اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   اكسبيرت مجرب لأكثر من 3 شهور (هديتي لكم)...!! (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18863)

ahmedhafez 08-03-2012 04:02 PM

رد: اكسبيرت مجرب لأكثر من 3 شهور (هديتي لكم)...!!

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة WaQQaD (المشاركة 290216)

أخي الكريم والله قلت لك اكثر من مره اغلاق الصفقات غلط ولا يجوز واترك الاكسبيرت يعمل لوحده
الفارق هنا انك اخترت عدم التجريب للاكسبيرت ومعايشة جميع ظروف السوق على حساب حقيقي

وهذا الشيء استغربه منك لان بالطبيعي اي اكسبيرت او استراتيجية من الضروري جدا تجريبها قبل اعتمادها

عموما كل ما يحصل الان شاهدته قبل هذه المره وبشكل اكبر من ذلك وبالنهاية كانت النتيجة هي الارباح

معلش بقا سامحني بس أخطاء المبتدئين دائما المشكلة مش بقتنع بالحساب الديموا لا تستطيع التجريب عليه فهو عادة يعطي نتائج غير صحيحة
عموما ان هسيبه وربنا يستر بقا لأن بصراحة الى قلقني وخلاص اتابع من قريب كدا اني شوفت صفقات كتير فتحت واغلقت على سالب عموما خير وجزاكم الله خيرا

WaQQaD 09-03-2012 01:23 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhafez (المشاركة 290232)
معلش بقا سامحني بس أخطاء المبتدئين دائما المشكلة مش بقتنع بالحساب الديموا لا تستطيع التجريب عليه فهو عادة يعطي نتائج غير صحيحة
عموما ان هسيبه وربنا يستر بقا لأن بصراحة الى قلقني وخلاص اتابع من قريب كدا اني شوفت صفقات كتير فتحت واغلقت على سالب عموما خير وجزاكم الله خيرا

ولا يهمك أخي لان العامل النفسي يأثر احيانا
خصوصا انك لم تجرب الاكسبيرت على الديمو ولم ترى جميع الظروف اللي ممكن يمر فيها وهذه احد فوائد التجريب قبل الاعتماد
لانك على الحقيقي ممكن تشوف حركات ما جربتها وبنفس الوقت تكون محتار بالتصرف الصحيح واذا تصرفت على الاغلب يكون تصرف خاطيء

اتركه يعمل لوحده ولا تغلق صفقات على خسارة ابدا وشوف الارباح ان شاء الله

ونصيحة لوجه الله جرب اي اكسبيرت او استراتيجية على الديمو ولفترة محترمة قبل اعتمادها على الحقيقي

ahmedhafez 09-03-2012 01:04 PM

أنت فعلا عندك حق عموما انا قفلت على أقل خسارة تقريبا خمسين دولار لاني تعبت وخوفت يسحب الفين ولا ألفين وانا مش واخد بالى دلوقت انا هجرب فعلا على ديموا لمدة شهر وان شاء الله تكون النتائج طيبة ونفهم هيعمل ايه مع الحقيقي وجزاكم الله خيرا على المساعدة

WaQQaD 09-03-2012 03:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhafez (المشاركة 290875)
أنت فعلا عندك حق عموما انا قفلت على أقل خسارة تقريبا خمسين دولار لاني تعبت وخوفت يسحب الفين ولا ألفين وانا مش واخد بالى دلوقت انا هجرب فعلا على ديموا لمدة شهر وان شاء الله تكون النتائج طيبة ونفهم هيعمل ايه مع الحقيقي وجزاكم الله خيرا على المساعدة

في هذه الحال انت لم تعطي الاكسبيرت حقه
جميع الصفقات عندي اقفلت على ربح والحمد لله
لم يبقى سوى صفقات المجنون فقط حاليا

عموما خليك على الديمو لفترة حتى تتعود على عمل الاكسبيرت

وللعلم أنا شغال بهذا الاكسبيرت على أكثر من حساب حقيقي

ahmedhafez 09-03-2012 05:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة WaQQaD (المشاركة 290983)

في هذه الحال انت لم تعطي الاكسبيرت حقه
جميع الصفقات عندي اقفلت على ربح والحمد لله
لم يبقى سوى صفقات المجنون فقط حاليا

عموما خليك على الديمو لفترة حتى تتعود على عمل الاكسبيرت

وللعلم أنا شغال بهذا الاكسبيرت على أكثر من حساب حقيقي

عندك حق فعلا أنا للاسف مبتدء جدا في موضوع الاكسبرتات دا ويمكن دا الى خلاني أقلق لدرجة اني كنت اوشك على الاغلاق لما الخسارة وصلت 280 دولار لكن أمس وفي خلال عشر دقائق لقيته دخل بلوت كبير حوالى خمسة وعشرين ميني واللوت دا جاب من الـ 280 حوالي 225 مكسب فقلت كفاية انا تعبت خاصة اني كنت متابع اخبار التذبذب في السوق فقلت على الفارق بين المكسب والخسارة والى انهى الأمر على خسارة فعليه لكن فعلا الاكسبرت جامد احنا الى أعصابنا خفيفه

semsemheba 10-03-2012 11:30 PM

شكرا ياباشا على الهدية الجميلة والرد الاجمل
متابع معاك ان شاء الله

semsemheba 10-03-2012 11:58 PM

ممكن استفسار ياباشا
الان لو عندى حساب ب 500 دولار
هل بشغل الاكسبرت على عملة واحده فقط ولا اكثر
عاوز بس اعرف افضل العملات في تلك الحالة او لو كان عملة واحده بس ترشحلى هذه العملة
شكرا ياباشا

lido 11-03-2012 12:58 AM

نصيحة بلاش استخدام اكسبرت مضاعفات ....عن تجربة على اللايف ضيع منى 700دولار فى 20 دقيقة ..من الافضل العمل على اليدوى باستراتيجية معينة وانت اللى تحدد خسارتك مش الاكسبرت

WaQQaD 11-03-2012 01:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة semsemheba (المشاركة 291946)
شكرا ياباشا على الهدية الجميلة والرد الاجمل
متابع معاك ان شاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة semsemheba (المشاركة 291960)
ممكن استفسار ياباشا
الان لو عندى حساب ب 500 دولار
هل بشغل الاكسبرت على عملة واحده فقط ولا اكثر
عاوز بس اعرف افضل العملات في تلك الحالة او لو كان عملة واحده بس ترشحلى هذه العملة
شكرا ياباشا

أهلا أخي الكريم

اختيار الازواج المناسبة يرجع لك بعد التجربة طبعا ديمو وتعتمد الزوج او الازواج الافضل حسب البروكر والسبريد

جرب هذه الازواج

AUDNZD-AUDUSD-EURUSD-GBPUSD-USDJPY

بالتوفيق

WaQQaD 11-03-2012 01:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lido (المشاركة 291988)
نصيحة بلاش استخدام اكسبرت مضاعفات ....عن تجربة على اللايف ضيع منى 700دولار فى 20 دقيقة ..من الافضل العمل على اليدوى باستراتيجية معينة وانت اللى تحدد خسارتك مش الاكسبرت

الله يعوض عليك اخي الكريم

ممكن ترفق لنا الاكسبيرت الذي استخدمته او اسمه على الاقل .....

الساعة الآن 02:40 AM