اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات مدفوعة يومية من شركة انجليزية مجانا للحبايب (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=34271)

منة 11-02-2014 01:58 PM

رد: توصيات مدفوعة يومية من شركة انجليزية مجانا للحبايب

السلام عليكم
مشكور اخي
في ميزان حسناتك
وبالتوفيق

karimoo 11-02-2014 02:18 PM

السلام عليكم

تفضلوا اخواني ربنا يسهل لكم و يرزقكم

Buy AUDUSD 0.9010 SL 0.8550 TP 0.9060

Buy USDCAD 1.1040 SL 1.1000 TP 1.110

Sell NZDUSD 0.8330 SL 0.8370 TP 0.8280

تحياتي

Mr.Forexawy 11-02-2014 02:31 PM

مبروك علينا صفقة اليورو
بس صفقة السويسرى ضربت ستوب على فكرة مش عارف انا بتقول كسبت ازاى !!!!!! دى مقربتش من الهدف ب 20 نقطة اصلا

karimoo 11-02-2014 03:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Forexawy (المشاركة 671715)
مبروك علينا صفقة اليورو
بس صفقة السويسرى ضربت ستوب على فكرة مش عارف انا بتقول كسبت ازاى !!!!!! دى مقربتش من الهدف ب 20 نقطة اصلا

السلام عليكم

الصفقة جابت الهدف ,لأن السعر وصل الى 0.90628 ,و السويسري يمشي عكس الاورو لا يمكن للاورو أن يجب الهدف و السويسري لا على ما يبدوا دخلت متأخر أخي بعد ما جابت الهدف,معوضة انشاء الله .

تقبل تحياتي

karimoo 11-02-2014 04:51 PM

الحمد لله النيوزلندي 30 نقطة و الكندي 18 نقطة خييير وبركة

abdou_sakhi 11-02-2014 04:54 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حتى انا ضربت عندي استوب بس الله المعوض ان شاء الله
هل تفعلت احدى الصفقات ?

abdisalem88 11-02-2014 05:03 PM

للأسف فوتت التوصيات

abdou_sakhi 11-02-2014 05:09 PM

الى الغد ان شاء الله

Mr.Forexawy 12-02-2014 03:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 671750)
السلام عليكم

الصفقة جابت الهدف ,لأن السعر وصل الى 0.90628 ,و السويسري يمشي عكس الاورو لا يمكن للاورو أن يجب الهدف و السويسري لا على ما يبدوا دخلت متأخر أخي بعد ما جابت الهدف,معوضة انشاء الله .

تقبل تحياتي

معلش حضرتك خدنى على اد عقلى ... حضرتك حاطط التوصية الساعة 3.58 pm بالظبت يعنى الساعة الرابعة يوم 6/2 بالظبت كانت الصفقة لسه متفعلتش اصلا علشان موصلتش لنقطة الدخول و و الدليل ان حضرتك قولت للاخ اللى سئلك هل هى صفقة ماركت ام معلقة فا حضرتك قولت معلقة
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 669513)
أمر معلق أخي

يعنى انا مدخلتش الصفقة متاخر انا داخلها صح اوووى و و فى نفس وقت وضع التوصية بالظبت
و بعدين السعر لما كان عند .9062 التوصية اصلا مكنتش نزلت ... و حتى لو كانت نزلت و حضرتك حطتها متاخر او انا دخلتها متاخر فا اصلا يعنى السعر مكنش طالع من عند .8975 علشان لو فرضنا ان التوصية محطوطة متاخر يعنى فا كدة او كدة السعر مكنش بادى من نقطة الدخول خالص ... دا السعر اخر مرة طلع من .8975 اصلا كان يوم 30/1 و مش معقولة التوصية تكون متاخرة كل المدة دى !!!!!
المهم بعد ما الصفقة ما اتفعلت وصل لحد .9020 و نزل ضرب ستوب لوس بعدها بيوم
ممكن حضرتك ترفعلى صورة للشارت عند حضرتك اليوم دا ... او تورينى ازاى كسبت عند حضرتك ؟؟؟ علشان لو كدة اشترك فى شركة الفوركس اللى حضرتك شغال معاها بدل الشركة التعبانة اللى انا شغال معاها بقى
الصفقة دى لا يمكن باى حال من الاحوال انها تكون كسبت عند اى حد الا فى حالة وحيده بس .... انه يكون داخلها من يوم 30/1 يعنى من قبل نزول التوصية بحوالى 7 ايام :1 (1): و يا ريت يا جماعة اللى كسبت عنده يقولنا ازااااى كسبت و انا اتحدى انها تكون كسبت اصلا عند اى حد الا فى الحالة اللى انا ذكرتها
و على العموم شكرا على انك بتحط التوصيات بس انا عايز اعرف الخطا هنا فين و حصل ازاى ؟؟؟

