المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : صفقة استثمارية على شراء الفضة..

مدير الموقع
24-04-2011, 01:39 PM
السلام عليكم و رحمة الله,

اخوانى الافاضل اعضاء منتديات اف اكس ارابيا,
الحمد لله فى الصفقة الاستثمارية حققنا ربحا جيدا من شراء الذهب عند 1410 و خروجنا عند 1500+ و ان شاء الله تعالوا ندرس صفقة استثمارية كانت تلوح فى الافق من فترة و لكنها جرت متسارعة بشدة على الفضة و لم الحق اى تفريغ لها لانه لم يحدث لها تفريغ اطلاقا.

تعالوا نحلل الفضة اساسيا و فنيا و نشوف نقاط ممكن نشترى فيها الفضة بهدف استثمارى يقدر ب 100% ربح ان شاء الله للفضة..,

اساسيا: مع الارتفاع الجنونى للمعدن الاصفر بدا يطفو الفضة ايضا على السطح كونه سلعة ايضا لها عرض و طلب و اعتقد انه فى خلال عامين مثلا ستكون هدايا من الفضة و الزواج كذلك فمع الارتفاع المستمر المتوقع فى اسعار المعادن كونها سلع و ملاذ امن للاموال قد يطير سعر جرام الفضة من 8.5 السعر الحالى على ما اذكر الى ما يفوق ال 25 و 30 جنيه للجرام مع توقعات باستمرار الصعود للسلعتين الشقيقتين,

اضطرابات العالم العربى ايضا حتى ان توقفت لن تمنع من صعود السلعتين سويا بسبب زيادة الطلب الكبير عليهم حيث يصبح الذهب مجال استثمار و ملاذ امن للكبار فى حين تصبح الفضة هى الملاذ الامن للغلابة و سيسطع اسمها فى القريب..

فى سوق الصاغة لا حديث للتجار الا عن شراء الفضة و ارباح خرافية تحدث و لكننى اعزى ذلك الى ضعف كبير فى حركة التجارة و البحث عن اى مصدر رزق بعد احجام الكثيرين عن شراء المعدن الاصفر الذى عانق 250 جنيها للجرام.

اذن فاساسيا و نفسيا نحن امام صعود متوقع للفضة.

فنيا:

كما ذكرت مسبقا ان الفضة انطلقت مدوية فى السماء و لم ترحم توسلاتى لها بالتفريغ و الارتكاز على ترند ما حتى يمكننى الشراء من هناك ووضع ستوب لوز او خروج اسفل الارتكازات..الا انها هرعت فى السماء لتكسر كل الحواجر و مكونة اتجاه صاعد حاد جدا و مخيف ايضا فى نفس الوقت للدخول فتعودنا ان ما يصعد بسرعة يهبط اكثر و اسرع و هو ما يمنعنى من الدخول مرتاحا مع توقعى ان يتم تفريغ قوى للفضة مع الاتجاه الصاعد العنيف الحاد للغاية..

حسابيا فان سعر الفضة يكون 1 / 16 من سعر الذهب و هو ما يعنى ان السعر العادل للفضة هو 93 دولارا للاوقية بدل من السعر الحالى و هم ما يعنى ضعف السعر الحالى بالمللى,,

على اى حال ان كان رزقنا مكتوب فى الفضة فانا ساظل انتظار ارتكاز الفضة على مستويات للتفريغ و الانطلاق مجددا و هو ما سيحدث اجلا ام عاجلا ان شاء الله..,
حتى لو السعر سافر اكثر من ذلك و لكن الدخول الصحيح يعطى راحة نفسية لصفقة سوينجية استثمارية و هو امر واجب قبل الدخول..

نتابع الشارتات لنرى انه على فريم الويكلى الشموع واقفة بشكل متتالى عجيب..
على الدايلى ايضا شموع عنيفة صاعدة بدون اى تفريغ يذكر و هو امر مثير للخوف كثيرا,

عن نفسى ساشترى فى حدود كيلوجرام من الفضة و هو ما سيكون بسعر حوالى 8500 جنيه مصرى 1420$
و لكن ساقسم شراء الكيلو على مراحل مختلفة

ساقوم بالشراء من الارتكازات الموضحة على الشارتات فى الفريمات المختلفة
الشراء الاول يكون من مستويات 45.50 و هو ارتكاز الترند العام الصاعد على فريم الساعة..
الشراء الثانى سيكون من مستويات 42.00 و هى ارتكازات عنيفة لترند الدايلى القوى..
الشراء الثالث سيكون من مستويات 40.00 و هو مستويات عنيفة ايضا للترند الويكلى..

قد تتعدل المستويات قليلا مع الحركة و سنتابعها هنا فى الموضوع.
ايضا مع تكون اى قمة سيمكننا رسم فيبوناشى على الموجة الاخيرة لنحدد بدقة مناطق التصحيح.

الخروج من الصفقة سيكون من مستويات 37.00 دولارا للاوقية و الهدف سيكون مفتوحا حتى 100% من السعر الدخول للصفقة يعنى مستويات 80-90 دولارا للاوقية..
الستوب 10$ للاوقية و الهدف 40$ للاوقية يعنى الصفقة 1:4 و مع التعزيز يكون اهداف طيبة ان شاء الله
الصفقة قد تستمر سنة مثلا للصعود الى ضعف المستويات الحالية..,

اتمناها صفقة موفقة للجميع و سنتابعها سويا على مدار الحركة للزوج و نكتب نقاط دخولنا لمن يريد الدخول معنا..
الصفقة طويلة الاجل و هى ليست للمتاجرة فى فوركس و انما للشراء الحقيقى للفضة من الاسواق بدلا من وضع المال فى البنوك..

فى انتظار ارائكم و مداخلاتكم الكريمة..

الله كريم.,

Raed
24-04-2011, 01:47 PM
يشرفني أكون أول من يرد على موضوعك.

وفقك الله لكل خير

محبك رائد،،،

yehia
24-04-2011, 01:49 PM
تحليل رائع يا دكتوور

وان شاء الله تبقى ناجحه زي اختها فى الذهب

Ayman
24-04-2011, 02:08 PM
ممتاز التحليل
وهشتري معاك طبعا ياباشا
وبإذن الله صفقة موفقة

معاذ عودات
24-04-2011, 02:26 PM
الله معك يا دكتور ..
وان شاءالله تكون صفقه موفقه مثل صفقه الذهب ..
وتحقق ارباح طيبه

seragsamy
24-04-2011, 02:34 PM
متابعين بإذن الله تعالى معك وربنا يقدم اللى فيه الخير

Raed
24-04-2011, 02:39 PM
دكتورنا الكريم ...

