اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   اكسبيرت مجرب لأكثر من 3 شهور (هديتي لكم)...!! (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18863)

WaQQaD 06-03-2012 12:22 AM

رد: اكسبيرت مجرب لأكثر من 3 شهور (هديتي لكم)...!!

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhafez (المشاركة 287847)
السلام عليكم ورحمة الله

اخي واكد انا غيرت الحساب من حسابي الشخصي لحساب اخر ولكن منذ بدأت التغيير منذ ساعتين تقريبا ولكن حتى الان مفيش ولا صفقة فهل هذا طبيعي ام انه حدثت مشكلة ام انه سيعمل على الحساب الاول فقط

وعليكم السلام

طبيعي جدا ويعمل على اكثر من حساب بدون مشاكل

حسن الهلالي 06-03-2012 05:49 PM

مشكور على الاكسبيرت

هل يعتمد على المضاعفات ، وما هي طريقته فيها ؟

ahmedhafez 06-03-2012 05:54 PM

اخي واكد السؤال الى سأله الاخ hitcola بصراحة حلو جدا

ياريت لو تقولنا هو بيعتمد على ايه بالظبط في طريقة عمله بالنسبة لشغل المضاعفات وهل فيه خطورة يعني مثلا حصل من اسبوعين ارتفاع مش طبيعي للين الياباني فلو كان بيعتمد على المضاعفات فقط من غير وقف خسارة كان يخرب بيت أي شخص فما هي طريقته أفادك الله

مدير الموقع 06-03-2012 06:02 PM

بسم الله ما شاء الله
مجهود رائع و يستحق التقدير و الثناء على الاكسبيرت

تابعت النتائج و يستحق الاشادة و التدبر فى الامر..
ساتابع الاكسبيرت عن كثب و ان شاء الله يكون فاتحة خير للجميع
بالتوفيق يا غالى

ahmedhafez 06-03-2012 07:53 PM

اخي واكد سؤال اخر
دلوقت مثلا اليورو كان داخل شراء لما كان السعر أعلى الترند الصاعد 1.3150 وبعد كدا بدأ يشتغل تبريدات مع انه كسر الترند الصاعد 1.3150 والسعر بدأ بالهبوط وهيوصل 1.3070 والتوقعات بتقول انه هيهبط
المهم ان الاكسبيرت لايزال شغال تبريدات فيه صفقات معلقه شراء فهل في هذة الحالة نتدخل بايدينا ونغلق الصفقات على أقل خسارة ولا نتركه وهو هيعمل هيد أرجوا الافادة وجزيت خيرا

WaQQaD 06-03-2012 10:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hitcola (المشاركة 288419)
مشكور على الاكسبيرت

هل يعتمد على المضاعفات ، وما هي طريقته فيها ؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhafez (المشاركة 288427)
اخي واكد السؤال الى سأله الاخ hitcola بصراحة حلو جدا

ياريت لو تقولنا هو بيعتمد على ايه بالظبط في طريقة عمله بالنسبة لشغل المضاعفات وهل فيه خطورة يعني مثلا حصل من اسبوعين ارتفاع مش طبيعي للين الياباني فلو كان بيعتمد على المضاعفات فقط من غير وقف خسارة كان يخرب بيت أي شخص فما هي طريقته أفادك الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhafez (المشاركة 288534)
اخي واكد سؤال اخر
دلوقت مثلا اليورو كان داخل شراء لما كان السعر أعلى الترند الصاعد 1.3150 وبعد كدا بدأ يشتغل تبريدات مع انه كسر الترند الصاعد 1.3150 والسعر بدأ بالهبوط وهيوصل 1.3070 والتوقعات بتقول انه هيهبط
المهم ان الاكسبيرت لايزال شغال تبريدات فيه صفقات معلقه شراء فهل في هذة الحالة نتدخل بايدينا ونغلق الصفقات على أقل خسارة ولا نتركه وهو هيعمل هيد أرجوا الافادة وجزيت خيرا

يعتمد بدخول الصفقات على مؤشرات مهمة للتشبع والاتجاه مثل الاستوكاستك والبولنجرباند والماكد والموفنج وال CCI
عند التشبع البيعي او التشبع الشرائي يدخل الصفقة .. بالتالي اي تشبع لا بد له على الاقل من تصحيح وتغيير الاتجاه حتى لو عكس السعر على الصفقة في البداية
ولا يجوز قفل الصفقة على خسارة بما انكم شغالين ديمو اتركوه يعمل الى النهايه وبعدها احكموا على اداءه

WaQQaD 06-03-2012 11:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 288436)
بسم الله ما شاء الله
مجهود رائع و يستحق التقدير و الثناء على الاكسبيرت

تابعت النتائج و يستحق الاشادة و التدبر فى الامر..
ساتابع الاكسبيرت عن كثب و ان شاء الله يكون فاتحة خير للجميع
بالتوفيق يا غالى

أشكرك يا دكتور على تشريفك لنا بالموضوع وعلى الدعم
وان شاء الله يكون فيه فايده للجميع

بالتوفيق

ahmedhafez 07-03-2012 12:00 AM

على فكرة يا اخي واكد انا مش شغال على ديمو انا شغلته على اكونت حقيقي علشان كدا كنت حابب اني استفسر منك و بصراحة الاكسبرت ممتاز المهم لو فيه اى تعديل هتعمله ف الاعدادت ياريت تنزله على طول وجزاكم الله خيرا

atme_6 07-03-2012 12:10 AM

اللهم اهدنا لما فيه الصلاح

WaQQaD 07-03-2012 03:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhafez (المشاركة 288781)
على فكرة يا اخي واكد انا مش شغال على ديمو انا شغلته على اكونت حقيقي علشان كدا كنت حابب اني استفسر منك و بصراحة الاكسبرت ممتاز المهم لو فيه اى تعديل هتعمله ف الاعدادت ياريت تنزله على طول وجزاكم الله خيرا

لا تنسى ما ركزت عليه تقريبا في جميع مشاركاتي واحد الملاحظات المهمة في الصفحة الاولى
اقتباس:

- العمل فتره كافيه على الديمو قبل اعتماده على الحقيقي لكي تفهم وتعرف عمل الاكسبيرت
الان اصبح الموضوع على مسؤوليتك الشخصية أخي لان الاكسبيرت يحتاج منك لتجربته في جميع ظروف السوق لتقييمه بنفسك

بالتوفيق

الساعة الآن 11:00 AM