المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : نويتها بجد اخيرا

sacalance
26-08-2014, 06:57 PM
الفوركس ده ومن المنتدى ده علاقتى بى من 7 سنين مش فاكر بس كام شهر واسيبه سنتين وهكذا

بس المرادى بجد ناويها بقى ادعولى ميبقاش زى كل مرة شهر ولا اتنين وافكس

معاذ عودات
26-08-2014, 07:23 PM
الله يكون معك ،،

تحياتي

أ.نادر غيث
27-08-2014, 07:43 PM
اهلاً وسهلاً بك اخي الكريم
ان شاء الله ربنا يوفقك اخي وتبدع بهذا المجال ..
و أي مساعدة تحتاجها نحن بالخدمة بمشيئة الله ..

sacalance
27-08-2014, 08:44 PM
طب ابدا ازاى ياعنى كل الاساسيات والمبادئ للتحليل الكلاسيكى غالبا فاكرها وده بس اللى كنت اعرفه محتاج اعؤف بقى موجات اليوت والهارمونيك والتحليل الرقمى اللى كان نفسى اعرف ولا مش دلوقتى اركز فى الكلاسيكى بس
وخصوصا انى عايز افتح حسال حقيقى فعلا قريب بس اظبط نفسى شوية

م.جمانه
28-08-2014, 02:58 AM
طب ابدا ازاى ياعنى كل الاساسيات والمبادئ للتحليل الكلاسيكى غالبا فاكرها وده بس اللى كنت اعرفه محتاج اعؤف بقى موجات اليوت والهارمونيك والتحليل الرقمى اللى كان نفسى اعرف ولا مش دلوقتى اركز فى الكلاسيكى بس

اهلا فيك اخي بك معنا بارابيا
اولا : لا تستعجل لفتح حساب حقيقي قبل ان تتاكد انك جاهز تماما للمتاجره بآموالك الحقيقيه ،، وجب التذكير أنه سوق عنيف لا يرحم ،،
ثانيا: اجابه على سؤالك في هالموضوع
مـن أيـن ابـدأ تعليم الفوركس Forex ؟!! (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=29511)

متمنيه لك التوفيق

sacalance
28-08-2014, 02:46 PM
شكرا للجميع

أ.نادر غيث
28-08-2014, 07:55 PM

مساء الخير
اضيف لما تقدمت به زميلتي جمانة .

اذا اردت ان تتعامل باستراتيجية للعمل على الحساب الحقيقي .
فيجب ان تحدد طريقة واحدة حتى لا تشتت نفسك ، فكل علم له اسسه وطرقه
وتقريباً صعب ان تجمع كل هذه الطرق بأن واحد ..

مثلاً لو اردت التركيز على التحليل الكلاسيكي ، اذن تركز نفسك وجهدك الذهني ووقتك وتمرس نفسك عليه .
وبعد ان تتأكد انك جاهز لتنفيذ على حساب حقيقي بناءاً على معطيات ادائك بالحساب التجريبي ، تبدأ بالعمل
على الحساب الحقيقي ويفضل ان يكون بالبداية بمبلغ صغير نسبياً لانك بحاجة لتمرس على العامل النفسي الغير
موجود بالحساب التجريبي ..

تقبل تحيتي

ah_monir
29-08-2014, 10:14 AM
انا زيك بالضبط زهابدأ برضه معاك
بالتوفيق ان شاء الله