب 6800 دولار

محمد سنوسي احمد
03-06-2013, 04:20 AM
سؤال هام لو سمحتم .. هما هايخصموا 50 فى المية من اخر ايداع ليا ولا من جميع الايداعات من اول مافتحت الحساب
ملحوظة بس ان اخر ايدلع ليا كان الحساب وقتها مافيهوش فلوس وعملت ايداع ب 2000 دولار ودلوقتى الحساب 6800 دولار
اكيد اخر ايداع فقط طبعا....

mohtaia
03-06-2013, 04:51 AM

50% من كل الإيداعات للأسف
راجع الجزء الملون

Since November 30, 2013 at processing the withdrawal request, InstaForex shall deduct from an account 50% of all the funds deposited through Liberty Reserve. The amount of a requested withdrawal should include this deduction

محمد سنوسي احمد
03-06-2013, 05:11 AM
50% من كل الإيداعات للأسف
راجع الجزء الملون

Since November 30, 2013 at processing the withdrawal request, InstaForex shall deduct from an account 50% of all the funds deposited through Liberty Reserve. The amount of a requested withdrawal should include this deduction

معقول....طيب لو واحد مثلا كانت مجموع ايداعاته 100 الف دولار.....وهو معاه في الرصيد الحالي 51 الف دولار...معني كلامك انهم كدا هيدوله الف دولار فقط.....مش قادر اصدق...لو الكلام ده بجد يبقي الشركه تستاهل رصاصه عشان تخلص الناس منها....رغم اني اتصور ان الموضوع غير ذلك.....ننتظر التاكيد من الاخرين...شكرا لك اخي الكريم

meda
03-06-2013, 05:46 AM
شركة بنت ستين كلب نصابة طبعا .. ويا ريت نتأكد من المعلومة دى .. اخر حاجة انا هاكلمهم بكرة فى التليفون علشان اشتمهم براحتى ولاد النصابة دول ..

محمد سنوسي احمد
03-06-2013, 08:53 AM
حقيقه عقلي لا يستطيع ان يتقبل هذه النقطه.....وبالفعل لو كان هذا صحيحا فالشركه بهذه الطريقه تكون نصابه من النوع الاول وهو النصب العلني الذي لا لبث فيه.....لكن لا اعتقد انهم بهذا الغباء

derar20
03-06-2013, 08:54 AM
صباح الخير
لقد استفدت من البونص من منتدى شركة انستا وتاجرت فيهم
وقد حولت ارباحي عبر بنك بايبال والحمدلله استلمت ارباحي
ولم اجرب التعامل مع بنك اخر غير الباي بال

محمد سنوسي احمد
03-06-2013, 09:01 AM
صباح الخير
لقد استفدت من البونص من منتدى شركة انستا وتاجرت فيهم
وقد حولت ارباحي عبر بنك بايبال والحمدلله استلمت ارباحي
ولم اجرب التعامل مع بنك اخر غير الباي بال
ودا ايه علاقته بالموضوع.....يكون شئ في منتهي الغرابه عندما تكون مشاركتك الاولي عن شركه ما.....شركه انستا اصبح واضح للجميع انها نصابه وانها تتهاوي ....وقريبا جدا ستغلق ابوابها

derar20
03-06-2013, 09:16 AM
ودا ايه علاقته بالموضوع.....يكون شئ في منتهي الغرابه عندما تكون مشاركتك الاولي عن شركه ما.....شركه انستا اصبح واضح للجميع انها نصابه وانها تتهاوي ....وقريبا جدا ستغلق ابوابها

اخي العزيز انا صحيح جديد في المنتدى منذ اقل من اسبوع وانا لا اروج لشركة انستا فربما حديثك صحيح ولكني فقط ذكرت
ما حصل معي مع هذه الشركة ولقد نبهت باني لم اتعامل مع غير البايبال اي انه من الممكن ان تكون الشركة لديها فعلا مشاكل كما ذكرت

