اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

raafat_193 13-08-2012 05:27 AM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 379044)

نعم فهم طريقتك على أنستا ولاكن حسابي مع شركة ثانية معندهاش حساب بالسنت ،ولاكن بعد إقفال صفقات الشراء سأدخل معك بالنظام الجديد
10 سنت أول عقد 20 للثاني 30 للثالث و إن شاء الله منوصلش للرابع
بقيت مسالة ،هل سندخل هيدج أحيانا أم دائما تبريد مضاعف؟؟

هى كدة 10و 20و 40و 80 اوهكذا لكن مش كتير فقط لحظة الاخبار لو معاك صفقة فعالة وعكس السعر يتقفل على خسارة يا تستمر فى المضاعفات علشان كدة تلاقينى اكسب 22 نقطة واخرج ومؤشراتى بعرف منها الحركة المتوقعة للسعر عموما تابع التوصيات هتلاقينى ابيع واشترى على عملة واحدة ونصيحة بلاش نظام السلة ده نظام بيخسر خليك على قد فلوسك لو معاك 1000 دولار يبقة عملتين من 100 الى 500 عملة واحدة فقط

waleed adel 13-08-2012 05:29 AM

تقريبا يادكتور معظم الناس دلوقتى شغالين على انستا وانستا منصتها 4 ارقام والحساب اللى حضرتك فاتحه على منصه 5 ارقام
ممكن نفتح حساب على انستا ونشتغل عليه وطبعا حسب ماتشوف ياكبير

raafat_193 13-08-2012 05:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed adel (المشاركة 379047)
تقريبا يادكتور معظم الناس دلوقتى شغالين على انستا وانستا منصتها 4 ارقام والحساب اللى حضرتك فاتحه على منصه 5 ارقام
ممكن نفتح حساب على انستا ونشتغل عليه وطبعا حسب ماتشوف ياكبير

نفتح انا معنديش مشاكل بس الحساب ده لتوصيات الورشة وللناس اللى تحب وضع الاستوب لوز اما 5 ارقام و 4 ارقام مش صعبة انا بستخدم الالة الحاسبة اللى فى الجهاز. اما اسلوب تجارتنا زى التوصيات ح تفرق انى فى انستا لو احتجنا مضاعفة نضاعف اهم شئ نبعد كل البعد عن اسباب خسرتنا 1- الاهداف البعيدة 2- لا نتاجر على عملات كثيرة عملة او اتنين صدقونى افضل . ومفيش حسب ما اشوف احنا رأى واحد للوصول للهدف وانا الان فاتح الاكسيبرت على انستا على كل العملات تقريبآ حتى الذهب

raafat_193 13-08-2012 06:08 AM

اللى متابع المنصة هيشوف انا عملت عقد معلق وحددت هدفة وهو نفس سعر دخول العقد الاول ولما تفتح الصفقة ح غير فى العقد الاول بحيث يغلق على سعر فتح الصفقة فيكون ربحة صفر ودى واحد شتمنى على الفيس لانه بيعتقد انى بعمل فوتوشوب لان الصفقة بيكون لونها اخضر وهى صفر

waleed adel 13-08-2012 06:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 379055)
اللى متابع المنصة هيشوف انا عملت عقد معلق وحددت هدفة وهو نفس سعر دخول العقد الاول ولما تفتح الصفقة ح غير فى العقد الاول بحيث يغلق على سعر فتح الصفقة فيكون ربحة صفر ودى واحد شتمنى على الفيس لانه بيعتقد انى بعمل فوتوشوب لان الصفقة بيكون لونها اخضر وهى صفر

خد جزاؤه ياكبير هههههههههههههههه

:1 (97)::1 (97)::1 (97)::1 (97)::1 (97):

raafat_193 13-08-2012 06:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed adel (المشاركة 379056)
خد جزاؤه ياكبير هههههههههههههههه

:1 (97)::1 (97)::1 (97)::1 (97)::1 (97):

هههههههههههههههههه انت استاذ يا باشا كنت متابع .اصلى هنا فى المنتدى استحملت كتير تريقة من ناس اكيد انت فاكرهم وبسكت لكن فى الفيس بوك محدش يعرف حد روحت مطلع كل الشتيمة فيه واللى غظنى انه مندوب تسويق لشركة تداول والراجل مش فاهم ويقوللى فوتوشوب

bary_3 13-08-2012 12:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 379058)

هههههههههههههههههه انت استاذ يا باشا كنت متابع .اصلى هنا فى المنتدى استحملت كتير تريقة من ناس اكيد انت فاكرهم وبسكت لكن فى الفيس بوك محدش يعرف حد روحت مطلع كل الشتيمة فيه واللى غظنى انه مندوب تسويق لشركة تداول والراجل مش فاهم ويقوللى فوتوشوب

فوتوشوب ههههههههههه ،ربما لا يعرف الفوركس أصلا

bary_3 13-08-2012 01:32 PM

ممكن بيانات المنصة دكتور

Eng PTC 13-08-2012 02:40 PM

متابع معكم يا بشواااات

وشغال على منصا انيستا

ربنا الموفق

abou osama 13-08-2012 03:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 379051)

نفتح انا معنديش مشاكل بس الحساب ده لتوصيات الورشة وللناس اللى تحب وضع الاستوب لوز اما 5 ارقام و 4 ارقام مش صعبة انا بستخدم الالة الحاسبة اللى فى الجهاز. اما اسلوب تجارتنا زى التوصيات ح تفرق انى فى انستا لو احتجنا مضاعفة نضاعف اهم شئ نبعد كل البعد عن اسباب خسرتنا 1- الاهداف البعيدة 2- لا نتاجر على عملات كثيرة عملة او اتنين صدقونى افضل . ومفيش حسب ما اشوف احنا رأى واحد للوصول للهدف وانا الان فاتح الاكسيبرت على انستا على كل العملات تقريبآ حتى الذهب

ممكن الاكسبيرت من فضلك يادكتور؟
وشكرا لجهودك وتعبك من اجل اخوانك

الساعة الآن 07:55 AM