المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ما هى الشركات التى تعمل بنظام ecn ?

ensan_71
03-03-2015, 02:26 AM
بداية الف الف الف مبروك على التطوير الجميل لمنتدانا الرائع والممتاز fx-arabia
من فضلك يا منتدانا محتاج مساعدتك .... عايز افتح حساب 1000 دولار بس فى شركة موثوق فيها وتكون بتعمل بنظام ecn
ومسجلة فى الهيئات الرقابية الخارجية وما يكونش مقرها مالطا
يكون مقرها بريطانيا او امريكا خصوصا ان بعد مشكلة الفرانك الواحد ما بقاش فاهم حاجة وفاقد الثقة بجد فى معظم الشركات :(
ومرة تانيه مبروك التطوير الرائع للمنتدى
وشكرا جزيلا .

معاذ عودات
03-03-2015, 11:01 AM
من فضلك يا منتدانا محتاج مساعدتك .... عايز افتح حساب 1000 دولار بس فى شركة موثوق فيها وتكون بتعمل بنظام ecn
يكون مقرها بريطانيا او امريكا خصوصا ان بعد مشكلة الفرانك الواحد ما بقاش فاهم حاجة وفاقد الثقة بجد فى معظم الشركات :(
وشكرا جزيلا .

اهلا فيك اخي الكريم ،،
الله يبارك فيك يا رب

اسمع انا ما جربت كثير شركات ، يعني فقط اقدر افيدك بالشركات التي جربتها او التي لدي ما يثبت انها قوية
FXDD
FXCM
EXNESS

او يمكنك الاطلاع على هذه الشركات والمقارنه بينهما ، واختيار شركة تفيدك وتفيد متاجرتك
المقارنه بين الشركات (http://www.fxcommission.com/compare)

ensan_71
03-03-2015, 11:48 AM
مستر معاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااذ
تعبينك معااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا تسلم الف شكر
بس استفسار اخير من فضلك وانا عارف انك عمرك ما بخلت علينا باى حاجة
انا من القاهرة وتايه متلخبط فى قصة فتح الحساب
هل افتح حساب عن طريق بنك ارفضى ولا بنك الكترونى .... ايهما افضل واسرع ؟
ويا ريت تفهمنى مطلوب منى ايه عشان افتح الحساب مع الشركة
حساب فى البنك نوعه ايه بالدولار ولا المصرى ولا مش فارقه ؟
واى البنوك المصرية اللى بتحول وتستقبل بدون مشاكل ؟
نوع الحساب الارضى جارى ولا توفير ؟
وان شاء الله لما افتح حساب مع الشركة اطلب منهم ان الحساب يكون ecn ب 1000 دولار ممكن .... ولا له قيمة معينه ؟
وشاكر تعباك واهتمامك واسف انى بتعبك معايا

معاذ عودات
03-03-2015, 11:59 AM
مستر معاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااذ
تعبينك معااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا تسلم الف شكر
بس استفسار اخير من فضلك وانا عارف انك عمرك ما بخلت علينا باى حاجة
انا من القاهرة وتايه متلخبط فى قصة فتح الحساب
هل افتح حساب عن طريق بنك ارفضى ولا بنك الكترونى .... ايهما افضل واسرع ؟
ويا ريت تفهمنى مطلوب منى ايه عشان افتح الحساب مع الشركة
حساب فى البنك نوعه ايه بالدولار ولا المصرى ولا مش فارقه ؟
واى البنوك المصرية اللى بتحول وتستقبل بدون مشاكل ؟
نوع الحساب الارضى جارى ولا توفير ؟
وان شاء الله لما افتح حساب مع الشركة اطلب منهم ان الحساب يكون ecn ب 1000 دولار ممكن .... ولا له قيمة معينه ؟
وشاكر تعباك واهتمامك واسف انى بتعبك معايا

اهلا وسهلا فيك اخي ،
اكيد مش هبخل عليكم ان شاءالله

1- اولاً لازم تختار الشركة التي تريد فتح حساب معها
2- وترى ما هي وسائل الايداع المتاحه لديها
3- فتح حساب في بنك ارضي افضل لك ، ولكن البنوك الالكتورنيه والفيزا هي اسرع للايداع والسحب ، ولكن ان بحاجه الى حساب بالبنك الارضي (حساب جاري او توفير ما في مشكلة )
4- وتواصل مع الشركة التي تريدها قبل الايداع وتأكد من توفر حسابات ecn لمبلغ 1000$ ..
5- لو خترت شركة تحت وكالتنا يمكنك ان تسأل احد الدعم المختصين في الموقع support@fx-arabia.com سيتم الرد عليك بسرعه ان شاءالله ومساعدتك في كل الامور

ensan_71
03-03-2015, 01:39 PM
اهلا وسهلا فيك اخي ،
اكيد مش هبخل عليكم ان شاءالله

1- اولاً لازم تختار الشركة التي تريد فتح حساب معها
2- وترى ما هي وسائل الايداع المتاحه لديها
3- فتح حساب في بنك ارضي افضل لك ، ولكن البنوك الالكتورنيه والفيزا هي اسرع للايداع والسحب ، ولكن ان بحاجه الى حساب بالبنك الارضي (حساب جاري او توفير ما في مشكلة )
4- وتواصل مع الشركة التي تريدها قبل الايداع وتأكد من توفر حسابات ecn لمبلغ 1000$ ..
5- لو خترت شركة تحت وكالتنا يمكنك ان تسأل احد الدعم المختصين في الموقع support@fx-arabia.com سيتم الرد عليك بسرعه ان شاءالله ومساعدتك في كل الامور

اقسم بالله والله على ما اقول شهيد انى كلمت خدمة العملاء قبل كدا لانى حاولت افتح حساب فى fxdd لكن الخطأ كان من عندى .... واقسم بالله الدعم الفنى كان ممتاز
اشكرك جداااااااااااااا ا استاذ معاذ تسلم يا رب .

Asm
03-03-2015, 06:46 PM
وشكرا جزيلا .
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أنا هجاوبك وهختصر عليك مسافة وتوهان كبير حصلى من شهرين
1-أنت تختار الشركة وتقوم بفتح حساب من على موقعهم ولو شركة مثل fxdd تحت وكالة اف اكس ارابيا تقوم بالدخول على اللينك الخاص بالشركة من على الموقع وتقوم بالتسجيل وفتح حساب حتى تحصل على البونص والمزايا الخاصة باف اكس ارابيا
2-ممكن تودع أو تشحن حساب فى الفوركس من خلال عمل ماستركارد توماس كوك بنك cib والإيداع بيتم فى خلال ساعة
3 - يتم تفعيل حسابك ويمكنك السحب عن طريقتين الأولى من رصيد وتكون على نفس ماستر كارد الإيداع والثانية من الأرباح وتكون على حساب بنكى أرضى شرط يكون بأسمك ويكون حساب دولار .معلومة بعض البنوك تشترط لفتح الحساب الدولار حد أدني 200 دولار
وأعمل زينا كلنا كل ما تكون محتار قلب ودور فى منتدي أف اكس ارابيا هتلاقى كل حاجة بجد مش مبالغة
وبالتوفيق