المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لقد اكتشفت سر الفوركس تقريبا واحتاج لمبرمج محترف

ايمون
09-06-2015, 10:41 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مين فينا متعبش من السوق اللعين ده ؟
مين فينا مشدش في شعره من كتر ما السوق بيعكس عليه ؟
مين فينا ما شافش الانفجاران السعرية وقت الاخبار وقال يااااااااه لو كنت اشتريت او لو كنت بيعت وهناك من يوهمك بخطر المتاجرة وقت الاخبار ؟
مين كره المتاجرة وقت التذبذب ؟ بسبب عدم وضوح الاتجاه
مين فينا بيقعد يحلل ويرسم ترندات ومؤشراااات وحبشتكنات وبعد ما يتأكد ان السعر هيطلع دخل شراء والسوق غدر بيه ؟ بعد التعب دا كله
مين فينا نفسه ياخد السوق طالع واكله نازل واكله وميضيعش نقط كتيرة ؟
مع استراتيجيتي تقدر تتاجر 24 ساعة وقت التذبذب ووقت الاخبار واي وقت بعد عمليات حسابية دقيقة
كل هذا تك اكتشافه بعد شهر من متابعة الاستراتيجيات المختلفة للوقوف على نقط معينه في حسباني حتى وصلت للصورة النهائية الاسبوع الماضي ولكن للاسف بعد فوات الاوان وبعدما خسرت راس مالي بجانب اني في ضائقة مالية هذه الايام
اليوم جربت الطريقة في عجالة على حساب ديمو وحققت 70 دولار من راس مال 1600 دولار
يتبع ...............

baidovich
09-06-2015, 10:46 PM
للاسف .... احلام ضائعة بحتا عن استراتيجيات تفسر حركة السوق

و رغم دلك الله يوفقك و يسهل عليك

هيثم
09-06-2015, 10:50 PM
بالتوفيق فى انتظار الشرح

karim razgallah
09-06-2015, 10:59 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مين فينا متعبش من السوق اللعين ده ؟
مين فينا مشدش في شعره من كتر ما السوق بيعكس عليه ؟
مين فينا ما شافش الانفجاران السعرية وقت الاخبار وقال يااااااااه لو كنت اشتريت او لو كنت بيعت وهناك من يوهمك بخطر المتاجرة وقت الاخبار ؟
مين كره المتاجرة وقت التذبذب ؟ بسبب عدم وضوح الاتجاه
مين فينا بيقعد يحلل ويرسم ترندات ومؤشراااات وحبشتكنات وبعد ما يتأكد ان السعر هيطلع دخل شراء والسوق غدر بيه ؟ بعد التعب دا كله
مين فينا نفسه ياخد السوق طالع واكله نازل واكله وميضيعش نقط كتيرة ؟
مع استراتيجيتي تقدر تتاجر 24 ساعة وقت التذبذب ووقت الاخبار واي وقت بعد عمليات حسابية دقيقة
كل هذا تك اكتشافه بعد شهر من متابعة الاستراتيجيات المختلفة للوقوف على نقط معينه في حسباني حتى وصلت للصورة النهائية الاسبوع الماضي ولكن للاسف بعد فوات الاوان وبعدما خسرت راس مالي بجانب اني في ضائقة مالية هذه الايام
اليوم جربت الطريقة في عجالة على حساب ديمو وحققت 70 دولار من راس مال 1600 دولار
يتبع ...............

يرجى شرح الاستراتيجية هنا و سوف اكلم الاخ كيرا ليقوم بصنع اكسبرت لها
يرجى شرحها بالتفصيل و اسرع وقت لا المواضيع مثل هذه كثرة خلال اليومين السابقين و الادارة مستنفرة:1 (26): اذا لم يجدوى شرحا فسيتم حذف الموضوع
:1 (2)::1 (74)::1 (74):موفق

mohammed5570
09-06-2015, 11:03 PM
انت بتقول تقريبا
لما يبقي اكيد.....ابقي اطلب المبرمج المحترف
وبعدين ليه مبرمج ما انت اليوم عامل بتاع نص في الميه من غير برمجه

