المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : فى حد بيعرف يتاجر مع FXDD وقت الاخبار ؟

unknown
22-08-2014, 05:08 PM
السلام عليكم

ياجماعة انا تعاملت مع شركات تحت السلم كتير قوى
ولم اواجة مااواجهة مع اف اكس دىيدى وقت الاخبار
الشركة بتتاخر فى تنفيذ الاوامر ووالمنصة بتعلق وتهنج
ومافيش اى حاجة بتتنفذ .... بجد انا مش عارف اقول ايه

walid roub
22-08-2014, 08:54 PM
FXDD سيئة وقت الأخبار و هذا معروف للجميع

بدءت معظم الشركات بمحاربه هذه الظاهره ( التجاره على الاخبار ) سواء برفع الاسبريد او تفتح الصفقه بنهايه الطريق وعند الشكوي سيكون الرد ( ان السعر يتحرك بقوه والمنصه تأتيك بأقرب سعر انت حددته)

شركة XM مجربة شخصيا , أحيانا تتفعل الأوامر و أحيانا يمر عليها السعر بدون تفعيل

هوت فوركس جيده ورافعه ممتازه 1.1000 و تتوافق مع الأخبار انصحك تجرب فيها لازلت لم أجربها شخصيا لكنني أنوي ذالك مستقبلا

فيه هوت فوركس

و في أيضا أيرون رافعة أيرون 1,500 ليا صديق مجرب فيها التداول الأخبرا و قال لي أنها جيدة

أو فوركس دوت كوم

و يقولون أيضا أنا نورد فوركس NordFX جيدة وقت الأخبار و بها أسبرد ثابت و رافعة 1,500 , لكن عن رأي عنها شركة نورد هي شركة 4 أرقام و ليس 5 و أعتقد أن ذالك سيسبب بطأ المنصة
أي شركة خاضعة لهيئة رقابية صارمة ويقل فيها الريكوت وتكون خمس أرقام بعد الفاصلة والتنفيذ فيها لايزيد عن 0.5 ثانية حتى في الأخبار وأعلى سبريد لليورو دولار 2.1 فهي شركة ممتازة

في أيضا من يقول أن شركة أف أكس سول FXsolutions ممتازة وقت الأخبار و بها تنفيذ سريع جدا جدا لكن لم أجربها شخصيا . لكن الرافعة بها صغيرة أعتقد

يا اخوانى الشركات وقت الاخبار القوية لا تضمن لك تنفيذ الاوامر فاذا ضمنت شركة او اكتر هذه الاوامر فهذا جيد ودوام الحال من المحال وكانت تفعلها سابقاfxsol لاكتساب سمعة فى ذلك ولاستقطاب مضاربين جدد وبما ان الموضوع يقف عليها بخسارة لتنفيذ اسعار لم يمر عليها السعر توقفت عن ذلك حتى الشركات التى الان تقبل بذلك ستجدها عن قريب تتوقف عن ذلك

FXDD و انستا , الشركتين دول بالذات لا انصح بالاخبار معهم لان شركة اف اكس دى دى لو السعر انطلق بسرعة كبيرة اوى مش هيفعل الصفقة وطبعا انستا لو ربحت كتير من الخبر مش هتدفعلك لان من ضمن قوانينها عدم التعامل مع الاخبار

و أنا معاك يا أخي لازلت أبحث عن أفضل شركة وقت الأخبار و المثالية , لو عندك معلومات هات ما عندك

unknown
22-08-2014, 09:04 PM
FXDD سيئة وقت الأخبار و هذا معروف للجميع

بدءت معظم الشركات بمحاربه هذه الظاهره ( التجاره على الاخبار ) سواء برفع الاسبريد او تفتح الصفقه بنهايه الطريق وعند الشكوي سيكون الرد ( ان السعر يتحرك بقوه والمنصه تأتيك بأقرب سعر انت حددته)

شركة XM مجربة شخصيا , أحيانا تتفعل الأوامر و أحيانا يمر عليها السعر بدون تفعيل

هوت فوركس جيده ورافعه ممتازه 1.1000 و تتوافق مع الأخبار انصحك تجرب فيها لازلت لم أجربها شخصيا لكنني أنوي ذالك مستقبلا

