المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هل الفوركس ادمان ؟؟؟؟

mostafabook
17-11-2013, 02:45 AM
مساء الخير علي الجميع :1 (74)::1 (74):

مع اني لسه في اول مرحله الحساب الحقيقي الصغير لاحظت ان الفوركس ادمان :1 (3)::1 (3):

انا عن نفسي ايام العمل كل شويه اقوم اشوف الشارت و و اشوف الدنيا و ساعات لقعد متنح قدامه بالساعتين :1 (35)::1 (35)::1 (35):

و ايام الاجازه بحس بملل شديد من كتر الملل بفتح الشارت و اقعد احلل للاسبوع الجديد :1 (9)::1 (9)::1 (9)::1 (9)::1 (9)::1 (9):

اقسم بالله بقعد مستني السوق يفتح بفارغ الصبر :1 (96)::1 (96)::1 (96)::1 (96)::1 (96):

و الله ساعات بحلم بالسوق و الصفقات و انا نايم او اكون نايم و عقلي مع الصفقات و اقوم مخصوص من النوم افتح الايباد و اتابع الصفقات :1 (11)::1 (11)::1 (11)::1 (11)::1 (11):

بقيت مجنون فوركس و الله :1 (82)::1 (82)::1 (82):

عايز اعرف راي الناس هل الفوركس ادمان و لا انا ال مجنون :1 (26)::1 (26)::1 (26)::1 (26)::1 (26)::1 (26):

AL7OB ZEKRA
17-11-2013, 04:14 AM
على فكرة نفس الى حضرتك بتقوله بيحصل معايا وببقا مستمتع جداا بأن دة بيحصل لان دة حب لهذا المجال وديما بيدينى دافع قوى ان اكمل وانى ان شاء الله هنجح فى هذا المجال طالما انا حبيت الشيىْ فأكيد هتقنه

بس تفتكر دة عامل نفسى يوؤثر عليه بالسلب ولا دة شيىْ يدل على حبك لهذا المجال ..؟!

ننتظر رأى الاخوة ..

الحسين شعيب
17-11-2013, 04:18 AM
هو فعلا كلنا في البداية بنبقي كدة
وخصوصا بعد فتح الحساب الحقيقي
بس انا لسه علي الديمو
وبصراحة دلوقتي مبقعدش قدام الشارت اكتر من نص ساعة في اليوم
المصيبة اني انا اتعالجت من ادمان الفوركس
وبقيت مدمن اف اكس ارابيا
تقبل تحياتي

الحسين شعيب
17-11-2013, 04:27 AM
على فكرة نفس الى حضرتك بتقوله بيحصل معايا وببقا مستمتع جداا بأن دة بيحصل لان دة حب لهذا المجال وديما بيدينى دافع قوى ان اكمل وانى ان شاء الله هنجح فى هذا المجال طالما انا حبيت الشيىْ فأكيد هتقنه

بس تفتكر دة عامل نفسى يوؤثر عليه بالسلب ولا دة شيىْ يدل على حبك لهذا المجال ..؟!

ننتظر رأى الاخوة ..
انا بعتقد انه عامل نفسي
انت عايز تشوف تحرك السوق كل ثانية ازاي
وده عامل التشويق اللي في الفوركس زي ماتشات الكورة
انت ممكن تكون مش متابع الماتش ولا حتي تعرف مين بيلعب
ومع ذلك اول لما يدخل هدف تقوم تشوف مين اللي جابه
وتستني لما تشوف الهدف وبعد كدة تروح تشوف اللي وراك
واهتمامك بيه ذلك لحب الربح اللي هيجي من وراه
ارجو منك تقييم مستواك جيدا بدون ان تضحك علي نفسك قبل المجازفة باموال
تقبل تحياتي:1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

mahmoudfarid
17-11-2013, 04:34 AM
انا مكملتش 4 شهور في الفوركس والحمد لله اتعلمت كويس علي الحساب الديمو وحاليا فاتح حساب حقيقي بمبلغ صغير الحقيقة أنا ادمنت الفوركس وبقيت افتح الشارت حتي لو السوق مقفول وافضل احلل زيك للأسبوع الجاي الفوركس بالنسبالي مبقاش عمل اضافي بقي عمل أساسي لحد ما أخلص جامعة ان شاء الله اكون حققت منه بداية أحلامي وأكون حطيت رجلي عالطريق الصح المجال دة أفضل مجال في العالم :)

