اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=30975)

ehab1602 22-04-2013 09:18 PM

رد: ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة

واضح ان الناااااس هجرت الموضوع

hussien86 22-04-2013 09:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab1602 (المشاركة 500351)

اه طبعا لانه صاحبه عربي معرب مسلم بقول لا اله الا الله نفسي مره اشوف حد يكمل موضوعه حتي لو فاشل يقول للناس اقلها عشان مانتابعه عالفاضي
اخد اللي يريده من المنتدي واختفي وبطل يسال
الباقي والدور عليكك ياايهاب تقلنا طريقة اللي دبلت فيها الحساب ولا خايف تقلنا انت كمان ؟؟؟

ehab1602 22-04-2013 10:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500371)

اه طبعا لانه صاحبه عربي معرب مسلم بقول لا اله الا الله نفسي مره اشوف حد يكمل موضوعه حتي لو فاشل يقول للناس اقلها عشان مانتابعه عالفاضي
الباقي والدور عليكك ياايهاب تقلنا طريقة اللي دبلت فيها الحساب ولا خايف تقلنا انت كمان ؟؟؟

يا باشا انا طلبت تعديل بسيط في اسلوب غلق الصفقات واول ما يتم ان شاء الله سوف ارفق النتائج لأن حتى الان النتائج مش مظبوطه قوي

TREND_SEEKER 23-04-2013 03:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab1602 (المشاركة 500351)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500371)

حسين الغالي وإيهاب حبيبي
أحمد لم يهجر الموضوع ولم يأخذ ما يريده من المنتدى
لأنه وضع أكسبرت وطوره بناءا على طلبنا
وإلى الآن المنتدى لا يوجد به أي أكسبرت يؤخذ ويستفاد منه أحد
فمن يفعل ذلك هم من يتابعون في صمت وينتظروا المرفقات لتحميلها وشكرا
أما صاحب الموضوع لو كان يريد أن يستفيد ويجري كان من البدايه ما طرح الأكسبرت وما كان طورهولنا يا حسين يا حبيب القلب :1 (72)::1 (72)::1 (72)::1 (72)::1 (72)::1 (72):
أكيد هو مشغول قليلا ولديه مشاكل كثيره نسأل الله له أن يروق ويصفى حاله .
والتعديل حبيبي إيهاب أكيد رح يكون سهل بإذن الله وأحمد مش رح يقصر .
وبعد التعديل رح أحاول اشوف أفضل أعدادات بالمضاعفات المجموعه وهيكون فيها الخير مع الرينكو بإذن الله
لأني أؤيد إيهاب في ضرورة وجود خاصية الأغلاق مع أول بوكس يعكس ويغلق عاكس .

hussien86 23-04-2013 06:06 AM

ياشباب اللي بتابعو هذا الموضوع ويضيعو وقتهم عالفاضي ابحثو في قوقل عن اكسبيرت momdos بالنسخة ال3 جربته ديمو وانا حقيقي حاليا بجربه رااااااائع وانا متابع معاهم هناك بس ماقلت اني بشتغل حقيقي حتي لا اشجع الناس هناك اللي ماالها خبرة بالاكسبيرتات واكون انا السبب في خسارتهم ..للامانه والله روعة اكسبيرت يعطيك 20 % شهريا لانه سكالبنج في الفترة الاسيوية فقط ..هذا لادعايه ولا شي لاني مش صاحب الاكسبيرت بس للامانه اول اكسبيرت اشوف فيه الخير وبشكل مستمر..وتذكرو قليل دائم خير من كثير منقطع
هذه نتائج الديمو من 14-ابريل
Error | Myfxbook

طبعا الحساب من اول ابريل بس كنت اجدده لانه الاكسبيرت كان ينزله نسخ احدث لكن الاداء نفسه هو ماتغير

hussien86 23-04-2013 06:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 500482)

حسين الغالي وإيهاب حبيبي
أما صاحب الموضوع لو كان يريد أن يستفيد ويجري كان من البدايه ما طرح الأكسبرت وما كان طورهولنا يا حسين يا حبيب القلب :1 (72)::1 (72)::1 (72)::1 (72)::1 (72)::1 (72):
وبعد التعديل رح أحاول اشوف أفضل أعدادات بالمضاعفات المجموعه وهيكون فيها الخير مع الرينكو بإذن الله

صباح الخير ابو يوسف كويس اللي ظهرت انت كمان :D فكرتك اختفيت ..بعدين تعال هنا اشمعني طلعت فجاة لما شفت مشاركتي دي :D انا لازم كل مره استفز الجمهور لحتي نشوفك تاني .. بصراحه لما غبت عن المووضوع يبو يوسف انا قلت االاكسبيرت ده فش منه فايده
خلاص :1 (24)::1 (24):