محمد سنوسي احمد
03-06-2013, 09:19 AM
اخي العزيز انا صحيح جديد في المنتدى منذ اقل من اسبوع وانا لا اروج لشركة انستا فربما حديثك صحيح ولكني فقط ذكرت
ما حصل معي مع هذه الشركة ولقد نبهت باني لم اتعامل مع غير البايبال اي انه من الممكن ان تكون الشركة لديها فعلا مشاكل كما ذكرت
اخي الكريم المعذره ولكن المنتدي هنا اجمع ان الشركه سيئه السمعه وليس لها مميزات تستحق ان تخاطر من اجلها......واكيد انت مش مصري لان الباي بال لايتم عليه سحب الاموال في مصر.....ولا انا غلطان؟؟

derar20
03-06-2013, 09:26 AM
اخي الكريم المعذره ولكن المنتدي هنا اجمع ان الشركه سيئه السمعه وليس لها مميزات تستحق ان تخاطر من اجلها......واكيد انت مش مصري لان الباي بال لايتم عليه سحب الاموال في مصر.....ولا انا غلطان؟؟

لا انت مش غلطان
اخوك ضرار من الاردن وان كانت فعلا الشركة سيئة السمعة فلن اخرج عن راي الاغلبية
واقبل تحياتي

MemO_KinG
03-06-2013, 09:41 AM
حقيقه عقلي لا يستطيع ان يتقبل هذه النقطه.....وبالفعل لو كان هذا صحيحا فالشركه بهذه الطريقه تكون نصابه من النوع الاول وهو النصب العلني الذي لا لبث فيه.....لكن لا اعتقد انهم بهذا الغباء

طب ما انا اعلنت ان الشركة دى نصابة من قبل مشكلة الليبرتى

انت يعنى كنت متخيل انها شركة انستا الخضرا الشريفة

MemO_KinG
03-06-2013, 09:43 AM

بص انت حتى لو بتتعامل مع الفانوس السحرى الشركة دى من اقذر الشركات
الـ FPA مكانش اعلن انها نصابة من فراغ

محمد سنوسي احمد
03-06-2013, 09:55 AM
طب ما انا اعلنت ان الشركة دى نصابة من قبل مشكلة الليبرتى

انت يعنى كنت متخيل انها شركة انستا الخضرا الشريفة
انا لم اكن اعرف عنها شيئا...لا خضرا ولازرقا

momobanker
03-06-2013, 02:33 PM
الله ينتقم منهم بقى

تاجر فوركس
03-06-2013, 11:49 PM
اهلا بك اخى الفاضل..

تحياتى

يا جماعة اللي ميعرفش حاجة عن الشركة واللي بتعمله لا يتكلم ارجوكم لو عايزين حروب مع شركات الوساطة انا جاهز من دلوقتي اهو واقسم بالله هنشوف مين اللي هيخسر في النهاية

اايوة هديك رد يا استاذنا مش عايز اعرض الشركة لانها هتاخد صفحات في الكلام عنها وللاسف اللي بيشوه فيها مجربهاش اصلا بيسمع عليها كلام وخلاص ..... الشركة وبكل فخر الان هي الاكثر عملاء علي مستوي
شركات الفوركس وحاصلة علي جوائز عالمية كافضل بروكر في اسيا وفي روسيا وافضل بروكر فوركس
سنوات 2010 و 2011 و 2012

الشركة مستحيل تضيع تاريخها في كلام فاضي هايف يقال عنها في المنتديات وشكرا

وانا اعرض موضوع مفصل منسق وجميل وبالصور وتشوفوا مين انستافوركس

بالنسبة للي عملته مع عملاء ليبرتي ريسرف دا عادي لان في اتفاقية في الموقع

sheko88
04-06-2013, 12:43 AM
يا جماعة اللي ميعرفش حاجة عن الشركة واللي بتعمله لا يتكلم ارجوكم لو عايزين حروب مع شركات الوساطة انا جاهز من دلوقتي اهو واقسم بالله هنشوف مين اللي هيخسر في النهاية