ايمون
09-06-2015, 11:57 PM
الحقيقة تردت في عمل هذا الموضوع حيث وجدتها فرصة لبيع الطريقة بعد ان اثبت نجاحها ع الديمو وتعويض ما فاتني ولكن وجدت ان البخل بالمعلومة قد يفقدني الكثير واصلا الاستراتيجية لست انا من صنعها بل قمت بتطويرها فقط لذلك وجدت ان اقوم بنشر الاستراتيجية لربما ياتي شخص اخر ويضيف جديد ونستفاد جميعا وايضا وضوح الاستراتيجية بناءا ع المتابعة المستمرة والشروحات تجعل منها اداه سهله لصنع اكسبرت كامل وبالصورة التي نريدها ومن قال ان الاستراتيجية لا تحتاج الى اكسبرت فهو مخطيء بل تحتاج لاكسبرت وجداااا جداااا
دعنا نرى .........
قمت منذ قليل بفتح حساب ديمو بقيمة 2000$ على شركة fxdd
وهذه بيانات الحساب
111895161
mlsi2fg
المؤشرات والتمبليت في المرفقات
يلا كله يحمل ويركب المؤشرات ويدينا صورة سكرين شوت

mahmoud massry
10-06-2015, 01:21 AM
برده يا ريت شرح للاستراتيجيه بعد اذنك لو تكرمت

Ahmedsaed4
10-06-2015, 01:32 AM
السلام عليكم و رحمة الله
انا نزلت المؤشرات فى انتظار الشرح

ايمون
10-06-2015, 02:19 AM
غدا سوف اقوم بشرح الاستراتيجية
بس عايزكم ترفعوا صورة بالبرنت سكرين وتخمنوا امتى ندخل شراء وامتى بيع لحد ما انزل الشرح بكرة

Ahmedsaed4
10-06-2015, 03:38 AM
ما هو الفريم المستخدم و الاحسن لهذه الاستراتيجية

ABDULQADER
10-06-2015, 06:49 AM
الحقيقة تردت في عمل هذا الموضوع حيث وجدتها فرصة لبيع الطريقة بعد ان اثبت نجاحها ع الديمو وتعويض ما فاتني ولكن وجدت ان البخل بالمعلومة قد يفقدني الكثير واصلا الاستراتيجية لست انا من صنعها بل قمت بتطويرها فقط لذلك وجدت ان اقوم بنشر الاستراتيجية لربما ياتي شخص اخر ويضيف جديد ونستفاد جميعا وايضا وضوح الاستراتيجية بناءا ع المتابعة المستمرة والشروحات تجعل منها اداه سهله لصنع اكسبرت كامل وبالصورة التي نريدها ومن قال ان الاستراتيجية لا تحتاج الى اكسبرت فهو مخطيء بل تحتاج لاكسبرت وجداااا جداااا
دعنا نرى .........
وهذه بيانات الحساب
111895161
mlsi2fg

مثال للدولار استرالي بيع على فريم 15 دقيقية كون الشروط مستوفيه تحت الموفينج الثلاثة شخطات للماكد
احمر والثلاثة الاخرى ايضا حمراء

karim razgallah
10-06-2015, 07:35 AM
دعنا نرى .........
وهذه بيانات الحساب
111895161
mlsi2fg

صورة للمجنون فريم 5 دقائق
http://www14.0zz0.com/2015/06/10/07/300545246.png (http://www.0zz0.com)
و قد ارتفع

BahrainiFX
10-06-2015, 07:37 AM
هل الاستراتيجية كشفتك حركة ازواج الين قبل حدوثها والتي حصلت قبل ربع ساعه من الان ؟؟

karim razgallah
10-06-2015, 08:50 AM
هل الاستراتيجية كشفتك حركة ازواج الين قبل حدوثها والتي حصلت قبل ربع ساعه من الان ؟؟
ليس قبل حدوثها و لكن اذا كنت تعمل بهذه الاستراتيجية لكنت ربحت 150 نقطة يعني لو دخلت ب 1 لوت كنت ربحت 1500دولار
http://www11.0zz0.com/2015/06/10/08/649456703.png (http://www.0zz0.com)

karim razgallah
10-06-2015, 08:52 AM
شباب على اي فريم تعمل الدقيقة و 5 دقائق فاشلة هل الدخول مع الربع ساعة و ما فوق:1 (101):

