المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : شركة xe markets جمدت حسابي وبه 12300 دولار اتمني المساعده من ادارة المنتدي

elgoker66
23-11-2013, 10:26 PM
سلام عليكم
ارجوكم تساعدوني في حل مشكلتي مع شركة xemarkets
جمدولي حسابي به 12300 دولار منذ 5 شهور
ربحتهم منايداع 500 دولار
ولكن لاسف فشلت في تفعيل الحساب رغم اني ارسلت لهم جميع الاوراق التي طلبوها ووثقتها من جامعه ومن المركزي المصري ووزارة الخارجية ولكنهم رفضوا ايضا تفعيلها ومتعنتين
حاولت معهم بكل الطرق السلمية لكنهم رفضوا
تقدمت بشكوي في فوركس بيك اكاديمي
http://www.forexpeacearmy.com/forex-forum/scam-alerts-folder/26089-xemarkets-company-stolen-12000-me-evidence-i-wait-help.html
ورغم ان رد مندوب شركتهم جاء لصالحي الان ان مسئولي المنتدي تعنتوا ضدي
تقدمت بشكوي الي cysec
ولن من 7 يوليو الي الان لارد عليها
ولا استطيع التواصل تليفونيا لعدم مقدرتي اللغوية فارجو عرض القصه علي مسئولي المنتدي فقد اجد المساعده منكم في حل

مشكلتي

rany82
23-11-2013, 11:21 PM
بيعوضك الله بالربح المهم رجعلك راس المال المودع الغلط غلطك من الأول ما بتاجر قبل ما احصل على الكومفير من الشركة. والشركة من اول ايميل كتبتلك انه كل ربحك رح ينحذف ويعاد المبلغ المودع اذا ما توافق على وراقك وانت قاعد تفتح أو حدا تاني يشتغل على الأكونت من الكويت وهيدا مخالف للشروط لي انت موقع عليها بالأول لأن في حال انت بالكويت لازم ترسلهم اثبات اقامة من الكويت وليس من مصر. انا وقت انتقلت على اوكرانيا فوراً بعتولي ايميل لاحظنا انه يتم فتح الاكونت من اي بي في اوكرانيا وهاتفكم خارج الخدمة يرجى طباعة الطلب والتوقيع عليه بعد ملئه بالمعلومات الجديدة وارساله سكنر وارسال اثبات الاقامة في البلد الجديد

أ.نادر غيث
23-11-2013, 11:56 PM
وعليكم السلام
طيب هدي شوية خلينا نفهم الموضوع بشكل واضح .
الان ما سبب تجميد الحساب ، ولماذا ترفض الشركة تفعيلة ؟
يا ريت تعطينا تفاصل اكثر عن الموضوع وان شاء الله نقدر نساعدك بحل المشكلة ..
ولو انها الشركه مش قد كده ، لكن نتفائل خير

MemO_KinG
24-11-2013, 03:07 AM
لو إنت مصرى و عرفنى ايه الأوراق اللى مطلوبة منك بالضبط و إيه وسيلة الإيداع و انا باذن الله هاحللك المشكلة بدون اى قلق

kingofnights
24-11-2013, 03:28 AM
شركة دى اصبحت زبااااااااااااااااااالة
انا شغال معاهم بحساب مفعل وجمدوا بردوا الحساب عند طلب السحب بحجة انى حساب المونى بوكرز بتاعى مفعل بكارت ائتمانى فقط ولازم افعلوا بارسال الاوراق للمونى بوكرز لتفعيل العنوان بالرغم انى بقالى سنتين بسحب منهم على حساب مونى بوكرز غير مفعل

MemO_KinG
24-11-2013, 05:32 AM
اى حد مصرى عنده مشكلة مع الشركة دى يكلمنى و انا هاحلهاله

elgoker66
24-11-2013, 09:29 PM
لو إنت مصرى و عرفنى ايه الأوراق اللى مطلوبة منك بالضبط و إيه وسيلة الإيداع و انا باذن الله هاحللك المشكلة بدون اى قلق

اخي بارك الله فيك انا سعيد جدا بردك
طبعا انا ضايفك علي الياهو قبل ردك لما لقيتك حاطط عرض للشركة قبل كده بس انت مفتحتش الياهو ومش قبلت الاضافه لسه

انا مصري انا فتحت الحساب وبعت وصل كهربا باسم والدي لتفعيل الحساب فقالو ابعت باسمك انت فبعت لهم كشف حساب بنكي من بنك القاهرة فقالوا لازم توثقه
من جه حكوميه مع العلم ان بنك القاهرة حكومي قلتلهم هوثقة من جامعه الزقازيق وهي جامعه حكومية فالاستاذ مصطفي المغيبشي قال مفيش مشاكل بعد ماوثقته من الجامعه رفضوا التوثيق وقالو لازم من جهه تانيه وادوني عده امثلة فانا وثقته من البنك المركزي المصري ومن وزارة الخارجية المصرية طبعا رفضوا كالعاده وقفلوا الحساب ورافضين مبدأ النقاش فانا قدمت شكوي في منتدي فوركس بيس اكاديمي تقدر تقري اني مظلوم

فارجوك التدخل لاني واثق انك تقدر تحلها من متابعتي ليك فانا هبعتلك كل حاجه علي بريدك الهوتميل علشان تاخد صور الورق وتقول مزور ولا لا بالله عليك وانا عنواني اساسا مكتوب في الباسبور

elgoker66
24-11-2013, 09:37 PM
بعتلك الرسالة علي الهوتميل بتاعك هتلاقيها في الرسايل بعنوان
عاجل : بخصوص مشكلتي مع شركة xemarkets

elgoker66
24-11-2013, 09:41 PM
وعليكم السلام
طيب هدي شوية خلينا نفهم الموضوع بشكل واضح .
الان ما سبب تجميد الحساب ، ولماذا ترفض الشركة تفعيلة ؟
يا ريت تعطينا تفاصل اكثر عن الموضوع وان شاء الله نقدر نساعدك بحل المشكلة ..
ولو انها الشركه مش قد كده ، لكن نتفائل خير

