اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

0asdf12340 09-11-2012 01:47 AM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423236)
بتهيألي كثير كدا انا شغال بمنصة 5 وبعمل البار ب 10 نقاط بس كان المفروض الاكسبيرت يتأقلم على الطوبة لو كان يعمل كل طوبة اوردر صح لانه ملوش دعوة طول الطوبة كام هو بياخد رقم اغلاق الطوبة السابقة و يعمل بسعره اوردر كدا اللوجيك مش مضبوط اخي ولكنه عامل نتائج كويسة لان لوجيك اول طوبة مضبوط اوي

لا اصل انا حاطط معادلة للأوامر المعلقة يزيد علي افتتاح الشمعة 10 نقاط عشان انا لو قلتله يفتح امر كل إغلاق شمعة او افتتاح شمعة جديدة مش هيلحق يفتح الصفقة او يفتحها متاخر زي ما الأخ كيرا وضح في الاكسبرت اللي هو عامله

J3ifer 09-11-2012 01:54 AM

وجدت هذا الفيديو عن اكسبيرت مخصوص لشارت الرينكو وفيه فكرة مشابهة للفكرة اللي نحاول فيها والنتائج خرافية من دون ولا خسارة ... يعتمد في الدخول شراء وبيع على متوسطين يلاحقان السعر
هنا الفيديو .. بحثت في النت عن هالاكسبيرت لكن من دون جدوى
http://www.youtube.com/watch?v=EcvDOI7s1-Q

0asdf12340 09-11-2012 01:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423236)
بتهيألي كثير كدا انا شغال بمنصة 5 وبعمل البار ب 10 نقاط بس كان المفروض الاكسبيرت يتأقلم على الطوبة لو كان يعمل كل طوبة اوردر صح لانه ملوش دعوة طول الطوبة كام هو بياخد رقم اغلاق الطوبة السابقة و يعمل بسعره اوردر كدا اللوجيك مش مضبوط اخي ولكنه عامل نتائج كويسة لان لوجيك اول طوبة مضبوط اوي

خلي بالك عشان انا اشتغلت با كسبرت جديد استاذ وليد كان منزله لازم تحطله 100 للطوبه اما الاكسبرت القديم كان تحطله 10 يحولها 100

fxstart 09-11-2012 01:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 423239)
لا اصل انا حاطط معادلة للأوامر المعلقة يزيد علي افتتاح الشمعة 10 نقاط عشان انا لو قلتله يفتح امر كل إغلاق شمعة او افتتاح شمعة جديدة مش هيلحق يفتح الصفقة او يفتحها متاخر زي ما الأخ كيرا وضح في الاكسبرت اللي هو عامله

تأخر فتحها كان بسبب قلة المارجين لو رجعت للصورة اللي وضعها هتجدها المارجين قليل جدا وغير كافي لفتح صفقة ولما السعر تحرك و الصفقات السابقة كسبت فالبرنامج عرف يفتح الصفقة مش العيب في المعلق ولو في المعلق كان المارجين قليل برضه مش هيفتح بل مش هيتأخر ده هيعمل ديليت جرب بس تستغنى عن الأوردر المعلق واعملها اوردر عادي بسعر و اتجاه اغلاق الطوبة السابقة وهيبأى كدا مش ناقص الاكسبيرت غير الريسك ويكون قنبلة نووية و ساعتها هيكون صالح لاي شارت رينكو واي منصة

0asdf12340 09-11-2012 02:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423248)
تأخر فتحها كان بسبب قلة المارجين لو رجعت للصورة اللي وضعها هتجدها المارجين قليل جدا وغير كافي لفتح صفقة ولما السعر تحرك و الصفقات السابقة كسبت فالبرنامج عرف يفتح الصفقة مش العيب في المعلق ولو في المعلق كان المارجين قليل برضه مش هيفتح بل مش هيتأخر ده هيعمل ديليت جرب بس تستغنى عن الأوردر المعلق واعملها اوردر عادي بسعر و اتجاه اغلاق الطوبة السابقة وهيبأى كدا مش ناقص الاكسبيرت غير الريسك ويكون قنبلة نووية و ساعتها هيكون صالح لاي شارت رينكو واي منصة