أريد أن أستوضح بعض النقاط:

1- الخروج من الصفقة واعتبارها لاغية في حال نزول السعر لمستويات 37... هل هذا ما تقصده؟
2- الستوب لوز 10 دولار للأوقية بمعنى لو اشترينا في المستوى الأول يكون الستوب لوز 35.50
والمستوى الثاني يكون الستوب لوز 32 ، والمستوى الثالث يكون الستوب لوز 30 .... هل فهمي صحيح؟
3- هل تقصد أن نشتري الفضة من تجار الفضة والبنوك؟ ام أن شراءنا لها يكون من خلال شاشة التداول في الفوركس؟

أنا متحمس جداً للدخول معك في هذه الصفقة.

أرجو توضيح ما استفسرت عنه.

ولك شكري وامتناني.

محبك رائد،،،

Tarek adel
24-04-2011, 03:07 PM
شكرا على النصيحه ولى بعض الاستفسارات:
1-كنت دايما اسمع ان الفضة لما بتبيعها بتخسر فيها يعنى مش زى الدهب.
2-شارت الفضة شبيه جدا بالذهب مما اعطانى انطباع ان اسعارهما مرتبطه ببعضهما..هل هو استنتاج صحيح؟
ولو صحيح يبقه اشترى الذهب اقيم
3-هل الصاغة بيبيعوا اوقيات او سبائك ذهب وفضة ؟ولا بنشتريهم منين؟

yehia
24-04-2011, 03:11 PM
يجماعه شراء الفضه من تجار فى السوق

لان تجارتها فوركس حرااااام

Dr_aHmaaaaaD
24-04-2011, 03:37 PM
بس ده عاوز راس مال محترم عشان اكسب منه

مدير الموقع
24-04-2011, 07:08 PM
يشرفني أكون أول من يرد على موضوعك.

وفقك الله لكل خير

محبك رائد،،،

و شرف ليا اكبر ان يكون اول رد فى موضوعى منك..,
لى رد اخر على اسئلتك و شرفنى مرورك جدا..

تحليل رائع يا دكتوور

وان شاء الله تبقى ناجحه زي اختها فى الذهب

بارك الله فيك
دعواتك تكون صفقة موفقة ان شاء الله..

ممتاز التحليل
وهشتري معاك طبعا ياباشا
وبإذن الله صفقة موفقة

تسلم يا ايمن على المرور
ان شاء الله حنشترى سوا و نفرح بالهدف سويا ان شاء الله.

الله معك يا دكتور ..
وان شاءالله تكون صفقه موفقه مثل صفقه الذهب ..
وتحقق ارباح طيبه

الله معانا يا معاذ.
صفقة نتمنى ان يكون فيها خيرا وفيرا ان شاء الله..
بس قول يا رب :)

متابعين بإذن الله تعالى معك وربنا يقدم اللى فيه الخير

تشرفنى متابعتك يا سيجو.

شكرا على النصيحه ولى بعض الاستفسارات:
1-كنت دايما اسمع ان الفضة لما بتبيعها بتخسر فيها يعنى مش زى الدهب.
2-شارت الفضة شبيه جدا بالذهب مما اعطانى انطباع ان اسعارهما مرتبطه ببعضهما..هل هو استنتاج صحيح؟
ولو صحيح يبقه اشترى الذهب اقيم
3-هل الصاغة بيبيعوا اوقيات او سبائك ذهب وفضة ؟ولا بنشتريهم منين؟

اهلا اخى طارق و يسعدنى ان ارد على استفساراتك.
1- الفضة مثلها مثل الذهب عليها مصنعية للتاجر و لذا فنحن نقوم بشراء سبائك او فضة خام لتلافى مصنعية التجار فهم يحصلون على مبالغ بسيطة جدا كفارق سعر.
لو بتتعامل مع جواهرجى كويس و معرفة مش حيأذيك لما تيجى تبيع..
2- الاثنين سلع و متشابهين الى حد كبير فى العرض و الطلب و لكن الذهب سعره مرتفع جدا فى الوقت الحالى يقارب 250 جنيه للجرام عيار 24 و مبلغ لو صغير مش حتعرف تجيب كمية دهب كويسة عشان تقدر تكسب منها كويس..على اى حال انتظر تفريغا للاثنين الذهب و الفضة للدخول مجددا فى صفقة شرائية طويلة.
3- الذهب مفيش سبائك فى مصر لكن الفضة موجود منها سبائك و السبيكة بتكون ربع كيلو.
تحياتى يا غالى و ان شاء الله تكون صفقة موفقة لمن سيدخل فيها.

بس ده عاوز راس مال محترم عشان اكسب منه

مش كتير..
الكيلو ب 8500 جنيه و ده لو اتجاب بيهم دهب مش حيجيبوا 40 جرام على بعض.
اعتقد ان الفضة ملاذ امن لاصحاب الجيوب الصغيرة :)
تحياتى يا غالى

مدير الموقع
24-04-2011, 07:17 PM
دكتورنا الكريم ...

أريد أن أستوضح بعض النقاط:

1- الخروج من الصفقة واعتبارها لاغية في حال نزول السعر لمستويات 37... هل هذا ما تقصده؟
2- الستوب لوز 10 دولار للأوقية بمعنى لو اشترينا في المستوى الأول يكون الستوب لوز 35.50
والمستوى الثاني يكون الستوب لوز 32 ، والمستوى الثالث يكون الستوب لوز 30 .... هل فهمي صحيح؟
3- هل تقصد أن نشتري الفضة من تجار الفضة والبنوك؟ ام أن شراءنا لها يكون من خلال شاشة التداول في الفوركس؟

أنا متحمس جداً للدخول معك في هذه الصفقة.

أرجو توضيح ما استفسرت عنه.

ولك شكري وامتناني.

محبك رائد،،،

اهلا اخى رائد
ثقة كبيرة انت حملتها لى و ان شاء الله ربنا يكرمنى و نكون اهلا للثقة و سبب ربح الجميع هنا فى بيتنا ارابيا.

