اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   استراتيجيه رقميه سهله وربحها مضمون 100%+رينكو (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32328)

TREND_SEEKER 11-06-2013 05:36 PM

رد: استراتيجيه رقميه سهله وربحها مضمون 100%+رينكو

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين الصائغ (المشاركة 522482)

السلام عليكم

ما شاء الله اركض في قراءة الموضوع وهو يركض امامي بصعوبة (وببعض الغش) وصلت للأخير

مبروك على صاحب الموضوع تألق موضوعه بقوة وترؤسه لقائمة المواضيع في منتدى تداول العملات العالمية العام

مبروك ايضا لكل الاخوة الطيبين المشاركين في الموضوع والذين ساهموا بهمتهم العالية على نجاحه

يسعدني ان احاول مشاركتكم في هذا الموضوع

فكرة الاخ بدوي في ان يضع صاحب الموضوع روابط في توقيعه حلوة جدا واردت فقط ان يتم ايضا وضع لأعدادات مقترحة على النسخة التي تكون في التوقيع لتلافي الاختلافات على الاقل في بداية الامر

نورت يا قمر اليالي
حبيب قلب أبو يوسف
حسين الصائغ
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fuad (المشاركة 522532)
خطه حلوه ورائعه حبيبي ،،، الى هنا : اول مقترح ، وسيناريو حلو جدا كمان ،،، نريد اضافات اخرى من بعض خبراء الورشه ، لتكتمل قاعده عمل الاكسبيرت ،، شباب سنصل قريبا جدا الى افضل ضبط للاكسبيرت بالتعاون وبمشاركه الاراء ...منتظر رأي كيرا وفوركساوي وكل البقيه في الموضوع ،، ماهو رأيكم ؟ ماهو افضل الاوقات لعمل الاكسبيرت الى الان وبماذا تقترحون ؟ منتظر جوابكم .لو حصلنا باليوم فقط وفقط على 6% كنسبه ثابته يعتبر انجاز وقوه للاكسبيرت ، وانا متأكد ان النسبه ستتجاوز ال40% بالمائه احيانا ،، منتظر ارائكم.تحياتي

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fuad (المشاركة 522603)

5 اقتراحات الى الان ... منتظرين بقيه الاقتراحات
-------------------------------
الاقتراح الاول :

كما توقعت اليوم الثانى حصل فية مثل اول يوم , انا اقوم بتشغيل الاكسبيرت من الساعة 1 او 2 صباحا ,الاكسبيرت كان وصل معى من 3000 الى 3100 $ فى تمام الساعة 4ونص فجرا و الان مسلسل اهدار النقط و النتيجة حتى الان خسارة ’ الرصيد اصبح 2910 و هناك صفقات مازالت مفتوحة خسرانة
تقدروا تتأكدوا بمشاهدة حساب اخونا حسن كيرا , شاهدوة ساعة الفجر و شاهدوه الان.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh
يبقى احنا كدة لم نختلف انا لما قولت الاكسبيرت بيعمل شغل حلو فى 3 او 4 ساعات فقط ( 2-6) دة كويس و ممتاز ( وشوف حساب كيرا) للتأكد
وليس معناه انة لا يصلح وقت الاخبار بالعكس , احنا ممكن نستفيد من الاتنين ازاى ؟
نشغلة ساعات الصبح و ناخد منة مرادنا , ونشغلة قبل وقت الاخبار المهمة بساعة , بالاضافة الى ايام الخميس و الجمعة ( طول اليوم اخبار) نعمل منهم شغل عالى
طبعا الكلام دة مجرد توقعات مسبقة و ليست اكيدة الى ان تتضح الامور كليا
تقبلوا تحياتى و بالتوفيق للجميع
------------------------
الاقتراح الثاني :
حسين:

احلي وقت عمل للاكسبيرت هو وقت الاخبار القوية جدا فقط الاخضر يبرق برق ساعتها ..انا شايف غير هيك هيضيع الارباح اللي كسبها ..

-----------------------------------------------
الاقتراح الثالث :

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr
اكيد هذا افضل وقت (وقت الاخبار)
وشفت رد بان الفترة الاسيويه افضل
الموضوع ليس له علاقه بالفترات اهم شىء
وجود سيوله فى السوق
تمنياتى لكم بالتوفيق
------------------------
الاقتراح الرابع :

هيثم جاب الله :

اعتقد والله اعلم ان العمل كما اقترح بعض الاخوة العمل على افتتاح الاسواق وهدا ما كنت اقوم بتجربته مند البداية ولكن بسبب انقطاع الكهرباء لم اصل لنتيجة بالامس و اليوم اقتراحى :
1- ازواج الين والاسترالى للفترة الاسيوية
2- الازواج الرئيسية مع الين من 12 الى 6 مساء مثلا
3- الخميس والجمعة حنغير التوقيت يبقى من 9 الى 6 مساء هدا والله اعلى واعلم.

