المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اكسبيرت انذار لحركة مؤشر الباربوليك سار

Mohamed1981
05-09-2014, 05:07 PM
اليوم 04:02 PMMohamed1981
السلام عليكم يا شباب، انا من زمان و متابع الفوركس و اتعلمت كتير جدا من اف اكس ارابيا و تقريبا خلصت معظم الدروس تعليم الفوركس . انا خلصت من سلسلة عمل المؤشرات و الاكسبيرتات بس بصراحة الموضوع مش سهل شوية.
محتاج اكسبيرت عبارة عن انذار لتغير حركة مؤشر الباريوليك سار من اشارات بيع مثلا ثم مع اول اشارة شراء يقوم المؤشر باعطاء انذار و طبعا العكس صحيح، اذا تفضلتم المؤشر يشتغل علي اي ازواج عملات وامكانية اختيار فريم كمان، شكرا

اسلام العوامى
06-09-2014, 03:10 PM
اليوم 04:02 PMMohamed1981
السلام عليكم يا شباب، انا من زمان و متابع الفوركس و اتعلمت كتير جدا من اف اكس ارابيا و تقريبا خلصت معظم الدروس تعليم الفوركس . انا خلصت من سلسلة عمل المؤشرات و الاكسبيرتات بس بصراحة الموضوع مش سهل شوية.
محتاج اكسبيرت عبارة عن انذار لتغير حركة مؤشر الباريوليك سار من اشارات بيع مثلا ثم مع اول اشارة شراء يقوم المؤشر باعطاء انذار و طبعا العكس صحيح، اذا تفضلتم المؤشر يشتغل علي اي ازواج عملات وامكانية اختيار فريم كمان، شكرا

،،،وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،،،

،،،هل تريد التنبيه بعد ثبات الاشارة ام بمجرد ظهورها،،،

،،،تحياتى،،،

Mohamed1981
06-09-2014, 03:16 PM
و عليكم السلام يا اخي
انا اللي اعرفه ان مؤشر الباربوليك سار عامة لا ضمان لثبات اشارته يعني ممكن يعطي اشارة بيع مثلا علي فريم الساعة مثلا ثم يغيره لشراء لانه مؤشر يتبع السعر و ليس الترند، مش عارف اذا كانت فكرتي كدا صح ولا لا؟! اذا كان المؤشر بيثبت العلامة بتاعته فاكيد انا عايز الانذار لما يتم تثبيت العلامة مش بمجرد ظهورها و الله اعلم

ياسر عمر
06-09-2014, 05:33 PM
أخي الكريم .. مؤشر الباربوبوليك سار إشارته ثابته بعد أغلاق الشمعة رقم 1 .. تحياتي

Mohamed1981
06-09-2014, 05:47 PM
ده صحيح اخي ياسر عمر الاشارات بتثبت عامة بعد الشمعة الاولي بس اللي عايزه من المؤشر اللي طالبه انه يدي انذار اول ما تظهر اشارات بيع او شراء و تكون فيه امكانية تحميله علي اي فريم، فيه استراتيجية بشتغل عليها بقالي ٦ اشهر و محتاج فيها المؤشر ده و بعتمد كمان علي الفركتلات تحياتي

اسلام العوامى
07-09-2014, 11:08 AM
،،،اخى الفاضل ، مرفق المؤشر المطلوب جاهز من احد المنتديات الاجنبية،،،

،،،تحياتى،،،

Mohamed1981
07-09-2014, 12:56 PM
يعطيك العافية اخي متشكر، هاجربه لما يفتح السوق و يشتغل و ارد عليك ان شاء الله سلام عليكم

Mohamed1981
08-09-2014, 07:41 PM
السلام عليكم جميعا، المؤشر شغال كويس و الحمد لله بس عندي مشكلة انه مش عايز يشتغل علي منصة fxcm ، انا عندي حساب تجريبي علي fxcm و في نفس الوقت بجرب منصة الميتاتريدر، المشكلة اني بشتغل علي usoil wi us30 و الاتنيين مش لاقيهم علي منصة الميتاتريدر و موجودين بس علي ال fxcm, فيه حد عنده تفسير او حل لو سمحتو و شكرا