المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طريقه عبقريه لربح

المحروم
14-12-2015, 03:45 AM
أنا عندي طريقه وعاوز اجربها من زمان بس مش عارف هل حتنجح أو تفشل

مش احنا دايما بنلاعب الميكر مش همه دايما بزبطونا وبيخدواا فلوسنا ايه رايكم نتابع التحليلات بتاعتهم ونمشي عكسها اكيد السوق بعدها حيربحنا لأننا حنكون مشينا معاهم وغصبن عنهم هم يقولوا اشتروا واحنا نبيع ايه رايكم

الرقم الالكتروني
14-12-2015, 04:18 AM
مش هينفع لان الميكر براسه مش عارف تحركات السوق

المحروم
14-12-2015, 04:24 AM

والله يمكن ولكن انا اتوقع بنسبة 90% من الوقت انه يكون عارف تحركات السوق

المحروم
14-12-2015, 04:26 AM

أنهم يروا ما لا نراه ياصديقي

الرقم الالكتروني
14-12-2015, 04:49 AM
:1 (3):

لو انهم يروا مالا نراه في تحركات السوق لما وجد الوسطاء لانهم لا ينتظرون الميه و الميتين اللي معاك ومعايه

هم فقط يرون تحركاتك و تحركاتي وحين تتسنى لهم الفرصه وضعوا لك الفخ و نصبوا عليك

abu azzam
14-12-2015, 05:19 AM

مش احنا دايما بنلاعب الميكر مش همه دايما بزبطونا وبيخدواا فلوسنا ايه رايكم نتابع التحليلات بتاعتهم ونمشي عكسها اكيد السوق بعدها حيربحنا لأننا حنكون مشينا معاهم وغصبن عنهم هم يقولوا اشتروا واحنا نبيع ايه رايكم

أهلا وسهلا صباح النور والسرور

نصيحة من أخ لك ابتعد عن هذا الأسلوب من الصفقات لأنه غير مجدي
وادخل للصفقة واخرج منها بناءً على رؤيتك انت للسوق وتحليلك الفني الخاص بك

بالتوفيق إن شاء الله

معاذ عودات
14-12-2015, 10:48 AM
اهلا يا قرابه

انسى هذه الافكار ، ما رح توصلك الا للخسائر

المحروم
14-12-2015, 11:51 AM
شكرا لكل من شاركني بهذا الموضوع بصراحه بتأكيد أنا لن أقوم بهذا العمل ولكن ما كنت أقصده في الباطن هو عدم الإعتماد على تحليل هذه الشركات وعدم المراهنه عليها فكلهم ميكر و ارباحهم من خسائرنا و حقيقتهم هي انهم طيبين وحبوبين طول ما أنت بتخسر ما علينا القصد من كل الموضوع أن لا تعتمدوا عليهم ابدا في إتخاذكم للقرار

م.محمد عبد القوى
14-12-2015, 12:47 PM
لا أتفق مع حضرتك
فهذه تعتبر مقامرة وستخسر اموالك بكل تاكيد
تحياتى..

Fx Kernel
14-12-2015, 02:43 PM

ههههههههههههههه
حلوووه ياغالي
الفكره انك تخالفهم ب اي شي :1 (102)::1 (102)::1 (102):

ا.محمد خطاب
14-12-2015, 04:03 PM
نصيحة اخوية "امشى مع الموجة او امشى مع اللى التجار ماشيين عليه . والتزم بادارة راس المال
تقبل تحياتى (F)

المحروم
14-12-2015, 04:09 PM
لا أتفق مع حضرتك
فهذه تعتبر مقامرة وستخسر اموالك بكل تاكيد
تحياتى..

