المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حد يجيبلي طبيب نفسي!!

mohd_atef86
28-09-2010, 01:04 PM
بكون واثق من الاتجاه وفعلا بدخل الصفقة ولكن بطلع منها بعد 10-15 بيب بس مع ان الهدف 35 او اكتر

ودة كله بسبب الخوف

مثلا انهاردة كنت شاري باوند في المسابقة واسترالي ع الحقيقي وخرجت في اول الصعود الحلو دة !!!!!!!!
ممكن حد يقولي اعمل ايه ؟

mostafa87
28-09-2010, 01:08 PM
جرب مره اصبر على ربحك
ولما تشوف حلاته
راح تصير تصبر لما يتحقق الهدف
انا مثلك
بس اشوف عشر نقاط باللون الاخضر ايدي بصيرو يتهاوشو مين يسكر الصفقه اول هههههه
ولا محتاج دكتور ولا اشي
هاي الطبيعه البشريه
روضها وبتتروض وبتصير تمشي زي ما بدك
تحياتي

mohd_atef86
28-09-2010, 01:10 PM
جرب مره اصبر على ربحك
ولما تشوف حلاته
راح تصير تصبر لما يتحقق الهدف
انا مثلك
بس اشوف عشر نقاط باللون الاخضر ايدي بصيرو يتهاوشو مين يسكر الصفقه اول هههههه
ولا محتاج دكتور ولا اشي
هاي الطبيعه البشريه
روضها وبتتروض وبتصير تمشي زي ما بدك
تحياتي

شكرا لردك
ان شاء الله اجرب

ahmed220022
28-09-2010, 01:18 PM
كلنا نحتاج طبيب نفسى ولكن جرب تغلق الجهاز بعد الدخول ويشترط وضع استوب وهدف فى هذة الحالة ولا تدخل مرة اخرى الا بعد مرور ساعة على اقل تقدير

m.youssif
28-09-2010, 01:22 PM
أعتقد السبب هو جلوسك كثيرا أمام الفريمات الصغيرة:)

جرب شارت اليوم وسوف ترتاح

معاذ عودات
28-09-2010, 01:41 PM
هلا اخوي ..,
لا تريد طبيب نفسي
لانك انت عملت الشيء الصحيح , ليس المهم ان تخرج بمئات النقاط
المهم تخرج ب10 نقاط بدون مخسر
هذا الذي اراى بنسبه لنفسي

][A.FaYeZ][
28-09-2010, 01:46 PM
طيب انا اعمل ايه
قافل النهارده 3 صفقات على خساره عشان ما تتضاعفش الخساره عليا
وبعد ما اقفلها بـ 5 دقايق
السعر يرجع لنقطه الدخول ويوصل للهدف كمان

شويه كمان وهفكر اعتزل فوركس :(

والصفقات اللى مش بقفلها غالبا بتخسر
ماشيه معايا عكس

khaledraouf
28-09-2010, 01:47 PM
10 الى 15 نقطة افضل بكثير من انعكاس السعر

مصطفي عماشة
28-09-2010, 01:55 PM
بكون واثق من الاتجاه وفعلا بدخل الصفقة ولكن بطلع منها بعد 10-15 بيب بس مع ان الهدف 35 او اكتر

ودة كله بسبب الخوف

مثلا انهاردة كنت شاري باوند في المسابقة واسترالي ع الحقيقي وخرجت في اول الصعود الحلو دة !!!!!!!!
ممكن حد يقولي اعمل ايه ؟

لا يا أخي هقلك علي شيء انا بعمله خصوصا في وقت الخبر
لما بيكون معاك صفقة وفيها ربح 15 نقطة وفي خبر قادم . اعمل تريلنج استوب 15 نقطة بالظبط .. وسيبه واقفل البلات فوورم ( للعلم fxdd التريلنج بيشتغل حتي لم اتقفل البلات ) وسيبهايا هدف يا لا خسارة :)

ahmoos
28-09-2010, 02:03 PM
انا بقي عكسك تماما
كل ما اشوف 20 نقطه خضرا
اقول اقفل الصفقه لا سيبها هتجيب اكتر
تروح عاكسه عليا واخرج خسران 10 نقط بعد ما كنت كساب 20 او اكتر