بالنسبة لاستفساراتك فردى كالتالى:

1- الصفقة و هى تنزل الى 37 ستكون دخلنا فى عقودنا و اشترينا بالفعل اعتمادا على الارتكازات على الترند
سننتظر تكون شموع تصاعدية تؤكد لنا الدخول الصحيح.

2- الستوب لوز هو واحد لكل الصفقات 10$ من اول دخول لنا ..
اى بمعنى اصح اذا وصل الى 37 دولارا للاوقية فيكون الترند انكسر بالفعل و ساعتها سنعطى اوامرنا بالخروج من الصفقة بالكامل على الخسارة الحالية و ليس 10$ لكل عقد كما تعتقد انت..

3- الموضوع اسمه توصية على الفضة مش فوركس يعنى عبر التجار و ليس عبر التداول و ذلك لوجود شبهة ما على تداول السلع عبر المنصات و هو ما افضل الابتعاد عنه
اتحدث عن فضة حقيقية خام مش عبر المنصة..
تحياتى و ان شاء الله نتابع سويا و نصل للهدف و نسعد به جميعا,
الله كريم,

Tarek adel
24-04-2011, 09:11 PM
اشكرك على اهتمامك
ولكن ازاى كنت بتوصى بشراء الذهب من فتره فى الصفقه اللى اثبتت نجاحها رغم ان الدهب مش موجود سبائك؟كنت تقصد نشترى جنيهات ذهبية يعنى؟
ومفيش وحدة اقل من السبيكة ام ربع كيلو دى؟:D

مدير الموقع
24-04-2011, 09:16 PM
اهلا اخى طارق.
قمت بشراء كسر يعنى خام ذهب و ده ارخص و اوفر لان الذهب او الجنيهات بيتاخد عليها مصنعية لكن الذهب المكسور او المحروق بيكون من غير مصنعية..
مفيش سبائك ذهب فى مصر على اى حال..
الذهب انا اراهن على شرائه مجددا و لكن ليس من هذه المستويات,
اتوقع تفريغ مبرر و ساقوم بشراء الذهب مرة اخرى و كتابة ذلك فى الموضوع الخاص بالذهب.
تحياتى يا غالى

Tarek adel
24-04-2011, 09:25 PM
شكرا للايضاح وبالتوفيق دائما

م.أحمد مقدادي
24-04-2011, 10:10 PM
بالتوفيق ان شاء الله

sadk
25-04-2011, 12:52 AM
متابع ان شاء الله عن قرب دكتور اسامة

Tarek adel
25-04-2011, 07:33 PM
يبدو ان التفريغ اقترب

seragsamy
25-04-2011, 10:14 PM
بإذن الله تعالى ربنا يسهل وندخل الصفقة منذ بدايتها فالفضة رخيصة وتناسب الجميع نسبيا..

بالنسبة لموضوع سبائك الذهب كنت قد سألت عليه جواهرجى وقد افادنى بأنه لديه سبائك ذهب بداية من الجرامات القليلة .

وكان احد اقربائى يشترى بالفعل منه منذ فترة طويلة وقد جمد هذا الشخص الكثير من أمواله منذ أكثر من 25 سنة فى سبائك ذهبية .

ولكنه لما احتاج للمال فى وقت قريب قام ببيعها ( على حد قوله )

ولكن كانت بطريقة ما أفضل من المال ألف مرة .

وننتظر بفارغ الصبر نقطة دخول جيدة لنتوكل على الله منها .

محمد مزاحم
25-04-2011, 11:52 PM
معاك يا ريس وبالتوفـــــــــــيق إن شاء الله

Tarek adel
26-04-2011, 12:07 AM
ايوه انا لسه بدرى على انى ادخل الفوركس بحساب حقيقى عشان كده انا متشجع جدا لفكره الدهب والفضه وخاصه الدهب لان الفضه الكل بيخوفنى منها وبيقولى مش هتعرف تبيعها بعد كده عموما انا اعتقد ان الشراء هيكون فى هذا الاسبوع لانه بدأ التصحيح بالفعل واخيرا ظهر ترند لانه كان سارح بشكل غير منطقى والواحد مكنش عارف يدخل امتى

seragsamy
26-04-2011, 07:45 AM
انخفاض قوى للفضة اليوم

أكثر من 3.75 %

اسعار الفضة تهبط إلى أقل من 45 دولارا للاوقية (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=8533)

مدير الموقع
26-04-2011, 08:11 AM
متابع ان شاء الله عن قرب دكتور اسامة

تشرفنى متابعتك يا صادق :)

يبدو ان التفريغ اقترب

التفريغ شغاااال :)

بإذن الله تعالى ربنا يسهل وندخل الصفقة منذ بدايتها فالفضة رخيصة وتناسب الجميع نسبيا..

بالنسبة لموضوع سبائك الذهب كنت قد سألت عليه جواهرجى وقد افادنى بأنه لديه سبائك ذهب بداية من الجرامات القليلة .

وكان احد اقربائى يشترى بالفعل منه منذ فترة طويلة وقد جمد هذا الشخص الكثير من أمواله منذ أكثر من 25 سنة فى سبائك ذهبية .

ولكنه لما احتاج للمال فى وقت قريب قام ببيعها ( على حد قوله )

ولكن كانت بطريقة ما أفضل من المال ألف مرة .

وننتظر بفارغ الصبر نقطة دخول جيدة لنتوكل على الله منها .

معاك يا ريس وبالتوفـــــــــــيق إن شاء الله
نورت يا اخى محمد و ان شاء الله موفقين سويا.

ايوه انا لسه بدرى على انى ادخل الفوركس بحساب حقيقى عشان كده انا متشجع جدا لفكره الدهب والفضه وخاصه الدهب لان الفضه الكل بيخوفنى منها وبيقولى مش هتعرف تبيعها بعد كده عموما انا اعتقد ان الشراء هيكون فى هذا الاسبوع لانه بدأ التصحيح بالفعل واخيرا ظهر ترند لانه كان سارح بشكل غير منطقى والواحد مكنش عارف يدخل امتى

حنتابع سويا الدخول ان شاء الله.

انخفاض قوى للفضة اليوم

أكثر من 3.75 %

اسعار الفضة تهبط إلى أقل من 45 دولارا للاوقية (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=8533)

ممتاز يا سراج الخبر و اخيرا ظهرت القمة و الان خلينا نراقب مستويات الارتداد للدخول,
على اى حال الكل يحضر حاله للشراء..

