اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

رشاالطويل 22-02-2012 09:05 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود القاضي (المشاركة 279941)
والله فاضل حركه صغيره لليورو فوق واسمع الصفاره وفاتح صفقات كتير يورو وغيره وكله خسران جامد لاعارف اقفل ايه ولاافتح ايه ربنا يسترها زي ما طلعو قادر يخفس بيه الارض

اللهم امين يسمعك منك ربنا ويتخسف بيه الارض

رشاالطويل 22-02-2012 09:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة strongxx (المشاركة 279948)
يبقي الخساره القريبه ولا الخساره البعيده................أتخذي قرارك دلوقتي وإقطعي عرق وسيحي دمه............أقفلي صفقاتك دلوقتي حالا

وإقفلي الفوركس لمدة يوم علي الأقل وريحي أعصابك من الشد ده................صدقيني الإصرار علي أمل دايب منتهي الغلط......... لأن محدش عارف المؤشر رايح علي فين ومحدش ضامن شويه يقولك طالع وشويه يقولك خلاص نازل.........انا قفلت علي خساره 120 دولار وقلت أحسن ما تبقي 300 وأرجع أتمني انها ترجع للخساره 120 علشان أقفل عليها

عملت كده الجمعه الى قبل الى فاتت والكل قالى غلط قال تستنى لما تشوف المؤشرهيعمل ايه وتعوض

strongxx 22-02-2012 09:10 PM

طيب لو إفترضنا ان كلامهم صح.........المؤشر عكس معاكي وخلص لك المحفظه.......يبقي ايه إلي إستفادناه ساعتها من كلام الناس دي ؟؟؟؟؟؟
محدش حيخاف علي فلوسك زيك...........انا قلت لك إلي فيها ودي نصيحة واحد مجرب...خسرت 1200 دولار بسبب العناد وقلت يمكن يتعدل معايا زي ما قلتي كده بالظبط

رشاالطويل 22-02-2012 09:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة strongxx (المشاركة 279955)
طيب لو إفترضنا ان كلامهم صح.........المؤشر عكس معاكي وخلص لك المحفظه.......يبقي ايه إلي إستفادناه ساعتها من كلام الناس دي ؟؟؟؟؟؟
محدش حيخاف علي فلوسك زيك...........انا قلت لك إلي فيها ودي نصيحة واحد مجرب...خسرت 1200 دولار بسبب العناد وقلت يمكن يتعدل معايا زي ما قلتي كده بالظبط

انا فعلا هقفل لان اعصابى تعبت من الانتظار

strongxx 22-02-2012 09:16 PM

وياستي متقلقيش..كام ترند حلوين حيرجعوا لنا الخساره........وإحنا عملناها قبل كده كتير..... عمر ما السوق بيفضل علي حال.....وانا خبرتي في شهر يناير وفبراير انهم أكتر شهور السنه تقلبات وفوضي في حركة المؤشرات وخصوصا بالنسبه لليورو دولار.........الشهر الجاي حتفرق كتير علي فكره

محمود القاضي 22-02-2012 09:16 PM

اليورو عجبتو المنطقه الي بيلعب فيها وشكله هايخد شقه فيها

z3em 22-02-2012 09:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رشاالطويل (المشاركة 279961)
انا فعلا هقفل لان اعصابى تعبت من الانتظار

رشاا ممكن تتبعي توصياااتي:1 (104):

رشاالطويل 22-02-2012 09:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة strongxx (المشاركة 279966)
وياستي متقلقيش..كام ترند حلوين حيرجعوا لنا الخساره........وإحنا عملناها قبل كده كتير..... عمر ما السوق بيفضل علي حال.....وانا خبرتي في شهر يناير وفبراير انهم أكتر شهور السنه تقلبات وفوضي في حركة المؤشرات وخصوصا بالنسبه لليورو دولار.........الشهر الجاي حتفرق كتير علي فكره