بدون اسم
28-09-2010, 02:11 PM
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بصراحة عندي حساب بكم الف
خبصصت فيه لين قلت امين
قمت فتحت حساب اخر ب346 دولا ر والنقطة ب10 سنت وخليت الثاني على حاله مهدجه فيه لين ربك يحلها
بدات صفحة جديدة بدل السودا بتعتي

اليكم صورة

ملوحظة مش ناوية افتح الثاني لين ما اروح لدكتور نفسي

مصطفي عماشة
28-09-2010, 02:26 PM
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بصراحة عندي حساب بكم الف
خبصصت فيه لين قلت امين
قمت فتحت حساب اخر ب346 دولا ر والنقطة ب10 سنت وخليت الثاني على حاله مهدجه فيه لين ربك يحلها
بدات صفحة جديدة بدل السودا بتعتي

اليكم صورة

ملوحظة مش ناوية افتح الثاني لين ما اروح لدكتور نفسي
ليه بس اختي نورا اللي زعلان منها كتيييير ( مش اتكلمنا بقالنا اكتر من حوالي 2 شهر دلوقت ي:) ايه اخبار الاولاد )
انا بستخدم الهيدج وبايع اليورو دولار من تحت اوي عند 1.31 ومهدج م حوالي 1.34 وبفك الهيدج واخد علي نقاط كتيييير بالعكس بيريحني نفسيا علي الاقل الخسارة واقفة
فكيت الهيدج اكتر من مرة علي 1.349 اقفل صفقات البيع واسيب الشرا لغاية ما السعر ينزل نقاط معينة واخد كوت شراء تاني
أحيانا باخده بنفس كمية البيع .. واحيانا بكمية زيادة .. او افتح صفقتين شراء واحدة تهدج البيع بالظبط والتانية كأنها صفقة جديدة واقفل وافتح .. بس ما بببعش خالص لازم كله شراء :) راحة نفسية :)

بدون اسم
28-09-2010, 02:38 PM
ليه بس اختي نورا اللي زعلان منها كتيييير ( مش اتكلمنا بقالنا اكتر من حوالي 2 شهر دلوقت ي:) ايه اخبار الاولاد )
انا بستخدم الهيدج وبايع اليورو دولار من تحت اوي عند 1.31 ومهدج م حوالي 1.34 وبفك الهيدج واخد علي نقاط كتيييير بالعكس بيريحني نفسيا علي الاقل الخسارة واقفة
فكيت الهيدج اكتر من مرة علي 1.349 اقفل صفقات البيع واسيب الشرا لغاية ما السعر ينزل نقاط معينة واخد كوت شراء تاني
أحيانا باخده بنفس كمية البيع .. واحيانا بكمية زيادة .. او افتح صفقتين شراء واحدة تهدج البيع بالظبط والتانية كأنها صفقة جديدة واقفل وافتح .. بس ما بببعش خالص لازم كله شراء :) راحة نفسية :)
بخير عساك بخير

الهيدج بس تاخير للخسارة بالنسبة لي
والاولاد بخير الله يسلمك

والدنيا مشاغل يا اخي

وكل شيخ له طريقة انا ما بعرف اشتغل على الهيدج مطلقا

لسا حشوف موضوع اسامة بتاع الهيدج واستشيره بس لمن اروق شوية ما احب اخذ قرارات وانا منفعلة ابدا

مدير الموقع
28-09-2010, 02:50 PM
السبب معروف,
عندما تدخل بعقود اكثر من طاقتك فانت تقلق كثيرا من ان ينعكس فتخسر كثيرا,
جرب فى البداية ان تدخل بعقود صغيرة لن تقلق اطلاقا لان الخسارة مش حتعور حسابك ابدا,
و جرب تسنى حلم المليون و التدبيل من صفقة :)
هذا حال المتاجرين الجيدين,
الله كريم

unknown
28-09-2010, 03:01 PM
انا بقى بطالب دكتور اسامه بانشاء مصحه نفسيه بجانب المنتدى

khaledraouf
28-09-2010, 03:07 PM
لينا احنا وعيالنا لاننا تعبناهم معانا

بدون اسم
28-09-2010, 03:08 PM
السبب معروف,
عندما تدخل بعقود اكثر من طاقتك فانت تقلق كثيرا من ان ينعكس فتخسر كثيرا,
جرب فى البداية ان تدخل بعقود صغيرة لن تقلق اطلاقا لان الخسارة مش حتعور حسابك ابدا,
و جرب تسنى حلم المليون و التدبيل من صفقة :)
هذا حال المتاجرين الجيدين,
الله كريم
مبدتئبن بقى :1 (64):

