اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   ورشـــــــــة المبتدئيــــن بتعديل و خبرة المحترفيـــن (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=34344)

قاسم أمين 08-12-2013 02:06 AM

رد: ورشـــــــــة المبتدئيــــن بتعديل و خبرة المحترفيـــن

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hosni Safwat (المشاركة 579932)
ان شاء الله اخلص بس من مشكلة النت اللى عندى دى واعرف اسطب الراوتر ونفتح الموضوع على طول..يامسهل

علي بركت الله ان شاء الله يكون فيها الخير باذن الله
تحياتي لك و لجميع اعضاء الرحله

Hosni Elshobaki 08-12-2013 02:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قاسم أمين (المشاركة 580065)

علي بركت الله ان شاء الله يكون فيها الخير باذن الله
تحياتي لك و لجميع اعضاء الرحله

انا قاعد بفكر ياأوشى طب مش نجرب الاستراتيجيه الأول وبعد كده نفتح الورشه ولا ايه رأيك؟..ولا نفتح الورشه نجرب فيها؟

Hosni Elshobaki 08-12-2013 02:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hosni Safwat (المشاركة 580068)
انا قاعد بفكر ياأوشى طب مش نجرب الاستراتيجيه الأول وبعد كده نفتح الورشه ولا ايه رأيك؟..ولا نفتح الورشه نجرب فيها؟

الاستراتيجه اهه مش محتاجه اى شرح..هى معموله لفريم 30 دقيقه..ومعموله للباوند بس كمان..الراجل اللى كان بيشرحها كان عاملها فلتر كمان انه بيفتح شارت تانى 4 ساعات ويحط عليه موفينج 89..وبيقول لو السعر فوق الموفينج 89 يبقى فى الإستراتيجيه مش هنفكر غير فى الشرا بس..والعكس عند البيع..
لازم نجربها على الأقل أسبوع ولا حاجه هنا..وممكن زى ما أوشى بتقول نجربها على عملات كمان..على الأقل على الأربع أزواج الأساسيه..وممكن كمان نلاقى لها فلتر كمان عشان تبقى مضمونه اكتر..
الاستراتيجيه فى المرفقات.

oshee 08-12-2013 04:29 PM

ايه يا صفوت هنخاف من اولها ههههه هقولك عشان الشغل يبقي منظم هنفتح ورشه لتجريب الاستراتيجيه ونجربها مثلا شهر او حتي نطمئن عليها وتعديلها ثم بعد كده نبدء اما في نفس الورشه او موضوع جديد نطبق ملف الاكسل

ونخلي الورشه ديه للتحليلات الاخري اللي انت او احد الاعضاء بيضعها ورشه جديده احسن عشان اعضاء اخرين يدخلوها يبقوا عارفين ان ديه استراتيجيه ويجربو معانا

Hosni Elshobaki 08-12-2013 04:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oshee (المشاركة 580160)
ايه يا صفوت هنخاف من اولها ههههه هقولك عشان الشغل يبقي منظم هنفتح ورشه لتجريب الاستراتيجيه ونجربها مثلا شهر او حتي نطمئن عليها وتعديلها ثم بعد كده نبدء اما في نفس الورشه او موضوع جديد نطبق ملف الاكسل

ونخلي الورشه ديه للتحليلات الاخري اللي انت او احد الاعضاء بيضعها ورشه جديده احسن عشان اعضاء اخرين يدخلوها يبقوا عارفين ان ديه استراتيجيه ويجربو معانا

انا قلقان طبعا عشان مش بحب اشيل مسئولية حد :D
خلاص اللى تشوفيه بقى افتحى انتى ورشه لتجربة الاستراتيجيه دى وانا معاكى اهه واكيد اعضاء تانيين هيجربوا معانا..أصل انا ظروف الشغل ممكن تلهينى شويه بالنهار كده كام يوم فى الأسبوع..
انا اهم حاجه عندى نوصل لإستراتيجيه حلوه وسهله تجيبلنا 60 نقطه على صفقتين فى اليوم عشان نبدأ ننفذ بقى ملف الاكسل ده..
الموضوع متوقف عليكى وعلى الأعضاء اللى معانا هنا ياأوشى عشان نلاقى الاستراتيجيه دى بسرعه..
يا مسهل.

oshee 08-12-2013 05:09 PM

اوكيه انا هفتح الورشه بس اوعو تسيبوني لوحدي اجرب لازم كلنا نشترك ولو بفرصه كل يوم اللي هيتخلي عني ويحاول يقعد يتفرج وخلاص هزعل بجد

Hosni Elshobaki 08-12-2013 05:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oshee (المشاركة 580172)
اوكيه انا هفتح الورشه بس اوعو تسيبوني لوحدي اجرب لازم كلنا نشترك ولو بفرصه كل يوم اللي هيتخلي عني ويحاول يقعد يتفرج وخلاص هزعل بجد

لا والله عيب عليكى.انا مش من دول..لو الحكايه كلها صفصفت عليا انا وانتى بس هنكمل ان شاء الله لحد ما ننفذ ملف الاكسل ده..وانا عليا هجيبلك كمان استراتيجيات جديده ونجربها مع بعض لحد ما نوصل للى عايزينه..
حلوه صفصفت دى؟؟ :D

نادر حلفا 08-12-2013 08:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hosni Safwat (المشاركة 580173)
لا والله عيب عليكى.انا مش من دول..لو الحكايه كلها صفصفت عليا انا وانتى بس هنكمل ان شاء الله لحد ما ننفذ ملف الاكسل ده..وانا عليا هجيبلك كمان استراتيجيات جديده ونجربها مع بعض لحد ما نوصل للى عايزينه..
حلوه صفصفت دى؟؟ :D

هو احنا رحنا فين يا جدع

كلنا معاكم ان شاء الله

بالنسبة للاستراتجية علشان نوحد كل الشغل مع بعض

كل واحد ينزل استراتيجية مرشحها ونعمل اختيار بينهم ونبقي علي استراتجيتين او واحدة بس

طبعا اكيد الكل جرب استراتجيات كتير

يلا كل واحد ينزل لينا استراتيجية او اتنين ونعمل فلترة نظرية اولا :

انا هبدا معاكم باول استراتجيتين :
1- استراتجية البولينقر + اوستوكاستك
2-استراتجية البولينقر ماكد انتر داي

نادر حلفا 08-12-2013 08:32 PM

طبعا لازم تكون استراتجية انتراداي

oshee 08-12-2013 09:10 PM

يا نادر احنا نركز الاول في استراتيجيه والله كانت مؤديه للغرض يبقي خير وبركه انا هفتح الموضوع وانتو تيجوا ورايا علي طول هههه

الساعة الآن 02:46 PM