اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

mahmoud0711 05-07-2012 10:59 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bahrain (المشاركة 360085)
تكرم عينك يا كبـــير مش كفاية توصيتك و220 نقطة ارباح من 266 الى 244 هههههههههههه

دة رزقك و مكتوب لك دون غيرك من البشر تخيل انا كتبت نفس الكلام في ورشة اليورو / دولار الرسمية بس محدش اهتم او محدش خد بالوا منها
ربنا يبارك في رزقك و يكون في ذيادة دايما

bahrain 05-07-2012 11:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud0711 (المشاركة 360089)
دة رزقك و مكتوب لك دون غيرك من البشر تخيل انا كتبت نفس الكلام في ورشة اليورو / دولار الرسمية بس محدش اهتم او محدش خد بالوا منها
ربنا يبارك في رزقك و يكون في ذيادة دايما

لأنه اللي بورشة اليورو ما بيعرفوا حضرتك مثلي وهناك ناس كثير بحللوا ..تخيل اني بذكر كان عندي عقد شراء بعد التصريحات بالاسبوع اللي فات بعد اتفاق ميركل واصحابها ولحقت على الشراء من 1.2550 وقتها كان الفجر وانت كلمتني كان السعر 1.2630 وقلت لي انه السعر هينزل وبعدها اغلقت صفقة الشراء
من 1.266 وعكستها بيع والحمد لله كنت واثق من رؤيتك ..وتحقـقت الاهداف كلها.

Benisafcom 06-07-2012 12:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bahrain (المشاركة 360091)
لأنه اللي بورشة اليورو ما بيعرفوا حضرتك مثلي وهناك ناس كثير بحللوا ..تخيل اني بذكر كان عندي عقد شراء بعد التصريحات بالاسبوع اللي فات بعد اتفاق ميركل واصحابها ولحقت على الشراء من 1.2550 وقتها كان الفجر وانت كلمتني كان السعر 1.2630 وقلت لي انه السعر هينزل وبعدها اغلقت صفقة الشراء
من 1.266 وعكستها بيع والحمد لله كنت واثق من رؤيتك ..وتحقـقت الاهداف كلها.

اهلا السلام عليكم
مبروك الارباح يا بحرين
وربنا يبارك لكم
ويوفقك بقيادة الاستاد رافت

bahrain 06-07-2012 12:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 360101)
اهلا السلام عليكم
مبروك الارباح يا بحرين
وربنا يبارك لكم
ويوفقك بقيادة الاستاد رافت

مشــــرفنا الغالـــــــي .. عليـكم السلام ورحمة الله وبركــاته ..
الله يبارك فيك .. انا بشكرك يا باشا
انا هنــا تلميــذ للدكتـــور رأفت وان شــاء الله تبدأ توصيـات الدكتــور قريــبا
تحــــياتي لــك

السيد الجبالي 06-07-2012 02:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bahrain (المشاركة 360076)
تكـــرم عينك ياغالي صديقي اسمه عمــاد (مصري) من الاسكندرية موجود في البحرين هو ح يسافر لمصــر 20/7 لو عايز ابعت لـــك من عيوني
انت تامر يا باشا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud0711 (المشاركة 360080)
ربنا يخليك و يبارك فيك انا من القاهرة و ان شاء الله هوصي اي حد من الأصدقاء نازل اجازة يجيب معاة ربنا ما يحرمنا من كرمك

وانا وانا وانا ... عايز من القهوه دي .....ماليش دعوه تعملو حساابي دا اولا ^_^.... ثانيا انا شاري اليورو باشا من 243 ... وبصراحه مليت وبدائت اشك في صعوده .... انتو شايفين ايه .. اسيب الصفقه ... ولا انهيها وخلاص ....

bahrain 06-07-2012 03:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السيد الجبالي (المشاركة 360124)

وانا وانا وانا ... عايز من القهوه دي .....ماليش دعوه تعملو حساابي دا اولا ^_^.... ثانيا انا شاري اليورو باشا من 243 ... وبصراحه مليت وبدائت اشك في صعوده .... انتو شايفين ايه .. اسيب الصفقه ... ولا انهيها وخلاص ....