البركة فيك ياخبيرنا:1 (87):

unknown
هلا اخوي ..,
لا تريد طبيب نفسي
لانك انت عملت الشيء الصحيح , ليس المهم ان تخرج بمئات النقاط
المهم تخرج ب10 نقاط بدون مخسر
هذا الذي اراى بنسبه لنفسي

اتفق معك اخى
كتير جدا كنت بتاجر باهداف كبيره والسعر للاسف يرتد قبل تحقيق الهدف بعده نقاط
وكنت بحس بالندم الشديد حتى قررت انى اشتغل سكالبينج بس
والله كما قال دكتور اسامه ان الاسكالبينج وحش هذا السوق
ولكن باداره راس مال وان شاء الله تحقق نسبه جيده شهريا

بدون اسم
انا بقى بطالب دكتور اسامه بانشاء مصحه نفسيه بجانب المنتدى

اقتراح منتاز:1 (13):

unknown
28-09-2010, 03:12 PM
اقتراح منتاز:1 (13):

ياحلاوه اللغه العربيه (منتاز :1 (70)::1 (70):)
وحشتينا ياعسل يارب تكونى بخير
كل سنه وانتى طيبه

mohd_atef86
28-09-2010, 03:16 PM
اشكر كل من حاول يوصفلي الحل

بالنسبة لاغلاق الجهاز لا ينغع معي لاني احتاج الى اعادة الدخول من نفس نقطة الدخول الاولى لو ضربت الستوب لوس لذلك لابد من المتابعة

بالنسبة للمتابعة للشارت الديلي لا ينفع ف الانتراداي

ربما اجرب التريلنج ستوب بس هل أكيد على fxdd يعمل لو البرنامج مغلق ؟؟
أريد التأكيد لأجرب

بالنسبة للدخول بعقود صغيرة اصلا انا اعمل كدة بس المثل بيقولك عصفور في اليد فبقول في بالي كفاية كدة بدل الستوب لوس

محمد شلبى
28-09-2010, 03:20 PM
خد ترمدول

بدون اسم
28-09-2010, 03:27 PM
ياحلاوه اللغه العربيه (منتاز :1 (70)::1 (70):)

وحشتينا ياعسل يارب تكونى بخير
كل سنه وانتى طيبه

كل سنة وانت بالف صحة يارب وبخير

وانت والله وحشني جدا الله يبارك لك

وعلى فكرة اتعمدت الخطا عشان تعلق:1 (87):

مصطفي عماشة
28-09-2010, 03:29 PM
ربما اجرب التريلنج ستوب بس هل أكيد على fxdd يعمل لو البرنامج مغلق ؟؟
أريد التأكيد لأجرب

يعمل وبكفاءة .. ولكن أظن لعقد واحد فقط

بدون اسم
28-09-2010, 03:29 PM
خد ترمدول
مين الاخ دا

ممكن تعرفني عليه

يمكن قريب بدنول
فيفادول
محنا في منتدى دكاتره:1 (64):

محمد شلبى
28-09-2010, 05:32 PM
مين الاخ دا

ممكن تعرفني عليه

يمكن قريب بدنول
فيفادول
محنا في منتدى دكاتره:1 (64):
دا برشام مخدرات:1 (82)::1 (82)::1 (82)::1 (82): بس ايه لو خدو مش حيخاف ويمكن ميعملش اسوب كمان وحيكون مبسوط اووووى وصفارت المارجن بتصفر تن يمكن يقوم يرقص :1 (82)::1 (82)::1 (82)::1 (82)::1 (82):

mohd_atef86
28-09-2010, 05:43 PM
دة انتوا جيتو في ملعبي
اصلا الترامادول بقى ينزل مستشفيات بس ومبقاش ينزل صيدليات
بس لو اخدته الخوف حينقلب تهور والحساب حيتمرجن وش

محمد شلبى
28-09-2010, 06:04 PM
دة انتوا جيتو في ملعبي
اصلا الترامادول بقى ينزل مستشفيات بس ومبقاش ينزل صيدليات
بس لو اخدته الخوف حينقلب تهور والحساب حيتمرجن وش
ازاى يا عم انا بجيبو من الصيدليه لسه:1 (64)::1 (64)::1 (64):