اايوة هديك رد يا استاذنا مش عايز اعرض الشركة لانها هتاخد صفحات في الكلام عنها وللاسف اللي بيشوه فيها مجربهاش اصلا بيسمع عليها كلام وخلاص ..... الشركة وبكل فخر الان هي الاكثر عملاء علي مستوي
شركات الفوركس وحاصلة علي جوائز عالمية كافضل بروكر في اسيا وفي روسيا وافضل بروكر فوركس
سنوات 2010 و 2011 و 2012

اااحبيبى .دى شركة نصابه والا يمدح فيها زيها .نصب رسمى ف ايداعات الناس من الليبرتى واعتقد الاتفاقيات دى ف كل الشركات ومعملوش كده.وفى بونص المنتديات بيتحذف بارباحه عند طلب السحب وبدون اى سبب وحصل معايا اكتر من مرة واخرهم شخص ف منتدى اخر طلب سحب 850 دولار واتقفل حسابه

محمد سنوسي احمد
04-06-2013, 01:07 AM
اااحبيبى .دى شركة نصابه والا يمدح فيها زيها .نصب رسمى ف ايداعات الناس من الليبرتى واعتقد الاتفاقيات دى ف كل الشركات ومعملوش كده.وفى بونص المنتديات بيتحذف بارباحه عند طلب السحب وبدون اى سبب وحصل معايا اكتر من مرة واخرهم شخص ف منتدى اخر طلب سحب 850 دولار واتقفل حسابه
بص يا اخي انا كنت هرد علي الشخص لكن فضلت الا اقوم بالرد....لان من اتي ليمدح الشركه بالخصوص ماذا تنتظر منه......انا جربت الشركه علي الديمو فقط....رأيت انها سيئه فمابالك بالحقيقي......وبالنسبه للاتفاقيه التي يتحدث عنها...كل الشركات بلا استثناء موجود فيها هذا البند.....ولم تقوم اي شركه بما قامت به انستا.....

الموضوع واضح للجميع من يري ان انستا شركه جيده....فله مطلق الحريه فليتعامل معها كيفما شاء.....واحنا كمان نشجعه...اتفضل تعامل مع انستا كيفما تريد...الامر عندنا سواء

houssam1012
04-06-2013, 01:31 AM
" اللصوص بالنصوص " احذروا منهم ... نصيحة فقط ليست ضد احد

sheko88
04-06-2013, 02:13 AM
بص يا اخي انا كنت هرد علي الشخص لكن فضلت الا اقوم بالرد....لان من اتي ليمدح الشركه بالخصوص ماذا تنتظر منه......انا جربت الشركه علي الديمو فقط....رأيت انها سيئه فمابالك بالحقيقي......وبالنسبه للاتفاقيه التي يتحدث عنها...كل الشركات بلا استثناء موجود فيها هذا البند.....ولم تقوم اي شركه بما قامت به انستا.....

الموضوع واضح للجميع من يري ان انستا شركه جيده....فله مطلق الحريه فليتعامل معها كيفما شاء.....واحنا كمان نشجعه...اتفضل تعامل مع انستا كيفما تريد...الامر عندنا سواء
انا كان نفسى ارد عليه باسلوب اسوء من كده والله بس احترمت المنتدى والاعضاء مينفعش يشوفو الفظ مش كويسه لان ده شخص معندوش دم ناس اتنصب عليها وهو داخل يقولى انستا افضل شركة واصلا اسلوبه واضح اوى انه مش عميل حد تبعها

momobanker
04-06-2013, 02:26 AM
الموضوع للنقاش ليس الا يا اخوانى
اللى يمدح زى ما هو عايز مش مشكلة انا عن نفسى كانت انستا الشركة المفضلة عندى لحد ما مرة واحدة لقيتهم اتغيره كتير فى منصتهم و السحب اللى كان فورى و التاخير فى كل شئ اخر تعامل لما لغولى ارباح 500 دولار كانت على خبر و انا دايما كانت شركتى المفضلة فى الاخبار من ساعتها و انا لغيت تعاملى تمام مع انستا