فيه هوت فوركس

و في أيضا أيرون رافعة أيرون 1,500 ليا صديق مجرب فيها التداول الأخبرا و قال لي أنها جيدة

أو فوركس دوت كوم

و يقولون أيضا أنا نورد فوركس NordFX جيدة وقت الأخبار و بها أسبرد ثابت و رافعة 1,500 , لكن عن رأي عنها شركة نورد هي شركة 4 أرقام و ليس 5 و أعتقد أن ذالك سيسبب بطأ المنصة
أي شركة خاضعة لهيئة رقابية صارمة ويقل فيها الريكوت وتكون خمس أرقام بعد الفاصلة والتنفيذ فيها لايزيد عن 0.5 ثانية حتى في الأخبار وأعلى سبريد لليورو دولار 2.1 فهي شركة ممتازة

في أيضا من يقول أن شركة أف أكس سول FXsolutions ممتازة وقت الأخبار و بها تنفيذ سريع جدا جدا لكن لم أجربها شخصيا . لكن الرافعة بها صغيرة أعتقد

يا اخوانى الشركات وقت الاخبار القوية لا تضمن لك تنفيذ الاوامر فاذا ضمنت شركة او اكتر هذه الاوامر فهذا جيد ودوام الحال من المحال وكانت تفعلها سابقاfxsol لاكتساب سمعة فى ذلك ولاستقطاب مضاربين جدد وبما ان الموضوع يقف عليها بخسارة لتنفيذ اسعار لم يمر عليها السعر توقفت عن ذلك حتى الشركات التى الان تقبل بذلك ستجدها عن قريب تتوقف عن ذلك

FXDD و انستا , الشركتين دول بالذات لا انصح بالاخبار معهم لان شركة اف اكس دى دى لو السعر انطلق بسرعة كبيرة اوى مش هيفعل الصفقة وطبعا انستا لو ربحت كتير من الخبر مش هتدفعلك لان من ضمن قوانينها عدم التعامل مع الاخبار

و أنا معاك يا أخي لازلت أبحث عن أفضل شركة وقت الأخبار و المثالية , لو عندك معلومات هات ما عندك

عندى حساب فى نورد فتحت اكثر من 3 صفقات واغلقتهم وقت الحركة على ربح والحمد لله
حاولت افتح نفس الصفقات على fxdd مستحيل واخرو الصفقة جدااااااا حتى تغير السعر
اف اكس دي دى انا جربتها اول لما اشتغلت (من حوالى 3 سنين) كانت روعة بجد
دلوقتى شركات بير السلم افضل منها سبحان مغير الاحوال

Badr
22-08-2014, 11:20 PM
أنا يوم الأربع ده كنت بايع المجنون من 171.62 و حطيت ستوب على 171.80 و الساعة 11:30 كان فى خبر على الباوند
و الزوج طلع بشكل كبير و صفقتى انضربت على سعر 172.07 ( يعنى سليب بيج 27.5 نقطة ! )

amine31
22-08-2014, 11:34 PM
اعتقد ان هذا حصل لك في حساب عادي و ليس حساب ECN
افتح حساب ECN سرعة في التنفيذ و فتح الصفقات و اغلاقها و سبريد قليل جدا

hemaya
23-08-2014, 10:57 AM
حد جرب دوكاسكوبي في الاخبار ؟ او الباري

معاذ عودات
23-08-2014, 11:37 AM
السلام عليكم

اخواني هذه ليست مشكلة ،
وانما نظام عمل ـ وقد بينا هذا في مواضيع سابقه
واليكم الشرح

2- المتاجرة مع الاخبار:

اشتكى بعض عملاء الاخبار من مشاكل فى التنفيذ من اسعار متاخرة قليلا او تنفيذ متأخر و الشركة لا تمنع المتاجرة مع الاخبار و لكن فى الوقت الحالى و مع تدشين نظام STP فقبول الصفقات و تنفيذها و التسعير يعود الى البنك كاملا و ساشرح كيفية العمل:

العميل يضع امر معلق قبل الخبر ببضع دقائق او ثوانى,مع التفعيل يقوم السيستم الخاص بالشركة بارسال العقد للبنك الاول المتعاقد معه فالبنك اما يرفضه او يقبله فان رفضه فانه يذهب للبنك الثانى فان رفضه فالثالث و هكذا كل هذا يتم خلال ثوانى او اجزاء منها و لكن مع الحركة الواسعة للاخبار فى ثوانى قليلة فان التنفيذ يتأخر نظرا لتحرك السعر و نظرا لقبول او رفض البنك قبول العقود,

تعرضت الشركة الى تحذيرات شديدة اللهجة بعدم ارسال عقود ضخمة وقت الاخبار و تهديدات ايضا بانقاص السيولة المخصصة للشركة و كان الاتفاق ايضا ان العقود ملك البنك يقبلها او يرفضها و على العميل ان يتحمل و يتفهم الية العمل فى الاخبار مع نظام STP و مدى خطورة عدم تنفيذ العقود من افضل سعر سيحصل عليه البنك انذاك سواء اكان بعيدا ام قريبا عن السعر المطلوب.

shady hamza
23-08-2014, 05:35 PM
موضوع السليبيج ده خطر فعلا
الاخ بيقول سليبيج 27 نقطة ع المجنون دى مشكلة ازاى يعنى والمفروض انه الشركة بتعوض الخطا ده لان مش ذنب العميل انه الشركة منفذتش الارقام اللى موجودة

michael thabet
23-08-2014, 07:33 PM
من بداية معرفتي بالفوركس انا جربت كل الاستراتيجيات
أفضل طريقة هي المتاجرة على الأخبار
فعلا دي دي كانت من أفضل الشركات في التنفيذ ولكن خلاص
انا جربت فوق العشرين شركة حتى دوكاسكوبي السويسري كله عرف طريقة الأوامر المعلقة ومحدش هيسيبك تشتغل عليها
كما أن طريقة الهيدج أيضا يحصل بها انزلاق
من شهرين وانا اقرأ عن طريقة توقع نتيجة الخبر قبلها بدقيقتين
وهي لو الخبر متوقع إيجابية وتحرك السعر قبلها لتحت في آخر نصف ساعة يمكن الدخول قبل الخبر بدقتيتن شراء وهكذا
غير كده لا تدخل

amroalmoghane
23-08-2014, 11:19 PM
حاول تدخل ماركت قبل صدور الخبر بخمس دقائق ولا تضع اوامر معلقه بفرق نقاط قريب من السعر قبل صدور الخبر او حاول تجرب الاسبريد الثابت بدل الاسبريد المتحرك وعلي ما اظن ان الاسبريد الثابت يبدا من 3 او 4 نقطه حسب العمله في شركة اف اكس دي دي

hemaya
23-08-2014, 11:31 PM
حاول تدخل ماركت قبل صدور الخبر بخمس دقائق ولا تضع اوامر معلقه بفرق نقاط قريب من السعر قبل صدور الخبر او حاول تجرب الاسبريد الثابت بدل الاسبريد المتحرك وعلي ما اظن ان الاسبريد الثابت يبدا من 3 او 4 نقطه حسب العمله في شركة اف اكس دي دي

اخي انا جربت اوامر ماركت مباشرة وايضا نفس مشاكل الاوامر المعلقة ..

amine31
24-08-2014, 04:37 AM
المشكلة ليست في السبريد الثابت لو هذا فقط ليس مشكلة المشكلة في ال requote و انزلاق السعر مما يؤدي الى دخولك من سعر اكثر بكثير من الذي حددته او عدم تفعل الامر المعلق او اسوا شيء يمكن يحصل و هو ان لا يتفعل الامر لوجود جاب ثم يعود السعر و يفعله و يعكس عليك لسرعة الحركة

amine31
24-08-2014, 04:44 AM
السلام عليكم

اخواني هذه ليست مشكلة ،
وانما نظام عمل ـ وقد بينا هذا في مواضيع سابقه
واليكم الشرح

2- المتاجرة مع الاخبار:

اشتكى بعض عملاء الاخبار من مشاكل فى التنفيذ من اسعار متاخرة قليلا او تنفيذ متأخر و الشركة لا تمنع المتاجرة مع الاخبار و لكن فى الوقت الحالى و مع تدشين نظام STP فقبول الصفقات و تنفيذها و التسعير يعود الى البنك كاملا و ساشرح كيفية العمل:

العميل يضع امر معلق قبل الخبر ببضع دقائق او ثوانى,مع التفعيل يقوم السيستم الخاص بالشركة بارسال العقد للبنك الاول المتعاقد معه فالبنك اما يرفضه او يقبله فان رفضه فانه يذهب للبنك الثانى فان رفضه فالثالث و هكذا كل هذا يتم خلال ثوانى او اجزاء منها و لكن مع الحركة الواسعة للاخبار فى ثوانى قليلة فان التنفيذ يتأخر نظرا لتحرك السعر و نظرا لقبول او رفض البنك قبول العقود,

تعرضت الشركة الى تحذيرات شديدة اللهجة بعدم ارسال عقود ضخمة وقت الاخبار و تهديدات ايضا بانقاص السيولة المخصصة للشركة و كان الاتفاق ايضا ان العقود ملك البنك يقبلها او يرفضها و على العميل ان يتحمل و يتفهم الية العمل فى الاخبار مع نظام STP و مدى خطورة عدم تنفيذ العقود من افضل سعر سيحصل عليه البنك انذاك سواء اكان بعيدا ام قريبا عن السعر المطلوب.

طيب كيف تفسر اني اتعامل مع شركة تحت السلم مثل وصف الاخ صاحب الموضوع و ما فيها هذه المشاكل ابدا و الاوامر تفعل من مكانها و طبعا لا تقارن مع اسم و سمعة اف اكس دي دي و التي زمان ما كان فيها هذه المشاكل انا اعتقد ان كل هذا لمحاربة التجارة مع الاخبار نظرا لامكانية عمل ربح كبير في وقت قصير و تقريبا معظم الشركات تعمل هذا و فيه من يرفع السبريد بشكل خيالي حتى ياكل معك من الكعكة

معاذ عودات
24-08-2014, 09:49 AM
طيب كيف تفسر اني اتعامل مع شركة تحت السلم مثل وصف الاخ صاحب الموضوع و ما فيها هذه المشاكل ابدا و الاوامر تفعل من مكانها و طبعا لا تقارن مع اسم و سمعة اف اكس دي دي و التي زمان ما كان فيها هذه المشاكل انا اعتقد ان كل هذا لمحاربة التجارة مع الاخبار نظرا لامكانية عمل ربح كبير في وقت قصير و تقريبا معظم الشركات تعمل هذا و فيه من يرفع السبريد بشكل خيالي حتى ياكل معك من الكعكة

اهلا فيك اخي الكريم ،،
افسر ان FXDD انها مجبرة على التعامل بهذا النظام
لانها تستقبل الاسعار من الخارج ، ولهذا السبب يحدث هذا التأخير
اما نظام عمل الشركات التي تنفذ الاسعار وقت الاخبار بدون مشاكل لا استطيع ان افتي فيها

وبالنهايه هذه شركة وقد بينت نظام عملها وقت الاخبار ، ومن يرى انها لا تصلح
فليس مجبر على الاشتراك معها

ولكن انا كمتداول ارى ان هذا الشيء يثبت صدق الشركة وليس العكس

Mexican Forex
24-08-2014, 02:08 PM
انا اتعامل مع شركة اف اكس دي دي من فترة كبيرة وصراحة مالقتش مشاكل معاها بس يمكن عشان مش بتاجر علي الاخبار كتير

بس لما الشركة توضح لي اليه العمل الخاصة بيها وقت الاخبار عشان تفهم العملاء بتوعها والعميل يبقي مصر انه يتاجر مع الشركة وقت الاخبار برضو

ههه يبقي الخطأ من عند العميل مش من الشركة يا رجالة ولا ايه؟

جربت ايضا عدد كبير من الشركات ووجدت ان معظم الشركات او 98% نفس الالية

اما اللي بينفذلك من السعر اللي انت عايزة ده اكيد مش شركة STP ولا ECN

عشان بالعقل ازاي اي شركة حتنفذلك من سعر مجلهاش اصلا !!!

