اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   شموع الخريف ..!! استراتيجية بسيطة لكل مبتدأ ..!! (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=12768)

karim marzouk 20-09-2011 07:28 PM

رد: شموع الخريف ..!! استراتيجية بسيطة لكل مبتدأ ..!!

تمام ..متابع معاك يا أخى :)

ehab1602 21-09-2011 01:22 AM

متابع معاااك

Eng.Hamada 21-09-2011 03:25 PM

اولا الف الف شكر لحضرتك علي الاستراتيجية دي وبارك الله فيك يارب وبجد استراتيجية رائعة
ثانيا
معلش سؤال بسيط بس مجنني من امبارح بسبب فروق التوقيت كده شمعة الساعه اللي بتتكون دلوقتي هي شمعة الساعة 3 عصرا بتوقيت السعودية يعني شمعة الساعة 2 بتوقيت مصر واللي المفروض اننا هنضع الاوامر بعد اغلاق الشمعة دي تمااااااااااام ولا ايه ؟

karim marzouk 21-09-2011 03:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hebahamada (المشاركة 202936)
اولا الف الف شكر لحضرتك علي الاستراتيجية دي وبارك الله فيك يارب وبجد استراتيجية رائعة
ثانيا
معلش سؤال بسيط بس مجنني من امبارح بسبب فروق التوقيت كده شمعة الساعه اللي بتتكون دلوقتي هي شمعة الساعة 3 عصرا بتوقيت السعودية يعني شمعة الساعة 2 بتوقيت مصر واللي المفروض اننا هنضع الاوامر بعد اغلاق الشمعة دي تمااااااااااام ولا ايه ؟

ايوه الشمعه اللى بتتكون دلوقتى وحتخلص على 3 عصرا بتوقيت القاهره وبعدها نحدد الصفقه :)

انا رديت علشان لو صاحب الموضوع مش متابع ..بس انا شغال بالاستراتجيه دى ومتابع معاه :)

بالتوفيق :)

seragsamy 21-09-2011 03:46 PM

موفق ياغالى ومتابعين معك

اوراق الخريف 21-09-2011 03:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hebahamada (المشاركة 202936)
ثانيا

تمااام
لكن افضل عدم التداول اليوم
لان السوق متوتر

اوراق الخريف 21-09-2011 03:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karim marzouk (المشاركة 202944)
ايوه الشمعه اللى بتتكون دلوقتى وحتخلص على 3 عصرا بتوقيت القاهره وبعدها نحدد الصفقه :)

انا رديت علشان لو صاحب الموضوع مش متابع ..بس انا شغال بالاستراتجيه دى ومتابع معاه :)

بالتوفيق :)

شكرا للرد الجميل انا فعلا كنت مشغوول بشكل كبير
وانا اوا نت واحد فانت الوحيد الذي تشاركني في هذه الاستراتيجية
وتعلم الان تفاصيلها جيدا واي تعديل او اي اضافة ممكن ان تزيدها قوة الباب مفتوح للجميع

اوراق الخريف 21-09-2011 03:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seragsamy (المشاركة 202950)
موفق ياغالى ومتابعين معك

شكرا للمتابعة الدائمة وانا سعيييد جدا لتواجد وروووودك بين صفحاتي

اوراق الخريف 21-09-2011 04:09 PM

اهداف اليوم المحققة
شمعة الرابعة فجرا تم الاكتفاء ب 20 نقطة وذلك بسبب تنفيذ الامر وتاخر في وصوول الهدف
شمعة العاشرة صباحا بعد تنفيذ الامر عكس اتجاه السوق وهاذه الحالة نادرة وانا ذكرت واحدة مطابقة لها اثناء شرح الاستراتيجية لكن لله الحمدلله حققت 20 نقطة ايضا
والان ننتظر شمعة الثالثة الشراء سيكون من مستويات 77 والهدف الاول 87 والثاني 3711

لا فائدة من تنفيذ عملية البيع فهناك دعم يعتبر قوي عند مستويات 3615 وبالتالي لا افضل الدخول بيع

karim marzouk 21-09-2011 04:10 PM

الف شكر .. متابع معاك ..موفقين ان شاء الله :)

الساعة الآن 06:23 PM