ليه الشهر الى جاى انا اصلى جديده فى الموضوع ده بقالى شهر بس

sedra 22-02-2012 09:24 PM

مساء الخير ،،، انا قرأت اغلب ما كتبتوا هنا ،،، ياجماعة الفوركس مش يورو بس ،،، والفوركس مزاج وليس شد اعصاب والفوركس لعبه صدقوني حلوه بمرارتها ،،، اتركوا الامر لله ،،، ارتاحوا شوي وشوفو الاسترالي عمل ايه اليوم روعة ،،، شوفو الباوند كمان ،،، وبص بصه صغيرة على اليورو فقط ،،، تحليل الدولار اندكس مهم جدا ،،، اليوم راحة وابدأو من جديد حتى ولو رصيدك 50$ ،،،، تمنياتي لكم جميعا بالتوفيق ،،،، والله انا زعلانه عليكم وخصوصا خواتي شكلهم مبتداات ،،،، ربنا معاكم :1 (58)::1 (58)::1 (58):

strongxx 22-02-2012 09:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رشاالطويل (المشاركة 279974)
ليه الشهر الى جاى انا اصلى جديده فى الموضوع ده بقالى شهر بس

أها.....انا عمري فيه حوالي 3 سنين وشوفت السواد ده قبل كده وزي ما كسبت منه 1200 دولار في أربع أيام بس........زي ما خسرني 3000 دولار.....ورجعت تاني عوضتهم ب 6000 دولار....فهماني عايز أقولك ايه ؟

!سعود! 22-02-2012 09:29 PM

الـ EUR/USD وتوقعات بهبوط حاد

أعلنت مؤسسة فيتش بخفضها للتصنيف الائتماني لليونان إلى المستوى C مقابل المستوى CCC اليوم الأربعاء ، كما حذرت المؤسسة من أن هناك توقعات بدخول اليونان التصنيف الائتماني للدول النامية والمتعثرة بمجرد خضوع البلاد لمبادرة القطاع الخاص.

وفي ظل تراكم التهديدات التي تواجهها اليونان فإن ذلك سيجبر اليورو على الهبوط ، متراجعاً عن المكاسب الذي أحرزها في وقت سابق من العام الجاري في ظل التوقعات الضبابية لما يمكن أن تئول عليه المؤشرات الاقتصادية للبلاد. وفقاً لما يراه ديفيد سونج، المحلل الاستراتيجي بـ DailyFX.

جدير بالذكر أن الزوج EUR/USD لم يتمكن من تجاوز المنطقة 1.3310 ( المتوسط الحسابي لـ 100 يوم) ليتراجع إلى أدنى مستوى له في مارس مما قد يدفع بالزوج لاختبار المستوى 1.3022 ( المتوسط الحسابي لـ 50 يوم) ثم المنطقة 1.2630-50 بارتداد فيبوناتشي نسبته 23.6% لموجة بادئة من أعلى مستوى للزوج في 2009 إلى أدنى مستوى للزوج في 2010).

sedra 22-02-2012 09:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !سعود! (المشاركة 279987)
الـ EUR/USD وتوقعات بهبوط حاد

أعلنت مؤسسة فيتش بخفضها للتصنيف الائتماني لليونان إلى المستوى C مقابل المستوى CCC اليوم الأربعاء ، كما حذرت المؤسسة من أن هناك توقعات بدخول اليونان التصنيف الائتماني للدول النامية والمتعثرة بمجرد خضوع البلاد لمبادرة القطاع الخاص.

وفي ظل تراكم التهديدات التي تواجهها اليونان فإن ذلك سيجبر اليورو على الهبوط ، متراجعاً عن المكاسب الذي أحرزها في وقت سابق من العام الجاري في ظل التوقعات الضبابية لما يمكن أن تئول عليه المؤشرات الاقتصادية للبلاد. وفقاً لما يراه ديفيد سونج، المحلل الاستراتيجي بـ DailyFX.

جدير بالذكر أن الزوج EUR/USD لم يتمكن من تجاوز المنطقة 1.3310 ( المتوسط الحسابي لـ 100 يوم) ليتراجع إلى أدنى مستوى له في مارس مما قد يدفع بالزوج لاختبار المستوى 1.3022 ( المتوسط الحسابي لـ 50 يوم) ثم المنطقة 1.2630-50 بارتداد فيبوناتشي نسبته 23.6% لموجة بادئة من أعلى مستوى للزوج في 2009 إلى أدنى مستوى للزوج في 2010).

