المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استراتيجية جان

munaf55
01-06-2013, 05:57 PM
السلام عليكم
لو سمحتم انا ابحث عن مرجع يشرح استراتيجية جان بالتفصيل الدقيق سواء كان فيديو او كتاب او احد المخضرمين في هذه الاستراتيجية
طبعا انا شفت الفيديو بتاع الاستاذ خورشيد وبعض الفيديوها الاخرى
بس الكلام فيها هو كلام عام، ما فيش كلام تقني دقيق يشرح العملية
شكرا للجميع

abd elrhman
01-06-2013, 06:39 PM
بص اخي الكريم اولا كده اول حاجه لازم تعرفها وانت في طريقك في البحث عن جان ان حان نفسه مات وتعمد الا يشرح اي طريقه وطمس ملامح علمه اللهم الا ان الناس اتت من بعده تحاول الاستشفاف فقط من طريقنه لان جان كان يستختدم الفلك في تحليله والدورات الزمنيه ومربع التسعه ومربع 144 والدائره 52 فهو مكنش ليه استراتيجيه محدده لان هو كان بيربط كل الكلام ده ببعضه وكل اللي جيه وراه بيحاول يجتهد فقط

لكن بنصحك بمتابعه مواضيع الدكتور حماده سلام لانه اقرب ما يكون لجان في استخدام الزمن اقرا الموضوع ده

تعلم التحليل الرقمي للفوركس والمتاجرة بالألة الحاسبة فقط (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=6020)

وبعد كده دور في جوجل عن موضوع بعنوان المتاجره باستخدام الزوايا السعريه بفهوم جديد

افهم المواضيع دي بشكل كويس جدا بعد تقدر تخش علي بقية علوم جان واسف علي الاطاله بس والله بوفر عليك مشوار انا اتمرمط مع جان ولقيته انه حدوته كل واحد يقدر يفهمها بشكل بس بعد سنين افهم الدورات الزمنيه كويس الاول وبعد كده هتلاقي نفسك ماشي وحده وحده