AL7OB ZEKRA
17-11-2013, 04:57 AM
انا بعتقد انه عامل نفسي
تقبل تحياتي:1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

انا مش هفتح حساب حقيقى غير بعد فترة كافيه لتعلم وايضا الممارسه والاحتكاك بالسوق واكون حققت فعلا مكاسب على الديمو حتى لو قليله جداا بس اكون ماشى صح
وانا فاتح حساب بنفس قيمه الحساب الحقيقى الذى هقوم بفتحه فى اول الطريق ان شاء الله حتى اقيم مستوايا واعرف عيوبى حتى لا اكررها فى الحقيقى

بالتوفيق للجميع ..

jemy89
17-11-2013, 09:00 AM
ده الطبيعي يا صديقي انا زيك بس لسة شغال ديمو و بيحصل بالظبط بس ديمو هههه مش عارف لما افتح حقيقي هعمل ايه
بس الصراحة ده بياثر على النفسية خصوصا موضوع اغلاق الصفقات مبكرا او تحريك الستوب و الكلام ده فبحاول اعالج الموضوع ده بمتابعة الفريمات الكبيرة يعني اشوف السوق كل 4 ساعات و اشوف الدنيا حصل فيها ايه و هل في تصرف هعمله
و الله كريم

معاذ عودات
17-11-2013, 10:03 AM
اهلا وسهلا فيك
نعم يوجد فيه نوعاً من الادمان
عندما تحاول ان تتركه فلا تستطيع الصراحة
وهناك تجارب كبيره حدثت معي او مع اصدقائي لترك هذا السوق
ولكن لا تستطيع
السوق لا شك هو يجذب المتاجر اليه .. لانه متجدد وليس روتيني

shobra
17-11-2013, 10:20 AM
على فكرة مش لوحدك ايلى كدة اغلب من يجرب الفوركس لا يستطيع الاستغناء عنه

khal1d
17-11-2013, 03:36 PM
الفوركس انا بعتبره تمام مثل التدخين صعب الاقلاع عنه، ويمكن اصعب بمراحل لذلك الادمان حالك حال الكثيرين من التجار المبتدئين والمحترفين

أمير سعيد
17-11-2013, 05:21 PM
انه فعلا ادمان يا برنس
أنا زرت مستشفي متخصصة. في علاج ادمان البورصة
و ادمان الشارت و الله لم امزح موجود في برشلونة و جنيف بسويسرا

نصيحة ابعد عن السوق و استمتع بحياتك و أولادك و زوجتك
هتكسب كتير و هتدعيلي،،
يا برنس تحليل الشارت مع الوقت و التعود محتاج تحلل الشارت في ١٥ دقيقة بالكثير آوي آوي
هتحدد دعومك و مقاوماتك و ترنداتك مرة كل أسبوع لو شغال علي الأربع ساعات او كل أسبوعين لو شغال علي الشارت اليومي

وسبيها علي الله
هقوللك معلومة السوق هيعمل اللي عايز يعمله لو حضرتك صاحي او لو حضرتك نائم فنام و حط استوبك في مكانه الصح و استودع الله الذي لا تضيع ودائعه