لو نفذته يبقي ده سعر داخلي للشركة ومش سعر بنك وانتم فاهمين الباقي بقي

بالتوفيق

Adhamfx
03-11-2014, 12:58 AM
فعلا للاسف العيب القاتل لاف اكس دي دي هو بطئ تنفيذ واغلاق الصفقات
والريكوت والاوف كوت المستمر
انا شخصيا بواجه خساير فادحة بسبب الموضوع ده لولا ستر ربنا الحمد لله

معاذ عودات
03-11-2014, 10:07 AM
انا اتعامل مع شركة اف اكس دي دي من فترة كبيرة وصراحة مالقتش مشاكل معاها بس يمكن عشان مش بتاجر علي الاخبار كتير

بس لما الشركة توضح لي اليه العمل الخاصة بيها وقت الاخبار عشان تفهم العملاء بتوعها والعميل يبقي مصر انه يتاجر مع الشركة وقت الاخبار برضو

ههه يبقي الخطأ من عند العميل مش من الشركة يا رجالة ولا ايه؟

جربت ايضا عدد كبير من الشركات ووجدت ان معظم الشركات او 98% نفس الالية

اما اللي بينفذلك من السعر اللي انت عايزة ده اكيد مش شركة STP ولا ECN

عشان بالعقل ازاي اي شركة حتنفذلك من سعر مجلهاش اصلا !!!

لو نفذته يبقي ده سعر داخلي للشركة ومش سعر بنك وانتم فاهمين الباقي بقي

بالتوفيق

فعلا للاسف العيب القاتل لاف اكس دي دي هو بطئ تنفيذ واغلاق الصفقات
والريكوت والاوف كوت المستمر
انا شخصيا بواجه خساير فادحة بسبب الموضوع ده لولا ستر ربنا الحمد لله

بالضبط كما تفضل الاخ محمد في رده السابق

ahmed thrwat
05-11-2014, 05:50 AM
وانا ايضا حصل معايا في fxdd انزلاق 38 نقطة وقت خبر
ال يحرق دمك ايه نفس الصفقة بنفس الاستوب لوز في شركة مش هقول اسمها علشان محدش يقول بعمل دعايا ليها حصل انزلاق 8 نقاط فقط او 9
واليكم الصور علشان تحكموا
نبدا fxdd
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/9526_11415154345.png (http://www.fx-arabia.com/vb)
الشركة الاخرى
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/9526_01415154345.png (http://www.fx-arabia.com/vb)
للعلم الشركة الاخرى حساب حقيقي ايضا وعندي البوم صور fxdd والجابات الغريبة وقت الاخبار ولكن لم اتضرر منها هذه الحاله التي تضررت منها فعليا ولما تحدث مع الدعم فني طبعا الرد المعروف الشركة بتنفذ عند افضل سعر متاح و زي ما بيجي ضدك بيجي في مصلحتك اوقات لكن بالنسبة لي الجمله ديه غير صحيحة لسبب انا راجل بعمل بدون تيك بروفيت نهائي بغلق الصفقة يدوي طيب يعني لما يحدث انزلاق او جاب اي كان في مصلحة صفقتي ماهى ملزمة اصلا ان السعر يتحرك مع باقي البنوك والا سيكون تلاعب اما في حاله خبر يجي ضدي ويحصل انزلاق او جاب بعد الاستوب هكون انا تضررت بتحمل النقاط الزيادة فين بقى نظرية زي اوقات يجي ضدك بيجي في مصلحتك؟؟؟؟؟؟
اعتقد ان البنوك التي تتعامل fxdd هى بير سلم مش شركة ولازم تفكر جديا في بحث عن مزودين سيولة افضل لان بيحصل ده تهريج مبقاش سوق فوركس بقى سوق خضار
وطالما شركة بقالها فترة كبيرة في السوق و شايفه عيوب البنوك التي تتعامل معها لماذا لا تبحث عن بنوك اخرى افضل منها ؟؟؟؟؟؟