لتحديث الوضع

ارتدت الفضة اخيرا بالامس و هو ما كنا ننتظره لاكتشاف مستويات الارتداد الصعودى مرة اخرى,
الان تكون لدينا مستويين 23 فيبوناشى و 38 فيبوناشى و لا يمكن التاكد منهم الا بعد اغلاق اليوم هابطا ليؤكد القمة المتكونة.
تغيرت مناطق دخولنا لتكون 44 حيث الارتكاز على الفيبوناشى 23 ثم 40-41 حيث الارتكاز على 38 فيبوناشى,

الدخول سيكون بعد التاكد من تكوين القاع و اغلاق شموع دايلى تشجيعية للشراء و ما دون ذلك و باغلاقات هابطة فاننا مستمرين بالمتابعة للفضة للدخول من مناطق سعرية افضل لاهداف اوسع و ستوبات اقل..

متابعين يا حلوين :)
الله كريم

Tarek adel
26-04-2011, 08:44 AM
مشكور مجهودك يا د اسامة وكلنا محضرين نفسنا
بس هل تجار الذهب والفضه يتأثرون بأسعار بورصات الذهب والفضه فى الحال؟

مدير الموقع
26-04-2011, 09:28 PM
مشكور مجهودك يا د اسامة وكلنا محضرين نفسنا
بس هل تجار الذهب والفضه يتأثرون بأسعار بورصات الذهب والفضه فى الحال؟

شكرا اخى طارق.
لى مرور فى المساء لتحليل الفضة مرة اخرى للمتابعة و انتظار شرارة الدخول..
بالنسبة لسؤالك ماذا تعتقد انت ان تكون الاجابة..؟؟
قطعا يتاثرون بها و العالم كله كذلك ..زمن التلاعب انتهى منذ تعويم الدولار فى مصر
لا يمكن ان يقوموا بعمل سوق خاص بهم و الا سيتم جلب كل الذهب و الفضة من مصر و توريدهم للخارج طالما السعر اقل :)
مصر مربوطة من اقدامها و ترتبط بالاسعار العالمية كارتباط الرضيع بصدر امه :)
تقبل ودى و انتظر مرورى بعد اغلاق اليوم
الله كريم

Tarek adel
26-04-2011, 11:47 PM
ونحن بالانتظار

مدير الموقع
27-04-2011, 02:39 AM
اغلق اليوم على الفضة هابطا و بعد شمعة شبه الشوتنج ستار الانعكاسية فاننا علينا الانتظار للمزيد من الاندفاع الهبوطى و هو التوجه لتصحيح الموجة حتى 38 فيبوناشى على الاقل عند 41 و هو ما اتمناه عن نفسى,
على اى حال يجب علينا ان ننتظر اشارة انعكاس تؤكد الصعود و ما دون ذلك فنحن لا يمكننا الشراء..,
سننتظر اغلاق اليوم و الذى سيسفر عن شيئ من اثنين..
اما الهبوط حتى الترند الصاعد و 23 فيبوناشى الموضح و هو ما سيجعلنا ننتظر يوما اخر للكسر او الانعكاس.
و اما ان يغلق اليوم صاعدا بالعا و هو ما سيجعلنا نهرع نحو الصاغة للشراء,
على اى حال نحن مراقبين عن كثب الفضة و ربنا يجعل اللى فيه الخير ان شاء الله,
الله كريم,

Tarek adel
27-04-2011, 05:54 PM
الصراع اقترب مابين الفايبو 23 والموفينج 55 على فريم ال4 ساعات من ناحية وبين الهبوط القوى للفضه
يارب النصر للهبوط :D
اعتقد صعود الدولار سيؤثر بمزيد من الهبوط

مدير الموقع
28-04-2011, 02:28 AM
اغلقت الفضة صاعدة اليوم و ابتلاعية و ارتدت من الفيبوناشى 23 التصحيحى الاول..
كنا نتمنى اغلاق اقل من ذلك ولكنه الرزق..
الان شرارة البدء لمن يريد الدخول الشراء باول كمية للفضة غدا ان شاء الله..,
الشراء من 48$ للاوقية
تعزيز اول من 45$ للاوقية
تعزيز اخير 41$ للاوقية

الهدف النهائى 80$ للاوقية
الستوب لوز 37$ للاوقية

نسبة الهدف للستوب لوز 1:4 ان شاء الله..,
على الله الاتكال و التوفيق..
بشرائنا و بكسر الهاى السابق و الاغلاق فوق 50$ للاوقية سنتاكد من اتجاه صعودى الى اهدافنا ان شاء الله.,
موفقين يا وجوه الخير.

Tarek adel
28-04-2011, 08:32 PM
يبدو ان شمعة اليوم ستغلق كشمعة هابطة ربما بدأت الفضه تفهم اخيرا انها تشبعت بالشراء
الا تعتقد انها قد تكون فكره جيدة ان ننتظر اغلاق هذا الاسبوع خاصة ان هناك فرصه ان تغلق كشمعة دوجى؟

Samy
28-04-2011, 08:49 PM
اغلقت الفضة صاعدة اليوم و ابتلاعية و ارتدت من الفيبوناشى 23 التصحيحى الاول..
كنا نتمنى اغلاق اقل من ذلك ولكنه الرزق..
الان شرارة البدء لمن يريد الدخول الشراء باول كمية للفضة غدا ان شاء الله..,
الشراء من 48$ للاوقية
تعزيز اول من 45$ للاوقية
تعزيز اخير 41$ للاوقية

الهدف النهائى 80$ للاوقية
الستوب لوز 37$ للاوقية

نسبة الهدف للستوب لوز 1:4 ان شاء الله..,
على الله الاتكال و التوفيق..
بشرائنا و بكسر الهاى السابق و الاغلاق فوق 50$ للاوقية سنتاكد من اتجاه صعودى الى اهدافنا ان شاء الله.,
موفقين يا وجوه الخير.