اخي الغالي وعدنا اخي ميمو بحل المشكلة وهو اذا وعد لايخلف وعده سننتظر حتي نري النتيجة وارجو ترك الموضوع مفتوح حتي نري النتيجة وحتي يعلم الجميع انه ماضاع حق وراءه مطالب

Benisafcom
24-11-2013, 10:29 PM
السلام عليكم
اهلا اخي نتمنى لك التوفيق و يعدرني الشباب على قلة اتصالاتي هده الايام لظروف تقنية
اخي لقد رايت مشكلتك في احد المنتديات ونصحتك برد على موضوعك في منتدى اخر بالدخول الى هدا المنتدى لعل الله يكون الفرج على ايدي احد اعضائه
اخوك خالد
متابع معكم الموضوع

أ.نادر غيث
24-11-2013, 10:52 PM
اخي الغالي وعدنا اخي ميمو بحل المشكلة وهو اذا وعد لايخلف وعده سننتظر حتي نري النتيجة وارجو ترك الموضوع مفتوح حتي نري النتيجة وحتي يعلم الجميع انه ماضاع حق وراءه مطالب

اهلاً اخي
لن يتم حذف الموضوع ان شاء الله ، وسيتم مساعدتكم ما استطعنا ..
وان شاء الله الاخ ميمو يقوم بالواجب ويتمكن من حل المشكلة ..
تحيتي

elgoker66
25-11-2013, 12:02 AM
السلام عليكم
اهلا اخي نتمنى لك التوفيق و يعدرني الشباب على قلة اتصالاتي هده الايام لظروف تقنية
اخي لقد رايت مشكلتك في احد المنتديات ونصحتك برد على موضوعك في منتدى اخر بالدخول الى هدا المنتدى لعل الله يكون الفرج على ايدي احد اعضائه
اخوك خالد
متابع معكم الموضوع

فعلا اخي انت السبب في كتابتي للموضوع هنا كان ذلك بناء علي نصيحتك لي
جعلها الله في ميزان حسناتك
وجميل لن انساه لك

elgoker66
25-11-2013, 12:03 AM
اهلاً اخي
لن يتم حذف الموضوع ان شاء الله ، وسيتم مساعدتكم ما استطعنا ..
وان شاء الله الاخ ميمو يقوم بالواجب ويتمكن من حل المشكلة ..
تحيتي

شكرا يامشرفنا يامحترم ومنتداكم رااااااااائع

mr_scorpionman
25-11-2013, 02:45 AM
اخي بارك الله فيك انا سعيد جدا بردك
طبعا انا ضايفك علي الياهو قبل ردك لما لقيتك حاطط عرض للشركة قبل كده بس انت مفتحتش الياهو ومش قبلت الاضافه لسه

انا مصري انا فتحت الحساب وبعت وصل كهربا باسم والدي لتفعيل الحساب فقالو ابعت باسمك انت فبعت لهم كشف حساب بنكي من بنك القاهرة فقالوا لازم توثقه
من جه حكوميه مع العلم ان بنك القاهرة حكومي قلتلهم هوثقة من جامعه الزقازيق وهي جامعه حكومية فالاستاذ مصطفي المغيبشي قال مفيش مشاكل بعد ماوثقته من الجامعه رفضوا التوثيق وقالو لازم من جهه تانيه وادوني عده امثلة فانا وثقته من البنك المركزي المصري ومن وزارة الخارجية المصرية طبعا رفضوا كالعاده وقفلوا الحساب ورافضين مبدأ النقاش فانا قدمت شكوي في منتدي فوركس بيس اكاديمي تقدر تقري اني مظلوم

فارجوك التدخل لاني واثق انك تقدر تحلها من متابعتي ليك فانا هبعتلك كل حاجه علي بريدك الهوتميل علشان تاخد صور الورق وتقول مزور ولا لا بالله عليك وانا عنواني اساسا مكتوب في الباسبور

ان شاء الله يرجعلك حقك قريب وربنا يكرمك خصوصا اننا تقريبا بلديات وحضرتك من الزقازيق :1 (114):

siwa
25-11-2013, 03:15 AM
شركه نصابه ومصطفى ده مستفز

elgoker66
25-11-2013, 03:40 PM
ان شاء الله يرجعلك حقك قريب وربنا يكرمك خصوصا اننا تقريبا بلديات وحضرتك من الزقازيق :1 (114):

تسلم ياكبير انا من ديرب نجم

elgoker66
25-11-2013, 03:41 PM
ادعو الساده مشرفي المنتدي للتدخل لان الموضوع صعب

elgoker66
27-11-2013, 04:58 PM
ارجو التدخل من ادارة المنتدي

madalinanabil
27-11-2013, 06:40 PM
الشركة ليس نصابة بل هذا الشخص هو الذي نصب على الشركة

أ.نادر غيث
27-11-2013, 07:02 PM
ادعو الساده مشرفي المنتدي للتدخل لان الموضوع صعب

ارجو التدخل من ادارة المنتدي

ما الجديد بالموضوع ..؟!

الشركة ليس نصابة بل هذا الشخص هو الذي نصب على الشركة

لماذا ، هل تستند لدلائل ؟

elgoker66
27-11-2013, 07:29 PM
انا انتظر ردك بفارغ الصبر لتثبت كيف نصبت علي الشركة انا فتحت جساب وتاجرت به وحولته ل 12 الف دولار في 3 اسابيع فكيف نصبت علي الشركة؟

علي العموم نحن في انتظار ردك والبينة علي من ادعي

elgoker66
27-11-2013, 07:30 PM
لا جديد في الموضوع فالشركة ترفض اي وساطة واي حل

madalinanabil
27-11-2013, 08:23 PM
ما الجديد بالموضوع ..؟!