TREND_SEEKER 23-04-2013 06:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500489)
ياشباب اللي بتابعو هذا الموضوع ويضيعو وقتهم عالفاضي ابحثو في قوقل عن اكسبيرت momdos بالنسخة ال3 جربته ديمو وانا حقيقي حاليا بجربه رااااااائع وانا متابع معاهم هناك بس ماقلت اني بشتغل حقيقي حتي لا اشجع الناس هناك اللي ماالها خبرة بالاكسبيرتات واكون انا السبب في خسارتهم ..للامانه والله روعة اكسبيرت يعطيك 20 % شهريا لانه سكالبنج في الفترة الاسيوية فقط ..هذا لادعايه ولا شي لاني مش صاحب الاكسبيرت بس للامانه اول اكسبيرت اشوف فيه الخير وبشكل مستمر..وتذكرو قليل دائم خير من كثير منقطع
Error | Myfxbook

طبعا الحساب من اول ابريل بس كنت اجدده لانه الاكسبيرت كان ينزله نسخ احدث لكن الاداء نفسه هو ماتغير

بما أنك تجاهلت كلامي
يبقى أفضل شئ ان صاحب الموضوع يطلب غلق الموضوع طالما أنه حتى لا يرى كلمة شكر من الناس
وطالما أنه موضوع بيضيع وقت الناس على الفاضي
والله فعلا يا أحمد
أنا أرى أنك تراجع نفسك الف مره قبل ما تضيف أي شئ جديد يفيد الناس هنا
طالما أن المقابل يكون مثل هذا الرد
وطالما أن متابعة الموضوع تضييع لوقت الناس على الفاضي
وبصراحه يا حسين ما كنت أتصور أنك تتجاهل مشاركتي ويكون هذا هو ردك .

أسوأ شئ أراه في المنتديات أن لما تلبي طلب الناس تبقى عندهم كبير ومحبوب وتسمع منهم مدح ويقولوا فيك أشعار ويدعولك .
ولما ما يلاقوا طلبهم يقولوا عليه أخذ ما يريده وهرب من المنتدى وكأن المنتدى يوجد به كنز سليمان وهو سرقه منهم وجري , أو يقولوا على موضوعه تضييع وقت على الفاضي .

دون أن يضعوا في الحسبان ظروف خاصه منعت صاحب الموضوع من التواجد مؤخرا .

خير ألناس أنفعهم للناس .

اظاهر أنها عدوى أنتشرت في المنتدى ألي يهاجم لمجرد انه غير معجب بأداء الموضوع او من عدم رد صاحب الموضوع أو من عدم تلبية طلبه .

وفي ظل غياب الأشراف الي عايز يقول يقول براحته دون حساب .
والي عايز يهاجم اي موضوع يتفضل الملعب فاضي ولا يوجد رقيب لمثل هكذا ردود .
والله ان هذا الجو العدائي ينفر الواحد من التواجد في المنتدى لأي سبب .

forex 2012 23-04-2013 06:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500489)
Error | Myfxbook

على قد ما فرحت بمتابعتك معانا يا حسين لهذا الاكسبرت فى بيتك التانى ..... على قد ما حزنت على قولك لخوانك انهم يضيعون وقتهم على الفاضى

TREND_SEEKER 23-04-2013 06:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500490)

صباح الخير ابو يوسف كويس اللي ظهرت انت كمان :D فكرتك اختفيت ..بعدين تعال هنا اشمعني طلعت فجاة لما شفت مشاركتي دي :D انا لازم كل مره استفز الجمهور لحتي نشوفك تاني .. بصراحه لما غبت عن المووضوع يبو يوسف انا قلت االاكسبيرت ده فش منه فايده
خلاص :1 (24)::1 (24):

أختفيت لظروف سيئه جدا أمر بيها
والناس تسأل عليا وتطمئن على اخباري من السكايب
واعز واغلى الناس ما فكر يعملها ويكلمني على السكايب زي الأول
وصاحب الموضوع يكلمني تقريبا يويما ولا نجد أعدادات مناسبه الى الآن وهو في غاية الأحراج مش عارف يقولكم ايه
شغالين تقريبا يوميا نحاول الخروج بشئ مفيد ويكون نهائي للأكسبرت ولم نصل لشئ إلى الآن .
الأكسبرت جيد ولكن يوجد به حلقه مفقوده لا نعرفها لا أنا ولا هو , وهو ايضا ظروفه سيئه جدا وما حد تصور انه يمنعه شئ خارج عن ارادته .
يمكن كان اقتراح إيهاب يكون هو الحلقه المفقوده ونبدأ منها بأسترخاج الأعدادات
نسأل عن غياب صاحب الموضوع ونقول لعل المانع خير , ولكن لا نريد ان نهاجمه على خطأ لم يقترفه .

ehab1602 23-04-2013 09:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 500482)

حسين الغالي وإيهاب حبيبي

حبيبي يا ابويوسف حمد الله على السلامة

فينك ياراجل وحشتني موووووت وكنت بدور كل يوم عليك على الياهو عشان مش معايا السكايب بتاعك