حضرتك بتروح السوبر ماركت او كارفور طول اليوم
مع انك اشتريت الله انت محتاجه و خلاص ولا عايز تشتري تاني؟
و تالت ورابع ؟
و ان دخلت و سالت علي اللي حضرتك عايزة و لم تجده هتفضل منتظر عندهم حتي تأتي البضاعة ام ستذهب لمنزلك و تجلس مع عائلتك و تحيا حياتك الطبيعية
الفوركس و البورصة كده لو معندهمش اللي أنا عايزوا مفضالش عاقد منتظرها و طالما الحمد لله وجدت فرصة و اشتريت و انت مقتنع
انه صح و اشتريت من مكانه الصحيح و واضع استوبك في المكارم الصح يبقي اطمئن يا برنس محدش بياخد اكتر من رزقه
بس لا تقامر تغامر بفلوسك و فلوس عيالك
انت أولي بها ،،،،،،،
تحياتي و الحق نفسك يا صاحبي

abdoumessaad
17-11-2013, 06:09 PM
موضوع جميل جدا بالفعل انا فاتح حساب ديمو عندي شهرين اتمرن بالفعل ادمان حقيقي تقبل مروري :1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

mostafabook
18-11-2013, 01:31 AM

ننتظر رأى الاخوة ..

انشاء الله لن يؤثر عليك بالسلب اخي موفق نورت الموضوع :1 (74)::1 (74):

mostafabook
18-11-2013, 01:38 AM
انا بعتقد انه عامل نفسي

ههههه حلوه دي اصل انا اصلا مدمن كوره :1 (74)::1 (74)::1 (74): و بقيت كوره و فوركس :1 (74)::1 (74):

mostafabook
18-11-2013, 01:50 AM
اهلا وسهلا فيك
نعم يوجد فيه نوعاً من الادمان
عندما تحاول ان تتركه فلا تستطيع الصراحة
وهناك تجارب كبيره حدثت معي او مع اصدقائي لترك هذا السوق
ولكن لا تستطيع
السوق لا شك هو يجذب المتاجر اليه .. لانه متجدد وليس روتيني

نورت الموضوع استاذ معاذ

mostafabook
18-11-2013, 02:08 AM
انه فعلا ادمان يا برنس
أنا زرت مستشفي متخصصة. في علاج ادمان البورصة
و ادمان الشارت و الله لم امزح موجود في برشلونة و جنيف بسويسرا

نصيحة ابعد عن السوق و استمتع بحياتك و أولادك و زوجتك
هتكسب كتير و هتدعيلي،،
يا برنس تحليل الشارت مع الوقت و التعود محتاج تحلل الشارت في ١٥ دقيقة بالكثير آوي آوي
هتحدد دعومك و مقاوماتك و ترنداتك مرة كل أسبوع لو شغال علي الأربع ساعات او كل أسبوعين لو شغال علي الشارت اليومي

وسبيها علي الله
هقوللك معلومة السوق هيعمل اللي عايز يعمله لو حضرتك صاحي او لو حضرتك نائم فنام و حط استوبك في مكانه الصح و استودع الله الذي لا تضيع ودائعه

حضرتك بتروح السوبر ماركت او كارفور طول اليوم
مع انك اشتريت الله انت محتاجه و خلاص ولا عايز تشتري تاني؟
و تالت ورابع ؟
و ان دخلت و سالت علي اللي حضرتك عايزة و لم تجده هتفضل منتظر عندهم حتي تأتي البضاعة ام ستذهب لمنزلك و تجلس مع عائلتك و تحيا حياتك الطبيعية
الفوركس و البورصة كده لو معندهمش اللي أنا عايزوا مفضالش عاقد منتظرها و طالما الحمد لله وجدت فرصة و اشتريت و انت مقتنع
انه صح و اشتريت من مكانه الصحيح و واضع استوبك في المكارم الصح يبقي اطمئن يا برنس محدش بياخد اكتر من رزقه
بس لا تقامر تغامر بفلوسك و فلوس عيالك

انت أولي بها ،،،،،،،
تحياتي و الحق نفسك يا صاحبي

و الله يا استاذي كلامك ده اسعدني جدا و كلام جميل و مقتع و مترتب و موزون

معلومه بس انا لسه 20 سنه لا اتجوزت ولا خلفت و فلوس الحسابات دي من الحج ههههه ربنا يخليهولنا خههخخخهه

شكرا لمرورك العطر الطيب :1 (74)::1 (74)::1 (74)::1 (74):