احسنت استاذ سعود ،،، كلام معقول وينم على خبره برصد الخبر وتوقيته ،،،، مع الحذر ،،،، مشكوووور

waelwebas 22-02-2012 09:41 PM

الحذر من السوووووووووووووووووووق حاليا فى حركه مش طبيعيه هتحصل الدهب ولع

ahmedhlmy 22-02-2012 09:44 PM

انا متابع كلامك من فترة وسجلت النهاردة عشان اقولكم حاجة خصوصا اللى لسه جديد فى السوق .. ملاحظ من كلامك انكم فاتحين صفقات كتير وواخدين كميات يعنى باللوت .. اول ما دخلت السوق ده كنت فارد صدرى كده هات هنا لوت اعدله بكمان لوت لما تخرب بيتى .. فى الاخر اكتشفت شىء مهم ان الدخول التدريجى أهم شىء .. دلوقتى بابداء بعشر لوت بس 10. لا غير ولو زودت ممكن صفقة كمان زيها وخلاص .. حاتكسب قليل بس بالتراكم حاتعمل مكاسب لكن الكميات الكبيرة حاتقفل لك المحفظة فى ثوانى حاتكسب الاول لكن حاتلاقى نفسك خسرت كل شىء فى صفقة واحدة .. نصيحتى لك الدخول التدريجى وعدم فتح مراكز باكثر من 20% من المحفظة فقط منعا للمخاطرة .

ahmedhlmy 22-02-2012 09:47 PM

الدهب كان واضح جدا انه طالع تعريض مايل للصعود وشادوهات قوية بالقرب من الدعم .. انظر لشارت النص ساعة والساعة حاتلاقى تعريضة طويلة وخطوط الموفنيج لافة على بعضها .. ده معناه انفجار سعرى .. وده اللى بيحصل دلوقتى .. لكن احترس المنطقة من 1770 الى 1780 منطقة خطر واحتمال ينزل منها اللى مادخلش من الاول مفيش داعى للمغامرة دلوقتى خاصة ان اليوم انتهى تقريبا .

رشاالطويل 22-02-2012 09:49 PM

[QUOTE=strongxx;279981]أها.....انا عمري فيه حوالي 3 سنين وشوفت السواد ده قبل كده وزي ما كسبت منه 1200 دولار في أربع أيام بس........زي ما خسرني 3000 دولار.....ورجعت تاني عوضتهم ب 6000 دولار....فهماني عايز أقولك ايه ؟[/QU

انا اول يومين فتحت فيه الحساب كسبت تقريبا 500 $ وفى يوم خسرت المكسب وربع الرصيد هههههههههههههههههههههههههه

Hema 22-02-2012 09:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sedra (المشاركة 279979)
مساء الخير ،،، انا قرأت اغلب ما كتبتوا هنا ،،، ياجماعة الفوركس مش يورو بس ،،، والفوركس مزاج وليس شد اعصاب والفوركس لعبه صدقوني حلوه بمرارتها ،،، اتركوا الامر لله ،،، ارتاحوا شوي وشوفو الاسترالي عمل ايه اليوم روعة ،،، شوفو الباوند كمان ،،، وبص بصه صغيرة على اليورو فقط ،،، تحليل الدولار اندكس مهم جدا ،،، اليوم راحة وابدأو من جديد حتى ولو رصيدك 50$ ،،،، تمنياتي لكم جميعا بالتوفيق ،،،، والله انا زعلانه عليكم وخصوصا خواتي شكلهم مبتداات ،،،، ربنا معاكم :1 (58)::1 (58)::1 (58):

والله يا اختى لو استطيع ان اعطيكى 100 لايك على هذا الرد الجميل لفعلت

كلامك اثار اعجابى جدا ويدل على فهمك للسوق ومرونتك فى التعامل معه

فعلا الفوركس مش يورو بس ,, شخصيا بعت الاسترالى والاسترلينى وحققو اهدافهم ومعايا بيع يورو زى معظم الناس لكن لسه محققش هدفه حتى الأن

باختصار يا شباب لو الرؤيه غير واضحه على زوج الافضل نشوف غيره

مبروك للرابحين ومعوضه للخاسرين باذن الله لان السوق منتهاش

تحياتى لكى اخت سيدرا

على ابراهيم 22-02-2012 09:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelwebas (المشاركة 280004)
الحذر من السوووووووووووووووووووق حاليا فى حركه مش طبيعيه هتحصل الدهب ولع