بالتوفيق يا زعيم و تحليل موفق

محمد مزاحم
29-04-2011, 12:27 AM
:1 (77): إستفســــارhttp://fx-arabia.com/vb/uploaded/732_01304025825.gif

الســــــلام عليكم د/ أسامه كنت عايز تعليق حضرتك على الصورة دى حيث أن مؤشر CCI فى مرحلة تشبع شراء وداخل تفريغ

مدير الموقع
29-04-2011, 12:44 AM
نعم فكرة طيبة.,
لا اعلم من اشترى مع من لم يشترى بعد
على اى حال التعزيز وارد جدا فى حالة اى انخفاضات و هو مدروس فى الصفقة,
اغلق اليوم صاعدا كما هو متوقع
و لو كسر الهاى السابق يبقى تاكيد للاتجاه الصاعد القوى..,
تقبلوا ودى و موفقين ان شاء الله,

محمد مزاحم
03-05-2011, 10:38 AM
الســــــــــلام عليكم على دكتور أسامه وعلى كل منتدى أرابيا

ده الشارت عند إفتتاح يوم الأحد

وده الشارت الآن الساعة 8:30 ص
أقول وبالله التوفيق إن السعر إختبر المستوى 23.6 فيبوناتشى وإنطلق للصعود بفضل الله

الإيشموكوكينكوهايو خط الكيجن سن عمل مستوى دعم قوى ليدعم السعر لأعلى وكذلك خط التنكن سن عمل مستوى
مقاومة ولكن التنكن سن أضعف من الكيجن سن وذلك لأن الكيجن سن إغلاق 26 شمعه أما التنكن سن 9 شمعات
المهم إن سحابة الكومو سبان عريضه محتاجين رأى تلعب من ورشة التعالب
..............................:1 (27)::1 (27)::1 (27)::1 (27):
الله المستعان المهم دكتور أسامة يقول لنا رأيه

maher
03-05-2011, 08:55 PM
السلام عليكم

ازيك يا حبيبي سامحني اني ماجيتش امبارح

بالنسبة للشارت قام السعر بالتفريغ على الكيجن كما هو متوقع منه وينتظر تشكل راس الشنكو

لمواصلة الصعود وبالله التوفيق

Tarek adel
03-05-2011, 09:21 PM
السلام عليكم

ازيك يا حبيبي سامحني اني ماجيتش امبارح

بالنسبة للشارت قام السعر بالتفريغ على الكيجن كما هو متوقع منه وينتظر تشكل راس الشنكو

لمواصلة الصعود وبالله التوفيق

ربنا يسمع منك فانا اعتقد ان السعر الان فى منطقة قوية جدا لو كسرها هابطا هتكون مشكلة كبيرة

amim15
03-05-2011, 10:28 PM
السلام عليكم
ارجو من الاخوة الافاضل ممن قاموا بشراء فضة خام ان يقولوا منين في القاهرة؟والعيار كام؟يعني هل 925 ولا 1000؟وكام السعر؟وهل هيا مستوردة ولا مصري؟

محمد مزاحم
04-05-2011, 03:11 PM
كيف حالك يا ماهر باشـــا ولا يهمك يا حبيبى المهم أن تكون بخير
وأنا احييى فيك روح المثابرة وتوصيل العلم
جزاك الله خير عن كل من ساهمت فى تعليمه وعنا خير ومنتظرك الأثنين القادم
:1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (105)::1 (105)::1 (105)::1 (105)::1 (105)::1 (105)::1 (105)::1 (100):

محمد مزاحم
04-05-2011, 03:52 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
للأسف يا أستاذ ماهر السعر هبط بغباوة وكسر خط الكيجن بقوة مما حوله لخط مقاومه

مش بس كده زى ما أحنا شايفيين هناك ثلاث إحتمالات لإنعكاس السعر
0*عند مستوى 38.2 فيبو وهو متوافق مه خط دعم مكون أعلى قمة شينكو وهو إحتمال ضعيف لأن العزم اللى السعر كسر به خط الكيجن مش بيقول إنه هايحترم المستوى ده وكمان السعر مش هايكون فرغ على مؤشر cci بالمستوى اللى هايخليه يعكس
1*المستوى عند السهم 1 وده هايكون عند 50 فيبو ومتوافق مع flatted kijuen ,flatted tenken وده أحتمال أقوى من السابق حتى السعر هيكون فرغ بمرحلة تسمح له بالإرتداد
2* المستوى عند السهم 2 وده هايكون عند 61.8 فيبو ومتوافق مع flatted kijuen,flatted tenken أقوى من السابقين
ويكون السعر فرغ تمام والأهم أن نموذج الدوبل توب هيكون كمل وربنا يستر
ده آخر إحتمال لإرتداد الفضه بعد كده لو لسعر إخترق مستوى 61.8 يبقى إن شاء الله العيال هاتلعب بالفضه فى الشارع بدل الكازوز
:1 (82)::1 (82)::1 (82)::1 (82)::1 (82)::1 (82)::1 (82):
ده تحليلى و الله أعلم بالغيب قال تعالى

( ولو كنت أعلم الغيب لاستكثرت من الخير وما مسني السوء (http://fx-arabia.com/vb/#docu))
تحياتى للأستاذ ماهر والدكتور أسامه

محمد مزاحم
05-05-2011, 12:37 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على الرسول الكريم صلى الله عليه وعلى آله وصحبه ومن تبعه بإحسان إلى يوم الدين

تم إختراق مستوى 0 عند 38.2 فيبو بقوته الهبوطيه ومنتظرين عند مستوى خمسين وتحياتى للجميع
(ولو كنت أعلم الغيب لاستكثرت من الخير وما مسني السوء )

:1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (77):

Tarek adel
05-05-2011, 12:46 AM
ده آخر إحتمال لإرتداد الفضه بعد كده لو لسعر إخترق مستوى 61.8 يبقى إن شاء الله العيال هاتلعب بالفضه فى الشارع بدل الكازوز.
الله يجازيك انا وقعت من الضحك والله
بس تحليل رائع بجد ومنظم جدا وان كنت ارى من وجهة نظرى ان الفضة لها انعطافات حادة جدا خاصة منذ بداية الثورات العربية وشكلها كده بتتأثر فقط بالتحليلات الاخبارية ومطنشة التحليل الفنى خالص

unknown
05-05-2011, 01:07 AM
على فكره انا اشتريت فضه مع ملامسه الترند الصاعد
بس الزوج عملها وكسره النهاره
انا عايز اخرج بس عندى امل فى اعاده الاختبار ربنا يستر ويعملها قبل ماينزل ل 36.30
http://fx-arabia.com/vb/uploaded/781_01304546747.jpg (http://fx-arabia.com/vb)