مدير الموقع
28-09-2010, 06:25 PM
الترامادول:
هو اقراص تدعى اقراص قاتلة للالم و تحتوى على ملح الترامادول هيدروكلوريد و هى تقلل احساس الجهاز العصبى فى الشعور بالالم و تستخدم غالبا لمرضى السرطان او فى الحوادث الكبيرة مثل الكسور المضاعفة و بعد العمليات الجراحية لتسكين الالم و خاصة الام العظام,
عيب الترامادول انه يعتبر ملحا حامضيا و به مادة الهيدروكلوريد و الموجودة بالفعل فى المعدة لتساعد على عملية الهضم و تحليل الطعام و لكن مع زيادة الحامضية بسبب زيادة الحمض فى المعدة يتسبب التعاطى لمادة الترامادول الى غازات و انتفاخات فى البداية ثم يذهب به قرح المعدة المزمنة لان زيادة الحمض تعمل على تحليل جدار المعدة ايضا,
و مع شياع استخدام الترامادول لدون غرضه فى الحالات الجنسية لانه يقلل احساس الاعصاب بالنشوة مما يؤخر القذف و هى مشكلة كبيرة لدى الرجال المصريين تحديدا بسبب سوء التغذية و استعمال المواد الكيماوية فى الخضروات و الفواكه.
و مع ايضا سوء استخدامه من قبل فئة من المدمنين قامت وزارة الصحة بنقله الى جدول المخدرات الاول الذى يتطلب الحصول عليه ان يكون لدى المريض روشتة رسمية معتمدة من مديرية الشئون الصحية مما جعل الحصول عليه من الصيدليات امرا صعبا للغاية,
فى الاونة الاخيرة انتشر ما يسمى بالترامادول الصينى او (الفراولة) و تبارى المهربون فى الحصول عليه و لكن انا احذر من استعمال هذا النوع من الاقراص لانها لا يوجد ترخيص او معلومية بجهة الانشاء على الاقل مما قد يسبب من امراض خبيثة فى الجسم او قد لا يؤثر على الاطلاق لانه قد يكون لا يحتوى المادة المطلوبة,

الله كريم,

فوريكس مان
28-09-2010, 06:30 PM

ودة كله بسبب الخوف

ممكن حد يقولي اعمل ايه ؟

اللى عندك دة
1- قلة ثقة بالنفس
ناتجة عن قلة تجارب كتير ناجحة تزيد ثقتك بنفسك
ناتجة عن قلة علم ينورلك طريقك وتشوف هدفك

حاول تجرب كتير وتدخل منافسات اكتر مش عيب فسبيل انك ترفع ثقتك بنفسك
وترفع خبرتك
وتدرس اكتر
عشان العلم ينورلك طريقك للهدف
ومهما عدت امامك خيالات تفضل عينك على هدفك
واشتغل ب 5% بس من راس المال
وانته هتبقى مرتاح جدا

محمد شلبى
29-09-2010, 09:21 AM
الترامادول:
هو اقراص تدعى اقراص قاتلة للالم و تحتوى على ملح الترامادول هيدروكلوريد و هى تقلل احساس الجهاز العصبى فى الشعور بالالم و تستخدم غالبا لمرضى السرطان او فى الحوادث الكبيرة مثل الكسور المضاعفة و بعد العمليات الجراحية لتسكين الالم و خاصة الام العظام,
عيب الترامادول انه يعتبر ملحا حامضيا و به مادة الهيدروكلوريد و الموجودة بالفعل فى المعدة لتساعد على عملية الهضم و تحليل الطعام و لكن مع زيادة الحامضية بسبب زيادة الحمض فى المعدة يتسبب التعاطى لمادة الترامادول الى غازات و انتفاخات فى البداية ثم يذهب به قرح المعدة المزمنة لان زيادة الحمض تعمل على تحليل جدار المعدة ايضا,
و مع شياع استخدام الترامادول لدون غرضه فى الحالات الجنسية لانه يقلل احساس الاعصاب بالنشوة مما يؤخر القذف و هى مشكلة كبيرة لدى الرجال المصريين تحديدا بسبب سوء التغذية و استعمال المواد الكيماوية فى الخضروات و الفواكه.
و مع ايضا سوء استخدامه من قبل فئة من المدمنين قامت وزارة الصحة بنقله الى جدول المخدرات الاول الذى يتطلب الحصول عليه ان يكون لدى المريض روشتة رسمية معتمدة من مديرية الشئون الصحية مما جعل الحصول عليه من الصيدليات امرا صعبا للغاية,
فى الاونة الاخيرة انتشر ما يسمى بالترامادول الصينى او (الفراولة) و تبارى المهربون فى الحصول عليه و لكن انا احذر من استعمال هذا النوع من الاقراص لانها لا يوجد ترخيص او معلومية بجهة الانشاء على الاقل مما قد يسبب من امراض خبيثة فى الجسم او قد لا يؤثر على الاطلاق لانه قد يكون لا يحتوى المادة المطلوبة,

