المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : البنوك داخل مصر وشركات الفوركس

Hosam Hazem
29-07-2013, 05:41 AM
انا مشكلتي تتلخص في الآتي
1/ انا فتحت حساب في شركة FXCM .
2/ فتحت حساب شباب في السوسيتيه في مصر بالجنيه المصري واستلمت فيزا اليكترون وفي خلال ايام هستلم فيزا انترنت .
3/ اكتشفت فجأة ان ناس كتير على المنتدى هنا بيقولوا ان السوسيتيه وقف التحويل لاي شركة فوركس باوامر عليا من المركزي و في نفس الوقت ناس بتقول لا عادي حول بالفيزا انترنت واسحب بتحويل بنكي محدش هيقولك حاجة .. ومابين ده وده انا توهت الصراحة مش عارف اعمل ايه .

أ- انتظر صدور الفيزا انترنت واجرب احول واشوف النتيجة ؟
ب- اخدها من قاصرها واروح اسحب فلوسي من البنك واروح اي بنك تاني ومضيعش وقتي على امل كاذب !!!

مع العلم اني افضل الايداع بالفيزا والتعامل مع البنوك الاجنبية الارضية لان شركة FXCM لا تتعامل مع البنوك الاليكترونية فقط فيزا او Bank Wire

مع العلم اني عندي 21 سنة فقط ومش موظف لسه طالب ومعايا مبلغ 14000 جنيه مصري يعني مغطي مصاريف فتح حساب ب اي بنك بس في بنوك تشترط 23 سنه او تشترط مصدر دخل او وظيفة يارييييت بجد حد يساعدني عشان انا غلبت سيرش على مشكلتي وانا من القاهرة وكل البنوك حواليا برجاء الافادة وشكرا مقدما

ريم ماهر
29-07-2013, 08:42 AM
فعلا السوسيتيه وقف التحويل لاي شركة فوركس

احمد فكار
29-07-2013, 08:44 AM
بالنسبة لموضوع وقف التحويل لشركات الفوركس ف انا اعتقد انه كلام مش مظبوط لانى انا لسه عامل ايداع ف شركة fxdd من 10 ايام عن طريق فيزا انترنت كريدى اجريكول
وبالنسبة لموضوع الايداع بالفيزا والسحب بتحويل بنكى ف مفيش مشكلة بس هتسحب الارباح بس بالتحويل البنكى لكن مبلغ الايداع الاصلى هيرجع بنفس الطريقة اللى انت عملت بيها ايداع يعنى بالفيزا

michael thabet
29-07-2013, 09:30 AM
كذلك بنك عوده يقوم بالتحويلات عادى جدا

hamada1970
29-07-2013, 09:52 AM
أنا زيك عميل فى البنك الأهلى سوسيتية و حسابى في شركة FXCM UK و بعمل كل التحويلات بالفيزا انترنت و ما فيش أى مشكلة .
و كمان أنا عميل جديد فى البنك يعنى مش قديم و لا حسابى كبير :D و ما أترفضش ليا أى تحويل .

youssaf
29-07-2013, 12:41 PM
كريدى اجريكول جفت كارد تطلعها بالبطاقه مش محتاجه تحديد السن

بتاخدها وانت واقف تروح تشحنها فى الماكينه

وتدخل تحول منها للشركه كل الموضوع ده فى ساعه تكون خلصت

Mohamed_Amr
29-07-2013, 02:16 PM
أنا زيك عميل فى البنك الأهلى سوسيتية و حسابى في شركة FXCM UK و بعمل كل التحويلات بالفيزا انترنت و ما فيش أى مشكلة .
و كمان أنا عميل جديد فى البنك يعنى مش قديم و لا حسابى كبير :D و ما أترفضش ليا أى تحويل .

اخر ايداع حضرتك عملته كان امتى؟؟؟

معاذ عودات
29-07-2013, 02:59 PM
اهلا فيك
هذا الموضوع ممكن يفيدك
البنوك التي تتعامل مع شركات الفوركس .. ايجابيات وسلبيات (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=30243)
فيه البنوك التي تتعامل مع الفوركس في مصر وما هو افضلها

ينقل الموضوع

Hosam Hazem
29-07-2013, 04:16 PM
شكرا على الاهتمام ولكن هو ده بالظبط اللي بحكي فيه ان ناس بتقول اتقفل وجربت احول منفعش وناس بتقول شغال ولسه محول :1 (66): وده كان نفس الكلام اللي كان في الموضوع بتاع البنوك اللي بتتعامل مع الفوركس ..
واضح ان قدامي حل واحد بس هو اني انتظر واجرب بنفسي يمكن ييجي حظي في الناس اللي ينفع عادي

وياريت لو حد يعرف السن الادنى لفتح حساب في بنك HSBC هو غالي حبتين بس من انضف بنوك العالم

hamada1970
29-07-2013, 05:13 PM
اخر ايداع حضرتك عملته كان امتى؟؟؟

الشهر ده يوليو يعنى شغال من غير مشاكل.

Herr.Omar
02-08-2013, 01:00 AM

ده رزقك بقي يا غالي ههههه

لان البنك بالفعل من شهر مارس اوقف التحويلات الي شركات الفوركس

عبر الكروت والفيزا وخلافه

ولكن بنوك مثل بنك كريدي اجري كول والعربي الافريقي وعوده يمكنك الايداع عادي

sameh sef
02-08-2013, 02:00 PM
طيب بالنسبه لكارت 4u ايه الوضع لانى هاسجل فى شركه ورلد ماركت وهم يدعمون هذا الكارت

eng.mohamed.ragab
10-08-2013, 12:26 PM
معلومات جميلة ومفيدة
مشكورين شباب