Tarek adel
05-05-2011, 01:54 AM
ان شاء الله يعاود الصعود يا اخى ولكن اظنه كان من الاجدر ان تنتظر شمعة ديلى صاعده او 4 ساعات قوية قبل قرار كهذا
ربنا يسهل

unknown
05-05-2011, 10:15 AM
ان شاء الله يعاود الصعود يا اخى ولكن اظنه كان من الاجدر ان تنتظر شمعة ديلى صاعده او 4 ساعات قوية قبل قرار كهذا
ربنا يسهل

انا اشتريت مع اول ملامسه وكانت الصفقه محققه اكثر من 100 نقطه ربح
بس اخوك طماع كنت متوقع 500 نقطه

Tarek adel
05-05-2011, 10:32 AM
طيب مانت لو كنت حققت 100 نقطه كنت ارفع الستوب لوز على الاقل لنقطة دخولك..معقول يا باشا انا اللى هقولك يعنى؟
ولا الطمع وصل بيك انك مش بتحط ستوبات؟ :D

unknown
05-05-2011, 11:19 AM
طيب مانت لو كنت حققت 100 نقطه كنت ارفع الستوب لوز على الاقل لنقطة دخولك..معقول يا باشا انا اللى هقولك يعنى؟
ولا الطمع وصل بيك انك مش بتحط ستوبات؟ :D

هدف 500 نقطه واحط الاستوب لوز عند نقطه الدخول الى هى الترند :1 (31):

unknown
05-05-2011, 12:48 PM
على فكره انا اشتريت فضه مع ملامسه الترند الصاعد
بس الزوج عملها وكسره النهاره
انا عايز اخرج بس عندى امل فى اعاده الاختبار ربنا يستر ويعملها قبل ماينزل ل 36.30
http://fx-arabia.com/vb/uploaded/781_01304546747.jpg (http://fx-arabia.com/vb)

تم ضرب الاستوب لوز
وضعته اسفل لو شمعه امس ب 30 نقطه

محمد مزاحم
05-05-2011, 04:30 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على سيدنا رسول الله وعلى آله وصحبه وسلم

:1 (13)::1 (13)::1 (13)::1 (13)::1 (13)::1 (13)::1 (13)::1 (13)::1 (13):

بعدما أخترقت الفضه المستوى 0 عند 38.2 فيبو الآن الفضه تصارع المستوى 50 فيبو وكذلك الflatted kijuen & flatted tenkuen

زى ما أنتم شايفيين التنكن جاى يخترق الكيجن من أعلى لأسفل فوق سحابة الكومو سبان و تحت الشينكوسبان ودى إشارة هبوط ضعيفه بس للأسف إنها بتدعم الهبوط

طبعاً الثلاثى المرح بتاعنا بيقول إن السعر لسا مافكرش فى الإرتداد

على توليفة الموفينجات اللى جايه دى بتقول إن السعر هايكمل نزول

منتظرين الفضه تحت مستوى 50
هذا ما أرى والله أعلم
(ولو كنت أعلم الغيب لأستكثرت من الخير وما مسنى السوء)

Dr_aHmaaaaaD
05-05-2011, 05:14 PM
(ولو كنت أعلم الغيب لأستكثرت من الخير وما مسنى السوء)

عجبتني قوي الجمله دي

maher
05-05-2011, 05:36 PM
دي آية قرآنية يا دكتور احمد

Tarek adel
05-05-2011, 05:56 PM
صراحة لا اصدق ما يحدث للفضة لم ار هبوط مفاجىء بهذه القوة الهائلة على اى فريم اخر
ومتعوضه اخ Unknown

مدير الموقع
05-05-2011, 07:42 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته,
معلش لعدم مرورى على الموضوع فى الفترة السابقة بسبب السفر و خلينا نتابع صفقتنا..,

على عكس الكثيرين فانا سعيد للغاية بهذا الهبوط الكاسح للفضة فهو يؤكد النظرية التى ان الفضة كان يجب ان تصحح اولا قبل ان تواصل الصعود و هو ما يدفعنا للمزيد من التفائل و ليس العكس.,

الطريقة كانت هى التعزيز مع الهبوط و الفضة عمل معانا احلى واجب و نزل على طول من غير ميدينا فرصة نفكر فى شراء من مناطق اقل..,

نحن فى صفقة استثمارية طويلة الاجل تنبغى للصبر و التمرس و نحن دخلنا باقل ما يمكن فى البداية فى انتظار الدخول الجدى بعد انتهاء التصحيح و الان سيكون لدينا متوسط دخول ممتاز و رائع جدا.,

اساسيا لازلت مقتنع ان الفضة هى الملاذ الامن للغلابة فى حين ان الذهب هو الملاذ الامن للاغنياء و هو ما اعتقد انه فى الخمس سنوات القادمة ستصبح الفضة ذائعة الصيت انذاك عن ارتفاع اسعارها ايضا و تقديرها,

على الفضة استطاعت الفضة الكسر و الكاسح و الهبوط حتى مستويا 61 فيبوناشى و هى مستويات منتظرة للتصحيح و انتهائه و العودة للترند العام الصاعد مرة اخرى,
الان سننتظر مليا تكوين شموع انتهاء التصحيح و الدخول مرة اخرى شراء بكمية اكبر من الكمية السابقة (ساشترى بضعفها او اكثر )
مستويات 61 فيبو عند 35.50 و هى نقاط متوقع الوصول لها و ملامستها و سنراقب كيف سيتعامل السعر معها,فان كسرها و اغلق اسفلها فاننا سنزور القاع مرة اخرى عند 26$ للاوقية

و هى ايضا مستويات رائعة للمزيد من الشراء,

شمعة الويكلى مخيفة و علينا ان نراقب عن كثب هل ستعود للاختبار للاعلى ام انها ستكون مواصلة للضغط على الفضة.

بحسبة بسيطة كلما تهبط الاوقية دولار يهبط الجرام فى مصر 15 قرشا و السعر الحالى بالسوق المصرى 6.80 قرش للجرام.

متابعين يا شباب و منتظر التفاعل و الاراء من المتابعين.