وبالنسبة للاكسبرت ان شاء الله فيه بس اسلوب فتح وغلق الصفات هيا المشكلة الوحيدة اللي لاحظتها فيه

همسة

تخيل انه دبل الحساب في يوم بس بعدها خسر الربع عشان عكس شمعتين ثم اغلق الصفقات على خسارة لو كان قفل الصفقات مع اول انعكاس كان هايخسر اخر صفقة فقط

انتظر الاخ fxstart للتعديل وان شاء الله خير وتعبنا مش هايضيع

Mohamed_Amr 23-04-2013 09:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab1602 (المشاركة 500505)

فينك ياراجل وحشتني موووووت وكنت بدور كل يوم عليك على الياهو عشان مش معايا السكايب بتاعك

وبالنسبة للاكسبرت ان شاء الله فيه بس اسلوب فتح وغلق الصفات هيا المشكلة الوحيدة اللي لاحظتها فيه

همسة

تخيل انه دبل الحساب في يوم بس بعدها خسر الربع عشان عكس شمعتين ثم اغلق الصفقات على خسارة لو كان قفل الصفقات مع اول انعكاس كان هايخسر اخر صفقة فقط

اخى ايهاب ممكن تفسر ازاى يغلق مع اول انعكاس؟؟؟

hussien86 23-04-2013 10:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 500495)

بما أنك تجاهلت كلامي
يبقى أفضل شئ ان صاحب الموضوع يطلب غلق الموضوع طالما أنه حتى لا يرى كلمة شكر من الناس
وطالما أنه موضوع بيضيع وقت الناس على الفاضي
والله فعلا يا أحمد
أنا أرى أنك تراجع نفسك الف مره قبل ما تضيف أي شئ جديد يفيد الناس هنا
طالما أن المقابل يكون مثل هذا الرد
وطالما أن متابعة الموضوع تضييع لوقت الناس على الفاضي
وبصراحه يا حسين ما كنت أتصور أنك تتجاهل مشاركتي ويكون هذا هو ردك .

أسوأ شئ أراه في المنتديات أن لما تلبي طلب الناس تبقى عندهم كبير ومحبوب وتسمع منهم مدح ويقولوا فيك أشعار ويدعولك .
ولما ما يلاقوا طلبهم يقولوا عليه أخذ ما يريده وهرب من المنتدى وكأن المنتدى يوجد به كنز سليمان وهو سرقه منهم وجري , أو يقولوا على موضوعه تضييع وقت على الفاضي .

دون أن يضعوا في الحسبان ظروف خاصه منعت صاحب الموضوع من التواجد مؤخرا .

خير ألناس أنفعهم للناس .

اظاهر أنها عدوى أنتشرت في المنتدى ألي يهاجم لمجرد انه غير معجب بأداء الموضوع او من عدم رد صاحب الموضوع أو من عدم تلبية طلبه .

وفي ظل غياب الأشراف الي عايز يقول يقول براحته دون حساب .
والي عايز يهاجم اي موضوع يتفضل الملعب فاضي ولا يوجد رقيب لمثل هكذا ردود .
والله ان هذا الجو العدائي ينفر الواحد من التواجد في المنتدى لأي سبب .

الله يسامحك يبو يوسف انا اتجاهلك ؟؟؟ كيف اتجاهلك وانا رديت عليك بعد مشاركتي علي طول :D؟؟؟ اقرا فوق انا نزلت المشاركة الثانية بعد ماشفتها ولو يبو يوسف انت الخير والبركة ...

hussien86 23-04-2013 10:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 500497)

أختفيت لظروف سيئه جدا أمر بيها
والناس تسأل عليا وتطمئن على اخباري من السكايب
واعز واغلى الناس ما فكر يعملها ويكلمني على السكايب زي الأول
وصاحب الموضوع يكلمني تقريبا يويما ولا نجد أعدادات مناسبه الى الآن وهو في غاية الأحراج مش عارف يقولكم ايه
شغالين تقريبا يوميا نحاول الخروج بشئ مفيد ويكون نهائي للأكسبرت ولم نصل لشئ إلى الآن .
الأكسبرت جيد ولكن يوجد به حلقه مفقوده لا نعرفها لا أنا ولا هو , وهو ايضا ظروفه سيئه جدا وما حد تصور انه يمنعه شئ خارج عن ارادته .
يمكن كان اقتراح إيهاب يكون هو الحلقه المفقوده ونبدأ منها بأسترخاج الأعدادات
نسأل عن غياب صاحب الموضوع ونقول لعل المانع خير , ولكن لا نريد ان نهاجمه على خطأ لم يقترفه .

