اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات مدفوعة يومية من شركة انجليزية مجانا للحبايب (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=34271)

ابو على 17-12-2013 10:50 PM

رد: توصيات مدفوعة يومية من شركة انجليزية مجانا للحبايب

الى الاهدف ان شاء الله
ربنا يبارك في صاحب الموضوع ويجعله في ميزان حسناته

Mr.Forexawy 18-12-2013 12:51 PM

شكرا يا اخى على التوصيات الرائعة بس انا عندى مشكلتين عايزك تساعدنى فيهم:
الاولى : انا اشتركت فى الموضوع و عملت التبليغ فورى علشان اى مشاركة تتعمل فا توصلى على الايميل و الحق التوصية فى اولها ... بس اللى بيحصل ان الرسايل مش بتيجى ... يعنى حصل اكتر من 10 ردود و مفيش غير رسالة وحده اللى جت ... فهل يوجد حل لمعرفة التوصية وقت نزولها ؟؟؟ علشان كدة انت بتنزل التوصية و مش بلحقها

التانية : ان انا حسابى صغير و بس نفس الوقت بحب المخاطرة :1 (109): فا عايز اعرف نسبة نجاح التوصيات فى شهر 12 مثلا ... يعنى يا ريت لو تجيبلى نتايج الصفقات من اول الشهر علشان احدد كام صفقة خسرانة و كام كسبانة
و عايز اقول انك طبعا كتر كتر كتر الف خيرك و ربنا يجعله فى ميزان حسناتك انك بتحطلنا توصيات مدفوعة اصلا و كمان كتر خيرك انك مهتم و مش ناسينا ... و انا عارف ان التوصيات دى مش بايدك نجاحها او فشلها و محدش يقدر يلومك ...و انك مش مجبر تحط لكل واحد النتايج بتاعتها و كل واحد حر يمشى على التوصيات او لا
بس اعتبرها خدمة ليا علشان حسابى ميتقفلش بس علشان اقدر انا احسب الموضوع مع نفسى و اعرف هخاطر ولا مش هخاطر
شكرا و اسف للاطالة

michael thabet 18-12-2013 01:11 PM

استاذ mimo 3050
بالنسبة للنقطة الاولى :
- يمكن ظبظ الsetting فى تليفونك واظن ممكن كل 5 دقايق يعمل update وتنبيه وهذا انا مجربه على الاندرويد
بالنسبه للنقطة الثانية :
- التوصيات جيدة جدا ولكن تحتاج مرونة فمثلا ممكن يكون الهدف 60 وتعمل 50 وترد وتضرب ستوب كمان فممكن تقلل الهدف شويه او انا بعمل حاجة تانية مش عارف صح ولا انا محدد لنفسى عدد نقاط معينه كل يوم اجيبهم واخلع

michael thabet 18-12-2013 01:42 PM

استاذ كريم , الساده الكرام
محتاج رايكم في حاجة كده انا اتبع التوصيات من فترة واقلل الهدف وده كان علي الديمو والدنيا كانت كويسة
ولكن انا ابتديت علي الحقيقى من اول الاسبوع ولكن كنت بحرك الستوب مع تحقيق كام نقطة ولكن مع صفقة الباوند امس بعد تحقيق 25 نقطة حركت الستوب 25 نقطة وردت ضربت ستوب ورجعت حقق الهدف
وسؤالى هل مع اي توصية احرك الستوب فهل هذا صحيح ام اسيبها زى ما بتنزل

fh32000 18-12-2013 01:49 PM

أنا أحرك الاستوب ولكن لا أحركه إلا بعد تحقيق أكثر من 15 نقطه .... واضع الاستوب على نقطة الدخول وجعل الهدف مفتوح وتحريك استوب اتماتيكي بعد 60 نقطه
هكدا اسلوبي ولكل متاجر اسلوبه

michael thabet 18-12-2013 01:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fh32000 (المشاركة 583935)
أنا أحرك الاستوب ولكن لا أحركه إلا بعد تحقيق أكثر من 15 نقطه .... واضع الاستوب على نقطة الدخول وجعل الهدف مفتوح وتحريك استوب اتماتيكي بعد 60 نقطه

هكدا اسلوبي ولكل متاجر اسلوبه

اشكرك لردك ولكن سؤالى
امس مثلا حقق 22 نقطة ورد وانا حركت الستوب بنفس العدد
ولكن سؤالى ايهم افضل تحريك الستوب بنفس القدر لان 15 نقطة ليس بالرقم الكبير الذى يصعب ارتداد السعر له

karimoo 18-12-2013 03:17 PM

السلام عليكم

مبروووك الأسترليني 55 نقطة ربنا يبارك لكم

سيتم الأجابة عن بعض التساؤلات اليوم انشاء الله

تحياتي

تحياتي

karimoo 18-12-2013 03:46 PM

السلام عليكم

Hi,We are waiting for big FOMC decision today,everything could happen ,we advice to close all trades open

,both are in profit . BR

يقولون أغلقوا كل الصفقات المفتوحة في انتضار قرارا الفدرالي

karimoo 18-12-2013 04:18 PM

GBPUSD trade published yesterday hit target with 55 pips , we decided to close all our open trades ahead FOMC decision ,CADJPY missed the target by 6 pips closed early with 45pips ,AUDUSD closed early with 5 pips only .

FXDD30 18-12-2013 05:37 PM

بارك الله فيك يادكتور كريم علي المتابعه المستمرة :1 (58):

الساعة الآن 02:09 AM