المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سؤال فى تشغيل الميتاتريدر على الاب توب

nabil_bobo
20-06-2014, 11:35 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كيفكم يا جماعه ويارب تكونوا بخير
معلش سؤال انا سطبت برنامج الميتاتريدر على الاب توب بس كل ما اضيف عليه تمبلت مش بيظهر فى البرنامج
عملت ازاله للبرنامج وسطبته تانى مش عايز يظهر التمبلت فى البرنامج اخدت كوبى لملف البرنامج من على جهاز الكمبيوتر ونسخته على الاب توب وبرضو نفس المشكله التمبلت مش عايز يظهر فى البرنامج
حد عنده حل للمشكله دى
وانا اسف على الاطاله ولكم جزيل الشكر

forex 2012
21-06-2014, 08:36 AM
اذا كان يحتوى هذا التمبلت على مؤشرات خارجية فيجب نسخ هذه المؤشرات فى نسخة الميتاتريدر لكى يعمل التمبلت

اما اذا كان التمبلت لا يحتوى على مؤشرات خارجية فعليك ان تجرب ان تصنع التمبلت يدويا مثله مثل الاصل ومن ثم تحفظه و تجرب على شارت اخر

اسلام العوامى
21-06-2014, 09:39 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كيفكم يا جماعه ويارب تكونوا بخير
معلش سؤال انا سطبت برنامج الميتاتريدر على الاب توب بس كل ما اضيف عليه تمبلت مش بيظهر فى البرنامج
عملت ازاله للبرنامج وسطبته تانى مش عايز يظهر التمبلت فى البرنامج اخدت كوبى لملف البرنامج من على جهاز الكمبيوتر ونسخته على الاب توب وبرضو نفس المشكله التمبلت مش عايز يظهر فى البرنامج
حد عنده حل للمشكله دى
وانا اسف على الاطاله ولكم جزيل الشكر

،،،وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،،،

،،،تأكد من المسار الصحيح للبرنامج واتبع الخطوات الموجوده بالمشاركة على الرابط التالى لمعرفة المسار الصحيح،،،

حل مشكلة عدم ظهور الاكسبرتات والمؤشرات بعد التحديث الجديد (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=37076)

،،،تحياتى،،،

hammad ibarahim
21-06-2014, 10:31 AM
المسار الصحيح للبرنامج واتبع الخطوات الموجودة بفديوهات التعليم ومن المنتدى

waleed matar
21-06-2014, 11:16 AM
انسخ المؤشرات فى فولدر خارجى اولا

ثم حمل التيمبلت بشكل عادى