الله يفرجها علينا وعلي الجميع يبو يوسف انا عارف لما ماشفتك في الموضوع تشائمت و صار تفكيري سلبي .. اعتزر للجميع ان كان زعلتهم بشي انا مقدرش ازعلكم حبايبي :D:D:1 (72)::1 (72):

hussien86 23-04-2013 10:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 500496)
على قد ما فرحت بمتابعتك معانا يا حسين لهذا الاكسبرت فى بيتك التانى ..... على قد ما حزنت على قولك لخوانك انهم يضيعون وقتهم على الفاضى

حبيبي فوركساي :D هو بصراحه طلعت مني الكلمة دي غلط في لحظة غضب لانه بسال الي 3 ايام انا وايهاب وكم عضو معانا ولا حد معبرنا :1 (107): انا كنت عايز افهم الاعدادات لحتي نجرب معهم ونشوف شو بطلع معنا ..لكن لعله خير..

TREND_SEEKER 23-04-2013 01:55 PM

اقتباس:

همسة

بإذن الله
انا فاتح الياهو اهو كلمني
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500518)

الله يسامحك يبو يوسف انا اتجاهلك ؟؟؟ كيف اتجاهلك وانا رديت عليك بعد مشاركتي علي طول :D؟؟؟ اقرا فوق انا نزلت المشاركة الثانية بعد ماشفتها ولو يبو يوسف انت الخير والبركة ...

أعتذر حبيبي حسين لم أراها
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500519)

الله يفرجها علينا وعلي الجميع يبو يوسف انا عارف لما ماشفتك في الموضوع تشائمت و صار تفكيري سلبي .. اعتزر للجميع ان كان زعلتهم بشي انا مقدرش ازعلكم حبايبي :D:D:1 (72)::1 (72):

حبيبي حسين بإذن الله خير
انا متواجد ولكن ننتظر اضافة آخر تعديل وهو اغلاق مع اول بوكس يعكس ويغلق عاكس
ويكون الخيار لها فالس او ترو
عشان نفعلها او نوقفها كما نريد
ومبدأيا أفضل طريقه هي الدخول والخروج مع اشارات المؤشر بصفقه واحده فقط مع استخدام المضاعفات المضروبه او المجموعه لأنها هي سر الربح وسوف تكون آمنه مع الرينكو بإذن الله
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500524)

حبيبي فوركساي :D هو بصراحه طلعت مني الكلمة دي غلط في لحظة غضب لانه بسال الي 3 ايام انا وايهاب وكم عضو معانا ولا حد معبرنا :1 (107): انا كنت عايز افهم الاعدادات لحتي نجرب معهم ونشوف شو بطلع معنا ..لكن لعله خير..

أي شئ في الأعدادات مش فاهموا قلي عليه وانا اشرحهولك
بسيطه وانت عارف أني أتمنى اجاوب على استفساراتك
ونرجع الأيام الحلوه شويه ههههههههه

ehab1602 23-04-2013 02:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 500624)

بإذن الله
انا فاتح الياهو اهو كلمني

أعتذر حبيبي حسين لم أراها

حبيبي حسين بإذن الله خير
انا متواجد ولكن ننتظر اضافة آخر تعديل وهو اغلاق مع اول بوكس يعكس ويغلق عاكس
ويكون الخيار لها فالس او ترو
عشان نفعلها او نوقفها كما نريد
ومبدأيا أفضل طريقه هي الدخول والخروج مع اشارات المؤشر بصفقه واحده فقط مع استخدام المضاعفات المضروبه او المجموعه لأنها هي سر الربح وسوف تكون آمنه مع الرينكو بإذن الله

أي شئ في الأعدادات مش فاهموا قلي عليه وانا اشرحهولك
بسيطه وانت عارف أني أتمنى اجاوب على استفساراتك
ونرجع الأيام الحلوه شويه ههههههههه

للاسف انا في الشغل

ان شاء الله موجود من الساعة 12 بالليل

hussien86 23-04-2013 02:55 PM

ابو يوسف علي راسي ياغالي كل اللي قلته انت اصيل ومافيه منك اشهد بالله :1 (48):
بالنسبة للاكسبيرت فيه مشكلة حدثت معي علي التجريبي قبل خبر اليورو.. يبدو خلل بالبرمجة :1 (13):
والنتيجة خسارة كبيرة في رالي بسيط متل هادا علي اليورو ين
انا عامل الاعدادات من غير ستوب لوز ولا تيك بروفت فقط يمشي علي اعدادات مؤشر الهيكن :1 (13)::1 (13):

ehab1602 23-04-2013 02:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500652)
ابو يوسف علي راسي ياغالي كل اللي قلته انت اصيل ومافيه منك اشهد بالله :1 (48):
بالنسبة للاكسبيرت فيه مشكلة حدثت معي علي التجريبي قبل خبر اليورو.. يبدو خلل بالبرمجة :1 (13):
والنتيجة خسارة كبيرة في رالي بسيط متل هادا علي اليورو ين
انا عامل الاعدادات من غير ستوب لوز ولا تيك بروفت فقط يمشي علي اعدادات مؤشر الهيكن :1 (13)::1 (13):