ABDULQADER
10-06-2015, 08:55 AM
شرح الاستراتيجية

الفريم 15 دقيقية العمل الاوربي والامريكي الاسترالي بعد منتصف الليل وايضا النيوزلندي

توجد ثلاثة مؤشرات لا بد من استيفاءها بالاضافة لملاحظة الخط بين الشموع ( دو اللونين الاحمر والابيض )
الشراء
1- لا بد من الشموع فوق الموفينح افرج
2- موشر الماكد بثلاثة اعادادات مختلفة تكون باللون الاخضر جميعها ( فوق الصفر )
3- مؤشر pips FX يتلون الاعداد الاول باللون الاخضر ويتلون الاعداد الثاني باللون الاخضر وعندما تغلق الشمعة وبداية فتح الشمعة الشراء تلاحظ سوف يتلون الاعداد الثالث باللون الاخضر والدخول مباشرة شراء ونلاحظ ايضا الخط باللونين الاحمر والابيض الموجود بين الشموع سوف يتغير اللون مباشرة من الاحمر الى الابيض عند شمعة الشراء ( والعكس للبيع ) وهدا شرح للاستراتيجية بالاختصار

karim razgallah
10-06-2015, 09:02 AM
شرح الاستراتيجية

الفريم 15 دقيقية العمل الاوربي والامريكي الاسترالي بعد منتصف الليل وايضا النيوزلندي

توجد ثلاثة مؤشرات لا بد من استيفاءها بالاضافة لملاحظة الخط بين الشموع ( دو اللونين الاحمر والابيض )
الشراء
3- مؤشر pips FX يتلون الاعداد الاول باللون الاخضر ويتلون الاعداد الثاني باللون الاخضر وعندما تغلق الشمعة وبداية فتح الشمعة الشراء تلاحظ سوف يتلون الاعداد الثالث باللون الاخضر والدخول مباشرة شراء ونلاحظ ايضا الخط باللونين الاحمر والابيض الموجود بين الشموع سوف يتغير اللون مباشرة من الاحمر الى الابيض عند شمعة الشراء ( والعكس للبيع ) وهدا شرح للاستراتيجية بالاختصار

مشكور اخي و لكن ما هو الهدف و وقف الخسارة

smr
10-06-2015, 09:27 AM
شرح الاستراتيجية

الشراء

الله ينور عليك انا دخلت على النيوزلاندي شرا على فريم الساعه

ABDULQADER
10-06-2015, 10:38 AM
مشكور اخي و لكن ما هو الهدف و وقف الخسارة

السلام عليكم

الهدف في حالة الشراء لاحظ الخط بين الشموع الاحمر والابيض عند الشراء لما يتحول الى اللون الاحمر تنزل من الصفقة هدا الهدف والعكس البيع اول ما يتغير الخط الى اللون الابيض الهدف .... الوقف الشمعة الى قبل الدخول ضيف أو نقص من 10-15 نقطة تحتها أو فوقها

karim razgallah
10-06-2015, 10:42 AM
السلام عليكم

الهدف في حالة الشراء لاحظ الخط بين الشموع الاحمر والابيض عند الشراء لما يتحول الى اللون الاحمر تنزل من الصفقة هدا الهدف والعكس البيع اول ما يتغير الخط الى اللون الابيض الهدف .... الوقف الشمعة الى قبل الدخول ضيف أو نقص من 10-15 نقطة تحتها أو فوقها

أٍف و لكنها استراتيجية فاشلة فالمؤشرات تعيد رسم نفسها انا دخلت و بعدين قلبت المؤشرات

ABDULQADER
10-06-2015, 10:49 AM
الله ينور عليك انا دخلت على النيوزلاندي شرا على فريم الساعه

السلام عليكم

تعمل على جميع الفريمات الاسكالبينج من 30 - 15 - 5 دقائق الافضل ساعة واربعة ساعات بالنسبة للوت الصغير

mohamedmohamed
10-06-2015, 11:28 AM
شرح الاستراتيجية

الشراء
السلام عليكم
الشرح رائع + لايك
اخي الكريم
انا ما استوعبت هذه الجملة (( العمل الاوربي والامريكي الاسترالي بعد منتصف الليل وايضا النيوزلندي ))
هل تقصد أن الاستراتيجية صالحة فقط بعد منتصف الليل ام تقصد أن الاستراتيجية صالحة لازواج اليور وازواج الدولار طوال اليوم ( والاسترالي والنيوزلندي بعد منتصف الليل ) ؟
ارجو التوضيح
شكرا جزيلا