لا مش موضوع مارجن انا كنت بجرب علي حساب حقيقي وفيه فلوس تغطي الامر اللي بعده بس مفتحهاش وفوت طوبه والطوبة اللي بعديها فتح امرين مع بعض عشان الحركة كانت سريعة انا شايف ان موضوع الامر المعلق اصلح في الحجات دي علي الاقل لو مفتحش الصفقة في وقتها مش هيفتحها متاخر ولو قفلت الاكسبرت وفتحته تاني مش هيكرر الصفقة المفتوحة هيكرر الامر المعلق بس وده سهل انك تلغيه ونشوف راي استاذ وليد وكيرا هما ادري بالموضوع ده

Tormentor 09-11-2012 02:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423237)
الصح ان الاكسبيرت تكون دماغه مضبوطه مع اي رينكو يشوفه ويكون مش بيفرق معاه التريلنج ياريت يكون من غير تريلنج اصلا وبالنسبة للاسبريد لو الاكسبيرت ناجح مش هايفرق معنا اصلا فيه نقطة واحدة هي اللي ممكن تفرق بين بروكر و اخر و ممكن تتأثر ببطئ النت او انقطاعه وهي اغلاق عدد كبير من الصفقات في وقت واحد هتعطي نتائج جيدة على الباك تيست وعلى البروكرز والنت الصح فقط المفروض نشوف لإغلاق جميع الصفقات في وقت واحد هذا حل او تعديل

صحيح يا غالي انما قصدي انك مثلا تكون عندك طوبة نازلة وفي بروكر اخر طوبة صاعدة بالتالي انت تبيع وهو

يشتري .. :1:
على فكرة فكرة اكسبيرت الاخ كيرا لو اضاف اليها خاصية انه مع كل ستوب يزيد في اللوت

نسبة قليلة فقط ومع اول تارجت يعود اللوت كما كان وهذا ممكن ينقص من خسائر التذبذب ولو القليل في

انتظار نشاط السوق ، المضاعفات تكون مثلا على هذا الشكل 0.1 _ 0.15 _ 0.2 _ 0.25_0.30 ... اظن انها ليست

خطيرة خاصة انه وكما قلت مع اول تارجت يعود اللوت لاصله :1 (67): وربنا الرزاق

crezyfog 09-11-2012 02:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة J3ifer (المشاركة 423245)
وجدت هذا الفيديو عن اكسبيرت مخصوص لشارت الرينكو وفيه فكرة مشابهة للفكرة اللي نحاول فيها والنتائج خرافية من دون ولا خسارة ... يعتمد في الدخول شراء وبيع على متوسطين يلاحقان السعر
هنا الفيديو .. بحثت في النت عن هالاكسبيرت لكن من دون جدوى
http://www.youtube.com/watch?v=EcvDOI7s1-Q

في الحقيقة فكرة ممتازة لكن
اخي سبب الربح عدم تواجد الديول حسب رأيي

محمود50 09-11-2012 02:26 AM

اخي cowboy عملت زي ما حضرتك قولتلي بس وجهتني مشكله زي في الصوره

wolfkamikaz 09-11-2012 02:32 AM

اخواني ارى انه بدأ التشكيك في الطريقة و هناك من قال ليس من المنطقي هذا الربح
طيب خذ ورقة و قلم و اعمل الطريقة يدوي و اذا خسرت فمتأسف و اعذرني لطرح الطريقة
المشكل ان بعض الاخوة يريدون كل يوم في ربح
لا خسارة ابدا
الطريقة يمكن ان تمر عليها فترة تذبذب تخسرها
لكن لما يأتي اتجاه رنكو و هذا 90 بالمئة موجود ستربح الى ما لانهاية
عموما لمن لم يشتغل يدوي للاسف لن تفهم الطريقة و لن تعرف قوتها

J3ifer 09-11-2012 02:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crezyfog (المشاركة 423254)
في الحقيقة فكرة ممتازة لكن
اخي سبب الربح عدم تواجد الديول حسب رأيي

وأخيرا وجدت الاكسبيرت ... وحاليا جاري الاختبارات وبذيول الشموع والنتائج مبهرة

وجدته بنفس الاسم ولكن يبدو عمله كما نريده تماما.. شمعة خضراء شراء .. شمعة حمراء بيع .. ولكن باضافة فلترة وهي الموفينج افريج

سأواصل الاختبارات وسأشارككم الاكسبيرت قريبا

الساعة الآن 08:25 PM