فيه عندك حاجة غلط

المشكلة الوحيدة اللي بتقابلني انه بيغلق الصفقة بعد تالت شمعة مش الاولى وطبعا بيعمل خسارة وليس مكسب

hussien86 23-04-2013 03:28 PM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab1602 (المشاركة 500660)

فيه عندك حاجة غلط

المشكلة الوحيدة اللي بتقابلني انه بيغلق الصفقة بعد تالت شمعة مش الاولى وطبعا بيعمل خسارة وليس مكسب

لا اعتقد انه غلط ياايهاب لانه في الاوقات العادية عادي بيقفل الصفقة اول ماتظهر اشارة الهيكن العكسية بس يمكن اليوم عشان الخبر نزل السعر بسرعه شديده مالحق يقفل الصفقة :1 (88)::1 (88):
بالنسبة لقصه تالت شمعه عندك انا بستخدم Hshift في اعدادات الهيكن عاملها 0 يعني بعد اول شمعه يدخل مباشرة عند تغير لونه
اما لو عاملها 1 يدخل بعد ثاني شمعه و2 يعني بعد ثالث شمعه .. والله اعلم هده من تجربتي :1:
الاعدادات اللي مستخدمها في المرفقات لو حد يشوف المشكلة :1:

hussien86 23-04-2013 03:38 PM

بص ياايهاب قبل قليل كان السعر يمشي بهداوة فتح الصفقات بشكل طبيعي
يبدو انه خطر وقت الاخبار نسيبه لوحده ده خبر عاليورو ين يطير الحساب باللي فيه :D

Mohamed_Amr 23-04-2013 03:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500679)

بالعكس اخى حسين حتى الان بالنسبه للاخبار مافى مشكله طبعا هو مش نفس الاكسبريت ولكن نفس الفكرة
وكويس احنا بنجرب كذا طريقه عشان فى الاخر نطلع بشىء مفيد للجميع
وبالتوفيق اخى الحبيب

hussien86 23-04-2013 03:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr (المشاركة 500688)
بالعكس اخى حسين حتى الان بالنسبه للاخبار مافى مشكله طبعا هو مش نفس الاكسبريت ولكن نفس الفكرة
وكويس احنا بنجرب كذا طريقه عشان فى الاخر نطلع بشىء مفيد للجميع
وبالتوفيق اخى الحبيب

والله ياعم محمد انا فكرت كده برضه بصراحه علي الاخبار الاكسبيرت هيكون نارررررري لو مسك الرالي من اوله مش هسيبه غير لما يعصره :D ااما فكرة انه نسيبه علي طول مش عارف شفتها اغلبها خسائر غير لو استخدمنا المضاعفات اللي قال عنها ابو يوسف لكن انا الي تجربه مع المضاعفات حرمت استخدمها في حياتي :(... انا ماجربت المضاعفات حاليا بالاكسبيرت لكن يبدو الها حل ..حاليا هجرب الاكسبيرت علي الاخبار فقط ونشوف كيف هيمشي :1 (96):

Mohamed_Amr 23-04-2013 04:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500706)

والله ياعم محمد انا فكرت كده برضه بصراحه علي الاخبار الاكسبيرت هيكون نارررررري لو مسك الرالي من اوله مش هسيبه غير لما يعصره :D ااما فكرة انه نسيبه علي طول مش عارف شفتها اغلبها خسائر غير لو استخدمنا المضاعفات اللي قال عنها ابو يوسف لكن انا الي تجربه مع المضاعفات حرمت استخدمها في حياتي :(... انا ماجربت المضاعفات حاليا بالاكسبيرت لكن يبدو الها حل ..حاليا هجرب الاكسبيرت علي الاخبار فقط ونشوف كيف هيمشي :1 (96):

شوف حبيبى حسن انا عن نفسى بستخدم هدف واستوب
والاستوب وقائى مش اكتر ثانيا المضاعفات هى الحل وممكن نستخدمها بطرق عديدة
حتى نصل الى نتيجه مفيدة للجميع
عموما انا راح اعمل تقرير مفصل عن نتيجتى كما قولت لك اخر الاسبوع
وبحط النتائج لحظه بلحظه فى توقيعى
وان شاء الله خير

صحفي إقتصادي 23-04-2013 04:06 PM

السلام عليكم

ويعطيكم العافيه يا شباب على هذا المجهود الوافر والرائع والتعاون الكبير

عندي فكره قد تنجح وهي اكسبريت للاوامر المعلقه وقد قام بتصميمه هذا الاسبوع الاستاذ سمير ارمان من منتدى الجيران ويشكر عليه جدا

تتلخص فكرته في انه يضع اوامر باي ستوب فوق السعر وسيل ستوب تحت السعر ولدينا خيار كم امر نريد