BahrainiFX
10-06-2015, 11:42 AM
الاستراتيجية ناجحة فقط في الباكتيست
يعني بالعيون نرى السابق ناجحة والدليل حركة ازواج الين اليوم لم تتنبأ الاستراتيجية الا بعد الهبوط
والمؤشرات هذه لا تنفع ابدا فتجدها في فريم شراء وفي فريم اخر بيع، وتتبع السعر
عفوا صاحب الموضوع لكن كلامك في مشاركتك الاولى في الموضوع مقارنة بهذه المؤشرات فرق السما والارض
هذه الصراحة وليس فقط وجة نظر
تقبل تحياتي

ايمون
10-06-2015, 01:04 PM
الله ينور عليك اخ عبد القادر وفرت عليا شرح الاستراتيجية
خلينا بقى ندخل في المهم على طول ......
انا عايز الاكسبرت بالاعدادات الاتية ......
اولا احنا عندنا 3 مؤشرات ماكد بالاعدادات التالية
(13,15,3) ,
(13,50,3) ,
(13,200,3)
وعندنا 3 مؤشرات pipsfxgainer تحت الماكد بالاعدادات الاتية
pipsfxgainer10
pipsfxgainer15
pipsfxgainer21
لما يبقى كله باللون الاخضر يشتري ولما يبقى باللون الاحمر يبيع
زي كده .......

كما هو موضح في الصورة لازما يفتح شراء لما كله يبقى اخضر او بيع لو كله احمر
ملحوظة : لو افترضنا ان احنا شغلنا الاكسبرت الساعة 7 صباحا وظاهرة لينا اشارة شراء يعني كل الالوان خضراء ما يفتحش شراء بل ينتظر توافر شروط البيع ويبدأ بالعمل والعكس ايضا
ثانيا : هندخل المضاعفات في الاكسبرت بمعنى
لو الاكسبرت فتح صفقة شراء بناءا على توافر شروط الشراء في الاستراتيجية وبعدين ظهرت لينا اشارة بيع يعني كل الالوان حمراء هنا في حاجتين .....
الاولى ان لو صفقة الشراء جايبة اي مكسب او على صفر نقطة يلغي الشراء خالص ويفتح بيع بنفس اللوت اللي تم ادخاله في اعدادات الاكسبرت قبل تشغيله
اما الحالة الثانية لو صفقة الشراء جايبة اي خسارة وظهرت اشارة بيع يفتح بلوت مضاعف عن اللوت السابق
نظام المضاعفات كالتالي ,,,,, 1.2.3.6.12.24 الخ
طيب لو افترضنا ان احنا عندنا 5 اوردرات على زوج واحد وليكن اليورو دولار وليكن الاوردر الاخير بيع ثم ظهرت اشارة شراء يعني كل الالوان خضراء هنا الاكسبرت يعمل حاجه من الاتنين
لو مجموع الصفقات المفتوحة على زوج اليورو دولار جايبة اي ربح يقفل كل الصفقات ويفتح من اول وجديد باللوت الاساسي
اما لو جايبة اي خسارة يكمل في مضاعفاته عادي وهكذا لو عندنا اوردرين او تلاته او اربعه الخ يحسب مجموع المكسب او الخسارة قبل ما يفتح اوردرات جديد
ثالثا كل اوردر يتفتح يتم عمل اوردر معلق عكس الصفقة على بعد 30 نقطة بلوت مضاعف يعني يشتغل بالمضاعفات بتاعتنا عادي اللي ذكرتها فوق
هنا لو الاوردر المعلق مثلا buy stop واخر صفقة اتفتحت بيع طبعا لو ظهرت اشارة الشراء بدري قبل ما يوصل للاوردر المعلق يتم الغاء الاوردر المعلق ويفتح شراء مباشر ثم يفتح بدلا منه بيع معلق على بعد 30 نقطة بلوت مضاعف وهكذا .....
وطبعا العمليات دي هتتم مع توافقها مع الشروط اللي ذكرتها في بند (أولا وثانيا)
وايضا يتم اتاحة الاختيار في اوبشن step
الفريم اللي هنشتغل عليه فريم الربع ساعة ولكن يفضل ان يعمل الاكسبرت على كل الفريمات بنفس الشروط المذكورة
ملحوظة مهمه نسيت اذكرها
لو احنا عندنا buy stop وجه خبر راح مطير العملة لفوق وفعل الاوردر المعلق قبل ظهور اشارة الشراء في الاكسبرت وبعدين ظهرت اشارة الشراء ما يفتحش شراء تاني بل ينتظر اشارة البيع وهكذا
ياريت كمان لو فيه امكانية تضيف خاصية غلق جميع الاوردرات المفتوحة على الزوج الواحد بضغطة زر واحدة
علشان لو حبيت اغلق اوردرات يدوي وزي ما قولت الزوج الواحد فقط مش كل الازواج
الهدف طبعا ظهور اشارة عكس الاتجاه ولازما مجموع الصفقات ربح مش خسارة غير كده يدخل في المضاعفات ومفيش استوب
بس مفيش مشكلة لو الهدف والاستوب اتحطوا في اوبشن الاكسبرت عادي
حاجة تاني ان الاكسبرت يكون فيه خيار للحد الاقصى من المضاعفات يعني عايزه مثلا ما يضاعفش تاني بعد المضاعفة رقم 4 او 3 او 5 ويفتح الاوامر المعلقة الباقية على المضاعفة الاخيرة ثابته وهكذا