MemO_KinG
04-06-2013, 12:29 PM

سنوات 2010 و 2011 و 2012

لما تتكلم عن شركة فوركس يستحسن ماتتحمقش اوى عشانها لان صاحب الشركة مش قريبك او ابن عمك

احنا هنا بنتكلم عن شركة نصابة مش عن مبارزة شركات و نشوف مين الاحسن
انت حاجة من اتنين يا اما تبع الشركة يا اما مش فاهم و داخل تروش مع الناس

خلاصة شركة انستا دى عشان الناس كلها تبقى فاهمة

دى شركة بتعتمد على نسبة قليلة جداً من العملاء
و بتحاول تشترى عملاء بعروض المنتديات اللى بتعملها
و بتحاول تخترع لنفسها كيان و وجود و جوايز و غيره

و فى نفس الوقت مع العملاء الحقيقيين عاملة قوانين لقتل العملاء

يعنى مثلا ابسط حاجة
بأى حق ان شركة تحكم الصفقة بزمن فتح و اغلاق؟؟

يعنى بالبلدى
انا فتحت صفقة و كسبت او خسرت و انت اخدت عمولتك انت مالك بقى قفلتها بعد دقيقة او بعد 10 ثوانى

انت مالك لما ادخل على خبر و احقق ربح لسه انت تستولى على الربح و تلغى الصفقة و يقول ان لو الربح اكتر من 10% هايتلغى

ايه علاقة ان الشركة تقول ان السحب بيتم فى خلال 7 ساعات
و عاملين قانون تانى على جنب غير مرئى للمتداول بإنه ممكن يتم التأجيل لمدة 45 يوم او اكتر؟!!

مشكلة ليبرتى عشان انت بجهلك بتقول ده عادى

دى شركة قالتلى يا محمد عشان تودع عندى اختار ما بين الانظمة دى
فا انا بكل براءة اخترت نظام معين و حطيت فلوس فى الشركة
و بكده الفلوس داخل الشركة و فى حوزتهم

جه البنك ده نصب ليس من حق الشركة اطلاقاً انها تستولى على الفلوس بداعى انها متضررة
لان البنك نصب و الفلوس فى حيازة الشركة مش فى حسابى انا

و الطبيعى ان كل الشركات المحترمة اللى مش بتلهس على اى فلوس اعلنوا فوراً انه فلوس العملاء فى امان

الا انستا
استغلت الوضع عشان ينصبوا اكتر و اكتر
و يعطلوا العميل 6 شهور و لو حقق ربح هايستولوا على نصف الربح و مجموع الايداعات
يعنى عايزين يعوضوا خيبتهم من عرق و جهد العميل

بغض النظر عن رسالة الزائر اللى انت بعتهالى بس انصحك ماتتحمقش اوى لشركة سرقت حق اخواتك و بتتبلطج عليهم بإسم الاتفاقية

عرض البونص اللى انت فرحان بيه ده من ازبل عروض البونص قصاد شركات تانية محترمة

و فى النهاية انا بحافظ على اسلوبى معاك احتراماً للمنتدى و إدارته و احتراماً للأعضاء

تاجر فوركس
04-06-2013, 01:05 PM
لما تتكلم عن شركة فوركس يستحسن ماتتحمقش اوى عشانها لان صاحب الشركة مش قريبك او ابن عمك

احنا هنا بنتكلم عن شركة نصابة مش عن مبارزة شركات و نشوف مين الاحسن
انت حاجة من اتنين يا اما تبع الشركة يا اما مش فاهم و داخل تروش مع الناس

خلاصة شركة انستا دى عشان الناس كلها تبقى فاهمة

دى شركة بتعتمد على نسبة قليلة جداً من العملاء
و بتحاول تشترى عملاء بعروض المنتديات اللى بتعملها
و بتحاول تخترع لنفسها كيان و وجود و جوايز و غيره

و فى نفس الوقت مع العملاء الحقيقيين عاملة قوانين لقتل العملاء

يعنى مثلا ابسط حاجة
بأى حق ان شركة تحكم الصفقة بزمن فتح و اغلاق؟؟

يعنى بالبلدى
انا فتحت صفقة و كسبت او خسرت و انت اخدت عمولتك انت مالك بقى قفلتها بعد دقيقة او بعد 10 ثوانى

انت مالك لما ادخل على خبر و احقق ربح لسه انت تستولى على الربح و تلغى الصفقة و يقول ان لو الربح اكتر من 10% هايتلغى

ايه علاقة ان الشركة تقول ان السحب بيتم فى خلال 7 ساعات
و عاملين قانون تانى على جنب غير مرئى للمتداول بإنه ممكن يتم التأجيل لمدة 45 يوم او اكتر؟!!