يا أستاذ محمد هيه جت على دي وقلنا عليها مقامره الحياه كلها مغامره شكرا لحضرتك على النصيحه يا هندسه

المحروم
14-12-2015, 04:15 PM
ههههههههههههههه
حلوووه ياغالي
الفكره انك تخالفهم ب اي شي :1 (102)::1 (102)::1 (102):

جرب يا صديق يإ بدأ معاهم من الصبح شوف تحليلاتهم من الصبح ومشي عكسهم وشوف أخر اليوم حنربح ولا نخسر

المحروم
14-12-2015, 04:17 PM
نصيحة اخوية "امشى مع الموجة او امشى مع اللى التجار ماشيين عليه . والتزم بادارة راس المال
تقبل تحياتى (F)

أمشي مع التجار ههههههههههههه 95% منهم خسرانين ما في اجمل من عكس الميكر

K. Samuel
14-12-2015, 05:11 PM
اهلا صديقى المحروم (http://www.fx-arabia.com/vb/member.php?u=1702)
فعلا هذه الطريقة فى التفكير لن تؤدى الا الى مزيد من الخسائر لانها مبنية على نظرية المؤامرة دون اى اساس من التحليل الاساسى او الفنى
الافضل ان تدخل صفقاتك بناء على تحليلك او استراتيجيتك الخاصة و صدقنى هو ده الطريق الوحيد للنجاح

أبو ياسين
14-12-2015, 11:04 PM
طريقك للنجاح إرتباطك بالشارت وتحليله بأي أداه تروق لك في إطار إدارة رأس مال محكمة ...... الشارت يا صديقي يتضمن كافة التوجهات والتجارب و الأخبار و يتضمن الإستجابات وعدمها لأدوات التحليل الفني ....وبإختصار كدة ما لايتضمنه الشارت لا يستحق أن يلفت إنتباهك .
بالتوفيق إن شاء الله

المحروم
14-12-2015, 11:48 PM
اهلا صديقى المحروم (http://www.fx-arabia.com/vb/member.php?u=1702)
فعلا هذه الطريقة فى التفكير لن تؤدى الا الى مزيد من الخسائر لانها مبنية على نظرية المؤامرة دون اى اساس من التحليل الاساسى او الفنى
الافضل ان تدخل صفقاتك بناء على تحليلك او استراتيجيتك الخاصة و صدقنى هو ده الطريق الوحيد للنجاح

والله يا باشا انت كلامك كله صح وخصوصا الكلام بتاع التحليل الفني والاساسي اما تقولي أحنا مش بمؤمره :1 (86)::1 (27)::1 (86)::1 (27):

أول طرق النجاح هي الابتعاد عن تحليل الشركات تماما والاعتماد على التحليل الشخصي فقط

madmax07
14-12-2015, 11:52 PM
اخواني والله العظيم عن تجربة FBS نصابة و INSTAFOREX نصابة

المحروم
14-12-2015, 11:59 PM
طريقك للنجاح إرتباطك بالشارت وتحليله بأي أداه تروق لك في إطار إدارة رأس مال محكمة ...... الشارت يا صديقي يتضمن كافة التوجهات والتجارب و الأخبار و يتضمن الإستجابات وعدمها لأدوات التحليل الفني ....وبإختصار كدة ما لايتضمنه الشارت لا يستحق أن يلفت إنتباهك .
بالتوفيق إن شاء الله

أول طرق النجاح هي الإبتعاد عن الشارت و ترك ما يسمى بتحليل الفني و التمسك فقط بتحليل الاساسي الفني ينفع لشغل لسكالبينج بس , وفي ظروف معينه أما إدارة رأس المال كل واحد حر فيها أنا بصراحه بقالي 5 سنوات لا استخدم لستوب بتاع الخساره أو ما يعرف بإسم كذبة ضع لستوب تحت مستوى دعم قوي او مقاومه قويه الحلو في الموضوع كيف انهم عرفوا انها قويه علشان السعر لمسها 3 مرات هههههههههه كل واحد حر انا لا استخدم لستوب ولن اطبق ادارة راس لمال من اصلوا كل واحد حر طريقتي في الربح هي فقط التحليل الاساسي بتاع 20 نقطه هههههههه

المحروم
15-12-2015, 12:06 AM
اخواني والله العظيم عن تجربة FBS نصابة و INSTAFOREX نصابة

في وحده منهم معروفه بما اشرت إليه اما التانيه الله اعلم صديقي عادي هذا جزء من مراحل التعليم أغلبنا في بدايته عندما فكر ان يبدا تداول الفوركس حصل معه نفس الحصل معك