لماذا ، هل تستند لدلائل ؟

الدليل أني معاهم منذ سنة وسحبت منها أزيد من 15 مرة لم يحدت مشاكل معاهم وللعلم سحبت فوق 1000 يورو

madalinanabil
27-11-2013, 08:26 PM
هو ما فعله فتح حسابات وإستفاد من 30% ولا 100% وبدأ يصفر حساب على ربح حساب آخر وده إحتمال لا غير

hani945
27-11-2013, 11:21 PM
هو ما فعله فتح حسابات وإستفاد من 30% ولا 100% وبدأ يصفر حساب على ربح حساب آخر وده إحتمال لا غير

طيب ما الشركة ممكن تسحب البونص وتترك له رأس المال فقط ، لازمتها إيه اللف والدوران وهات ورق وامضى على ورق والشغل إياه ده ، وبعدين الشركة أنا شوفت العرض بتاعهم ، البونص بينزل على كل إيداع جديد ، وهو لو فاتح أكتر من حساب كانت أغلقت الحسابات اللى حضرتك بتقول عليها .
الأخ صاحب الموضوع جابلهم ورق من كل حتة ، كانوا قالوا من الأول إن المشكلة من البونص .

elgoker66
27-11-2013, 11:49 PM
بعد اذنك انت تتهمني زورا لمجرد انك سحبت 1000 يورو ولعلمك انا سحبت منها مرتين بس في يناير اللي فات علي حساب قديم 18 الف دولار وده شيء اقره لكن في الحساب ده اتنصب عليا وعملت معاهم المستحيل والكارثه ان مش معايا فلوس يعني لو معايا يمكن مكنتش اهتميت

elgoker66
27-11-2013, 11:50 PM
ثانيا انت مكلفتش نفسك تقرا الموضوع ولا المشكلة في فوركس بيس اكاديمي وهي رفض الشركة تفعيل الحساب بسبب الاوراق وكمان مندوبهم رد علي نفس المشكلة يبقي وحياة اعز ماليك بطل فتي لو سمحت

MemO_KinG
28-11-2013, 12:03 AM
يا جماعة انا اتكلمت اليوم مع موظف فى الشركة و عشان الوقت لم يسمح وعدنى بإنه هايجمعلى كافة المعلومات عن حساب الأخ أحمد و هانعرف الحقيقة
ياريت بقى نركن الفتاوى على جنب سواء شركة كويسة او شركة نصابة
للعلم انا اتعامل مع الشركة من اكتر من سنة و سحبت منها مبالغ كبيرة و لم تواجهنى اطلاقا مشكلة مع الشركة و لذلك بكره باذن الله هانعرف الموضوع على حقيقته

elgoker66
28-11-2013, 01:51 PM
تسلم ياكبير بس الحقيقة انا ممكن احطلكم سكرين شوت لكل المراسلات بيني وبين الشركة وهي محطوطة فعلا في المنتدي الاجنبي اللي لينكه في اول الموضوع

MemO_KinG
28-11-2013, 07:52 PM
اتكلمت اليوم مع الأستاذ مصطفى المسئول عن الدعم العربى بالشركة و قريت كمان موضوعك بالكامل على فوركس بيس آرمى
و الإجابة إن حسابك تم إغلاقه بشكل تام و إغلاق قضيتك بالكامل مع الشركة بمعنى إن أى كلام او محاولات لن تجدى بأى نفع
و السبب انك فتحت حساب و عملت ايداع قبل ان يتم تفعيل الحساب
و هنا السؤال اللى انا شخصيا سألتهولك قبل كده و كمان سئلهولك المديرين فى موقع فوركس بيس آرمى إنك ازاى بتودع و تشتغل و تصر على التداول طالما الحساب ماتفعلش
و كان رد الشركة انك اعطيت الاخ مصطفى وثائق و لما تم رفضها انت قمت بتزوير الوثائق و تغيير بيانات منها
و ان الشركة حاولت معاك اكتر من مرة بإنك تبعتلهم الوثائق الصحيحة و فى نفس الوقت انت عندك اصرار على التداول
و فى النهاية بالقانون المعمول بيه فى الشركة تم تجميد حسابك و تحويل راس المال على وسيلة الايداع مرة اخرى و الغاء اى عمليات انت قمت بيها كعميل غير مفعل لدى الشركة
و لعلك تعلم مثلا ان موقع زى ليبرتى ريسرف تم اغلاقه و جميعنا خسر آلاف الدولارات بسبب ان الحسابات غير مفعلة بوثائق تثبت الشخصية و عنوانها حتى لا تتم عمليات غسيل اموال
و هى قوانين صارمة تتعامل بها جميع شركات الفوركس
و فى النهاية لن تجدى اى محاولات مع الشركة لان القضية اغلقت من زمان حتى موقع فوركس بيس آرمى تخلى عنك لانه لا يوجد اى لوم على الشركة و هو رأيى انا كمان
لذا ارجو اغلاق الموضوع

أ.نادر غيث
28-11-2013, 08:19 PM
ما رد الاخ صاحب الموضوع على ما تفضل به الاخ ميمو كينج ..؟!

hani945
28-11-2013, 08:53 PM
ربنا يصبر الأخ صاحب الموضوع على فلوسه
هو مش المفروض إن الحساب معطل لغاية لما الورق يتم الموافقة عليه ، بلاش دى
هو مش بعت أوراق اخرى موثقة وسليمة ، طيب إيه هو نوع التزوير اللى فى الوثائق اللى هو بيقول عليها ؟؟؟؟؟؟ ، هو مش عنده حساب تانى شغال ؟؟؟؟
الخلاصة : الراجل ده كسب كويس فى الحساب الأولانى وكسب كويس تانى فى الحساب التانى ، أنا فهمت كده بصراحة إن كده الراجل بقى critical