-----------------------------------
الاقتراح الخامس:

ابو اسامه :
السلام عليكم ورحمة الله
انا لى خبرة سنتين فى الفوركس وبصراحة اول مرة اشوف اكسبيرت بهذه القوة
ودة فضل يرجع للدكتور صاحب الورشة وصاحب الاستيراتيجية الجبارة
والاخ كيرا مبرمج الاكسبيرت
وايضا كل الخبراء ال ساهموا ليكون الموضوع بهذه القوة ماشاء الله
ربنا يكرمكم جميعا
ملاحظتى حتى الان على الاكسبيرت انه يؤدى بنسبة عالية جدا فى الدقة اثناء الليل
والدليل على كلامى بين ايديكم فى الصورة
----------------------------------
الاقتراح السادس :
خالد
عندي إقتراح للمناقشة :

مستويات الاسعار الصفرية 00 تعتبر مقاومة او دعم قوي وغالباً ماترتد الأسعار منها وتعكس اتجاهها .

قرأت في احد المواضيع بأن صناع السوق يجنون ارباحهم عند هذه المستويات فتضعف السيوله ويعكس السعر اتجاهه.

هل من الممكن توضيف هذه الفكره اذا كانت صحيحة في مصلحتنا .؟
-----------------------------------

منتظرين بقيه الاقتراحات من الجميع ، بدوي ، ابو يوسف ، معتصم ، مناف، كيرا ، فوركساوي :

التركيز على العمل في :
سعر افتتاح شمعة الفتره الأسيويه والعمل ساعتين ويتوقف بعدها الأكسبرت ويغلق جميع الصفقات
سعر افتتاح شمعة الفتره الأوروبيه والعمل ساعتين ويتوقف بعدها الأكسبرت ويغلق جميع الصفقات
سعر افتتاح شمعة الفتره الأمريكيه والعمل ساعتين ويتوقف بعدها الأكسبرت ويغلق جميع الصفقات
العمل لحظة صدور الأخبار الهامه والعمل ساعتين ويتوقف بعدها الأكسبرت ويغلق جميع الصفقات
مع أستثناء عمله إذا صادف الخبر وقت فتره من الثلاثة فترات السابقه

خاصة أزواج الينات والأزواج الدولاريه

والله اعلى واعلم

fuad 11-06-2013 05:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 522622)

نورت يا قمر اليالي
حبيب قلب أبو يوسف
حسين الصائغ

التركيز على العمل في :
سعر افتتاح شمعة الفتره الأسيويه والعمل ساعتين ويتوقف بعدها الأكسبرت ويغلق جميع الصفقات
سعر افتتاح شمعة الفتره الأوروبيه والعمل ساعتين ويتوقف بعدها الأكسبرت ويغلق جميع الصفقات
سعر افتتاح شمعة الفتره الأمريكيه والعمل ساعتين ويتوقف بعدها الأكسبرت ويغلق جميع الصفقات
العمل لحظة صدور الأخبار الهامه والعمل ساعتين ويتوقف بعدها الأكسبرت ويغلق جميع الصفقات
مع أستثناء عمله إذا صادف الخبر وقت فتره من الثلاثة فترات السابقه

خاصة أزواج الينات والأزواج الدولاريه

والله اعلى واعلم

بكل معنى الكلمه لمسات سحريه اخي وحبيبي ابو يوسف وكمان بالتفصيل الممل ،، انا شخصيا اميل الى هذا الاقتراح وكذلك معظم الاقتراحات تدعم هذه الفكره ( المرحله الثانيه ستبدأ تحت التجربه من هذا الاسبوع ) هذه الاقتراحات سيتم تطبيقها على السيرفرات انشالله لنشوف هذا الاسبوع هل فعلا سيتحسن اداء الاكسبيرت وهذا ما اعتقده او العكس،،،، تحياتي يا غالي

fuad 11-06-2013 05:56 PM

كيرا وفوركساوي مطلوب ارائهم واقتراحاتهم ،اصبحنا الان قريبين من وضع القاعده الاساسيه لعمل الاكسبيرت ...