معاذ عودات
05-11-2014, 10:43 AM
وانا ايضا حصل معايا في fxdd انزلاق 38 نقطة وقت خبر
ال يحرق دمك ايه نفس الصفقة بنفس الاستوب لوز في شركة مش هقول اسمها علشان محدش يقول بعمل دعايا ليها حصل انزلاق 8 نقاط فقط او 9
واليكم الصور علشان تحكموا
نبدا fxdd
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/9526_11415154345.png (http://www.fx-arabia.com/vb)
الشركة الاخرى
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/9526_01415154345.png (http://www.fx-arabia.com/vb)
للعلم الشركة الاخرى حساب حقيقي ايضا وعندي البوم صور fxdd والجابات الغريبة وقت الاخبار ولكن لم اتضرر منها هذه الحاله التي تضررت منها فعليا ولما تحدث مع الدعم فني طبعا الرد المعروف الشركة بتنفذ عند افضل سعر متاح و زي ما بيجي ضدك بيجي في مصلحتك اوقات لكن بالنسبة لي الجمله ديه غير صحيحة لسبب انا راجل بعمل بدون تيك بروفيت نهائي بغلق الصفقة يدوي طيب يعني لما يحدث انزلاق او جاب اي كان في مصلحة صفقتي ماهى ملزمة اصلا ان السعر يتحرك مع باقي البنوك والا سيكون تلاعب اما في حاله خبر يجي ضدي ويحصل انزلاق او جاب بعد الاستوب هكون انا تضررت بتحمل النقاط الزيادة فين بقى نظرية زي اوقات يجي ضدك بيجي في مصلحتك؟؟؟؟؟؟
اعتقد ان البنوك التي تتعامل fxdd هى بير سلم مش شركة ولازم تفكر جديا في بحث عن مزودين سيولة افضل لان بيحصل ده تهريج مبقاش سوق فوركس بقى سوق خضار
وطالما شركة بقالها فترة كبيرة في السوق و شايفه عيوب البنوك التي تتعامل معها لماذا لا تبحث عن بنوك اخرى افضل منها ؟؟؟؟؟؟

اهلا فيك اخي الكريم ،،
هناك انزلاقات لمصلحتك وهناك انزلاقات ليست لمصلحتك
شوف هذه الصفقه مصلحتي او لا

ويا ريت تراسل الشركة وتطلب منهم توضيح وهم رح يفسرولك هالامر

ahmed thrwat
05-11-2014, 11:30 AM
اهلا فيك اخي الكريم ،،
هناك انزلاقات لمصلحتك وهناك انزلاقات ليست لمصلحتك
شوف هذه الصفقه مصلحتي او لا

ويا ريت تراسل الشركة وتطلب منهم توضيح وهم رح يفسرولك هالامر
اولا شكرا لردك استاذ معاذ
ثانيا انا لا اعمل بتيك بروفيت نهائي فانا اتابع الشارت مع الاغلاقات وانتظر اشارات انعكاس حتى اخرج من الصفقة اوقات كتير بحدد تيك بروفيت والسعر يكمل بعدها لذلك غيرت طريقة عملي بدون تيك بروفيت استوب لوز فقط واحرك الاستوب لدخول مع تقدم السعر لصالحي او اذا كان في اغلاقات سلبيه اغلقها ايضا يدوي ولا انتظر الاستوب لوز لذلك مفيش اي انزلاق سوف يحدث لصالح صفقتي لان لا يوجد تيك بروفيت من الاساس وحتى وان حدث اثناء الاخبار فاهو ليس بجاب من الاساس انه تحرك سريع جدا وقت سيوله عاليه في اقل من ثواني الفرق هنا اي الشركات التي تستطيع تغطيه هذا التحرك السريه وايهما يظهر كانزلاق
بالنسبة للجابات وقت الاخبار في الشركة الاخرى لا اجد اي جاب شمعه عادية ممكن يحصل انزلاق بسيط جدا بعد الاستوب في دي دي الامر زياده عن حده
انا لا هاجم الشركة ولكن الومها حقيقا على استمرارها مع نفس مزودين السيوله رغم كثرة المشاكل التي تقابل العملاء سواء انزلاق او جاب وقت الاخبار لذلك يجب من الشركة البحث عن بديل مزود سيوله افضل لخدمه افضل لعملائها وتجنب حدوث المشاكل من الاساس
تواصلت فعلا مع الدعم الفني وارسلت لهم صور الصفقة للشركة الاخرى لكن ردهم ان الشركة بتنفذ الوقف او التيك بروفيت عند افضل سعر متاح اذا تخطاهم