MemO_KinG
28-11-2013, 09:47 PM
هو مش بعت أوراق اخرى موثقة وسليمة ، طيب إيه هو نوع التزوير اللى فى الوثائق اللى هو بيقول عليها ؟؟؟؟؟؟ ، هو مش عنده حساب تانى شغال ؟؟؟؟
الخلاصة : الراجل ده كسب كويس فى الحساب الأولانى وكسب كويس تانى فى الحساب التانى ، أنا فهمت كده بصراحة إن كده الراجل بقى critical

مش كل الشركات بتعطل الحساب لغاية الورق ما يتعطل
فى شركة مثلا زى اكسنس تقدر تفتح حساب و تودع و تسحب قبل ما يتفعل الحساب
اما بالنسبة لاكس ام الحساب بيشتغل عادى بدون تفعيل انما ماتقدرش تسحب ابدا طالما الحساب مش متفعل
غير كده الحساب التانى اللى شغال كان شغال ببيانات مختلفة
و التزوير اللى بتتكلم عليه الشركة انها غير فى البيانات اللى بعتها قبل كده و ده مستحيل هاتقبله اى شركة
و الخلاصة زى مابتقول ان الراجل كسب كويس فى الحساب الاولانى و كسب كويس فى التانى فى خلال 20 يوم
و بعد ما حصل الموقف معاه مر حوالى 5 شهور و براس مال بسيط كان ممكن يبدأ و اللى بيكسب بالشكل ده مافيش خوف عليه لانه يقدر يكمل و يستمر مرة تانية

ياريت غلق الموضوع حتى لا يكثر الجدل
اللى حابب يشتغل مع الشركة يحضر اوراقه و يتفعل حسابه و يشتغل غير كده لا يلوم الا نفسه

أ.نادر غيث
28-11-2013, 10:07 PM
مش كل الشركات بتعطل الحساب لغاية الورق ما يتعطل
فى شركة مثلا زى اكسنس تقدر تفتح حساب و تودع و تسحب قبل ما يتفعل الحساب
اما بالنسبة لاكس ام الحساب بيشتغل عادى بدون تفعيل انما ماتقدرش تسحب ابدا طالما الحساب مش متفعل
غير كده الحساب التانى اللى شغال كان شغال ببيانات مختلفة
و التزوير اللى بتتكلم عليه الشركة انها غير فى البيانات اللى بعتها قبل كده و ده مستحيل هاتقبله اى شركة
و الخلاصة زى مابتقول ان الراجل كسب كويس فى الحساب الاولانى و كسب كويس فى التانى فى خلال 20 يوم
و بعد ما حصل الموقف معاه مر حوالى 5 شهور و براس مال بسيط كان ممكن يبدأ و اللى بيكسب بالشكل ده مافيش خوف عليه لانه يقدر يكمل و يستمر مرة تانية

ياريت غلق الموضوع حتى لا يكثر الجدل
اللى حابب يشتغل مع الشركة يحضر اوراقه و يتفعل حسابه و يشتغل غير كده لا يلوم الا نفسه

ازاي الكلام ده يا ميمو ..!
طالما الحساب اشتغل بدون تفعيل اذن الشركة اقرت بالعمليات وانها غير وهمية وتبقى مشكلة السحب
بتقديم اوراق مشكلة فنية او على الاقل يبقى المبلغ مجمد حتى تقديم ورق صحيح ..
اما اغلاق الحساب بعد ما ربح ، يعني لو خسر كانوا حيرجعوا له رأس ماله بحجة انه الحساب غير فعال بسبب الوثائق ....!!

elgoker66
28-11-2013, 10:13 PM
مع احترامي للاخ محمد التزوير اللي بتتكلم عليه الشركة اني كنت فاتح حساب ببياناتي في الكويت ودلوقتي بفتح حساب ببيانات في مصر والقصه انا اثبت رجوعي لمصر لهم من خلال اني بعتلهم صورة مدنيتي في الكويت اللي اقامتي انتهت فيها ورجعت لمصر وبعتلهم موقع وزارة العدل الكويتيه يتحروا عن اقامتي بالكويت من عدمه هو ده التزوير اللي قلت عليه ومع احترامي للجميع القضيه كلها اني كسبت 11800 دولار من 600 وكررتها قبل كده معاهم مرتين فانا بالنسبة لهم عميل بيدفعهم كتير فمن الواضح ان المحاولات الودية لن تجدي علي العموم ببشر الجميع ان سايسك ردوا عليا النهارده بعد شكوي من 5 شهور وقالولي ان عندهم الاف القضايا وبيحلوها بالدور وان دوري جه وان حقي محفوظ وهاخده من الشركة فياريت يااستاذنا لو تتكرم وتبلغ الشركة دي بالتطور ده لاني معنتش هتعب نفسي معاهم تاني وحقي هاخده باذن الله لما اكون صاحب حق وبقيت مجرم ولامزور يبقي اقسم بالله ماهسكت علي حقي وبعدين ياجماعه تزوير ايه انا عنواني في جواز السفر وعنواني في البطاقه المصرية يبقي هزور ايه ارجوكم حد يرد عليا بالعقل بما فيهم الاستاذ ميمو

انا راضي بحكمك اللي يمليه عليك ضميرك الشركة قفلت الحساب عشان اانا مزور ومش بعت الاوراق ولا عشان من الاخر مش عايزين يدفعوا
اقسملك بالله ماهبطل كلام عنهم في اي منتدي لغايه ماموت بقي
وحسبي الله ونعم الوكيل

elgoker66
28-11-2013, 10:15 PM
ازاي الكلام ده يا ميمو ..!
طالما الحساب اشتغل بدون تفعيل اذن الشركة اقرت بالعمليات وانها غير وهمية وتبقى مشكلة السحب
بتقديم اوراق مشكلة فنية او على الاقل يبقى المبلغ مجمد حتى تقديم ورق صحيح ..
اما اغلاق الحساب بعد ما ربح ، يعني لو خسر كانوا حيرجعوا له رأس ماله بحجة انه الحساب غير فعال بسبب الوثائق ....!!