يتبع ...............

ايمون
10-06-2015, 02:46 PM
الاستراتيجية ناجحة فقط في الباكتيست
يعني بالعيون نرى السابق ناجحة والدليل حركة ازواج الين اليوم لم تتنبأ الاستراتيجية الا بعد الهبوط
والمؤشرات هذه لا تنفع ابدا فتجدها في فريم شراء وفي فريم اخر بيع، وتتبع السعر
عفوا صاحب الموضوع لكن كلامك في مشاركتك الاولى في الموضوع مقارنة بهذه المؤشرات فرق السما والارض
هذه الصراحة وليس فقط وجة نظر
تقبل تحياتي

لا تتعجل اخي
الاشارات بتختلف طبعا على كل فريم وده شيء معروف في كل الاستراتيجيات
عايزك تتابع زوج واحد بس وليكن اليورو دولار لما تظهر اشارة شراء مثلا افتح ب 50 سنت مثلا واعمل اوردر معلق بيع على بعد 10 نقط بواحد دولار ولو اتفعل اعمل شراء معلق على بعد 10 نقط بدولار بردو وهكذا جربها على فريم الربع ساعة مرة وال 5 دقايق مرة وقولي النتيجة ولن تندم :1 (2):

ايمون
10-06-2015, 03:24 PM
يبقى النتيجة النهائية للاكسبرت كالاتي .....
lot
وده حجم اللوت اللي هيبدا بيه
take profit
stop lose
multiapp mode
وده خاص بالمضاعفات
multiapp number
وده خاص بالحد الاقصى لعدد المضاعفات يعني لو كتبت رقم 3 يثبت ع المضاعفة رقم 3 على طول اما لو كتبت صفر يستمر في مضاعفاته عادي
step
وده خاص ببعد الاوامر المعلقة المعاكسة اللي هيفتح عليها سواء كانت 10 نقط او 20 او 30 .... الخ
trilling pending orders
وده بديل تريلينج استوب ان الاورد المعلق يتحرك كل كام نقطة
trilling stop
وده علشان لو حبيت استخدمها في حجز الارباح بس غالبا ممكن لا نستخدمها
time start
time end
لو افتكرت حاجة تانية هقولها
يتبع ............

ايمون
10-06-2015, 03:37 PM
خدوا بالكم من نظام المضاعفات كالاتي .......