ahmed thrwat
05-11-2014, 12:48 PM
لو نظرت الى وقت اغلاق الصفقتين هتجد fxdd متأخرة 4 ثواني بالظبط عن الشركة الاخرى تسبب في انزلاق كام نقطة زيادة ؟؟؟؟

michael thabet
05-11-2014, 12:49 PM
استاذى العزيز
انا كنت اتاجر على الاخبار فقط لمدة سنه ونصف وعديت على كل الشركات
من الاخر شركة مسجلة او تحت السلم محدش هيسيبك تشتغل على الاخبار لمدة طويلة خاصة الاوامر المعلقة
الرد سيكون الحركة كانت سريعة وتم التنفيذ من اقرب سعر ممكن
مع الاسف هذا يشكك فى مصداقية الشركات ايا كانت , لان اللي هيلعب فى ربحك من الاخبار . يلعب في اي ارباح سواء سكالبينج او اي شيئ
تعلم تحليل حركة السعر قبل الاخبار وادخل ماركت قبلها بدقيقتين غير كده اي شركة ممكن تمرجن حسابك في ثواني
اكبر خسارتين لي في الاخبار كانوا مع دي دي والبارى
اسال مجرب ولا تسأل خبير
بالتوفيق

معاذ عودات
06-11-2014, 10:41 AM
اولا شكرا لردك استاذ معاذ
ثانيا انا لا اعمل بتيك بروفيت نهائي فانا اتابع الشارت مع الاغلاقات وانتظر اشارات انعكاس حتى اخرج من الصفقة اوقات كتير بحدد تيك بروفيت والسعر يكمل بعدها لذلك غيرت طريقة عملي بدون تيك بروفيت استوب لوز فقط واحرك الاستوب لدخول مع تقدم السعر لصالحي او اذا كان في اغلاقات سلبيه اغلقها ايضا يدوي ولا انتظر الاستوب لوز لذلك مفيش اي انزلاق سوف يحدث لصالح صفقتي لان لا يوجد تيك بروفيت من الاساس وحتى وان حدث اثناء الاخبار فاهو ليس بجاب من الاساس انه تحرك سريع جدا وقت سيوله عاليه في اقل من ثواني الفرق هنا اي الشركات التي تستطيع تغطيه هذا التحرك السريه وايهما يظهر كانزلاق
بالنسبة للجابات وقت الاخبار في الشركة الاخرى لا اجد اي جاب شمعه عادية ممكن يحصل انزلاق بسيط جدا بعد الاستوب في دي دي الامر زياده عن حده
انا لا هاجم الشركة ولكن الومها حقيقا على استمرارها مع نفس مزودين السيوله رغم كثرة المشاكل التي تقابل العملاء سواء انزلاق او جاب وقت الاخبار لذلك يجب من الشركة البحث عن بديل مزود سيوله افضل لخدمه افضل لعملائها وتجنب حدوث المشاكل من الاساس
تواصلت فعلا مع الدعم الفني وارسلت لهم صور الصفقة للشركة الاخرى لكن ردهم ان الشركة بتنفذ الوقف او التيك بروفيت عند افضل سعر متاح اذا تخطاهم

اهلا فيك اخي الكريم ،،
يمكن لانكلا تتعامل مع الهدف والستوب لا تلاحظ هذا الشيء بان الانزلاقات تكون لصالحك او ضدك
وليس لشركة اي علاقه بالامر ،
فوقت الاخبار او الحركات القوية كل شركة معرضه لهذا الشيء ـ لانها تحتاج الى استقبال الاسعار ولكن يكون قد تغير بالفعل لسرعه الحركة

لو نظرت الى وقت اغلاق الصفقتين هتجد fxdd متأخرة 4 ثواني بالظبط عن الشركة الاخرى تسبب في انزلاق كام نقطة زيادة ؟؟؟؟