كلامك صح تاثير الذهب هيكون فى صورة انخفاض مفاجىء لليوروا عشان ارتباط الذهب بالدولار
لازم كله يخلى باله فى الساعات اللى جايه

ghlhv 22-02-2012 10:05 PM

مساء الخير على الجميع
ارجو من المبتدئين فى الفوركس ان يسمعوا منى هذه النصيحة الهامة جدا حتى تحافظوا على اموالكم
عدم الدخول برافعة مالية عالية تحت اى ظرف من الظروف
عدم دخول صفقات باكثر من 10 % او 20% من راس المال
كلما كان راس المال كبير والرافعة المالية صغيرة كلما كان امد الخسارة طويل جدا وشبه نادر لان كل ارتفاع يصاحبه تصحيح هبوط ولو بعد حين وكل انخفاض يصاحبه تصحيح ارتفاع ولو بعد حين
اغلبية المتداولين الناجحين له صفقات من فترة شهر وشهرين مازالت معلقة وتنتهى فى الاغلب الاعم بمكسب بعد التصحيح او الاحداث وذلك للرافعة المالية البسيطة التى لا تتعدى 10% والتى تعطى امد لحوالى 1000 نقطة مابين الصعود والهبوط
بعد الدخول فى صفقة عدم الجلوس امام الشارت باليوم واليومين لعدم تلف الاعصاب والذى بدوره قد يؤدى الى قرارات خاطئة بقفل بعد صفقات للخوف والتسرع على خسارة
دخول الصفقة ب10% رافعة مكسب بسيط اذا كان راس المال صغير ولكن مضمون وبدون حرق اعصاب
عدم الاسترشاد بكل من هب ودب وكثرة المراجعات مع كل واحد ليس لديه خبرة وعدم مراجعة الا الاعضاء القدامى والمشرفين مع عدم اخذ وجهات النظر انها يقين 100%
الخبراء يجتهدوا والنتيجة بتاعة ربنا
الفوركس ليس شارت فقط الشارت عليه عامل 60% و40% للاخبار والاحداث والسياسات الدولية والاتفاقات المعلنة والسرية وبعضها مساندة البنك المركزى بضخ اموال للمحافظة على السعر فى حد معين وكذا مساندة بعض الدول لمصالح شخصية
ان قراء كل متداول هذه النصيحة واخذها بعين الاعتبار اضمن له باذن الله انه متجه الى الارباح وستكون وجهته

Hema 22-02-2012 10:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ghlhv (المشاركة 280017)
مساء الخير على الجميع
ارجو من المبتدئين فى الفوركس ان يسمعوا منى هذه النصيحة الهامة جدا حتى تحافظوا على اموالكم
عدم الدخول برافعة مالية عالية تحت اى ظرف من الظروف
عدم دخول صفقات باكثر من 10 % او 20% من راس المال
كلما كان راس المال كبير والرافعة المالية صغيرة كلما كان امد الخسارة طويل جدا وشبه نادر لان كل ارتفاع يصاحبه تصحيح هبوط ولو بعد حين وكل انخفاض يصاحبه تصحيح ارتفاع ولو بعد حين
اغلبية المتداولين الناجحين له صفقات من فترة شهر وشهرين مازالت معلقة وتنتهى فى الاغلب الاعم بمكسب بعد التصحيح او الاحداث وذلك للرافعة المالية البسيطة التى لا تتعدى 10% والتى تعطى امد لحوالى 1000 نقطة مابين الصعود والهبوط
بعد الدخول فى صفقة عدم الجلوس امام الشارت باليوم واليومين لعدم تلف الاعصاب والذى بدوره قد يؤدى الى قرارات خاطئة بقفل بعد صفقات للخوف والتسرع على خسارة
دخول الصفقة ب10% رافعة مكسب بسيط اذا كان راس المال صغير ولكن مضمون وبدون حرق اعصاب
عدم الاسترشاد بكل من هب ودب وكثرة المراجعات مع كل واحد ليس لديه خبرة وعدم مراجعة الا الاعضاء القدامى والمشرفين مع عدم اخذ وجهات النظر انها يقين 100%
الخبراء يجتهدوا والنتيجة بتاعة ربنا
الفوركس ليس شارت فقط الشارت عليه عامل 60% و40% للاخبار والاحداث والسياسات الدولية والاتفاقات المعلنة والسرية وبعضها مساندة البنك المركزى بضخ اموال للمحافظة على السعر فى حد معين وكذا مساندة بعض الدول لمصالح شخصية
ان قراء كل متداول هذه النصيحة واخذها بعين الاعتبار اضمن له باذن الله انه متجه الى الارباح وستكون وجهته

كلامك جميل وتستاهل عليه احلى لايك,,
ولكن فقط اختلف معك فى جزئيه صغيره
بخصوص الرافعه الماليه فهى ليست مشكله سواء كانت كبيره او صغيره طالما هناك التزام بهدف واستوب لوز

لو رافعتك 1:1000 وملتزم باستوب لوس فانت فى امان
لو رافعتك 1:10 فقط ولا تضع استوب لوز فحسابك فى خطر