وعندما يصعد السعر مثلا ويفعل امر الباي ستوب يصعد معها تلقائي سيل ستوب مكان السعر الذي ابتدأ عنده وعندما يفعل امر الباي ستوب الثاني يصعد السيل الستوب مكان الباي ستوب الاول

ودائما يحافظ على عدد الاوامر

وبالتالي ميزة هذا الاكسبريت انه من الممكن ان يغلق على هدف وستوب او هدف بالدولار او هدف بالنقاط وهي الفارق مابين النقاط الرابحه والخاسره

ومن مميزاته ايضا ان يحافظ على الهامش المستخدم لان هناك صفقات باي وسيل مفتوحه لذلك لن يزورنا المارجن

بالاضافه الى انه من المتوقع ان تتأخر ارباحه في التذبذب وتأتي سريعا في الرالي ، ولكن في النهايه لابد من تحقيقه للربح ان سار في اي طريق

الاكسبريت لدي وسارفقه ان شاءالله اليوم مع اعداداتي التي توصلت اليها لكن نريد منكم التعاون حتى نصل لافضل اعدادات

والله كريم

goggo 23-04-2013 04:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500679)

لازم تضع ستوب و لو احترازي اما ان الاكسبيرت لم يغلق في وقت ظهور الاشارة العكسية فهذا عيب كبير به
اريد ان اعرف هل هي هذه الاعدادات التي اعتمدتم عليها في مؤشر الهيكن سموثد
شيء اخر انا حملت النسخة في الصفحة الاولى هل توجد نسخة اخرى احسن منها في باقي الصفحات

fxstart 23-04-2013 04:56 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كيف حالكم يا إخوان؟

أريد أن أقول ان هذا الاكسبيرت قد وضعته منذ مدة طويلة في ورشة الاستاذ وليد بتاعة الرينكو وما لقيت اي تفاع فأصبت بالإحباط وتركت حتى تجريبه عندي وفجأة اهتم به ابو يوسف وقالي اعمل ورشة فأرجع لي الامل وقررت ارجع اشتغل عليه لاني حاسس ان فيه خير كثير لان فكرته قوية وبالفعل فتحت الورشة ثم وجدت الاكسبيرت الاول بنيته البرمجية اضعف من الفكرة فوضعت الفكرة في بنية برمجية اقوى و عملت عليه تعديلات كثيرة ثم فجأة وجدت عدم تفاعل من الإخوة في التيست باكتيست وديمو فأصابني الاحباط مرة اخرى خصوصا اني لا استطيع ان اعمل تيتس ديمو وما قدرت على تقديمه قدمته ولما لقيت كدا حتى التيست الديمو البسيط اوقفته فيا اخوة ان كنتم تريدون ان نكمل العمل على الاكسبيرت فلنكمله جميعا ووالله اشعر ان فيه من الخير الكثير الذي ما كنا لنصل اليه الا سويا فياريت نتعاون جديا فأعود لبرمجته والإخوة عليهم الاعدادات والتيست ديمو وباكتيست وساعتها انا اللي هكون في انتظار الاعدادات من الاخوة حتى نربح جميعا حتى الان الورشة في بدايتها فلا تأكدنا من فشل الاكسبيرت هذا وانه كغيره ولم نتأكد من نجاحه فنجني الارباح ونرتاح فياريت نعمل سويا وستجدوني لا اتأخر عن فعل شيء من الأن يا إخوة يا ريت نناقش الأفكار والإقتراحات لو عايزين تعديلات ونناقش الاعدادات والتيست ديمو وما الى ذلك بهذا سنصل اما بعدم التفاعل وكله هيكون منتظر النتائج دون مشاركة هتلقوني كالعادة جالي احباط وتركت الاكسبيرت وورشته وبحثت عن فكرة اخرى في مكان اخر

مستعدين للعمل الجماعي؟

fxstart 23-04-2013 05:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 500746)
لازم تضع ستوب و لو احترازي اما ان الاكسبيرت لم يغلق في وقت ظهور الاشارة العكسية فهذا عيب كبير به
شيء اخر انا حملت النسخة في الصفحة الاولى هل توجد نسخة اخرى احسن منها في باقي الصفحات

العيب تم معالجته في اخر نسخة v1.6
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 500712)
السلام عليكم

عندي فكره قد تنجح وهي اكسبريت للاوامر المعلقه وقد قام بتصميمه هذا الاسبوع الاستاذ سمير ارمان من منتدى الجيران ويشكر عليه جدا

تتلخص فكرته في انه يضع اوامر باي ستوب فوق السعر وسيل ستوب تحت السعر ولدينا خيار كم امر نريد

وعندما يصعد السعر مثلا ويفعل امر الباي ستوب يصعد معها تلقائي سيل ستوب مكان السعر الذي ابتدأ عنده وعندما يفعل امر الباي ستوب الثاني يصعد السيل الستوب مكان الباي ستوب الاول