الاوردر اللي يتفتح لازما يتجمع مع اللي قبله بحيث مجموعهم يبقى ضعف الاوردر المعاكس
زي كده .......
فتحت شراء ب 10 سنت يبقى البيع ب 20 سنت طيب ولو البيع اتفعل يبقى الشراء ب 30 سنت اللي هو مجموعه مع الشراء اللي قبله يدي 40 سنت ضعف البيع وهكذا
10سنت شراء .20سنت بيع .30سنت شراء .60سنت بيع . 120 سنت شراء .240 سنت بيع وهكذا

ايمون
10-06-2015, 03:46 PM
أٍف و لكنها استراتيجية فاشلة فالمؤشرات تعيد رسم نفسها انا دخلت و بعدين قلبت المؤشرات
ولا يفرق معانا المؤشر اللي تحت الماكد مش بيعيد رسم نفسه وده كفاية اما الماكد رقم 3 بيعيد رسم نفسه اكتر ولكن مع طريقة المضاعفات فهذا هو قهر الفوركس بعينه
سوف اثبت لكم ذلك بس محتاجين حد يعمل الاكسبرت بسرعة لان من الصعب العمل على هذه الاستراتيجية في ازواج كثيرة يدويا لصعوبة المتابعة
امبارح عنيا وجعتني

karim razgallah
10-06-2015, 03:51 PM
ولا يفرق معانا المؤشر اللي تحت الماكد مش بيعيد رسم نفسه وده كفاية اما الماكد رقم 3 بيعيد رسم نفسه اكتر ولكن مع طريقة المضاعفات فهذا هو قهر الفوركس بعينه
سوف اثبت لكم ذلك بس محتاجين حد يعمل الاكسبرت بسرعة لان من الصعب العمل على هذه الاستراتيجية في ازواج كثيرة يدويا لصعوبة المتابعة
امبارح عنيا وجعتني
اخي و ما هو راس المال قصدي يعني لو حساب ب100 دولار كم ندخل (لوت يعني)

ايمون
10-06-2015, 04:42 PM
اخي و ما هو راس المال قصدي يعني لو حساب ب100 دولار كم ندخل (لوت يعني)
هتدخل ب 10 سنت في زوج واحد بس والمضاعفة 20 سنت ثابته ولو السعر مشي ف صالحك من اول مرة احجز ارباحك ودور على فرصه في زوج تاني وهكذا

ايمون
10-06-2015, 04:44 PM
اهو شغل الخبث هيبتدي والناس هتاخد الطريقه وتخلع
فين التفاعل ياجدعان
عايزين حد يعملنا الاكسبرت

mohamedmohamed
10-06-2015, 07:09 PM
اهو شغل الخبث هيبتدي والناس هتاخد الطريقه وتخلع
فين التفاعل ياجدعان
عايزين حد يعملنا الاكسبرت

السلام عليكم
اولا : شكرا على مجهودك الرائع
ثانيا : لا تستعجل فرزقك لن يأخذه غيرك ولن يستفيد احد من استراتيجيتك الا اذا اراد الله له ذلك ( حتى اذا كانت استراتيجية ناجحة 100 % )
ثالثا : اعتقد أن اخونا الفاضل الاستاذ اسلام العوامي هو المبرمج الوحيد بهذا المنتدى فاطلب منه عمل اكسبيرت لاستراتيجيتك وأن شاء الله سيبرمجه لك بشرط أن تثبت أنت نجاح استراتيجيتك
شكرا جزيلا

ايمون
10-06-2015, 08:24 PM
السلام عليكم
اولا : شكرا على مجهودك الرائع
ثانيا : لا تستعجل فرزقك لن يأخذه غيرك ولن يستفيد احد من استراتيجيتك الا اذا اراد الله له ذلك ( حتى اذا كانت استراتيجية ناجحة 100 % )
ثالثا : اعتقد أن اخونا الفاضل الاستاذ اسلام العوامي هو المبرمج الوحيد بهذا المنتدى فاطلب منه عمل اكسبيرت لاستراتيجيتك وأن شاء الله سيبرمجه لك بشرط أن تثبت أنت نجاح استراتيجيتك
شكرا جزيلا
ياريت اخي تديني رابط بروفايله لمراسلته ع الخاص
شكرا

mohamedmohamed
10-06-2015, 08:37 PM
ياريت اخي تديني رابط بروفايله لمراسلته ع الخاص
شكرا
تفضل اخي
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (http://www.fx-arabia.com/vb/member.php?u=9148)

