المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار؟

ادهم شعلان
02-06-2011, 01:04 AM
كنت عاوز اتأكد واستفسر عن شركة trade4egypt
من حيث العمل بها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Digital
02-06-2011, 10:10 PM
أخي الكريم,

لحسن الحظ أني مررت بموضوعك,

ملاحظات سريعة على هذه الشركة,

أولاً من الواضح أن الشركة الأم كانت مسجلة في سنة 2006 وهذا يعني أن الموقع تريد فور إيجبت هو عبارة عن آي بي "وكيل للشركة" بمعنى أنه يريد جلب زبائن وقد تكون فروق أسعار التداول معه أكثر من الشركة الأم وهذا طبيعي,

من خلال الموقع أستطيع أن أقول بأن هذا الوكيل حصل على الوكالة في وقت سابق قريب بمعنى أنه الآن بصدد الدعاية للشركة التي يمثلها,

على كل حال المسألة لازالت غامضة وأرجو الأبتعاد عنها لأن ذلك فيه خطورة على أموال العملاء مالم يتم الحصول على معلومات إضافية حول الأسعار, التسجيل, الترخيص, وإلخ,

ودي وتقديري,

ادهم شعلان
03-06-2011, 02:01 AM
كنت عاوز اعرف بالنسبه للعمل فيها
لان واحد زميلى قالى ابقى اسالنى
فانا مش هلاقى احسن من موقع اف اكس اربيا يدلنى على الطريق الصحيح
هل هى فعلا شركه تعمل فى مجال بورصة العملات
ام شركه كاسم ومكان بس

Digital
03-06-2011, 08:09 AM
كنت عاوز اعرف بالنسبه للعمل فيها
لان واحد زميلى قالى ابقى اسالنى
فانا مش هلاقى احسن من موقع اف اكس اربيا يدلنى على الطريق الصحيح
هل هى فعلا شركه تعمل فى مجال بورصة العملات
ام شركه كاسم ومكان بس

أخي,

طالما أنه لايوجد أي معلومات عن الإيداع والسحب والإتفاقية وغير ذلك من هذه الأمور المهمة, أنا أثق تماماً بأن الشركة ليس لها وجود حتى الآن وإنما عنوان فقط,

مثلما قلت لك بأن هذا آي بي "وكيل للشركة" وقد يكون وهمي لأنه من الممكن أن يحتال على الناس بهذه الطريقة ظناً منهم أنه وكيل لشركة معينة,

الأفضل الأبتعاد عنها حتى لايقع أي ضرر,

ودي تقديري,

مدير الموقع
03-06-2011, 12:26 PM
اهلا بيك اخى الفاضل ادهم..
لا اعرف الشركة تحديدا و هى ليست مرخصة كشركة فوركس و انما كما هو مدون فى موقعها انها شركة خدمات رجال اعمال و تقديم توصيات و استشارات,لذا فهى ليست شركة خاصة بالتداول انما هى وكيل لشركة او ( وايت ليبل) على اقصى تقدير..,

لا اعلم عن كيفية انهم يسعون لخلق فرص عمل و مساعدة فى حل مشكلة البطالة و لا يمكننى البت فى الامر من خلال موقع على الانترنت..,
على اى حال الشركات فى مصر ليس لها عمرى افتراضى طويل و غالبا ما قد تغلق هذه الشركات التى تعمل تحت غطاء ترخيصى وهمى بين الحين و الاخر.
تحياتى يا غالى و لو عندك اى معلومات اخرى ياريت تزودنا بيها عشان نقدر نحكم عشان مش ححكم على ناس متعاملتش معاهم.
تحياتى يا غالى

targetegy
03-06-2011, 01:35 PM
صاحب الشركه اسمه ايه ومقر الشركه فين

targetegy
03-06-2011, 01:48 PM
دخلت على الموقع وذى منا توقعت
لقتها بتاعت احمد ابو الذهب
كان فاتح فى الزيتون شركه باسم موجه فوركس وواخد اى بى من بوسطن
ودلوقتى فى صلاح سالم وواخد من اف اكس دى دى وبوسطن
وشغل كورسات
وانا قلت الموضوع دة قبل كده بالتفصيل فى موضوع منفصل هنا فى المنتدى الكبير
اتمنى انك تشوف شركه تانيه او خليك مع الدكتور اسامه فهو الافضل

targetegy
03-06-2011, 01:51 PM
اتفضل الموضوع بالكامل
سؤال ياجماعه (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=2395)

mohamed salah
14-06-2011, 08:38 PM
لو سمحتو ياجماعة اللى يعرف معلومات عن شركة trade4egypt يقول لان دة هاينفع شباب كتير ممكن يتنصب علية وارجو من الاخ targetegy (http://fx-arabia.com/vb/member.php?u=299) التوضيح اكثر عن ما يعرفة سابقا عن احمد ابو الدهب بتاع اولا شركة حلمية الزيتون وبعد كدة فى صلاح سالم واخيرا فى مدينة نصر منتظر الرد فى اسرع وقت وشكرا

ادهم شعلان
14-06-2011, 11:56 PM
هو اولا المكان اللى موجود فى حدائق الزيتون مش تبعهم هو عباره عن مركز بيتعاملوا معه عن طريق انهم يأجروا المكان انما المدرسين تبع الشركه وممكن تكون معرفه قديمه بين الاستاذ احمد ابو الدهب وصاحب هذا المركز
ثانيا الشركه اولا كانت فى صلاح سالم
ولزيادة العدد تم النقل الى اول عباس فى شارع عبد العزيز الغولمى وده من حوالى اسبوع او اتنين
ثالثا هما واخدين حاجه زى نظام توكيل من شركة اف اكس دى دى
واللى اعرفه ان الفوركس ممنوع فى مصر اى غير مصرح به
واتمنى ان اعرف اذا فى نصب هيكون ازاى او هينصبوا علينا فى ايه؟
واتمنى ان حضرتكوا تدلونى على بعض اسماء الشركات لانى مش عارف للعمل بها وانا حاصل على دوره تدريبيه فى الفوركس
وشكرا جزيلا لكم