محمد مزاحم
05-05-2011, 08:35 PM
يقول الله تعالى : ( قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ) الأعراف/188
جاء في تفسير ابن كثير "تفسير القرآن العظيم" (3/524) قوله :
" والأحسن في هذا ما رواه الضحاك ، عن ابن عباس : ( وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ ) أي : من المال . وفي رواية : لعلمت إذا اشتريت شيئًا ما أربح فيه ، فلا أبيع شيئًا إلا ربحت فيه ، وما مسني السوء ، قال : ولا يصيبني الفقر .

:1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (77):
جزاك الله خير يا أستاذ ماهر
أيوه كده نورت ورشة الفضه اللى كانت هاتصدى زى الحديد
فعلاً أنا كنت بحلل لوحدى صوتى كان لى صدى فى الورشه

محمد مزاحم
05-05-2011, 09:01 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على سيدنا رسول الله وعلى آله وصحبه وسلم
تم أختراق نقطه 1 عند 50 فيبو

السعر مقرب من مستوى 61.8 زى مايكون أخذ حبايتين جرآءة ولا همو لا كيجن ولا فيبو
كمان إن التكن لمس الكيجن من اعلى لأسفل زى ما كان متوقع

( قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ) :1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (77):

مدير الموقع
06-05-2011, 01:55 AM
رائع
السعر يغلق تحت 61 فيبوناشى و هو ما يعنى المزيد من الهبوط و الحصول على مناطق افضل و افضل للشراء ان شاء الله..,
متابعين سويا يا شباب

مدير الموقع
12-05-2011, 12:37 AM
السلام عليكم..,
لمتابعة الفضة.
لازلنا لم نتخذ قرار الشراء مجددا للفضة ,
اغلقت الفضة اليوم عند 35 و اغلق هابطة للغاية و ابتلعت شمعتين و اعادت الاختبار للترند المكسور بعنف و ينذر بالمزيد من الهبوط للفضة,
و باغلاق اسفل 61 فيبوناشى فانه يمكننا ان نفكر فى المزيد من الهبوط للفضة حتى الترند الصاعد اولا عند 33.50 قبل ان نراقب كسرها المتوقع غدا لمناطق اكثر تدنيا للشراء ان شاء الله,
متابعين يا شباب لو فى حد متابع معايا..

الله كريم

محمد مزاحم
12-05-2011, 04:11 AM
والله يا دكتور أنا تعبت نفسياً من الفضه دى اللى مش محوق معاها لا كلاسيكى ولا إيشموكو ولا حاجه ماشيه مع نفسها
الله كريم:1 (77)::1 (77)::1 (77):

Tarek adel
12-05-2011, 09:57 AM
انا من المتابعين بس بصراحه مش عارف الفضة هتواصل الهبوط القوى ده لامتى!
عندى امل شمعة الاسبوع ده تقفل دوجى وتبدأ الصعود الاسبوع القادم بس يارب يكون صعود مستقر مش شغل المراجيح ده

مدير الموقع
01-06-2011, 01:42 AM
هل تابع احدكم التحليل الاسبوعى بالفيديو هذا الاسبوع؟
تكلمنا عن شراء الفضة من بداية الاسبوع نظرا لاغلاق الويكلى المشجع جدا كونه كون شمعة نجمة الصباح الايجابية للصعود و مرتدا من الترند الصاعد له و اغلق فوق 38 فيبوناشى القوى..,

لقد قمت بشراء كميات اضافية من الفضة اليوم بناء على التحليل الذى استندنا عليه..,
دخولى كان من 38$ للاوقية و بالسعر المحلى كان 7.25 للجرام للعيار 1000 (تصدير)
الهدف الطويل الامد هو عشرة جنيهات للجرام ان شاء الله و الهدف السوينجى القادم هو اللو السابق
الستوب لوز لنا سيكون 30$ للاوقية و هو ما يساوى انخفاض جنيها كاملا للجرام يعنى لو وصل الى 6.25 عيار الف سنخرج منه او يترك ليعزز من الاسفل لمن لديه سيولة كافية..,

ان شاء الله تكون توصية حلوة لمن يريد المشاركة معنا..
الهدف حوالى ثلاثة اضعاف الستوب و ضعفين الستوب كحد ادنى..
اسال الله التوفيق لمن سيدخل معنا..
الله كريم,

معاذ عودات
01-06-2011, 09:10 AM
اهلا دكتور
صفقه موفقه ان شاءالله

Tarek adel
01-06-2011, 12:52 PM
صفقة ان شاء الله مضمونة وانا كنت عاوز اشترى الاسبوع اللى فات بس الجواهرجى بصراحه خوفنى لانه قالى انا مش هتاجر فى الفضة الان بسبب التذبذب اللى حاصل وهبوط السعر الحاد!
ده خلانى اقلق انه لما السعر يرتفع مش هعرف ابيع خصوصا ان كيلو فضة هى كمية كبيرة

العربي 2010
01-06-2011, 03:42 PM
يا مساء الأنوار دكتور اسامة وعلى كل الأعضاء الكرام حبيت أعرف من حضرتك لأنه مش واضح عندك في آخر مشاركة الهدف كام ؟؟ ولو الواحد حيستنى مثلا شهر من دلوقت حيشوف حاجة حلوة علما اني جديد في الفضة وبعمل تريد عليها من الفوركس عايز أعرف رأي حضرتك ايه أنا دخلت شاري من 37.80 $ هل ده مناسب ولا ؟؟

مدير الموقع
04-06-2011, 02:48 AM
اغلق الاسبوعى للفضة على هبوط غير متوقع و لكننا لازلنا فوق الترند الصاعد الكبير و مستوى 50 فيبوناشى و هو خط دفاعنا الاقوى فى الاتجاه الصاعد..,

سنتابع الارتكاز مرة اخرى على الترند الصاعد و نراقب الارتداد من هناك..
او الكسر و الخروج او انتظار التعزيز لمن يريد.

