اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   استراتيجيه رقميه سهله وربحها مضمون 100%+رينكو (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32328)

yaaahya 12-06-2013 12:26 PM

رد: استراتيجيه رقميه سهله وربحها مضمون 100%+رينكو

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غريب محمد (المشاركة 522879)
السلام عليكم انا سبت الجهاز شغال علي اللاكسبيرت من الساعه 5 صباحا الي 10 صباحا لقيته عامل 5 صفقات 3 كسبانه و2 خسرانه بس المشكلة مش في كده المشكله انه الصفقتين الخسرانين دخلهم في نفس الوقت ونفس العملة يعني مكررة علي اليورو دولار ومتقوليش الماجيك نمبر علشان انا مغير الرقمين طيب من ايه وبردوا داخل صفقتين ناجحين بردوا مكررين علي الباوند بس طبعا الخسارة تكون اكبر علشان دول 35+35=70 اما الربح 17+17=34 يعني الضعف تقريبا طيب ايه السبب انه يدخل مكرر انا مظبط كل حاجه وبيحط اوامر معلقة بردوا مكررة من نفس الوقت وساعات يحط امر بيع مثلا يطلع السعر شوية اول ما ينزل تاني يحط امر بيع تاني ولو اتفعلوا يتفعلوا الاتنين من نفس النقطة دة اولا
ثانيا بردوا لاحظت في صفقات مش بيدخلها يعني مثلا كان الين كسر الخط لاعلي المفروض يعلق امر شراء ويدخل شرا ولو دخل كان جاب الهدف لكن لم يدخل الصفقه وكذلك
ممكن رد علي هذه المشاكل وشكرا ليكم

كلام صحيح 100%

hussien86 12-06-2013 12:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fuad (المشاركة 522902)
حسين حبيبي انا علقت على كلام كيرا ،، كيرا قال لولا الكندي ين والباوند ين لكانت النسبه بالامس 56% (بالامس وليس اليوم ،ولو الكندي ين مش داخل ) ،،راجع التعليق وستفهم ، اما بالنسبه للمبتدئين فكل واحد معه عقل يفكر مش هم اولاد ، الف وخمسين الف مره تكلمت انه على الديمو والي مابيسمع الحكي ، ذنبه على جنبه انا وكل اعضاء الورشه ماخصنا نهائيا ، تعبنا كل ساعه بنقول الدخول على الديمو ،،اكثر من هذا ما نقدر نعمل شي :) ،، حبيب قلبي ياحسين :) .

ايوه انا فاهم عليك ومتابع حسابي وحساب كيرا لكن وجب التنبيه مثل ماقلت حتي يفهمو انا لسه في مرحلة التجريب ..احزنني اللي دخل بحسابه حقيقي مباشرة وخسر 6 صفقات .. لسسسسسسسسسسسسه بنجرب يااخوة
تحياتي لك اخي فؤاد:1 (73):

fuad 12-06-2013 12:36 PM

الان الاكسبيرت لونه احمر وعامل خساره بنسبه -8% :1 (60):،، لاتخافوا الى الليل الله كريم :1 (52):،،رح يتلون مائه مره :) وبعدين باذن الله سيخضر :1 (4):

hussien86 12-06-2013 12:36 PM

علي فكرة اخي فؤاد اسوء منصة للاكسبيرتات شفتها بحياتي هي اف اكس دي دي عمري ماشفت اكسبيرت زابط عليها للاسف ..
مافيه مجال غير شركة مثل اللي بيوصي فيهم اخونا حسن ..

fuad 12-06-2013 12:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 522912)
علي فكرة اخي فؤاد اسوء منصة للاكسبيرتات شفتها بحياتي هي اف اكس دي دي عمري ماشفت اكسبيرت زابط عليها للاسف ..
مافيه مجال غير شركة مثل اللي بيوصي فيهم اخونا حسن ..

اي حبيبي حسين كلامك صح ،، سنحاول بعد الاطمئنان من الاستراتيجيه البحث حول شركه صادقه ويكون اسبريدها قليل ، حبيبنا كيرا قال forex.com شركه محترمه ، وايضا شركه الباري نيوزلاندا ، ولاكن هذا لايعني ان الشركات الباقيه لاتنفع ، كل هذا فقط عشان نأخذ ربح اكثر ..بعد الانتهاء من عمل الاكسبيرت سنناقش هذه الفكره (الشركات المحترمه) ،،، تحياتي حسين :)

Ahmed Nagieb 12-06-2013 12:51 PM

جزاك الله خير يا دكتور فؤاد انت والاستاذ الذي برمج هذا الاكسبرت
هناك ملاحظات منها ان هناك صفقات تفعل بدون استوب وتيك بورفيت
وفي كمان صفقات لو دخلنا عكس ما دخل الاكسبرت لربحت هذه الصفقات
لكن في المجمل اكسبرت جيد ومع المراجعه والتطوير هيكون احسن

munaf55 12-06-2013 12:54 PM

هلا بالشباب، اليوم انا كنت بعيد شوي عن الموضوع بسبب الانشغال خارج المكتب وهلأ رايح اكل محاشي(تفضلوا)
نراكم بعد الظهر
طبعا الاكسبيرت شغال والنتائج حمرااااااااء
بعد الظهر بنشوف شو بدنا نعمل
سلامات

fuad 12-06-2013 01:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Nagieb (المشاركة 522917)

اهلا وسهلا اخي احمد ، اوافقك الرأي ، نعم الاكسبيرت الان تحت التجربه ولمده شهر ،، اخونا كيرا ماقصر عم يراقب تحركات الاكسبيرت وبعدين رح نخرج باكسبيرت محترم ...كل ماهو علينا الان هو الصبر فقط ..تحياتي اخي

fuad 12-06-2013 01:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Nagieb (المشاركة 522917)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة munaf55 (المشاركة 522918)
هلا بالشباب، اليوم انا كنت بعيد شوي عن الموضوع بسبب الانشغال خارج المكتب وهلأ رايح اكل محاشي(تفضلوا)
نراكم بعد الظهر
طبعا الاكسبيرت شغال والنتائج حمرااااااااء
بعد الظهر بنشوف شو بدنا نعمل
سلامات

هههههه ، صحه حبيبي ، نعم الدنيا اليوم محمره ،، الى الليل الله كريم ، مابعد التحمير الا التخضير :1 (46)::1 (46)::1 (46)::1 (46)::1 (46):

تاجر فوركس 12-06-2013 01:12 PM

كدا خلاص ولا في حاجة ناقصة مش شايف خطوط يعني

الساعة الآن 10:07 PM