المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : محتار ومتلخبط ومش فاهم حاجة

ensan_71
31-12-2013, 07:42 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا : يشرفنى انى اعترف انى كنت متابعا لفوركس من زمان من حوالى 3 سنين لكنى اتعلمته وحبيته على ايد معلم ومحاضر منتدى اف اكس ارابيا الدكتور المحترم / اسامة اللى ما كنش بيبخل بعلمه على ااى حد والله شهادة حق ... وكنت خايف جدا من هذا المجال لانه مجال مجهول واغلبية شركاته نصابه ومش معروف لها حاجة .... وبعد ما اتعلمت من محاضرات الموقع .... ولفلفت كتييييييييييييير على اليوتيوب واتعلمت شوية استراتيجيات وفتحت اكتر من حساب تجريبى وخسرته لحد ما فى يوم دخلت اليوتيوب وكنت بدور على استراتيجية استخدمها للمتاجرة وكنت داخل اتفسح بينى وبينكم لانى كنت وصلت لمرحلة ما بين اليأس والأمل .... و ولا كان على بالى انى ربنا هيرزقنى باستراتيجية نسبة الخطأ فيها تقريبا تكاد تكون منعدمه .... وبعد ما اتعلمتها فتحت حساب تجريبى بــ 5000 دولار وهبا يا عم عوبد تاجر وما شاء الله وصل حسابى التجريبى من 5000 الى 8052 دولار فى شهر يعنى كسبت 3052 دولار فى شهر ما خسرتش غير يمكن 5 او 6 مرات تداول فقط بسبب الطمع لكنى اتبعت اسلوب ادارة لرأس المال اكتشفت انه ناجح جدا وهو انى ما ادخلش الا لما اكون متأكد من المكسب وما اطمعش فى اليوم اكتر من 100 او 200 دولار والحمد الله الاسلوب ده ماشى معايا تمام .
المهم عشان مش اطول عليكم دخلت اخد فكره عن طريقة فتح الحساب وشركات الوساطة اللى مش تمام واللى تمام .... لقيت نفسى توهت بقا ما بين فتح الحساب والفيزا والكريديت كارت والشغلانه المنيله دى ههههههههههه بجد دماغى اتلخبطت خصوصا انى ما عملتش كريدت كارت او فيزا قبل كدا فانا تايه وبجد مش عارف كمان ادخل مع اى شركة مضمونه ......... ارجو الافادة لوجه الله ..... متلخبط يا نااااااااااااااااااااااااااااس
عايز شركة افتح معاها :-
1- حساب اسلامى ثابت .
2- سرعة فى السحب والايداع .
3- بفكر ادخل بحساب 300 أو 600 دولا .
4- اقل اسبريد وعمولات .
5- اقفل وافتح الصفقات براحتى بدون تقييد بوقت .
ومش فاكر بقا الباقى المهم انتوا شوروا عليا بالصالح
ولا خاب من استشار
ودلوقتى ايه الفرق بين اف اكس ارابيا .... وارابيا كوميشن ويا ريت لو فيه عنوان للشركة او مقر ؟
منتظر ردكم
واسف للإطاله
كل سنه وانتوا ومصر والاخوة المسيحين والاخوة العرب بألف خير وصحة وسعادة