انت انسان محترم جدا وده العقل بس زي مانا ذكرت القصه كلها اني سحبت منهم حوالي 18 الف دولار من ايداع 1200 دولار
والمرة دي اودعت 500 دولار وكسبت 11800 دولار
واتمني يجاوبو ا عالسؤال ده فعلا لو كنت خسرت كانوا هيرجعوا لي راس المال ؟

elgoker66
28-11-2013, 10:19 PM

بعد اذنك انا كان ممكن اشتغل عالحساب الاول بلا مشاكل لكن الحساب الاول لما كنت في الكويت فلما رجعت مصر محبيتش اغلطط وقلت امشي في السليم احسن وافتح حساب ببياناتي في مصر ثانيا انا فتحت الحساب واودعت واشتغلت زي كل مرة وقبلو اثبات الاسم وبعتلهم ورقه تحويله لاسلامي حولوه لاسلامي طلبوا مني ورق غير اللي بعته الاول اللي كان عبارة عن وصل كهربا باسم والدي قلتلهم معنديش وصولات باسمي قالولي ابعت كشف حساب بنكي
لما بعتلهم قالولي وثقه وثقته من الجامعه رفضوا وثقته من المركزي المصري والخارجية رفضوا طب اعمل ايه قالولي الورق مزور قلتلهم ابعتلكم الورق الاصلي علي بريدكم بالبوسطة يعني قالولي لا معندناش مجال للتفاهم انت مزور
يبقي ايه القصه

انا مزور ولا هما حرامية؟
ارجوك تقول رايك بما يرضي ضميرك

elgoker66
28-11-2013, 10:24 PM
ملاحظة هامة انا كنت شغال بحسابي الجديد بس عشان ابقي سليم يعني محدش يقول كان شغال بحسابين في وقت واحد وشغلي علي حسابي الجديد بس يثبت اني ماشي سليم لاني كده كده بودع اليكتروني فمكنش هيفرق معايا لو اشتغلت بالحساب القديم من عدمه بس انا خفت تكون الشركة فيها كشف ايبي ويقفلوا حسابي ولا حاجه قمت ماشي في السليم يعني انا لو كنت كبرت دماغي كنت اشتغلت في القديم وخلاص فانا بدفع تمن اني اشتغلت ومشيت في السليم وبتعاقب لاني اجتهدت

elgoker66
28-11-2013, 10:26 PM
وبالله عليكم فيه شركة تقول انه كسب حلو من الاول وحلو في التاني يبقي ليه مشتغلش وعوض اللي فاته في ال5 شهور ده كلام ناس محترمة

MemO_KinG
28-11-2013, 10:39 PM
انا عايزك انت تكون صريح معايا و تفهمنى قصة الحساب الاول بالكامل و السبب الحقيقى اللى خلاك تفتح حساب تانى و ليه اصريت انك تشتغل لحد اخر يوم فى الحساب لما الشركة مافعلتهوش
لو الجهة الرقابية هاتقدر تتعامل مع الشركة و تجبلك حقك فا ده شئ نتمناه كلنا

elgoker66
28-11-2013, 10:41 PM
اخواني قمت بعمل حملة ضد هذه الشركة النصابه علي موقع افاز للحملات فارجوكم
التوقيع علي الحملة خلال الرابط
ظ‡ظٹط¦ط© ط§ظ„ظ†ظ‚ط¯ ط§ظ„ظ‚ط¨ط±طµظٹط© ط³ط§ظٹط³ظƒ cysec: ط§ط³طھط¹ط§ط¯ظ‡ ط§ظ…ظˆط§ظ„ظٹ ط§ظ„ظ…ط³ط±ظˆظ‚ظ‡ ظ…ظ† xemarkets (http://www.avaaz.org/ar/petition/hyy_lnqd_lqbrSy_sysk_cysec_stdh_mwly_lmsrwqh_mn_xe markets/?copy)
ارجوكم ساعدوني في استرداد حقي

elgoker66
28-11-2013, 10:44 PM
انا عايزك انت تكون صريح معايا و تفهمنى قصة الحساب الاول بالكامل و السبب الحقيقى اللى خلاك تفتح حساب تانى و ليه اصريت انك تشتغل لحد اخر يوم فى الحساب لما الشركة مافعلتهوش
لو الجهة الرقابية هاتقدر تتعامل مع الشركة و تجبلك حقك فا ده شئ نتمناه كلنا

ياحبيب قلبي انا الحساب الاول كنت فاتحه وانا عايش في الكويت ومشتغلتش عليه من يناير
السبب الحقيقي لفتحي حساب تاني اني رجعت لبلدي مصر ومكنتش عايز مشاكل

ومفيش اصرار ولا حاجه انا كنت شغال عادي ولو عايز باسورد ايميلي اديهولك ادخل شوف رد مصطفي عليا لما بعتله كشف الحساب مثلا قالي جميل مجرد وقت لفحصص الورق ونفعل الحساب يعني اساسا كانوا بينيموني وبعدين يقولولي عظيم فاضل حاجه واحده لو عملتها نفعل الحساب اعملها يقولولي عظيم نفحص ونرد يرجعوا يقولولي كده ده اللي حصل بالظبط

elgoker66
28-11-2013, 10:46 PM
بالنسبة للجهة الرقابية انا مقدم شكوي من يو م 7 سبعه ولغايه امبارح مردوش عليا امبارح ردوا قالولي اللي ذكرته فوق