تكرم عينك يا جبالي انت غالي والطلب رخيص .. انا فكرت اسيب الفوركس واتاجر في القهـوة يا عم هههههههههه

انا بعد شاري اليورو .. ممكن صعـود لحدود 1.2420 -30 و منها هبــوط الى 1.2325 -..
في حال الصعــود اعتقد اني مجبر على اغلاق الشراء بربح بسيط لسبب ان الاغلاق يدعـم الهبـوط ..ولأني لا استطيع
فتح صفقات هدج بحسب نظام المنصة التي اعمل عليها .
وفي حال وصول السعر 1.2325 سوف نرى كيف يتعامل السعر معها وبكسرهـا سوف ابيع بهدف 1.2187
ولكـن لاتنسـى يـوم الجمــعة هــو يـوم المفـاجاّت . وأخبار اليورو غدا توقعاتها ايجابية يجـب الحذر

mahmoud0711 06-07-2012 03:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السيد الجبالي (المشاركة 360124)

[B]ابو السيد يا غالي انا شاري من 2423 و بصراحة انا عارف انها مغامرة من الأول لذلك دخلت بلوت صغير و هسبها لان الهدف كبير عند 2720 بس كل واحد ادري بحسابة
بس انا ليا حسابات تختلف عن التحليل الفني يعني عندي كوكتيل من التحليل الفني و الأساسي و حاجة اسمها التنبؤ بتحركات اسواق المال و احتمال كبير يحدث
مثل الأسبوع الماضي و نشهد حركة قوية علي اليورو ولو فاكر السبت الماضي بعد قفزة اليورو من 2420 الي 2690 توقعت بعودة اليورو مرة اخري الي 2420
والحمد لله صدق التوقع وربنا يسهل و تظبط [
/B]

bahrain 06-07-2012 03:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud0711 (المشاركة 360148)
[B]ابو السيد يا غالي انا شاري من 2423 و بصراحة انا عارف انها مغامرة من الأول لذلك دخلت بلوت صغير و هسبها لان الهدف كبير عند 2720 بس كل واحد ادري بحسابة
بس انا ليا حسابات تختلف عن التحليل الفني يعني عندي كوكتيل من التحليل الفني و الأساسي و حاجة اسمها التنبؤ بتحركات اسواق المال و احتمال كبير يحدث
مثل الأسبوع الماضي و نشهد حركة قوية علي اليورو ولو فاكر السبت الماضي بعد قفزة اليورو من 2420 الي 2690 توقعت بعودة اليورو مرة اخري الي 2420
والحمد لله صدق التوقع وربنا يسهل و تظبط [/B]

محمـــود باشــا لســــه سهـــران ... لايــــك يا كبـــير

mohamed sokar 06-07-2012 08:16 AM

طب لو سمحتم انا شارى اليورو من 1.2387 اسيب الصفقه ولا اقفلها على الخساره دلوقتى 1.2379

bahrain 06-07-2012 09:11 AM

صــباح الخــير.. و جمــعة مــباركــة عليـــكم جميــــعاّ ..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed sokar (المشاركة 360178)
طب لو سمحتم انا شارى اليورو من 1.2387 اسيب الصفقه ولا اقفلها على الخساره دلوقتى 1.2379

نحـــن لديــنا شراء ايضاّ وان كنــت تريـد الحذر فأخرج بربــح بســيط ..عن نفسي أتوقع لابد من الصعود الاّن لنقطة دخولك واعلاها والله اعلم وتذكر بانه تفصلنا تقريباّ 35 دقيقة من الان عن اول خبرين لليورو واحتمال يكون تذبذب واتوقع وصول السعر الى 1.2390-95 قبل الاخبار ولكن ان اردت الخروج فانت حر .. تقبل تحياتي وبالتوفيــق :)

الساعة الآن 09:24 PM