معاذ عودات
31-12-2013, 08:22 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا : يشرفنى انى اعترف انى كنت متابعا لفوركس من زمان من حوالى 3 سنين لكنى اتعلمته وحبيته على ايد معلم ومحاضر منتدى اف اكس ارابيا الدكتور المحترم / اسامة اللى ما كنش بيبخل بعلمه على ااى حد والله شهادة حق ... وكنت خايف جدا من هذا المجال لانه مجال مجهول واغلبية شركاته نصابه ومش معروف لها حاجة .... وبعد ما اتعلمت من محاضرات الموقع .... ولفلفت كتييييييييييييير على اليوتيوب واتعلمت شوية استراتيجيات وفتحت اكتر من حساب تجريبى وخسرته لحد ما فى يوم دخلت اليوتيوب وكنت بدور على استراتيجية استخدمها للمتاجرة وكنت داخل اتفسح بينى وبينكم لانى كنت وصلت لمرحلة ما بين اليأس والأمل .... و ولا كان على بالى انى ربنا هيرزقنى باستراتيجية نسبة الخطأ فيها تقريبا تكاد تكون منعدمه .... وبعد ما اتعلمتها فتحت حساب تجريبى بــ 5000 دولار وهبا يا عم عوبد تاجر وما شاء الله وصل حسابى التجريبى من 5000 الى 8052 دولار فى شهر يعنى كسبت 3052 دولار فى شهر ما خسرتش غير يمكن 5 او 6 مرات تداول فقط بسبب الطمع لكنى اتبعت اسلوب ادارة لرأس المال اكتشفت انه ناجح جدا وهو انى ما ادخلش الا لما اكون متأكد من المكسب وما اطمعش فى اليوم اكتر من 100 او 200 دولار والحمد الله الاسلوب ده ماشى معايا تمام .
المهم عشان مش اطول عليكم دخلت اخد فكره عن طريقة فتح الحساب وشركات الوساطة اللى مش تمام واللى تمام .... لقيت نفسى توهت بقا ما بين فتح الحساب والفيزا والكريديت كارت والشغلانه المنيله دى ههههههههههه بجد دماغى اتلخبطت خصوصا انى ما عملتش كريدت كارت او فيزا قبل كدا فانا تايه وبجد مش عارف كمان ادخل مع اى شركة مضمونه ......... ارجو الافادة لوجه الله ..... متلخبط يا نااااااااااااااااااااااااااااس
عايز شركة افتح معاها :-
1- حساب اسلامى ثابت .
2- سرعة فى السحب والايداع .
3- بفكر ادخل بحساب 300 أو 600 دولا .
4- اقل اسبريد وعمولات .
5- اقفل وافتح الصفقات براحتى بدون تقييد بوقت .
ومش فاكر بقا الباقى المهم انتوا شوروا عليا بالصالح
ولا خاب من استشار
ودلوقتى ايه الفرق بين اف اكس ارابيا .... وارابيا كوميشن ويا ريت لو فيه عنوان للشركة او مقر ؟
منتظر ردكم
واسف للإطاله
كل سنه وانتوا ومصر والاخوة المسيحين والاخوة العرب بألف خير وصحة وسعادة

اهلا وسهلا فيك يا غالي
وربنا يرزقك ان شاءالله

انصحك بشركة FXDD شركة كبيرة وقوية ويوجد بها حسابات بسبريد ثابت او متحرك
ولنا تجربه كبيرة معها وفيها اكثر من مزية
تفتح وتغلق صفقات براحتك ، والسحب والايداع سهل

تفضل هذا الموضوع عن كيفية فتح حساب في الشركة
افتح حساب فوركس forex اسلامى مع FXDD و تمتع بمزايا عملاء اف اكس ارابيا المتعددة (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24)

ومن هنا طريقة الايداع
كيفية الايداع في شركة FXDD للاشتراك في العروض (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=34721)

بخصوص الفرق بين كوميشن وارابيا

ارابيا تحصل على المزايا الخاصه بالموقع
مزايا فتح حساب فوركس تحت وكالة اف اكس ارابيا (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=20)

اما كوميشن ستحصل على عائد من عمولة مضاربتك فقط
FXCommission..Forex Cashback Rebates..and More (http://www.fxcommission.com/pages/details/10)

ولا يوجد مقرات لشركة .. ان شاءالله قريبا

ensan_71
31-12-2013, 08:25 PM
تسلم معاذ باشاااااااا ربنا يعزك

messi10
01-01-2014, 02:50 AM
شركة armada markets رافعة حتى 1.500 شركة من نوع stp اقل ايداع 100 دولار

سبريد ثابت على ازواج الرئيسية 1 نقطة على يورو الين 2 نقطة المجنون 4 نقاط

ensan_71
02-01-2014, 12:49 AM
تسلم ميسى باشا بس يا ريت الاستاذ معاذ يفيدنا بمعلومات عن الشركة دى ورايه فيها ؟

معاذ عودات
02-01-2014, 10:23 AM
تسلم ميسى باشا بس يا ريت الاستاذ معاذ يفيدنا بمعلومات عن الشركة دى ورايه فيها ؟

اهلا فيك اخي الكريم
والله اول مره اسمع فيها
ولم اجربها