تحياتى

strongxx 22-02-2012 10:30 PM

الدهب والع واليورو زي ما هو...........اليورو بيلعب لوحده وشارد..........فيه حاجه مش طبيعيه

khal1d 22-02-2012 10:32 PM

شو قصة الذهب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ghlhv 22-02-2012 10:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hema (المشاركة 280031)

كلامك جميل وتستاهل عليه احلى لايك,,
ولكن فقط اختلف معك فى جزئيه صغيره
بخصوص الرافعه الماليه فهى ليست مشكله سواء كانت كبيره او صغيره طالما هناك التزام بهدف واستوب لوز

لو رافعتك 1:1000 وملتزم باستوب لوس فانت فى امان
لو رافعتك 1:10 فقط ولا تضع استوب لوز فحسابك فى خطر

تحياتى

طبعا الاستوب اساسى على الصفقات السريعة ولكن الرافع من اهم مايمكن لان خلال متابعتى لبعض الاعضاء تبين لى ان الرافعة المالية عالية قد تنهى رصيد الصفقة بالكامل عند 50 او سبعين نقطة وهذا هو الخطر بعينه
والاساس فى الخسائر وشكرا جزيلا للاضافة

strongxx 22-02-2012 10:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khal1d (المشاركة 280040)
شو قصة الذهب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الدهب علي حسب معلوماتي المتواضعه أنه له إرتباط وتأثير مباشر بحركة العملات.......يعني أي صعود أو هبوط في الدهب بشكل قوي...صدي الحركه بتاعته بتحس بيها العملات الرئيسيه سواء كانت إرتفاع أو هبوط

khal1d 22-02-2012 10:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة strongxx (المشاركة 280043)
الدهب علي حسب معلوماتي المتواضعه أنه له إرتباط وتأثير مباشر بحركة العملات.......يعني أي صعود أو هبوط في الدهب بشكل قوي...صدي الحركه بتاعته بتحس بيها العملات الرئيسيه سواء كانت إرتفاع أو هبوط

هاد الي معروف انو بقية العملات بتتاثر بتحرك الذهب ـ بس اليورو زي ماهو

ghlhv 22-02-2012 10:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة strongxx (المشاركة 280043)

الدهب اصطدم بدعم قوى الان وفى طريقه للهبوط والاصل ان الدهب مربوط باليورو وليس العكس

strongxx 22-02-2012 10:45 PM

ما هو هنا الغريب......اليورو عنده إصرار غريب علي حالة الجمود إلي متخذها من اليوم عند الظهر...........فيه حاجه مش طبيعيه

ahmedhlmy 22-02-2012 10:47 PM

اليورو فضل واقف عند 13251 لغاية ما الدهب خلص طلعته اول ما بدأ الدهب ينزل بدأ اليورو ينزل معه .. ده بيأكد ان اليورو ميفهوش عزم فى الصعود وهبوطه هو الاقرب .. والله اعلم

strongxx 22-02-2012 10:54 PM

حتي وهو في حالته دي......فهو برضه غير مضمون غير لما يوصل لمستوي 3205 وينزل تحته ساعتها يبقي فيه كلام تاني

DrTrader 22-02-2012 11:01 PM

اصلي تكلمت مع اليورو طباعا الدولار كان معانا حيث قال كل منهما انهم تعبا من المبارزة الان اصبحو اصدقاء قالو لي روح شوف طريق اخرى ههههه

حيث قالو انهم مللو من حكم البشر.

siafari 22-02-2012 11:10 PM

السلام عليكم هل من جديد

z3em 22-02-2012 11:11 PM

[QUOTE=z3em;279101]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ghlhv (المشاركة 279093)
اليورو حااليا متزن جداا وافتكر انة يسير بشكل مرضي جداا حيث ان مستوااة السعري
يعبر عن مستوي اورباا الاقتصااادي ولن يتخلي عن المرااكز السعرية التي وصل اليهااا اليوم بسهولة ولن تري هبوووط سريع لليورو مثل الايااام السااايقة
خلاااص
الفوضي الاستثماارية انتهت
:1 (91):

علي فكرة ممكن في هذة اللحظاات تشترو اليورو

strongxx 22-02-2012 11:23 PM

[QUOTE=z3em;280074]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة z3em (المشاركة 279101)
علي فكرة ممكن في هذة اللحظاات تشترو اليورو