ونصيحه ليك اقسم بالله ليسرقوك قريب ولو رجعت لاول الموضوع هتلاقي واحد غيري مجمدين حسابه لما كبر وبكرة تفتكر كلامي

elgoker66
28-11-2013, 10:48 PM
وبعدين كنت اتمني تسالوا الحرامي مش المسروق انا ورقي بعتهولك قارنه بتواريخ الرسايل اللي بينا اللي بعتلك صورتها وقول انا غلطان ولا عملت اللي طلبوه

MemO_KinG
28-11-2013, 10:57 PM
انا بعت رسالة بكل شئ للباك اوفيس و مستنى ردهم
انا اللى مش قادر افهمه ان الشركة دى انا ساحب منها حوالى ضعفين و نص المبلغ اللى فى حسابك و ماواجهتش اى مشكلة يعنى بالنسبالى لا غبار عليها
و للعلم انا اول مرة اتعاملت مع الشركة كنت اودعت 1000 دولار و طالبونى بوصل كهربا بعتلهم وصل باسم والدى برضه يقولولى هانفحص بس انا ساعتها توقفت عن اخذ اى اوامر لحد مااتطمنت تماما ان الحساب اتفعل
انا اوعدك انى هاعمل كل اللى اقدر عليه عشان يكون الموضوع فى صفك و يكون فعال بشكل اكبر
بس استحلفك بالله يا شيخ لو فى اى اسرار او اى معلومات ماقلتليش عليها عرفنى عشان لما اتكلم معاهم ابقى عارف انا بقول ايه و بثقة

hani945
28-11-2013, 10:59 PM
بعد اذنك انا كان ممكن اشتغل عالحساب الاول بلا مشاكل لكن الحساب الاول لما كنت في الكويت فلما رجعت مصر محبيتش اغلطط وقلت امشي في السليم احسن وافتح حساب ببياناتي في مصر ثانيا انا فتحت الحساب واودعت واشتغلت زي كل مرة وقبلو اثبات الاسم وبعتلهم ورقه تحويله لاسلامي حولوه لاسلامي طلبوا مني ورق غير اللي بعته الاول اللي كان عبارة عن وصل كهربا باسم والدي قلتلهم معنديش وصولات باسمي قالولي ابعت كشف حساب بنكي
لما بعتلهم قالولي وثقه وثقته من الجامعه رفضوا وثقته من المركزي المصري والخارجية رفضوا طب اعمل ايه قالولي الورق مزور قلتلهم ابعتلكم الورق الاصلي علي بريدكم بالبوسطة يعني قالولي لا معندناش مجال للتفاهم انت مزور
يبقي ايه القصه

انا مزور ولا هما حرامية؟
ارجوك تقول رايك بما يرضي ضميرك

أنا صعبان عليا الفلوس بتاعة حضرتك والله ، أنا متفهم غضبك على فلوسك وخصوصاً إنك مقصرتش فى طلباتهم ، يعنى الورق اللى طلبوه حضرتك جبته ، ربنا يرجعلك حقك إن شاء الله

elgoker66
28-11-2013, 11:05 PM
انا بعت رسالة بكل شئ للباك اوفيس و مستنى ردهم
انا اللى مش قادر افهمه ان الشركة دى انا ساحب منها حوالى ضعفين و نص المبلغ اللى فى حسابك و ماواجهتش اى مشكلة يعنى بالنسبالى لا غبار عليها
و للعلم انا اول مرة اتعاملت مع الشركة كنت اودعت 1000 دولار و طالبونى بوصل كهربا بعتلهم وصل باسم والدى برضه يقولولى هانفحص بس انا ساعتها توقفت عن اخذ اى اوامر لحد مااتطمنت تماما ان الحساب اتفعل
انا اوعدك انى هاعمل كل اللى اقدر عليه عشان يكون الموضوع فى صفك و يكون فعال بشكل اكبر
بس استحلفك بالله يا شيخ لو فى اى اسرار او اى معلومات ماقلتليش عليها عرفنى عشان لما اتكلم معاهم ابقى عارف انا بقول ايه و بثقة

وحياة اغلي ماعندك ده كل اللي حصل وانت عالميل كل حاجه انت طلبتها مني انا عملتها وبعمل اللي عليا واقسملك بالله اساسا الموضوع واضح اهه مش محتاج حلفان انت معاك كشف حسابي البنكي الموثق روح اسال في بنك القاهرة وشوف مزوره ولا لا الحقيقة واضحه

elgoker66
28-11-2013, 11:07 PM
أنا صعبان عليا الفلوس بتاعة حضرتك والله ، أنا متفهم غضبك على فلوسك وخصوصاً إنك مقصرتش فى طلباتهم ، يعنى الورق اللى طلبوه حضرتك جبته ، ربنا يرجعلك حقك إن شاء الله

تسلم ياكبير انا اللي مزعلني حته التزوير دي ده انت معاك باسبوري فيه عنواني ومعاك بطاقتي فيها نفس العنوان وبتكلمني كل شوية عالتليفون

rany82
29-11-2013, 12:14 AM
وحياة اغلي ماعندك ده كل اللي حصل وانت عالميل كل حاجه انت طلبتها مني انا عملتها وبعمل اللي عليا واقسملك بالله اساسا الموضوع واضح اهه مش محتاج حلفان انت معاك كشف حسابي البنكي الموثق روح اسال في بنك القاهرة وشوف مزوره ولا لا الحقيقة واضحه