BahrainiFX
11-06-2015, 07:11 AM
هل تنبدأت الاستراتيجية لحركة ازواج النيوزلندي مع خبر الفائدة النيوزلندي
طبعا لا، وكلامك بداية الموضوع عن الفلترة والارباح الخيالية لا ينطبق على الاستراتجية وعلى ما يحصل في السوق
هدفك عمل الاكسبيرت ( فقط ) لذلك بالغت كثيرا لكي تحبب الاستراتيجية للمصمم وللناس
ولكن للعلم الناس اوتعت، يمكن قبل 3 سنوات ماضية تقدر تمشي عليهم ما كتبته في بداية الموضوع
وداعا من هذا الموضوع ولن اعود اليه ثانية

ايمون
11-06-2015, 10:25 AM
هل تنبدأت الاستراتيجية لحركة ازواج النيوزلندي مع خبر الفائدة النيوزلندي
طبعا لا، وكلامك بداية الموضوع عن الفلترة والارباح الخيالية لا ينطبق على الاستراتجية وعلى ما يحصل في السوق
هدفك عمل الاكسبيرت ( فقط ) لذلك بالغت كثيرا لكي تحبب الاستراتيجية للمصمم وللناس
ولكن للعلم الناس اوتعت، يمكن قبل 3 سنوات ماضية تقدر تمشي عليهم ما كتبته في بداية الموضوع
وداعا من هذا الموضوع ولن اعود اليه ثانية
ماشي ياخي حقك عليا
لا تتاجر بهذه الاستراتيجية فهي فاشلة
تحياتي

hemaya
11-06-2015, 12:04 PM
شكرا اخي ايمون لمشاركتنا طريقتك ..
هل قمت بعمل باك تست لها او متاجرة علي الديمو هلا تطلعنا علي كشف الحساب لكي تشجعنا علي القيام ببرمجة الاكسبرت

مبتدء تحليل
11-06-2015, 04:02 PM
شكرا لك اخي علي الاستراتجية

من يقول انها المؤشرات تعيد رسم نفسها تابعتها الان ولم اجد انها تعيد رسم نفسها

لابد من الانتباه الي ان الاشارة للشمعة التي اغلقت وليست الشمعة الحالية

hussien86
11-06-2015, 04:28 PM
للان تجرون وراء مؤشرات هذا اذا كان للفوركس سر اصلا :1 (10):

ايمون
11-06-2015, 05:08 PM
للان تجرون وراء مؤشرات هذا اذا كان للفوركس سر اصلا :1 (10):
الفكرة مش في المؤشرات بحد ذاتها الفكرة في الحسبة الرقمية اللي هنستخدمها مع المؤشر ده بالذات بس كده

shobra
12-06-2015, 09:24 PM
لمن يبحث عن سر الفوركس سر الفوركس فى العرض والطلب
مع تمنياتى للجميع بالتوفيق ان شاء الله

mohamedmohamed
13-06-2015, 11:50 AM
لمن يبحث عن سر الفوركس سر الفوركس فى العرض والطلب
مع تمنياتى للجميع بالتوفيق ان شاء الله

