اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

أ.نادر غيث 05-06-2012 09:00 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsayed_elzemety (المشاركة 346375)
أستاذ أبو بشار

لو سمحت عندي كذا طلب وكذا إستفسار
1-عايز موقع أستقي منه الأخبار علشان أقدر أنفذ أموار البيع والشراء عليها
جميع المواقع إللي لقيتها يا إما فيها غلط في التوقيت
أو غلط في الترتيب . أو أنا مش فاهم الموضوع
2-هل يجوز الإعتماد علي هذه القناه علي الرغم من إن الترند السفلي بتاعها مش قوي ؟

وجزاكم الله خيرا

اهلا سيد باشا
انت بتأمر مش بتطلب
بتقدر تتابع رويترز وبي بي سي القسم الاقتصادي , قناة بلومبيرغ ..
تربط الاخبار ببعضها ..
الامر يحتاج متابعة مستمرة ومرهقة خصوصاً بلومبيرج
-------
نعم يمكن اعتماد هذه القناة الهابطة والاهم هنا التركيز الجدار الاعلى لها اي خط الترند الهابط ..
احترامي

رشاالطويل 05-06-2012 10:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rushdi (المشاركة 346357)
غريبة انا كلما انام اصحة اشوف اليورو متنيل اكثر بس اليوم صحيت شفتة بنفس المستوى :1 (9):

يبقى انت السبب الله يخليك ما تنام خاليه يطلع ومش هتعامل عليه تانى ابدااااااااااااااااااااااااااا:1 (105):

ghlhv 05-06-2012 11:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rushdi (المشاركة 346357)
غريبة انا كلما انام اصحة اشوف اليورو متنيل اكثر بس اليوم صحيت شفتة بنفس المستوى :1 (9):

ارجوك نام شوية كثير عشان يتحرك صاعد لانه طول ما انت صاحى بيهبط على طول عشان عارفط عاشق للبيع
نام شوية عشان عايز اشترى 50 او 100 نقطة ولما تنام اقول عشان نشترى بسرعة واقبل ماتصحى قولنا عشان نقفل الصفقة بسرعة لحسن يتخض منك وينكمش 100 نقطة
هههههههههههههههههههه

احمد صلاح 05-06-2012 11:35 PM

اليورو مقابل الدولار الامريكى EUR/USD

مع استمرار المخاوف فى الاسواق الاسهم العالميه ومع انخفاض السيوله الى حد ما بسبب الاجازات الرسميه فى بريطنيا الا وان استمر خلال اليوم انخفاض لشهيه المخاطر بعد ان فشل زوج اليورو مقابل الدولار الامريكى فى الاستقرار والتماسك اعلى المستوى 1.2500
حيث هبط الزوج من اعلى سعر سجله اليوم عند 1.2540 اكثر من 130 نقطه حيث وصل ادنى سعر مسجل عند 1.2409 وصعد منها الزوج لتقليص الخسائر حيث تتداول الاسعار الان عند 1.2450

بشكل عام الزوج يسير فى اتجاه عام هابط ومادامت الاسعار دون المستوى 1.25 سيبقى فرص الهبوط هى الاقوى واهم المقاومات الذى يواجهها الزوج وتقف امام تصحيحه للهبوط هى 1.2460-1.2540

ومن المنتظر غدا قرار الاتحاد الاوربى بشأن الفائده العامه الذى من المتوقع ان تكون ثابته عند 1 %
ومن المتوقع ان يشهد الزوج تذبذب عاما بسبب اخبار الفائده

Rushdi 06-06-2012 12:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ghlhv (المشاركة 346459)

ارجوك نام شوية كثير عشان يتحرك صاعد لانه طول ما انت صاحى بيهبط على طول عشان عارفط عاشق للبيع
نام شوية عشان عايز اشترى 50 او 100 نقطة ولما تنام اقول عشان نشترى بسرعة واقبل ماتصحى قولنا عشان نقفل الصفقة بسرعة لحسن يتخض منك وينكمش 100 نقطة
هههههههههههههههههههه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رشاالطويل (المشاركة 346453)
يبقى انت السبب الله يخليك ما تنام خاليه يطلع ومش هتعامل عليه تانى ابدااااااااااااااااااااااااااا:1 (105):

ههههههههههه لالا اخلوني ابقة صاحي وانتو بيعو معاية

رشاالطويل 06-06-2012 12:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rushdi (المشاركة 346473)
ههههههههههه لالا اخلوني ابقة صاحي وانتو بيعو معاية

هههههههههههههههههههههههههه طيب نخلص العقود المفتوحه نام لغاية ماتخلص

ghlhv 06-06-2012 12:41 AM

انا ليه وجه نظر الاجتماع بتاع بكره ده هام للغاية السبب الاول له هو النظر فى شان اليورو من ناحية التنمية والتقشف وتعاون اليونان بتطبيق التقشف من خلال برلمان يدعم ذلك
الثانى موضوع احتمال خروج اليونان وهذا انا استبعده تماما لان الخسائر ستكون رهيبة على اليونان والاتحاد الاوربى ككل
يعنى بصفة مبدئية بكره لازم تبقى فى اخبار من الاجتماع تدعم صعود اليورو وبطريقة عنيفة ختى وان ادعى الاتحاد الاوربى اخبار ايجابية للتطمين فقط وان كانت ليس اساس من الصحة
لذا اتوقع تذبذب شديد باكر وحركة واسعة النطاق من الصعود والهبوط ولكن قبل الصعود قد يكون هناك هبوط شديد لخوف المستثمرين على اموالهم
لذا ارجو منكم يااخوانى ان نبقى حذرين والصفقات تكون باستوب للى فاتح صفقات وان كان الافضل الانتظار خارج السوق حتى تظهر الرؤيا القادمة هل هى للشراء ام لمزيد من الهبوط

غشيم فوركس 06-06-2012 01:05 AM

انا بعت بهدف 12385

هشام 06-06-2012 01:06 AM

شكرا على التحليل الرائع المنبثق من واقع المعرفة والتجربة

Rushdi 06-06-2012 01:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رشاالطويل (المشاركة 346481)
هههههههههههههههههههههههههه طيب نخلص العقود المفتوحه نام لغاية ماتخلص

طيب اقفل عقود البيع وانام وعد هههههههههههههههههههههه

الساعة الآن 02:43 PM