معلومة يمكن تفيدك اخي ميمو في احد ردور الشركة ذكروا أنه قدم إثبات إيقامة في مصر لكن الأي بي الذي يفتح الحساب من الكويت وهيدي النقطة حكيت عنها قبل وكنت اول من علق على الموضوع ولكن تجنب التطرق لها الأخ لا أعرف السبب يا اخي قلهم انا بمصر واخي مثلاً عم يفتح الحساب من الكويت ما خصهم عطيهم حجة حتى ما يشكوا انه في تزوير وانا بعتقد هيدي هي السبب الرئيسي لأغلاق الحساب

elgoker66
29-11-2013, 12:22 AM
اخي السبب الرئيس لاغلاق الحساب هو ارباحي ولا شيء اخر

rany82
29-11-2013, 12:45 AM
اخي السبب الرئيس لاغلاق الحساب هو ارباحي ولا شيء اخر
اتمنى ان يكون السبب هكذا لكي تستطيع استرجاع اموالك وهل تعتقد انني ادافع عن الشركة أو لا اتمنى الخير لك, أنا يا اخي لا أمن بأي شركة تقدم حساب اسلامي اسف على هذا الكلام لكن هذه فقط وسيلة لسرقة الشعب العربي والمسلم ومن هون بتعرف انهم كلهم شركات نصابة وإذا مو متأكد من كلامي فتاح حساب بشركة أجنبية كمثال اف اكس سي ام فرع بريطانيا وحساب في اي شركة تقدم حساب اسلامي ستجد الشركة الأول بتاخد فائدة على عقد 0,1 1 دولار شهريا زستجدهم يأخذون قال شو سواب مو فائدة يعني اكتر من 1 دولار بالشهر اي شو مفكرينا ما منعرف غربنا من شرقنا

elgoker66
29-11-2013, 10:20 PM
للجميع
انا قدمت شكوي في هيئة الاوراق النيوزيلندية اللي هما اعلنوا التسجيل بيها
والرد اهه
Picture of NZ Financial Service Providers Register
Good morning

I have been unable to find any registration for XE Markets in New Zealand. Checking the internet I have found that they may have a website XM | XM.COM | Forex | Forex Broker | Forex Trading (http://www.xm.com). If this is the same company then they state that they are registered on the Financial Service Providers Register in New Zealand under Trading Point NZ Limited.

This company has a dispute resolution scheme membership with the Insurance and Savings Ombudsman Scheme. I recommend contacting them in relation to your dispute. Their website is Home | Insurance and Savings Ombudsman (http://www.iombudsman.org.nz).

I hope this information helps.

Regards

وانا مستعد اعمله سكرين شوت من الميل عشان اللي هيشكك فيه

elgoker66
29-11-2013, 10:27 PM
http://www10.0zz0.com/2013/11/29/19/586435203.gif (http://www.0zz0.com)

elgoker66
29-11-2013, 10:28 PM
لن اتنازل عن فضحهم

محمد سلامة
29-11-2013, 10:44 PM
اى حد مصرى عنده مشكلة مع الشركة دى يكلمنى و انا هاحلهاله
السلام عليكم ورحمة اللة وبراتة تحياتى اخى الكريم انا عاوز افتح حساب بس مش عارف ايية افضل الشركات دلوقتىوكيفية الايداع والسحب منها واسهل بنك للتعامل معاة وخصوصا دلوقتى وكيفية الايداع بدون مشاكل وماهو ادنىقيمة لفتح حساب وجزاك اللة خيرا

wolfkamikaz
30-11-2013, 03:42 AM
السلام عليكم اخي
النصب اصبح شيء سهل هذه الايام
لكن لا استطيع الجزم هل قاموا بالنصب ام لا
لان اذا كانت طريقتك غير قانونية سوف يغلقون الحساب
اذا كنت تستطيع ارفق بعض من صفقات الحساب و انا اقول لك ان كانت من الطريقة ام لا
لانه ان كانت من الطريقة فشيء صعب استرجاع حقك للاسف
و انا اظنها من الطريقة لانك قلت انك قمت بالسحب في مناسبتين ثم وقع رفض السحب من هذا الحساب
لانه بعد السحوبات قاموا بوضع الحسابات باسمك تحت اسم مضارب خطير اي مراقب
نظرا لانهم تشككوا من حجم ارباحك
ثم لما عرفوا ان طريقتك هي في جدول الطرق الخطيرة و الممنوعة طلبوا اشياء تعجيزية لاغلاق الحساب
انا مررت بتجارب كهذه حتى ان بعض الشركات طلبت مني اغلاق حسابي طوعية
موفق

elgoker66
02-12-2013, 07:52 PM
اخي العزيز حتي لو كان ذلك بسبب ال\ريقه فما هو ذنبي

elgoker66
02-12-2013, 07:54 PM
الاستاذ اسامة سيتوسط في الموضوع

kingofnights
02-12-2013, 09:34 PM
اتكلمت اليوم مع الأستاذ مصطفى المسئول عن الدعم العربى بالشركة و قريت كمان موضوعك بالكامل على فوركس بيس آرمى
و الإجابة إن حسابك تم إغلاقه بشكل تام و إغلاق قضيتك بالكامل مع الشركة بمعنى إن أى كلام او محاولات لن تجدى بأى نفع
و السبب انك فتحت حساب و عملت ايداع قبل ان يتم تفعيل الحساب
و هنا السؤال اللى انا شخصيا سألتهولك قبل كده و كمان سئلهولك المديرين فى موقع فوركس بيس آرمى إنك ازاى بتودع و تشتغل و تصر على التداول طالما الحساب ماتفعلش
و كان رد الشركة انك اعطيت الاخ مصطفى وثائق و لما تم رفضها انت قمت بتزوير الوثائق و تغيير بيانات منها
و ان الشركة حاولت معاك اكتر من مرة بإنك تبعتلهم الوثائق الصحيحة و فى نفس الوقت انت عندك اصرار على التداول
و فى النهاية بالقانون المعمول بيه فى الشركة تم تجميد حسابك و تحويل راس المال على وسيلة الايداع مرة اخرى و الغاء اى عمليات انت قمت بيها كعميل غير مفعل لدى الشركة
و لعلك تعلم مثلا ان موقع زى ليبرتى ريسرف تم اغلاقه و جميعنا خسر آلاف الدولارات بسبب ان الحسابات غير مفعلة بوثائق تثبت الشخصية و عنوانها حتى لا تتم عمليات غسيل اموال
و هى قوانين صارمة تتعامل بها جميع شركات الفوركس
و فى النهاية لن تجدى اى محاولات مع الشركة لان القضية اغلقت من زمان حتى موقع فوركس بيس آرمى تخلى عنك لانه لا يوجد اى لوم على الشركة و هو رأيى انا كمان
لذا ارجو اغلاق الموضوع