وبالتالي ميزة هذا الاكسبريت انه من الممكن ان يغلق على هدف وستوب او هدف بالدولار او هدف بالنقاط وهي الفارق مابين النقاط الرابحه والخاسره

ومن مميزاته ايضا ان يحافظ على الهامش المستخدم لان هناك صفقات باي وسيل مفتوحه لذلك لن يزورنا المارجن

بالاضافه الى انه من المتوقع ان تتأخر ارباحه في التذبذب وتأتي سريعا في الرالي ، ولكن في النهايه لابد من تحقيقه للربح ان سار في اي طريق

الاكسبريت لدي وسارفقه ان شاءالله اليوم مع اعداداتي التي توصلت اليها لكن نريد منكم التعاون حتى نصل لافضل اعدادات

والله كريم

يا ريت ترفقه وتخبرنا ما اخبار النتائج في التيست ديمو؟

اقتباس:

همسة

كنت فعلا خليت الاكسبيرت يفعل ذلك ثم طلب احد الاخوة جعله هيكن فقط فأرجعته عادي ومن الممكن اضافتها مرة اخرى اذا استقر الاخوة على ذلك وتكون متغير خارجي يفتح الخاصية ويغلقها
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab1602 (المشاركة 499155)
فيه خطأ برمجي في اخر نسخة بيفتح بعد تالت شمعة مش أول شمعة وبيغلق أيضا بعد تالت شمعة مش الأولى
برجاء التعديل اخي FXSTART

ضع الشيفت في اعدادات الهيكن بصفر

fxstart 23-04-2013 05:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 500750)

كيف حالكم يا إخوان؟

أريد أن أقول ان هذا الاكسبيرت قد وضعته منذ مدة طويلة في ورشة الاستاذ وليد بتاعة الرينكو وما لقيت اي تفاع فأصبت بالإحباط وتركت حتى تجريبه عندي وفجأة اهتم به ابو يوسف وقالي اعمل ورشة فأرجع لي الامل وقررت ارجع اشتغل عليه لاني حاسس ان فيه خير كثير لان فكرته قوية وبالفعل فتحت الورشة ثم وجدت الاكسبيرت الاول بنيته البرمجية اضعف من الفكرة فوضعت الفكرة في بنية برمجية اقوى و عملت عليه تعديلات كثيرة ثم فجأة وجدت عدم تفاعل من الإخوة في التيست باكتيست وديمو فأصابني الاحباط مرة اخرى خصوصا اني لا استطيع ان اعمل تيتس ديمو وما قدرت على تقديمه قدمته ولما لقيت كدا حتى التيست الديمو البسيط اوقفته فيا اخوة ان كنتم تريدون ان نكمل العمل على الاكسبيرت فلنكمله جميعا ووالله اشعر ان فيه من الخير الكثير الذي ما كنا لنصل اليه الا سويا فياريت نتعاون جديا فأعود لبرمجته والإخوة عليهم الاعدادات والتيست ديمو وباكتيست وساعتها انا اللي هكون في انتظار الاعدادات من الاخوة حتى نربح جميعا حتى الان الورشة في بدايتها فلا تأكدنا من فشل الاكسبيرت هذا وانه كغيره ولم نتأكد من نجاحه فنجني الارباح ونرتاح فياريت نعمل سويا وستجدوني لا اتأخر عن فعل شيء من الأن يا إخوة يا ريت نناقش الأفكار والإقتراحات لو عايزين تعديلات ونناقش الاعدادات والتيست ديمو وما الى ذلك بهذا سنصل اما بعدم التفاعل وكله هيكون منتظر النتائج دون مشاركة هتلقوني كالعادة جالي احباط وتركت الاكسبيرت وورشته وبحثت عن فكرة اخرى في مكان اخر

مستعدين للعمل الجماعي؟

لن ارد على اساءة او اساءة ظن فقط اقول
لقد انقطعت مرة بسبب النت وكتبت ذلك ومرة كنت طريح الفراش ومريض جدا ومرة بحثا عن جديد اقدمه ومرة من الإحباط ومن قلة التفاعل

Mohamed_Amr 23-04-2013 08:48 PM

شباب اللى عندة اكتر من منصه للرينكو
ياريت يضع لنا صورة لليورو ين بعد حركه السعر الاخيرة
وبالتوفيق للجميع

abolila 23-04-2013 09:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 500769)
لقد انقطعت مرة بسبب النت وكتبت ذلك ومرة كنت طريح الفراش ومريض جدا ومرة بحثا عن جديد اقدمه ومرة من الإحباط ومن قلة التفاعل