abou osama 11-06-2013 06:22 PM

من ملاحظاتى ان الاكسبيرت عمل اربع صفقات ناجحة متتالية من حوالى ساعة

غريب محمد 11-06-2013 06:35 PM

انا دلوقتي مطبق الاستراتيجية تمام بس غيرت الاعدادات بتاعت الاهداف والاستوب زي ما قلنا في البدايه ادخل بعد الخط بخمس نقاط والهدف الخط القادم والاستوب بعد الخط بخمس نقاط يعني انا دلوقتي بضيف في اعدادات الاكسبيرت عند باي ستيب 8 نقاط متوسط يعني الدخول بالاسبريد بحيث لو عاوز ادخل شراء عند 1.32100 يبقي هو هيدخل علي 1.32108 بالاسبريد بعد الخمس نقاط تأكيد الدخول والهدف عند 1.32125 يبقي هدف الشراء يبقي 17 نقطة والاستوب لوز للشراء هيبقي 38 نقطة يعني عند 1.32070 بعد الخط بخمس نقاط لتجنب الكسر الكاذب
اما للبيع في البيع ستيب زي ما هي 5 نقاط وهدف البيع بردوا 17 نقطة واستوب لوزالبيع 35 نقطة انا صح كده ولا غلط

Learn4X 11-06-2013 06:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Learn4X (المشاركة 522461)
اليوم اول مرة بحياتي اقوم ببرمجة اكسبيرت
مع اني تركت البرمجة من ايام الجامعة
فيه بعض الاخطاء وجاري اصلاحها
والمفاجئة ان الاكسبيرت يعمل على الشارت العادي (لا يهم اي فريم)
وبذلك يمكننا عمل باك تست دقيق 100%
ان شاء الله
دعواتكم

لازالت محاولات تعديل الاكسبيرت تبوء بالفشل
مع ان الفكرة بسيطة
قمت بعمل دالة تتحقق من الشروط والاوامر ولكنها للاسف تتفعل مرة واحدة فقط
كيف اجعل عملية التحقق من الشروط مستمرة طول عمل الاكسبيرت ؟؟

غريب محمد 11-06-2013 07:01 PM

هو دلوقتي فاتح عندي تلت صفقات علي اليورو دولار طيب ليه مش المفروض واحده بس ولما تقفل يفتح التانية

munaf55 11-06-2013 07:06 PM

يعطيكم العافية يا شباب على هالتعب اليوم
ا
نا الان عم اعمل تدقيق وتصفية لصفقات اليوم، لذلك انا بطلب من الشباب اللي بيحبو يساعدوني يعملو الاتي:
1 - يبعتولي صورة من الصفقات اللي نعملت من الساعة 8.00 صباحا الى الساعة 6 مساءا
وارجو منكم انكم تخبروني عن التوقيت اللي عم تشتغل عليه المنصة عنكم بالنسبة لغرينتش او لتوقيت مكة المكرمة
ابعتولي الصور على الخاص او على ايميلي
munaf80@live.com

طبعا المفروض بالشباب اللي حيبعتولي الصور انو يكون الاكسبيرت شغال عندهم 100% بدون تكرار صفقات بدون فتح او اغلاق عشوائي وجميع الاعدادات بتاعة الاكسبيرت مظبوطة (الماجيك نمبر والريسك ... وتوابعه)
2- تحديد المنصة اللي عم تشتغلو عليها مشان المقارنة تكون متقاربة قدر الامكان
3- ارجو من الدكتور انو يرفق بتوقيع مشاركاتو اعدادات الرينكو والاكسبيرت جميعها متل ما اتفقنا عليها مشان ما يرجع حد تاني يسأل
انا رح خلص هاد الموضوع بكرة انشالله واعطرح عليكم النتائج وال

bstcallinfo 11-06-2013 07:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غريب محمد (المشاركة 522651)
هو دلوقتي فاتح عندي تلت صفقات علي اليورو دولار طيب ليه مش المفروض واحده بس ولما تقفل يفتح التانية

عندي مش فاتح ولا صفقه علي اليورو
فاتح علي الاسترالي والنيوزيلاندي والباوند

munaf55 11-06-2013 07:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bstcallinfo (المشاركة 522653)
عندي مش فاتح ولا صفقه علي اليورو
فاتح علي الاسترالي والنيوزيلاندي والباوند

هاد بسبب فرق وقت الدخول بينكم يعني وقت تشغيل الاكسبيرت واخد الاوامر (عادي)
هذا الموضوع سيحل لاحقا اناشالله

الساعة الآن 06:37 AM