طيب يا اخى
انا شخصيا لى حسابين مفعلين تفعيل كامل مع هذه الشركة حساب
الا انى بعد ان دبلت هذه الحسابات 5 مرات وبنفس الاوامر على الحسابين حتى لا يدعى احد انه هيدج
طلبت سحب من الشركة الا اننى فؤجئت من تعسفهم وقالوا لى ان المونى بوكرز لديك غير مفعل رغم انى مفعله ببطاقة الائتمان
وفى نفس الوقت فؤجئت ايضا ان المونى بوكرز اغلق حسابى وطلب منى ارسال الاوراق حتى يتم تفعيل الحساب
ارسلت للمونى بوكرز الاوراق المطلوبة كلها ولم يرد على عدة شهور
وتم تعليق الحساب من الشركة ورفض طلب السحب وبعد مرور عدة اسابيع وبينما انا فى انتظار لرد المونى بوكرز فؤجئت بايميل من الشركة انها سوف تقوم بالغاء جميع ارباحى واغلاق الحسابات بشكل نهائى لعدم رد المونى بوكرز ولن يتم رد الايداعات
قولت ليهم ليه انا فى انتظار الرد من المونى بوكرز ثم انه فى أسوأ الظروف يمكنكم ارسال اموالى تحويل بنكى
رفضوا ارسال الاموال باى طريقة غير المونى بوكرز وحتى الان لم يرد البنك والحسابات معلقة
فى الاخير انا على يقين انه هناك تواطأ ما بين موظفين المونى بوكرز وهذه الشركة لعرقلة عملية السحب بطريقة جديدرة وممنهجة بين الطرفين للهروب من سحب المبالغ بطريقة غير مباشرة وحسبى الله ونعم الوكيل فى هذه الشركة بسبب الديون والازمة التى امر بها بسبب عرقلة سحب اموالى من هذه الشركة شهور حتى تبخرت الحسابات التى احتفظت بها طيلة هذه المدة على امل السحب و مع ذلك لم يرد المونى بوكز حتى الان

tunisia
02-12-2013, 10:11 PM
انا مثلك اخي صاحب حساب رقم 2154165 قمت اليوم 2013/12/02 20;11 بوضع اوامر معلقة علي العملة buystop GBP-USD عند 1.63967
(5pip trailing stop) , و sell stop عند 1.63781 (trailing stop 5 pip) في 22;11 فاتجها السعر نحو 1.63796 ثم انعكس اتجاهه الي buy stop ليخترقه ويتجه 27نقطة الي 1.64247 رغم ذلك لم يفعل الامر buy stop والذي ساهم في فقداني مرابيح تقدر ب 88 دولار . كما ساهم في ترجن حسابي الصعير عند 1.64023....
http://www.fx-arabia.com/vb/attachment.php?attachmentid=9635&stc=1&d=1386011462

smarty9_2009
03-12-2013, 02:26 AM
شركة زبالة
اتمنى الا تيأس وأن تنال كامل حقك

sunegypt
03-12-2013, 06:20 AM
ممكن ان ترفق كشف حسابك الاخير اخى اللى عليه المشاكل هذه ؟

siwa
05-12-2013, 06:20 AM
اخي العزيز حتي لو كان ذلك بسبب ال\ريقه فما هو ذنبي

اخي هل كانت طريقتك تعتمد على الهيدج؟؟؟؟؟

mada0202
11-12-2013, 02:04 AM
معلش يا باشا هو سؤال خارج الموضوع شوية

ممكن تقولنا ازاى عملت 12 الف دولار من 500 دولار فى 3 اسابيع بس ؟؟؟؟

MemO_KinG
20-12-2013, 06:58 AM
باركوا للأخ صاحب الموضوع فلوسه رجعتله

forexone
20-12-2013, 10:01 AM
مبروك اخي

amindesetif
20-12-2013, 11:20 AM
السلام عليكم
الحمد لله

master0071
20-12-2013, 02:27 PM
طيب ياجماعة الخير بالشكل دا الواحد يشوف اى بزنس تانى احسن ولا ايه

انا بعتمد ف المتاجرة على الهيدج... هو ممنوع ؟؟؟

وبعدين افرض انا شغال كويس و بدبل حسابى كل شهر فى الاخر ممكن فلوسى معرفش اجبها؟؟؟

دلونى ياجماعة بعد اذنكوا .

tarik
20-12-2013, 03:09 PM
السلام عليكم ورحمة الله .. اخي انا لدي حسابين يرور مع هذه الشركه وفعلتهم قبل الايداع وكان كله تمام . بعدها فتحت حساب ثالث بالدولار وودعت فيه 300 دولار وارسلت نفس اوراق التفعيل التي قبلوها مني في الحسابين الاوليين ولكنهم رفضوهن .. فقمت بخساره متعمده للحساب وتركته . كل الشركات نصابه , تعلم ان لا تعطي لهم فرصه ليسرقوك . كلهم ينتظرون غلطه من التاجر . فعل حسابك واقراء التعليمات لاي شركه حتى تظمن حقك