CARLOS 12-02-2014 06:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Forexawy (المشاركة 671982)
معلش حضرتك خدنى على اد عقلى ... حضرتك حاطط التوصية الساعة 3.58 pm بالظبت يعنى الساعة الرابعة يوم 6/2 بالظبت كانت الصفقة لسه متفعلتش اصلا علشان موصلتش لنقطة الدخول و و الدليل ان حضرتك قولت للاخ اللى سئلك هل هى صفقة ماركت ام معلقة فا حضرتك قولت معلقة

يعنى انا مدخلتش الصفقة متاخر انا داخلها صح اوووى و و فى نفس وقت وضع التوصية بالظبت
و بعدين السعر لما كان عند .9062 التوصية اصلا مكنتش نزلت ... و حتى لو كانت نزلت و حضرتك حطتها متاخر او انا دخلتها متاخر فا اصلا يعنى السعر مكنش طالع من عند .8975 علشان لو فرضنا ان التوصية محطوطة متاخر يعنى فا كدة او كدة السعر مكنش بادى من نقطة الدخول خالص ... دا السعر اخر مرة طلع من .8975 اصلا كان يوم 30/1 و مش معقولة التوصية تكون متاخرة كل المدة دى !!!!!
المهم بعد ما الصفقة ما اتفعلت وصل لحد .9020 و نزل ضرب ستوب لوس بعدها بيوم
ممكن حضرتك ترفعلى صورة للشارت عند حضرتك اليوم دا ... او تورينى ازاى كسبت عند حضرتك ؟؟؟ علشان لو كدة اشترك فى شركة الفوركس اللى حضرتك شغال معاها بدل الشركة التعبانة اللى انا شغال معاها بقى
الصفقة دى لا يمكن باى حال من الاحوال انها تكون كسبت عند اى حد الا فى حالة وحيده بس .... انه يكون داخلها من يوم 30/1 يعنى من قبل نزول التوصية بحوالى 7 ايام :1 (1): و يا ريت يا جماعة اللى كسبت عنده يقولنا ازااااى كسبت و انا اتحدى انها تكون كسبت اصلا عند اى حد الا فى الحالة اللى انا ذكرتها
و على العموم شكرا على انك بتحط التوصيات بس انا عايز اعرف الخطا هنا فين و حصل ازاى ؟؟؟

اسعار المنصات تختف من بروكر الي بروكر
عندك مثلا شركه iron forex سعر اللي عالمنصه يختلف عن سعر منصه fxdd
كانك تقول بان شركه iron forex واكله من سعر السوق في جيبها كذلك اشكال الشموع تختلف معا اني لا اومن بالشموع فهي ترسم فقط ماضي جريان السعر
كذلك fxdd مره تم اقفال صفقتين لي قبل وصول السعر للستوب وكان واضح من الhistory انها اغلقت قبل الستوب قدمت شكوي ولكن ردوا علي بالنفي عن صحه شكواي وقد قاموا بتعديل الهيستوري للصفقتين تبع المنصه
حتي لو كانت شركات مرخصه فهي تتلاعب لاتصدق كلامهم شوفلك بروكر زين مثل دوكاسكوبي افضل الشركات

الساعة الآن 05:41 AM