موفقين ان شاء الله

العربي 2010
04-06-2011, 04:58 AM
يا دكتور لو انكسر الترند لن تعد للفضة قائمة

مدير الموقع
05-06-2011, 06:33 PM
لو اتكسر حيبقى ستوب يا عربى..
و قضى الامر الذى فيه تستفتيان و خلاص..
هدف او ستوب..لا تقلق الامر محسوب و المكسب و الخسارة هو توفيق من عند الله..,
عن نفسى اعتقد ان كسر الترند سيكون صعبا لانه سيهوى بالفضة الا اسفل سافلين و هو امر مستبعد قليلا على الاقل فى الوقت الحالى..,
هل فى حد اشترى معايا ولا اشتريت لوحدى..
عامة انا و اصدقائى هنا اشترينا كميات كبيرة و نسأل الله فيها التوفيق لنا جميعا,
الله كريم,

مدير الموقع
09-06-2011, 02:36 AM
لازالت الفضة تسير فى الوتد المتذبذب لها و المائل للصعود,
فنيا الوتد نموذج انعكاسى و هو ما يعطينا التفكير فى المزيد من الصعود اكثر من الهبوط,
لازالت نقاطنا المرتقبة هى 35 جنوبا و 38 شمالا و كسر هذه او تلك سيعنى تحديد الاتجاه لفترة طويلة قادمة حيث ان الذبذبة كانت طويلة و غالبا ما سيتبعها رالى صاروخى..,
متابعين و ربنا يقدم اللى فيه الخير.,
الله كريم

Raed
09-06-2011, 04:02 AM
ممكن أعرف كم تساوي الأونصة من الجرامات عموماً ؟

محبك رائد،،،

Tarek adel
09-06-2011, 07:03 AM
ممكن أعرف كم تساوي الأونصة من الجرامات عموماً ؟

محبك رائد،،،
28 جرام تقريبا

Raed
09-06-2011, 08:44 AM
28 جرام تقريبا

صباح الخيرات.

شكراً يا غالي.

Tarek adel
09-06-2011, 09:03 AM
صباح الخيرات.

شكراً يا غالي.
العفو,على ايه بس
هم تحديدا 28.35 جرام
ويا دكتور اسامه انا كان نفسى ادخل معاك الصفقة دى لكن للاسف اصحاب الصاغة اللى اعرفهم لا اثق فيهم!
كان فى واحد متفق معاه وسبتله عربون"مقدم" ولما طالبته بالكمية قالى لا خد فلوسك,انا مش هتاجر فى الفضة عشان الاسعار مذبذبة!
واضح طبعا انه مش عاوز يبيع والاسعار رخيصة يبقه اكيد مش هيشترى منى والاسعار غالية,اثرت السلامة وانسحبت

مدير الموقع
13-07-2011, 06:57 PM
الفضة تكسر مثلثها الاستمرارى اخيرا..
و الان امامها هذا المستوى القوى فان كسره فاننا سنصعد بالفضة سويا فى صفقتنا الشرائية الطويلة..
اذا وصل الى 40 يبقى قضى الامر الذى فيه تستفتيان..سنعود لاختبار القمة التاريخية مرة اخرى..
الله كريم.

Herr.Omar
13-07-2011, 06:59 PM
تمام يا دكتور خلينا نتابع ونشوف

تحيتي ليك

مدير الموقع
13-07-2011, 09:09 PM
تسلم يا عمر..
ان شاء الله ربى ما بيخذلنا..
معى 4 كيلو فضة مش عايز البس فى الحيط :)
ادعيلنا :)

Herr.Omar
13-07-2011, 09:20 PM
تسلم يا عمر..
ان شاء الله ربى ما بيخذلنا..
معى 4 كيلو فضة مش عايز البس فى الحيط :)
ادعيلنا :)

ربنا معاك ومعانا ان شاء الله ويوفقك

Tarek adel
13-07-2011, 09:31 PM
ان شاء الله ربنا هيكرمك فيهم يا دكتور
وتقول ياريتنى كنت جبت 40 كيلو :D

أحمد الرويني
13-07-2011, 09:43 PM
أعتقد يا دكتور أن إغلاق أربع ساعات فوق مستوي 36.75 قد يكون بمثابة تأكيد مبدئي عن إحتمالية تكوين نموذج صاعد لإختبار مستوي 38.25 تقريبا .
و أختراق مستوي 38.25 يشير إلي زيادة في الأتجاه الصاعد إلي مستويات أخري مثل 38.80

http://www12.0zz0.com/2011/07/13/18/846568728.gif (http://www.0zz0.com)

و بالتوفيق يا دكتور في صفقاتك تفائل خير إن شااء الله :)

مدير الموقع
14-07-2011, 12:57 AM
مش قلقان :)
كله عند الله ..
ان شاء الله يكسر الهاى عند 39.50 و ساعتها ححط فى بطنى اكبر بطيخى صيفى ان شاء الله..
ربنا كريم :)

Samy
14-07-2011, 01:13 AM
مش قلقان :)
كله عند الله ..
ان شاء الله يكسر الهاى عند 39.50 و ساعتها ححط فى بطنى اكبر بطيخى صيفى ان شاء الله..
ربنا كريم :)

بالتوفيق يا ريسنا

مدير الموقع
14-07-2011, 12:26 PM
دقائق تفصلنا على التفجير..
و الانطلاق فى اتجاه صاعد استمرارى قوى..

الويكلى حتى الان..

انسى الكلام :)

ForexQuantMe
14-07-2011, 12:37 PM

مدير الموقع
14-07-2011, 12:53 PM

احلى اداء..
مستعد ان شاء الله للصعود و اامل فيه..
شرفنى جدا مرورك :)

ForexQuantMe
14-07-2011, 12:55 PM
احلى اداء..
مستعد ان شاء الله للصعود و اامل فيه..
شرفنى جدا مرورك :)
شكراً لك دكتور
انشاالله خير

مدير الموقع
17-07-2011, 09:11 PM
للمراقبة
الفضة اغلق فوق ال 38 فيبوناشى
نامل فى المزيد من الصعود لزيارة 50 فيبوناشى ثم 61 فيبوناشى و المراقبة هناك..
اتمنى التوفيق للجميع و الصعود ان شاء الله
الله كريم.

مدير الموقع
19-07-2011, 09:21 PM
للمراقبة..
الفضة ما بين 38 و 50 فيبوناشى..
نراقب كيف سيغلق اليوم و غدا..
لازلنا فى اتجاه صاعد..
بالتوفيق للجميع

مدير الموقع
21-07-2011, 02:07 AM
ارتدت الفضة اليوم من مستويات 38 فيبوناشى مرة اخرى و اغلقت بقوة اعلاه..
الفضة الان عند سعر 40 ننتظر كسر 41 لنذهب بعد ذلك الى 61 فيبو عند 43 لنصل الى نصف هدفنا المراد ان شاء الله..,

متابعين يا حلوين