مشكلة ليبرتى عشان انت بجهلك بتقول ده عادى

دى شركة قالتلى يا محمد عشان تودع عندى اختار ما بين الانظمة دى
فا انا بكل براءة اخترت نظام معين و حطيت فلوس فى الشركة
و بكده الفلوس داخل الشركة و فى حوزتهم

جه البنك ده نصب ليس من حق الشركة اطلاقاً انها تستولى على الفلوس بداعى انها متضررة
لان البنك نصب و الفلوس فى حيازة الشركة مش فى حسابى انا

و الطبيعى ان كل الشركات المحترمة اللى مش بتلهس على اى فلوس اعلنوا فوراً انه فلوس العملاء فى امان

الا انستا
استغلت الوضع عشان ينصبوا اكتر و اكتر
و يعطلوا العميل 6 شهور و لو حقق ربح هايستولوا على نصف الربح و مجموع الايداعات
يعنى عايزين يعوضوا خيبتهم من عرق و جهد العميل

بغض النظر عن رسالة الزائر اللى انت بعتهالى بس انصحك ماتتحمقش اوى لشركة سرقت حق اخواتك و بتتبلطج عليهم بإسم الاتفاقية

عرض البونص اللى انت فرحان بيه ده من ازبل عروض البونص قصاد شركات تانية محترمة

و فى النهاية انا بحافظ على اسلوبى معاك احتراماً للمنتدى و إدارته و احتراماً للأعضاء

عرض بونص ايه يا حج انا بقالي 10 سنين في الفوركس ابص الي عرض بونص هههههههههه

لو انت شايف ان البند مش عجبك وتقول علي الشركة نصابة اتكلم زي ما انت عايز هي الشركة هتخس يعني لما تقول عليها نصابة .........

وبعدين كل شركة وليها قوانين حاطها واللي مش عاجبه يتكلم براحته ..... النجاح واضح زي الشمس يا حج هتقولي في شركات محترمة اه في وانا جربت اف اكس سول واف اكس دي دي اف اكس سي ام
بس مميزات عن مميزات بتفرق مش هنتكلم كتير

MemO_KinG
04-06-2013, 01:28 PM

لو انت شايف ان البند مش عجبك وتقول علي الشركة نصابة اتكلم زي ما انت عايز هي الشركة هتخس يعني لما تقول عليها نصابة .........

وبعدين كل شركة وليها قوانين حاطها واللي مش عاجبه يتكلم براحته ..... النجاح واضح زي الشمس يا حج هتقولي في شركات محترمة اه في وانا جربت اف اكس سول واف اكس دي دي اف اكس سي ام

طب طالما انت جامد اوى كده و مش بتاع بونص

كنت بتعمل ايه هنا؟ يا بتاع النجاح واضح
هل تعطي اف اكس بونص مجاني (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32069)

على العموم الكلام معاك مضيعة للوقت

النسر الذهبى
04-06-2013, 06:02 PM

قلتها سابقا انستا ببساطه حراميه بالقانون

وعشان كده انا من الناس اللي بتتكلم عليهم بدون مجربهم ولا حتي ديمو لانها مش محتاجه تجربة هو انا مغفل عشان احط فلوسي في شركة قوانينها كده وبعد اما الفاس تقع في الراس يقولوا القانون لا يحمي المغفلين

ومبنجبش حاجة من عندنا كله في اتفاقية الشركة لا بنتبلي عليهم ولا بنتكلم بغير دراسة للشركة وكله بالقانون :D