ليس لدي علم عما تتحدث ، يا ريت توضيح اكثر

استاذى العزيز
انا كنت اتاجر على الاخبار فقط لمدة سنه ونصف وعديت على كل الشركات
من الاخر شركة مسجلة او تحت السلم محدش هيسيبك تشتغل على الاخبار لمدة طويلة خاصة الاوامر المعلقة
الرد سيكون الحركة كانت سريعة وتم التنفيذ من اقرب سعر ممكن
مع الاسف هذا يشكك فى مصداقية الشركات ايا كانت , لان اللي هيلعب فى ربحك من الاخبار . يلعب في اي ارباح سواء سكالبينج او اي شيئ
تعلم تحليل حركة السعر قبل الاخبار وادخل ماركت قبلها بدقيقتين غير كده اي شركة ممكن تمرجن حسابك في ثواني
اكبر خسارتين لي في الاخبار كانوا مع دي دي والبارى
اسال مجرب ولا تسأل خبير
بالتوفيق

انا بوجهه نظري اقول بأن الشركات التي تستقبل الاسعار من بنوك يحدث معها هذا
ولكن لو كان السعر من الشركة نفسها ,, لا يحدث اي مشاكل بينها وبين العميل
لانها ستقوم برسم الشمعة كما هي تريد

ahmed thrwat
11-11-2014, 01:26 PM
fxdd
الشركة الاخرى
ما اتحدث عنه انظر للوقت وتاريخ اغلاق الصفقة وقارن بين الشركتين
الشركة الاخرى اغلقت الصفقة قبل نهاية اليوم ثانيتين (23:58) يوم 10 انما دي دي اغلقت الصفقة بعد +2 ثانيتين من اليوم الجديد (00:02) اليوم 11
4 ثواني تلك فرقت معي 40 نقطة لو لاحظت الفرق

kingofnights
12-11-2014, 06:04 AM
انا متعود على الاسلبيدج بحكم عملى مع الشركات ecn لفترات طويلة وساعات يأتى ايجابى كما يأتى احيانا سلبى يعنى المحصلة واحدة لأنه وقت الاخبار كمان الاسلبيدج فى حدود 10 بيب مثلا اقصى شئ لكن ما وجدته فى الفترة التى كان لى حساب فى اف اكس دى دى صراحة لا يمت للاسلبيدج الطبيعى الخاص باتفاقات التنفيذ مع مزودي السيولة بأى صلة لا من قريب او بعيد لا انسى يوم خبر النون فارم حين كنت اعمل سويا مع صديق لى و توسع الاسبريد امام أعيننا 70نقطة على الدولار ين و 90نقطة على الذهب فى الاتجاهين قبل الخبر بثوانى معدودة واتمرجنا احنا الاتنين قبل صدور الاخبار مع انه كان هو صفقاته بيع وانا صفقاتى شراء وكان هذا اخر مشهد لنا مع الشركة حيث اغلقنا منصتها الى الابد

معاذ عودات
12-11-2014, 10:58 AM
انا متعود على الاسلبيدج بحكم عملى مع الشركات ecn لفترات طويلة وساعات يأتى ايجابى كما يأتى احيانا سلبى يعنى المحصلة واحدة لأنه وقت الاخبار كمان الاسلبيدج فى حدود 10 بيب مثلا اقصى شئ لكن ما وجدته فى الفترة التى كان لى حساب فى اف اكس دى دى صراحة لا يمت للاسلبيدج الطبيعى الخاص باتفاقات التنفيذ مع مزودي السيولة بأى صلة لا من قريب او بعيد لا انسى يوم خبر النون فارم حين كنت اعمل سويا مع صديق لى و توسع الاسبريد امام أعيننا 70نقطة على الدولار ين و 90نقطة على الذهب فى الاتجاهين قبل الخبر بثوانى معدودة واتمرجنا احنا الاتنين قبل صدور الاخبار مع انه كان هو صفقاته بيع وانا صفقاتى شراء وكان هذا اخر مشهد لنا مع الشركة حيث اغلقنا منصتها الى الابد

اهلا فيك اخي الكريم
سياسة الشركة في الاخبار واضحه وقد تم شرحها سابقاً
هي ليست مشكلة ولكن هي محكومه بان تتعامل بهذا السياسه