اخى الحبيب
ان كنت تطلب رضا الناس وثناءهم فهذا جزاءاك من الناس
وان كنت ترجو الله من وراء عملك فاستمر على بركة الله

hussien86 23-04-2013 09:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr (المشاركة 500711)
شوف حبيبى حسن انا عن نفسى بستخدم هدف واستوب
والاستوب وقائى مش اكتر ثانيا المضاعفات هى الحل وممكن نستخدمها بطرق عديدة
حتى نصل الى نتيجه مفيدة للجميع
عموما انا راح اعمل تقرير مفصل عن نتيجتى كما قولت لك اخر الاسبوع
وبحط النتائج لحظه بلحظه فى توقيعى
وان شاء الله خير

ان شاء الله حبيبي في انتظارك
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 500712)
السلام عليكم

والله كريم

اهلا اخي صحفي حيا الله ممكن تفتح موضوع منفصل ياغالي في قسم الاكسبيرتات ونجرب معك
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 500746)

لم نصل لافضل اعدادات بعد اخي الكريم احنا كلنا بنجرب ..عن نفسي بجرب اعدادات 1-1-1-1 اللي عملها ابو يوسف قبل هيك تست
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 500750)

كيف حالكم يا إخوان؟

مستعدين للعمل الجماعي؟

اكيد مستعدين وانا اسف ياغالي ازا ازعجتك بكلامي :(
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 500769)

الف حمد لله علي سلامتك لا تقطعنا انت اللي بتعطي الموضوع الحماس والتفاعل :1 (91):
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr (المشاركة 500860)
وبالتوفيق للجميع

:D منصة دي دي

Mohamed_Amr 23-04-2013 09:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500880)

ان شاء الله حبيبي في انتظارك

اهلا اخي صحفي حيا الله ممكن تفتح موضوع منفصل ياغالي في قسم الاكسبيرتات ونجرب معك

لم نصل لافضل اعدادات بعد اخي الكريم احنا كلنا بنجرب ..عن نفسي بجرب اعدادات 1-1-1-1 اللي عملها ابو يوسف قبل هيك تست

اكيد مستعدين وانا اسف ياغالي ازا ازعجتك بكلامي :(

الف حمد لله علي سلامتك لا تقطعنا انت اللي بتعطي الموضوع الحماس والتفاعل :1 (91):

:D

حبيبى حسين ياريت لو عندك كذا منصه تضع لى كذا صورة
لان كدة منصه امانه ما اعطيت كل البوكسات دى مما تسبب فى ربح اقل لانه الاكسبريت
عندى دخل البيع والشراء البيع تحقق الهدف والشراء المفروض يكون تحقق
ولكن لااعرف ماذا حدث للمنصه فياريت تضع اكثر من صورة
حتى اتاكد ان المشكله كانت عند امانه كابيتال فقط
وتسلم اخى الحبيب

hussien86 23-04-2013 09:43 PM

وهاي من منصة وندسور :D

Mohamed_Amr 23-04-2013 09:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 500888)
وهاي من منصة وندسور :D

تمام اخى الحبيب المشكله من المنصه
جارى التجارب على منصات اخرى
ثانيا هلى المؤشر اللى فى الصورة الاكسبريت بيعتمد عليه؟؟؟
وبالتوفيق ياغالى

fxstart 23-04-2013 09:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abolila (المشاركة 500876)
اخى الحبيب
ان كنت تطلب رضا الناس وثناءهم فهذا جزاءاك من الناس
وان كنت ترجو الله من وراء عملك فاستمر على بركة الله

جزاك الله خيرا على الكلمات الطيبة ولكن ليس المقصود بقلة التفاعل هو الثناء ولكن المقصود هو التعاون وتبادل الخبرات حتى نصل معا من خلال العمل الجماعي

fxstart 23-04-2013 09:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr (المشاركة 500889)
وبالتوفيق ياغالى

نعم اخي لازم وجود المؤشر في فولدر المؤشرات
المؤشر هيكن اشي اسموثد

hussien86 23-04-2013 09:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr (المشاركة 500860)
وبالتوفيق للجميع

ودي من هوت فوركس :D

fxstart 23-04-2013 09:50 PM

hussien86 انت على العين والرأس اخي الحبيب عايزين نعمل شيء ينتفع به الجميع ونصل به لاهدافنا

hussien86 23-04-2013 09:53 PM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr (المشاركة 500889)
وبالتوفيق ياغالى

علي فكرة كل منصة هتلاقيها غير عن الثانية لما تحط المؤشر عليها شي طبيعي تختلف الاغلاقات من منصة لاخري:1 (13): ..لكن انا بعتمد وندسور في الاغلاقات افضلهم .. وبالنسبة للمؤشر اكيد بعتمد عليه ازا مش عندك حمله من المرفقات

hussien86 23-04-2013 09:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 500897)
hussien86 انت على العين والرأس اخي الحبيب عايزين نعمل شيء ينتفع به الجميع ونصل به لاهدافنا

يسلم راسك وعينك حبيبي fxstart :1 (72):يارب مع بعض ان شاء الله نصل لاعدادات جيده

الساعة الآن 12:34 PM