المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هل يمكن تحقيق هذه الأستراتيجية ؟

mahmoudfarid
21-10-2013, 08:54 PM
انا بقالي 3 شهور بتعلم فوركس وقرأت كتب عن الأسهم والمال وحاجات كتيرة اوي عشان استفاد اكتر بجانب كورسات الفوركس اللي اتعلمتها العربية والانجليزية وفي اليوم بحقق 5 صفقات ناجحة قيمة كل صفقة حوالي 20 نقطة وانا قاعد امبارح قولت ليه معملش استراتيجية مجنونة شوية ممكن تتحقق أو لا قولت احول 25 $ لمليون دولار$ في سنة !!!!! طبعا لو أي حد شاف الكلام دة هيحكم بسرعة أن دة مستحيل بس انا كتبتها في ورقة وحسبتها وطلعت في الأخر مليون بعد سنة فعلا انا هشاركم الأستراتيجية اللي عملتها وقولولي هل فعلا اقدر أحققها أو لا حتي لو حققت منها نص مليون دولار فدة هيكون شيء ممتاز جدا جدا وهكون حققت أحلامي وعملت كل اللي نفسي فيه مش هطول عليكم هشاركم بصورة من الأستراتيجية ومنتظر رأيكم
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/16906_11382377956.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

ملحوظة عدد أيام العمل في الشهر 22 يوم

معاذ عودات
21-10-2013, 08:59 PM
اهلا وسهلا فيك اخوي ،،
طبعا لا يوجد شيء مستحيل في عالم الفوركس
فهناك الكثير من الاخوان حولوا مبالغ صغيره الى مبالغ جيده

ولكن انا جدا اخاف من الاستراتيجيات المرسومه على ورقه اكسل
لانها 95% تكون فقط مرسومه ولا يمكن تنفيذها

بالرغم من هذا لا يوجد اي استراتيجيه لم اشجعها واشد على يد صاحبها
لاني اعلم انه لا يوجد اي مستحيل في السوق

فممكن ان تعرض استراتيجيتك ونحكم عليها

mahmoudfarid
21-10-2013, 09:45 PM
اهلا وسهلا فيك اخوي ،،
طبعا لا يوجد شيء مستحيل في عالم الفوركس
فهناك الكثير من الاخوان حولوا مبالغ صغيره الى مبالغ جيده

ولكن انا جدا اخاف من الاستراتيجيات المرسومه على ورقه اكسل
لانها 95% تكون فقط مرسومه ولا يمكن تنفيذها

بالرغم من هذا لا يوجد اي استراتيجيه لم اشجعها واشد على يد صاحبها
لاني اعلم انه لا يوجد اي مستحيل في السوق

فممكن ان تعرض استراتيجيتك ونحكم عليها

شكرا علي ردك أخي العزيز

lido
22-10-2013, 12:25 PM
ربنا يوفقك كل الاحلام تصبح يوما ما حقيقة المهم الاجتهاد .. لكن السؤال مكسب 20 دولار على لايف ام ديمو؟ عشان دة بيفرق

mahmoudfarid
22-10-2013, 11:21 PM
ربنا يوفقك كل الاحلام تصبح يوما ما حقيقة المهم الاجتهاد .. لكن السؤال مكسب 20 دولار على لايف ام ديمو؟ عشان دة بيفرق

ديمو أنا لم اعمل حساب حقيقي لحد الأن انا استخدم بعض الأساليب من التحليل الفني والتحليل الرقمي ولا استعمل التحليل الأساسي لأن الصفقات قصيرة الوقت