نشتري يورو ؟؟؟ علي أي أساس الكلام ده ؟؟ اليورو حيران لا هو بيطلع ولا بينزل ؟؟ وبطييييييئ جدا.............ايه تحليلك علشان تقول انه حالة شراء ؟؟ لاني فعلا محتار معاه

رشاالطويل 23-02-2012 12:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة strongxx (المشاركة 280039)
الدهب والع واليورو زي ما هو...........اليورو بيلعب لوحده وشارد..........فيه حاجه مش طبيعيه

مش المفروض الدهب يولع الدولار يعلا يبقى اليورو ينزل فى حاجة غلط انهارده:1 (88)::1 (88):

ahmeddina4ever92 23-02-2012 12:27 AM

انا في راي الشخصي انو لسة في مرحلة تذبذب واضحة في الفترة دي

ودي اكتر المراحل الخطيرة على المضارب

بس لو جينا نشوف فريم الاربع ساعات هنلاقي تكون مثلث استمراري يليه قناة سعرية على وشكل الانفجااار

يا جماعا الوضع خطير جداااا ومتوقف على اخبار المانيا غدا ان شاء الله في ال8 صباحا بتوقيت القاهرة

انا في انتظار تعليقك يا زعيم على كلامي

siafari 23-02-2012 12:44 AM

دخول بيع فريم 15 دقيقة ودلك مع وجود موفيق 5 و 10 و 55 في نفس مستوى توقع السعر بالنزول

الهدف 10 نقط و الستوب لوز 11 نقطة هل كان الدخول جداا ام لا

وما هو تحليلكم

ahmeddina4ever92 23-02-2012 12:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة siafari (المشاركة 280098)
دخول بيع فريم 15 دقيقة ودلك مع وجود موفيق 5 و 10 و 55 في نفس مستوى توقع السعر بالنزول

الهدف 10 نقط و الستوب لوز 11 نقطة هل كان الدخول جداا ام لا

وما هو تحليلكم

ارجو عند القيام باي تحليل مرفق برسم بياني ان تقوم بعمل الفريم على ساعة او اربع ساعات

لانهم اكثر دقة

DrTrader 23-02-2012 01:08 AM

siafari هذا قسم اليورو دولار فقط اخي ؟؟

اوراق الخريف 23-02-2012 01:20 AM

هل من جديد ؟؟ طيب هل من قديم ؟؟

طيب طالع ولا نازل؟؟ اذا هو طالع انا نازل؟؟
يعني الحساب بشرب ريد بول وبطلعلوا جنحان وبطير!!

طيب الذهب ذهب بيعيد .. بس اليورو ما يويرش بعيد ليش؟؟

والله انا قلبي حاسسني انه في ضربة في السوق بس معدتي بتفرك علي وبتقولي انا فاضية ادخل وعبيني!!

في مثلث استمراري وفي زجاج حراري..
والنتيجة نشتري ولا نبيع .. نشتري حاسس راح ينزل طيب بيع خايف انه يطلع
ولك ك... اخت حظي ؟؟
لما اشتريت عكس علي ومخسرني 30 دولار والحساب راح يصفر الله يشده... شو دين هالحساب اللي راح يطير يعني حساب 50 دولار
وانا بعته بس كمان عاكس علي ومش راضي ينزل الله يخسفه يعني خمس نقاط ومبروك على المارجن كووول شو حساب ب 70 دولار

يا محترم منك الو.. طالما حضرتك مش بايع ولا مشتري
وشايف بعينك انه السعر واقف على اشارة حمرا او حتى قاعد على قهوة بحشش
لشوووووووووووووووووووووووووووووووو كترة الاسئلة
يعني ضروري حضرتك تبيع او تشتري كل يوم
صعب تلتزم الحياد لحتى يتضح وين الوجه الجديدة
ولا فكرك انه هاي اخر حركة لليورو وبعدها راح يشمعوه بالاحمر ويوقفوا التداول عليه

عالعموم اشتري من النقطة التالية ووقف خسارة او ان شاء الله بضربك مارجن كوول وبتلعن حظك الف مرة
وبيع من النقطة المهمة اللي واقف عندها واللي ترى هاي نقطة مهمة ومستطيل اقصد مستحيل يكسرها وقف خسارتك عند اللى فوقها اللي مع المثلث
اذا طبعا حسابك ما صفر

الزم الحيااااااااااااد يا محترم قبل ان تندم

محمود القاضي 23-02-2012 01:26 AM

فتح الله عليك يا اوراق الخريف ايه الحلاوة دي

الساعة الآن 12:46 AM