محمد عواد
15-12-2015, 08:12 AM
[CENTER]والله ياغالي تحليلهم نفس تحليلنا ما في اي اختلاف
اذا بتقصد نشتغل عكس التحليل الفني
التحليل فني مثل اي طريقة يعني بنعتبرالتحليل الفني استراتجية مش اكثر لانه السوق مبني على احتمالات وما حد بعلم بالغيب
اما التحليل الاساسي بنحدد فيه الاتجاه على المدى البعيد ما بعطيك رؤيا واضحة على المدى القصير
جرب احتمال تنجح الفكرة بس بشرط يكون الريسك ريوارد 1/3 الهدف3 اضعاف الستوب
صناع السوق كبيرها يضربو ستوبات اكثر من هيك ما بطلع بأمرهم

تحياتي ...

المحروم
18-12-2015, 03:49 AM
[CENTER]والله ياغالي تحليلهم نفس تحليلنا ما في اي اختلاف
اذا بتقصد نشتغل عكس التحليل الفني
التحليل فني مثل اي طريقة يعني بنعتبرالتحليل الفني استراتجية مش اكثر لانه السوق مبني على احتمالات وما حد بعلم بالغيب
اما التحليل الاساسي بنحدد فيه الاتجاه على المدى البعيد ما بعطيك رؤيا واضحة على المدى القصير
جرب احتمال تنجح الفكرة بس بشرط يكون الريسك ريوارد 1/3 الهدف3 اضعاف الستوب
صناع السوق كبيرها يضربو ستوبات اكثر من هيك ما بطلع بأمرهم

تحياتي ...

والله يا عورتاني أنت من أكثر الأشخاص أنا شخصيا أحترمها في المنتدى ولك مني ألف ألف تحيه

وأسمح لي بتعليق على ما كتبته قائلا هل تتوقع وتعتقد بأن إقتصاد الولايات المتحده يعتمد على نموذج هرمونيك يا صديقي عليك بتحليل الاساسي فهو سوف يعطيك المدى القريب والمدى البعيد وبختصار هناك اخبار لمراقبة المدى القريب واخبار لمراقبة المدى البعيد

محمد عواد
18-12-2015, 12:42 PM
والله يا عورتاني أنت من أكثر الأشخاص أنا شخصيا أحترمها في المنتدى ولك مني ألف ألف تحيه

وأسمح لي بتعليق على ما كتبته قائلا هل تتوقع وتعتقد بأن إقتصاد الولايات المتحده يعتمد على نموذج هرمونيك يا صديقي عليك بتحليل الاساسي فهو سوف يعطيك المدى القريب والمدى البعيد وبختصار هناك اخبار لمراقبة المدى القريب واخبار لمراقبة المدى البعيد

الله يعزك ياغالي

اكيد طبعا الاشكال السعرية ما بتعكس حالة الاقتصاد :)
انا معك في ناس بتحكي انه التحليل الفني هو محاولة التنبؤ بتحرك السعر في المستقبل بناء على دراسة تاريخ . وهذا الكلام غير صحيح مع احترامي للجميع الافضل نستخدم التحليل الفني لتحديد نقطة الدخول و الوقف والهدف فقط لا غير
تحياتي ..

ايمون
18-12-2015, 03:13 PM
سر الفوركس في معادلات رياضية ورسم جميع سيناريوهات السوق في الصعود والهبوط والترند والتذبذب والمتاجرة على اساس السناريوهات المتكررة في الماضي
بمعنى اصح تكتشف لوغاريتم معين ودقيق مبني على شكل الشموع والفريم ويتكرر كثيراً في السوق
اما التحليل الفني والاساسي لا اعترف بهما

المحروم
18-12-2015, 03:23 PM
سر الفوركس في معادلات رياضية ورسم جميع سيناريوهات السوق في الصعود والهبوط والترند والتذبذب والمتاجرة على اساس السناريوهات المتكررة في الماضي
بمعنى اصح تكتشف لوغاريتم معين ودقيق مبني على شكل الشموع والفريم ويتكرر كثيراً في السوق
اما التحليل الفني والاساسي لا اعترف بهما

تشرفت بمرورك أحي شكرا على المداخله