السلام عليكم

كلام رائع
ولكن ما الفائدة إذا كان هذا الكلام الرائع بدون استراتيجية ؟

ارجو أن تكمل

سر الفوركس هو :-
العرض والطلب

شروط البيع هي : -
1-
2-
3-
-
-
-

شروط الشراء هي : -
1-
2-
3-
-
-
-

الهدف = ؟؟؟
الستوب = ؟؟؟

شكرا جزيلا
:1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

shobra
13-06-2015, 12:34 PM
السلام عليكم

كلام رائع
ولكن ما الفائدة إذا كان هذا الكلام الرائع بدون استراتيجية ؟

ارجو أن تكمل

سر الفوركس هو :-
العرض والطلب

شروط البيع هي : -
1-
2-
3-
-
-
-

شروط الشراء هي : -
1-
2-
3-
-
-
-

الهدف = ؟؟؟
الستوب = ؟؟؟

شكرا جزيلا
:1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخى العزيز الموضوع سهل وبسيط جدا
شروط الشراء هى : - اذا كان الطلب اكثر من العرض
شروط البيع هى :- اذا كان العرض اكثر من الطلب
بالنسبه لموضوع الهدف سيبك من الهدف وخليك فى الاستوب اهم والاستوب طبعا للشراء عندما يتغلب العرض على الطلب والبيع بالعكس
كل ايلى انا قولته دة سهل وناس كتيير عرفينه ولاكن المشكله فى الفوركس ازاى انت تقدر تعرف كميه العرض والطلب الحقيقيه قد ايه فى حاجه اسمها تحليل الفوليوم وبصراحه انا ماعنديش خبرة فيه ولاكن نصيحتى الشخصيه هى افتح الشارت ولا تضع اى مؤشرات وانظر اليه وراقب تحرك الاسعار لفترات زمنيه كبيرة ومتعددة وفكر وابتكر يمكن تقدر تخترع فكرة تعرف بيها العرض والطلب الحقيقى او اى يشىء يعطيك نسب موازيه لها بس لو لقيت حاجه زى كدة ماتنسنيش :)

mohamedmohamed
13-06-2015, 01:32 PM
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخى العزيز الموضوع سهل وبسيط جدا
شروط الشراء هى : - اذا كان الطلب اكثر من العرض
شروط البيع هى :- اذا كان العرض اكثر من الطلب
بالنسبه لموضوع الهدف سيبك من الهدف وخليك فى الاستوب اهم والاستوب طبعا للشراء عندما يتغلب العرض على الطلب والبيع بالعكس
كل ايلى انا قولته دة سهل وناس كتيير عرفينه ولاكن المشكله فى الفوركس ازاى انت تقدر تعرف كميه العرض والطلب الحقيقيه قد ايه فى حاجه اسمها تحليل الفوليوم وبصراحه انا ماعنديش خبرة فيه ولاكن نصيحتى الشخصيه هى افتح الشارت ولا تضع اى مؤشرات وانظر اليه وراقب تحرك الاسعار لفترات زمنيه كبيرة ومتعددة وفكر وابتكر يمكن تقدر تخترع فكرة تعرف بيها العرض والطلب الحقيقى او اى يشىء يعطيك نسب موازيه لها

((( بس لو لقيت حاجه زى كدة ماتنسنيش :) ))) = مفيش فايدة :1 (109):

:1 (109)::1 (109)::1 (109):

شكرا جزيلا اخي الفاضل على سرعة الرد والشرح والتوضيح الوافي :1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

BahrainiFX
13-06-2015, 06:29 PM
ماشي ياخي حقك عليا
لا تتاجر بهذه الاستراتيجية فهي فاشلة
تحياتي
اشكر لك اعترافك والاستسلام للامر الواقع
واتمنى فعلا ان تجد الاسترايتيجة القوية لكي ترح منها وتشاركنا اياها
بالتوفيق

hamsat36
13-06-2015, 06:45 PM
جزاك الله خير

amjadepp
14-06-2015, 03:34 AM
والله قمة الشفقة ، اكتشتف سر الفوركس من خلال مؤشرات تدارية لا تسمن ولا تغني من جوع
فشل مستمر

amrgamal
14-06-2015, 03:28 PM
اعد البحث والمحاوله مرة اخري

amrgamal
14-06-2015, 03:30 PM
سر الفوركس يكمن في المتداول نفسه او اكبر نسبه نجاح بعد توفيق ربنا تكمن في التريدر واي شخص ناجح سيعلم جيدا هذا الامر

mohamedmohamed
14-06-2015, 05:18 PM
لكل من ينتقد
ارجو أن تكمل بصدق ما يلي : -

بدأت سنة ..........

اجمالي السحب ........ - اجمالي الايداع ......... = صافي الربح ( صافي خسارة ).........

شكرا جزيلا

adel as60
14-06-2015, 05:29 PM
انا دخلت وعملت حساب ديمو في شركة xm بمبلغ 100000 وكسبت 35000 وكان ممكن اكسب لحد المليون بس انا زهقان من الحساب الديمو لسبب اني لدي بردة ازمة مالية بالتوفيق للجميع

adel as60
14-06-2015, 05:30 PM
وقدرش اكمل الحساب الديمو لان الصراحة التفاعل ممل والحساب الحقيقي هو اللي بحرك الواحد مجموعة من التفاعلات النفسية زي حماس الواحد في المكسب والربح ومتابعة السوق

hasan2365
14-06-2015, 05:31 PM
بالتوفيق يا باشا