الله كريم,
على فكره يا دكتور انا بهزر:1 (82)::1 (82)::1 (82): وانا مش باخد الحاجات دى والحمدلله :)
لكن انا اعرف بعض المعلومات اللى انت قلتها والبعض مكنتش اعرفه وجزاك الله خيرا:1 (72):

مدير الموقع
29-09-2010, 10:45 AM
هههه
صباحك فل ان شاء الله,
انا مكنتش اقصدك انت اكيد انا بس قلت انقل معلومة يمكن تفيد من يريد ان يستفيد,
الله كريم.,

mohd_atef86
29-09-2010, 10:50 AM
الترامادول:

الله كريم,

بما اني صيدلي احب ابشرك ان معظم الادوية اللي مادتها الفعالة cationic زي الترامادول والزانتاك و ادوية الحساسية زي الزيرتيك والاتاراكس والاناليرج وبعض المضادات الحيوية زي الدالاسين والفيبراميسين
كلهم بيكونوا ملح هيدروكلورايد ودة عشان الذوبان والامتصاص في الجهاز الهضمي وحاجات كدة
اما عن تاثير الترامادول اللي بيسبب الانتفاخ والشعور بالامتلاء فدة بسبب انه شبيه المورفين وبيشتغل على opioid receptors اللي بتقلل حركة الامعاء وتزود امتصاص السوايل فبتعمل مغص وامساك وغازات

:1 (105)::1 (77)::1 (105)::1 (77):

bestrader
29-09-2010, 12:00 PM

ودة كله بسبب الخوف

ممكن حد يقولي اعمل ايه ؟

دوائك عندي

كما نعلم أنه لامجال للحظ او الاحاسيس مثل التقة او الخوف ... في فوركس فسوف أعطيك 80% من الطريقة العلمية وانت قم ببحتك الخاص عن20% المتبقية،

لو كان أوكتو البارحة بين 20 و 40 فيجب إغلاق الصفقة بعد 30 دقيقة و تضمن 50 بيب

لو كان أوكتو البارحة بين 40 و 60 فيجب إغلاق الصفقة بعد ساعة و 30 دقيقة و تضمن 75بيب

لو كان أوكتو البارحة بين 70 و 100 فيجب إغلاق الصفقة بعد 8 ساعات و تضمن 150بيب و سوف يقع سوينغ بإذن الله.

جاء دورك الان

سلام

mohd_atef86
29-09-2010, 12:18 PM
دوائك عندي

كما نعلم أنه لامجال للحظ او الاحاسيس مثل التقة او الخوف ... في فوركس فسوف أعطيك 80% من الطريقة العلمية وانت قم ببحتك الخاص عن20% المتبقية،

لو كان أوكتو البارحة بين 20 و 40 فيجب إغلاق الصفقة بعد 30 دقيقة و تضمن 50 بيب

لو كان أوكتو البارحة بين 40 و 60 فيجب إغلاق الصفقة بعد ساعة و 30 دقيقة و تضمن 75بيب

لو كان أوكتو البارحة بين 70 و 100 فيجب إغلاق الصفقة بعد 8 ساعات و تضمن 150بيب و سوف يقع سوينغ بإذن الله.

جاء دورك الان

سلام

ماهو الاكتو؟

Alexander
29-09-2010, 01:57 PM
ماهو الاكتو؟

نفس السؤال ؟؟

Debo
29-09-2010, 02:25 PM
اعتقد قصده
Equity